Sari la conținut

Probleme pornire Husqvarna wre


Postări Recomandate

Salutare, detin o Husqvarna WRE 125 2012 2T, recent i-am facut o " revizie " cu inlocuire PowerValve ( am avut una rupta in cilindru nu stiu inca cauza ), garnituri cilindru noi, bujie noua iridium, curatare carburator si inlocuire filtru de aer.

Problema pe care o mai am acum este urmatoarea:

Prima pornire, mereu dupa ce sta 1-2 zile e extrem de grea, 100 de pedale sau doar impins. Dupa ce porneste o data, de cate ori il opresc porneste la prima pedala.

Fiind o motocicleta de teren mai merg cu ea pe teren accidentat, de cate ori o trantesc nu mai porneste niciodata doar impinsa cu simptom de inecare, cauza la problema asta nu o gasesc deloc.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.Incearca sa ii inchizi benzina cand o opresti pentru mai mult timp. Poate nu inchide cuiul sau nivelul benzinei din carburator este prea mare.

Editat de Ustumic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, patrick1 a spus:

Mno ... carburatorul nu a fost proiectat cu flotor capabil să închidă valva de benzină (cui poantou) și în poziție orizontală.

image.thumb.png.1afeff19ffe7bfb1f739f9ffab440bf2.png

Dacă o trântești des (”trântor”? :)) ți-ar trebui un robinet de benzină vacuumatic. Ăsta închide fluxul de benzina spre carburator când motorul stă și când rider-ul uită să închidă robinetul manual..

image.thumb.png.7f53ee21844c2c3e935d5381790938f5.png

 


Multumesc tuturor pentru raspunsuri, am inteles in principiu faza cu flotorul, este vreo posibilitate sa rezolv problema intr-un mod " romanesc "? ideea e ca la achizitie nu facea asa ( anul trecut ) a inceput la un anume timp fara o activitate anume.

 

Iar cu robinetul nu cred ca am nevoie, mereu opresc benzina din robinetul rezervorului cand il las oprit 1-2 zile si inainte de ultima oprire il las pornit pana se arde toata benzina din incinta, si problema tot apare dupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, KinKade a spus:


.... ...... si inainte de ultima oprire il las pornit pana se arde toata benzina din incinta,

atunci poate fix asta e problema, ca golesti de tot carburatorul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 30.05.2022 la 23:34, KinKade a spus:

" revizie " cu inlocuire PowerValve ( am avut una rupta in cilindru nu stiu inca cauza ), garnituri cilindru noi, bujie noua iridium, curatare carburator si inlocuire filtru de aer.

 

Detaliaza putin, te rog.

Powervalve rupt in cilindru? Adica bucati de metal rupte in cilindru? Cam ciudat, totusi, powervalve-ul nu atinge de nimic in interior. A mai stricat si altceva, ai recuperat toate bucatile de fier, sau inca plutesc libere prin motor?

Pisonul cand l-ai schimbat? Probabil stii ca pistonul se schimba la enduro la maxim 150 ore, ca si mentenanta. Iar primele simptome la piston uzat sunt pornire un pic mai grea si fiert apa mai repede in radiatoare. Bine, nu ar trebui sa nu porneasca decat impinsa, insa merita investigat.

Bujie iridium e fix degeaba, la enduro 2T nu face nicio diferenta. Ce bujie ai pus? Poti incerca sa pui la loc bujia veche si sa vezi daca nu cumva ai ales gresit bujia cu iridium. Cred ca cea veche ar trebui sa fie BR7ES, nu?

Si mai ales da-ne si noua culoarea bujiei dupa ce iesi odata. Scoate-o si pune o poza a electrodului aici. Culoarea spune multe despre amestecul de benzina-aer, poate ai reusit sa dereglezi ceva la carburator cand l-ai curatat. Poate plutitorul, poate vreun furtun infundat (ma gandesc la cel de evacuare a benzinei din carburator, adica atunci cand cazi benzina din carburator sa nu mai curga pe pamant, ci sa se scurga direct in cilindru si sa iti innece motorul).

 

Per total eu pariez pe benzina in exces alimentata  in motor, ceva de la carburator.

 

 

 

Si inca ceva. Daca nu dai informatia toata, nu poate nimeni sa ghiceasca si sa te ajute. In primul post spui ca nu merge dar ai facut o revizie, in al 2-lea post spui ca ar fi inceput dupa un timp sa aiba probleme, fara vreo operatie anume....Pana la urma cum e? Cand au inceput simptomele si ce legatura exista intre simptome si revizia ta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 01.06.2022 la 9:41, mircea.cazachevici a spus:

Detaliaza putin, te rog.

Powervalve rupt in cilindru? Adica bucati de metal rupte in cilindru? Cam ciudat, totusi, powervalve-ul nu atinge de nimic in interior. A mai stricat si altceva, ai recuperat toate bucatile de fier, sau inca plutesc libere prin motor?

Pisonul cand l-ai schimbat? Probabil stii ca pistonul se schimba la enduro la maxim 150 ore, ca si mentenanta. Iar primele simptome la piston uzat sunt pornire un pic mai grea si fiert apa mai repede in radiatoare. Bine, nu ar trebui sa nu porneasca decat impinsa, insa merita investigat.

Bujie iridium e fix degeaba, la enduro 2T nu face nicio diferenta. Ce bujie ai pus? Poti incerca sa pui la loc bujia veche si sa vezi daca nu cumva ai ales gresit bujia cu iridium. Cred ca cea veche ar trebui sa fie BR7ES, nu?

Si mai ales da-ne si noua culoarea bujiei dupa ce iesi odata. Scoate-o si pune o poza a electrodului aici. Culoarea spune multe despre amestecul de benzina-aer, poate ai reusit sa dereglezi ceva la carburator cand l-ai curatat. Poate plutitorul, poate vreun furtun infundat (ma gandesc la cel de evacuare a benzinei din carburator, adica atunci cand cazi benzina din carburator sa nu mai curga pe pamant, ci sa se scurga direct in cilindru si sa iti innece motorul).

 

Per total eu pariez pe benzina in exces alimentata  in motor, ceva de la carburator.

 

 

 

Si inca ceva. Daca nu dai informatia toata, nu poate nimeni sa ghiceasca si sa te ajute. In primul post spui ca nu merge dar ai facut o revizie, in al 2-lea post spui ca ar fi inceput dupa un timp sa aiba probleme, fara vreo operatie anume....Pana la urma cum e? Cand au inceput simptomele si ce legatura exista intre simptome si revizia ta?

 

Deocamdata nu stiu nici eu ce informatie sa mai dau, revizia am facut-o din cauza problemei pe care am explicat-o, nu s-a rezolvat nimic insa.. Power valva a fost topita in cilindru cumva, nu a scapat span si nu a cauzat nicio problema in cilindru/motor.

Bujia veche era BR9EG, am schimbat-o doar pentru ca am auzit ca e mai buna de iridium.

Am niste poze cu cilindrul si cu valva rupta, si cu pistonul pe care nu stiu daca l-as masura cu un subler as avea cea mai sigura masurare? Sunt destul de "incepator", am facut totul singur din cauza ca voiam sa ma dau iar aici in Sibiu fiecare service este mereu ocupat, cu timpi de asteptare de 2 luni chiar.

 

Din poze vi se pare uzat pistonul meu ?

received_424428846158626.jpeg

received_668515017582806.jpeg

20220418_070230.jpg

IMG-20220502-WA0001.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistonul nu arata foarte rau, dar nu e nici nou. Daca nu stii cand a fost schimbat ultima data, exista metoda masurarii compresiei. De exemplu, la un 300 compresia de nou e 12-13, iar pentru compresie sub 9 deja trebuie schimbat pistonul.  Pentru 125 trebuie cautat pe net ce valoare are de nou si sub ce compresie deja se schimba.

Cum a inceput chestia cu pornitul greoi? Dintr-o data, sau pe parcurs, prima zi ai dat 20 pedale sa o porneti, dupa o luna trebuia sa dai 50 pedale, dupa inca o luna trebuia sa dai 100 pedale? 

Cam astea sunt detaliile pe care trebuie sa le dai ca sa te ajute cineva. Cum a inceput totul, ce operatiuni ai facut inainte, ce operatiuni ai facut dupa, ce s-a rezolvat si ce nu. 

Cat despre power-valve, nu vad prea bine din poze, totusi o piesa de aluminiu nu se topeste in motor asa, singura. Fara sa se topeasca si restul pieselor de aluminiu (gen cilindru). Aia pare mai degraba rupta si tocata in motor, din poza. Detaliaza si aici, te rog, ce s-a intamplat. Ai auzit vreun zgomot, ceva? Sau doar ai gasit pv-ul rupt cand ai desfacut motorul, fara sa fi simtit ceva?

In continuare cred ca e ceva de la carburator. L-ai curatat bine? Scos jiglerele si suflate, si uitat pe ele sa nu fie infundate?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, mircea.cazachevici a spus:

Pistonul nu arata foarte rau, dar nu e nici nou. Daca nu stii cand a fost schimbat ultima data, exista metoda masurarii compresiei. De exemplu, la un 300 compresia de nou e 12-13, iar pentru compresie sub 9 deja trebuie schimbat pistonul.  Pentru 125 trebuie cautat pe net ce valoare are de nou si sub ce compresie deja se schimba.

Cum a inceput chestia cu pornitul greoi? Dintr-o data, sau pe parcurs, prima zi ai dat 20 pedale sa o porneti, dupa o luna trebuia sa dai 50 pedale, dupa inca o luna trebuia sa dai 100 pedale? 

Cam astea sunt detaliile pe care trebuie sa le dai ca sa te ajute cineva. Cum a inceput totul, ce operatiuni ai facut inainte, ce operatiuni ai facut dupa, ce s-a rezolvat si ce nu. 

Cat despre power-valve, nu vad prea bine din poze, totusi o piesa de aluminiu nu se topeste in motor asa, singura. Fara sa se topeasca si restul pieselor de aluminiu (gen cilindru). Aia pare mai degraba rupta si tocata in motor, din poza. Detaliaza si aici, te rog, ce s-a intamplat. Ai auzit vreun zgomot, ceva? Sau doar ai gasit pv-ul rupt cand ai desfacut motorul, fara sa fi simtit ceva?

In continuare cred ca e ceva de la carburator. L-ai curatat bine? Scos jiglerele si suflate, si uitat pe ele sa nu fie infundate?

 

 

Nu am auzit niciun zgomot, eu am desfacut motorul crezand ca rezolv problema asta cu "muritul cand cade"

Da a fost curatat bine, desfacut cap coada curatat suflat cu aer pe fiecare gaura si desfundat.

Deci doar cu un test de compresie pot verifica pistonul/segmentul?

Chestia cu pornitul greoi a inceput treptat, nu dintr-o data.

Editat de KinKade
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune totusi niste poze cu bujia, sa vedem cum arata. Electrodul trebuie pozat de aproape, sa se vada ce culoare are. Asta spune multe despre amestec. Si, daca scoti bujia si e uda, e clar: prea multa benzina, te reintorci la setarile carburatorului.

Pistonul, daca nu stii cand a fost schimbat, il testezi cu masurarea compresiei motorului. Pistonul prea uzat poate sa atinga in cilindru cu fusta, sa-l uzeze, si cred ca vrei sa shimbi doar un un piston de 150 euro, nu si cilindrul de 5-600 euro.

Oricum, dupa cum am spus mai sus, pistonul uzat face motorul sa porneasca mai greu. Dar nu excesiv de greu, si clar nu da simptomele ca nu mai porneste daca il scapi pe o parte.

 

Si inca ceva. Gandeste-te ca aici suntem doar niste pasionati, nu mecanici. Orice sfat primit aici  poate sa fie bun sau prost, in functie de priceperea si experienta fiecaruia. Nu le lua ca litera de lege. Daca vrei un sfat avizat, pana la urma tot un mecanic dedicat dintr-un service de enduro te poate ajuta.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat jos pistonul ca sa cumpar unul nou, exact dupa ce am cazut cu el si nu mai pornea asa arata capacul cu bujia: 

20220606_172250.jpg

20220606_172242.jpg

Editat de KinKade
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa fac maine altele, revin intre timp cu o intrebare legata de baterie, daca nu am pornire la buton iar bateria este descarcata, nu folosesc sistemul de amestec automat cu pompa ci fac amestecul benzina+ulei direct in rezervor.

Trebuie schimbata bateria sau o pot lasa goala? Are vreo influenta asupra la scanteie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici o muzicuta nu inchide ermetic la liber.Ele inchid doar pe motor,mai exact,coborârea pistonului formeaza o presiune in carter,acea presiune inchide muzicuta,si forteaza amestecul carburant sa o ia in sus,in cilindru,prin baleaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 13.06.2022 la 9:20, pinnochio a spus:

Nici o muzicuta nu inchide ermetic la liber.Ele inchid doar pe motor,mai exact,coborârea pistonului formeaza o presiune in carter,acea presiune inchide muzicuta,si forteaza amestecul carburant sa o ia in sus,in cilindru,prin baleaje.

Am inlocuit lamelele cu unele de carbon noi noute, problema persista..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Mai exista si posibilitatea blocarii plutitorului din carburator intr-o pozitie extrema ( ori inchis ori deschis la maxim) in urma cazaturii.

Daca se blocheaza pe inchis nu ai benzina, daca se blocheaza pe deschis ai prea multa. Blocatul pe deschis ar trebui sa-l observi usor, ar curge benzina pe la prea plin.

Data viitoare incearca sa ciocanesti usor corpul carburatorului, astepti 1 minut si apoi incerci sa pornesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh, acum noi ce sa mai zicem? Cea mai buna decizie a ta a fost sa o duci la mecanic.

 

Nu de alta, dar ne tot invartim in jurul subiectului carburator, amestec, etc. Dar o poza clara a bujiei nu ai reusit sa pui. In schimb te-ai apucat de alte chestii total pe langa, gen muzicuta. E clar ca daca ai fi continuat, nu ai fi rezolvat-o singur, doar ai fi cheltuit bani si nervi. Ii e mai bine la mecanic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

ideea e ca in primele 20 de secunde e inecat deja daca a stat jos

Cum ai ajuns la concluzia asta? 

Ce intelegi tu prin "inecat"? 

Nu te intreb la misto dar termeni de genul asta pot crea confuzii pt ca nu toata lumea ii foloseste la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, patrick1 a spus:

Mno ... modele ceva mai serioase au ”starter decompression device” (manual) ...

:P

 

Spune-ne si noua, necunoscatorilor, ce legatura exista intre un decompresor pentru 4T si un motor 2T. Poate mai mesteresc si eu ceva la motorul meu azi, il mai dotez cu ceva nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...