Sari la conținut

Problema ambreiaj


Postări Recomandate

Am o problema cu ambreiajul la moto din dotare: nu debreiaza, parca așa ii zice, rămân plăcile lipite la pornirea de pe loc, când e motorul rece .

Kitul de ambreiaj l-am mai schimbat Acu vre-o 3 ani, inclusiv discurile de metal și arcurile, uleiul l-am schimbat.

La plecare de pe loc ma smucește, și se oprește motorul. După 2-3 porniri ratate merge, și nu mai am treaba in ziua aia.

La cald nu face figuri.

inca o chestie: iese greu din viteza 1 când vreau sa ridic levierul, și in mers intra ușor când dau in jos in toate vitezele, cuplează mai greu când ridic in sus. Parca rămâne blocată in viteza 1, o scot greu in Neutru.

Am tot reglat cablul ăla de ambreiaj, și degeaba.

Ce sa fie?
Ms

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma pricep cu adevarat, dar imi dau cu parerea ca sa anim topicul fiindca si mie a inceput sa-mi faca figura asta, chiar daca nu atat de urat. Daca problema nu e jocul initial prea mare al manetei de ambreiaj, am inteles ca e probabil ca placile ambreiajului sa se fi "curatat" si se lipesc de cele de metal, iar efectul e mai pronuntat cand uleiul si tot ansamblul e rece.

Ai simtit cumva ambreiajul "scapand" cand treci intr-o treapta superioara si accelerezi? Eu da, de cateva ori, iar asta cica e alt semn ca placile s-au cam chelit. A mea are aproape 50k la bord, a ta cati km are de cand ai schimbat ambreiajul acum 3 ani?

Chiar ma intereseaza niste pareri pertinente, nu din auzite ca mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, napoleon said:

...

La plecare de pe loc ma smucește, și se oprește motorul. După 2-3 porniri ratate merge, și nu mai am treaba in ziua aia.

La cald nu face figuri.

...

Ce sa fie?

Ulei prost, prea vâscos la rece. La cald se mai ”subțiază”.

Schimbă-l cu multigrad!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul e Motul 5100, schimbat de vre-o 3 saptamani, de cand am vazut ca iar face figuri.

Cateva zile am crezut ca am scapat de problema, apoi..

Nu mai stiu cati km am facut de cand am schimbat kitul de ambreiaj, poate vre-o 15000 km, in prezent am 84000.

La schimbat viteze in sus parca merge un pic mai greu, in jos schimb ok (de la mare la mic).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nivelul e intre maxim si minim, exista gemulet de vizitare.

Se pot deteriora lamelele alea in timp, daca cablul de ambreiaj nu este teñsionat corect?

De obicei imi fac singur mici reparatii la moto, nu prea merg pe la mecanici..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, napoleon said:

Se pot deteriora lamelele alea in timp, daca cablul de ambreiaj nu este teñsionat corect?

Nu cred, însă se poate uza (strivi) carcasa (oala)

image.thumb.png.a786e05aa97b3251dea7507137c59c2a.png

cu ”valuri” în loc de muchii drepte (dacă nu le-ai îndreptat corect cu pila la reparație și ai înlocuit doar setul de plăci /discuri și arcurile).

Acele ”valuri” (formate în poziția de repaos = ambreiaj cuplat) vor presa plăcile spre poziția ”memorată” chiar dacă ambreiezi (decuplezi) din manetă.

La care se adaugă ”fricțiunea” produsă de ulei gros, la rece.

 

P.S. ”Valuri” (din strivire de material) pot să apară și pe ”drum hub” cu același efect

image.thumb.png.f822f493f5d2a8dce4cb3c84c8392407.png

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, napoleon said:

Nivelul e intre maxim si minim, exista gemulet de vizitare.

Se pot deteriora lamelele alea in timp, daca cablul de ambreiaj nu este teñsionat corect?

De obicei imi fac singur mici reparatii la moto, nu prea merg pe la mecanici..

Daca ai mers multa vreme fara destul joc initial la maneta, placile nu se mai strang intre ele cat de tare ar trebui cand dai drumul manetei, iar asta poate duce la patinare si uzura prematura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca scot placile, si le montez in ordine inversa ajuta la ceva?

3 ani a tinut "reparatia" mea, deci cred ca ajuta.

Oricum, le-am schimbat la recomandarea unui mecanic moto din zona, care nu avea timp si pt mine (avea programari, etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 minutes ago, napoleon said:

Daca scot placile, si le montez in ordine inversa ajuta la ceva?

 

Nu ajuta la nimic si doar cu o inspectie atenta poti afla care este problema. Trebuie vazut daca discurile de metal au ramas plate sau au devenit concave, daca sunt concave cat de putin trebuie schimbate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, napoleon a spus:

Daca scot placile, si le montez in ordine inversa ajuta la ceva?

3 ani a tinut "reparatia" mea, deci cred ca ajuta.

Oricum, le-am schimbat la recomandarea unui mecanic moto din zona, care nu avea timp si pt mine (avea programari, etc)

Ti se opreste motorul cand bagi in viteza, sau cand incerci sa pleci de pe loc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, napoleon said:

Daca scot placile, si le montez in ordine inversa ajuta la ceva?

3 ani a tinut "reparatia" mea, deci cred ca ajuta.

Oricum, le-am schimbat la recomandarea unui mecanic moto din zona, care nu avea timp si pt mine (avea programari, etc)

Mno ... unii (și eu) adaugă în pachet (la bază) doar un singur disc metalic care să compenseze reducerea grosimii pachetului de discuri de ambreiaj și eventuala obosire a arcurilor, cu efect de mutare a urechilor din zona de uzură /amprentare pe ”oală” și ”hub”. Asta când mai patinează.

Simplu, rapid și eficient!

 

Poate ar fi bine să măsori (cu șublerul) și lungimea (actuală) a arcurilor, dacă au rămas la fel sau lucrează strâmb tot pachetul, de la unul dintre ele decalibrat. Și să ”rezolvi” amprentele.

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se opreste cand bag in viteza 1, cu o smucitura sanatoasa, nu apuc sa dau drumul la maneta.

De obicei la a 3-a tentativa reusesc sa plec de pe loc. Apoi merge normal in ziua aia. A doua zi o luam de la capat...

Asa a fost si acu 3 ani, pana intr-o zi cand nu a mai vrut sa plece nici la a 10-cea tentativa, apoi i-am schimbat kitul de ambreiaj

Atunci am trecut de pe Motul pe Silcolene, anu asta iar figuri, scos Silcolene si bagat iar Motul.

Tin minte cand le-am scos atunci, am tras de primul disc si au iesit toate odata, asa frumos erau lipite intre ele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, napoleon said:

Tin minte cand le-am scos atunci, am tras de primul disc si au iesit toate odata, asa frumos erau lipite intre ele

Irelevant ... dacă le-ai putut ”dezlipi” cu mâna.

Nu cumva ai greșit numărul de perechi de discuri (o pereche în plus)? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ori toate puse invers, ori cum spune Patrick (de obicei are dreptate), dar e posibil sa ai doar unul din pereche in plus. Eu as zice ca se lipeste doar primul disc de capac, si antreneaza si oala. Adica acolo nu e discul care trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum toate puse invers?

Nu am vazut sa aibe un sens de rotatie.

Si mai multe perechi de unde sa fie?

Am cumparat kit complect cu lamele de textolit, lamele metalice, arcuri si garnitura capac ambreiaj.

Astea nu vin numarate din fabrica, puteau fi mai multe decat trebuie?

Ca nu am stat sa le numar...

O sa le desfac zilele astea si le numar, sa vedem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E, la unele discul care vine montat ultimul e diferit și se așează în altă poziție, cu proeminențele intercalate între cele ale restului de discuri. Dar ce mai contează finețurile astea... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, napoleon said:

Am cumparat kit complect cu lamele de textolit, lamele metalice, arcuri si garnitura capac ambreiaj.

Vezi că (și) aici ai montat o literă în plus, pe undeva? :P

 

Hint:

https://destepti.ro/cum-este-corect-complect-sau-complet

 

Poză mai clară și despre ce ziceam mai sus:

image.thumb.png.48612be23b18fca617e74434c4291caa.png

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Revin cu noutăți: de când a dat caldura, nu mai am probleme. 
Probabil ajuta ca e uleiul mai subțire, locul unde o parchez e la soare câteva ore , la amiaza.

Vedem după ce vine frigul ce se întâmpla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 14.06.2022 la 18:27, mihai c a spus:

Motul 5100 nu e oricum cine stie ce;poti incerca pe viitor un 5w30 sau 10w30

Din cate stiu eu,indicatia(in cazul de fata)de 10w-40 arata ca nu e ok sa bagi uleiuri cu indicii sub 10w-40.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La temperaturile estivale din ultimii ani si traficul nostru, e bine mai degraba sa cresti vascozitatea putin, nu s-o scazi.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...