Sari la conținut

Cruiser pentru A2


Sterdragos310
 Share

Postări Recomandate

Salutare! Am auzit diferite pareri despre motocicletele cruiser. Mie personal imi place modelul si as dori sa il cumpar. Sunt incepator si nu am apucat sa merg pe cruiser, doar pe naked. Se conduce bine ? (Referitor la suspensii , viteza, vantul pe care il iei in plin). As dori sa aflu mai multe informatii de la conducatorii de acest tip de motocicleta + ce motocicleta mi-ati recomanda ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suspensie nasoală, rigidă, cursă scurtă, din cauza poziției toate șocurile le iei în coloană. Mai puțin manevrabil decât un naked. 

Viteză?!? Mică. Mai ales că vorbim de A2. 

Vântul - depinde dacă și ce parbriz are. 

Posesorii or să zică de mine că sunt pricinos. :duel:

Dacă ăsta e genul care îți place ia-ți! 

 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti pot recomanda ceea ce cunosc: Honda Shadow 750.

Este de A2.

Daca iti face placere sa te plimbi cu mobra, e in regula. Cu o viteza de croaziera de 100-110 km/h este o placere.

Asa este ca se manevreaza mai greu, asta fiind pretul platit pentru o stabilitate mai buna.

Nu sunt pe deplin de acord cu @ENEOS - sa traiesti prietene! - cum ca un cruiser are o suspensie proasta si rigida. Sa spub ca este altfel decat la SS sau naked sau adventure. Normal de altfel.

Daca vrei o mobra ca sa alergi si sa te rupi in figuri, trebuie sa alegi altceva.

Acuma pot sa iti dau un exemplu cu un prieten , fost posesor de CBR, care spunea acuma vreo 2 ani ca el pe chopper niciodata, iar acuma este indragostit iremediabil de Shadow

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repet ce am mai spus pe un topic: la Seawolves am văzut pt a 2-a oară live cum s-a tăvălit un cruiser ist de la o denivelare (canal) pe care suspensia agregatului pur și simplu nu a putut-o digera. Primul a fost pe un pod undeva între Mizil și A3, tot denivelări și 🏍️ a aruncat exact ca un catâr din copite. Nu mai zic că mie personal mi-au dat lacrimile la o denivelare - nu groapă, nu canal, fix un val în asfalt(ul impecabil) pe care nu l-am observat iar șocul l-am primit exact în zona lombară care îmi e nițel zdruncinată- fix pe un "șodou" 750 care avea 800 km la bord, deci aș zice că suspensia nu era degradată ci că "așa face ele". Dar a fost singura 🏍️ pe care am călărit-o și mi-a fost frică să nu mi se urce elevele de la Caragioale pe șa neinvitate când stăteam la semafor la Pța Dorobanți, magnet mai tare la gagici n-am vz (era bej cu negru, taloane albe la anvelope, o nebunie). :D

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt cruisere si cruisere. Unele sunt rigide ca o scandura altele sunt confortabile ca un fotoliu. E drept insa ca cele cu adevărat confortabile sunt de cilindree mare.

 

Ideea e ca trebuie să incerci ce iti place si sa vezi cum te simți.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma ce sa spun?

Eu m-am plimbat cu Shadow-ul prin RO si nu am suferit cu coloana, desi este corect ca lovitura sa incaseaza direct in coloana.

Am lovit un caine la 80 km/h si am trecut peste bietul de el fara sa simt nimica (a sarit la 1m in fata mobrei, nici sa clipesc nu am avut timp 😔).

Iar un prieten cu un naked a lovit un caine la 60 km/h, o leaca de wobbling si apoi pe jos.

Dar ceea ce povestim aici sunt cazuri extreme.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, ENEOS a spus:

la Seawolves am văzut pt a 2-a oară live cum s-a tăvălit un cruiser ist de la o denivelare (canal) pe care suspensia agregatului pur și simplu nu a putut-o digera. 

 

Stai linistit, un SS cu suspensia reglata perfect sarea direct in sus vreo doi metri cu rider cu tot daca lua canalul ala in maniera similara.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, TETEA. a spus:

 

Stai linistit, un SS cu suspensia reglata perfect sarea direct in sus vreo doi metri cu rider cu tot daca lua canalul ala in maniera similara.

 

 

 

Sărea o 🍌

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 hours ago, Silver Arrow said:

Acuma ce sa spun?

Eu m-am plimbat cu Shadow-ul prin RO si nu am suferit cu coloana, desi este corect ca lovitura sa incaseaza direct in coloana.

Am lovit un caine la 80 km/h si am trecut peste bietul de el fara sa simt nimica (a sarit la 1m in fata mobrei, nici sa clipesc nu am avut timp 😔).

Iar un prieten cu un naked a lovit un caine la 60 km/h, o leaca de wobbling si apoi pe jos.

Dar ceea ce povestim aici sunt cazuri extreme.

 

Coloana are mult de suferit dupa cum spuneti sau este un lucru sensibil pt unii care doar se plang de orice nu le convine ? Ma gandeam ca argumentele pro sunt mai puternice decat cele contra. Stiu ca motocicleta perfecta nu exista dar as fi vrut ceva in stilul asta si sa fie cat de cat sigura ( citind despre cazaturile la orice groapa si despre socurile la coloana). Imi puteti recomanda alt tip de motocicleta in schimb ? Imi place de mor Honda rebel 500 la design sau motocicletele bobber dar n-am eu bani de ele si posibil nici nu sunt pt A2 majoritatea

17 hours ago, ENEOS said:

Suspensie nasoală, rigidă, cursă scurtă, din cauza poziției toate șocurile le iei în coloană. Mai puțin manevrabil decât un naked. 

Viteză?!? Mică. Mai ales că vorbim de A2. 

Vântul - depinde dacă și ce parbriz are. 

Posesorii or să zică de mine că sunt pricinos. :duel:

Dacă ăsta e genul care îți place ia-ți! 

 

n-am multi bani ca sa zic ca o iau si dupa o saptamana sa o vand... Nu stiu cate plimbari in afara orasului o sa fac eu si nici cat de periculoase ar fi gropile din oras, dar chiar as vrea sa imi iau un Honda rebel 500 sau ceva in genul asta. Ma tot uit pe yt la cum conduc unii zeci de minute bune pe cruiser. Nu sunt un fan al vitezei ca sa zic ca merg cu 160 pe autostrada daca am ocazia, dar nici sa merg ca melcul dupa cum am mai auzit ca sunt cruiserele. Oricum, mai dureaza la mine un an minim ca sa strang banii de motocicleta. Poate imi poti recomanda alta categorie sau ceva in genul cruiser muscle habar n-am ce mai exista. Ma gandeam ca argumentele pro sunt mai puternice decat cele contra si deci pot sa fiu ok cu ea.

Editat de Sterdragos310
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti ce-ti place! Daca iti place Rebel 500 si se incadreaza la A2, atunci go for it!

 

O sa mergi o perioada si apoi o sa-ti dai seama ce si cum.

 

Iti dau exemplul meu: am inceput cu Vulcan de 800 (a luat A-ul direct) in aceeasi idee: "dupa ce imi dau seama ce si cum, o sa vad daca schimb modelul sau nu".

 

Concluzia: dupa 12500 km cu Vulcanul+pasager am ramas tot in categoria asta, dar alta clasa. VTX1800.

 

Da, eu simteam nevoia de pauza cam dupa 150 km. Vant nu simteam pentru ca aveam parbriz. Da, 120 km/h parea ca e limita cu 2 oameni + bagaje. Dar niciodata nu ne-a durut coloana, sau am dus suspensia in capat de cursa.

 

Asa ca, ia-ti ca-ti place si bucura-te de drum.

 

 

Editat de The_Sin_Eater
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, The_Sin_Eater said:

Ia-ti ce-ti place! Daca iti place Rebel 500 si se incadreaza la A2, atunci go for it!

 

O sa mergi o perioada si apoi o sa-ti dai seama ce si cum.

 

Iti dau exemplul meu: am inceput cu Vulcan de 800 (a luat A-ul direct) in aceeasi idee: "dupa ce imi dau seama ce si cum, o sa vad daca schimb modelul sau nu".

 

Concluzia: dupa 12500 km cu Vulcanul+pasager am ramas tot in categoria asta, dar alta clasa. VTX1800.

 

Da, eu simteam nevoia de pauza cam dupa 150 km. Vant nu simteam pentru ca aveam parbriz. Da, 120 km/h parea ca e limita cu 2 oameni + bagaje. Dar niciodata nu ne-a durut coloana, sau am dus suspensia in capat de cursa.

 

Asa ca, ia-ti ca-ti place si bucura-te de drum.

 

 

Un sfat bun. O sa tin cont de ce ai zis(punct ochit punct lovit) si o sa o iau cand o sa am posibilitatea. Care e faza cu bagajele? Sunt voluminoase? Pot pune doar in bagajele de piele sau pot avea si un portbagaj cumva in spate ?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noi aveam doar 2 genti laterale, fiecare de cca. 10-15 litri. 

Pasagerul avea sissy bar dar fara placa pentru tail bag. Dar da, poti sa pui o genata si in spate (fie pe șa, fie pe placa de sussy bar).

Asta la Vulcan.

 

La VTX aveam 2 genti de cate 15 litri in lateral si am mai comandat una de cca. 50 litri la colegul @mas oyama care numai ea cantareste vreo 6 kg. 😪

 

 

Editat de The_Sin_Eater
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca nu ai bani de un Rebel 500 e nasol. Adica vreo 5.000€.

Nu vei gasi un chopper cu o varsta rezonabila, care sa fie echipat injectie si cu ABS.

120 km/h nu este ca melcul. Ma rog, nu vorbesc in numele motociclistilor true.

 

Iti recomand si eu sa iti iei ce iti doreste sufletul.

Prima mobra, la fel ca prima dragoate, este iubire adevarata si nu se uita. Emotiile pe care o sa le traiesti cu prima moto nu se vor mai repeta.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Silver Arrow said:

Pai daca nu ai bani de un Rebel 500 e nasol. Adica vreo 5.000€.

Nu vei gasi un chopper cu o varsta rezonabila, care sa fie echipat injectie si cu ABS.

120 km/h nu este ca melcul. Ma rog, nu vorbesc in numele motociclistilor true.

 

Iti recomand si eu sa iti iei ce iti doreste sufletul.

Prima mobra, la fel ca prima dragoate, este iubire adevarata si nu se uita. Emotiile pe care o sa le traiesti cu prima moto nu se vor mai repeta.

 

 

Intr-un an sper sa ii fac.... Fiind si student este mai greu. Poate poate primesc o bursa daca am tot bulanul de pe lume in urma maririlor a 3 note

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Silver Arrow said:

Tu chiar inveti? :crack:

Care mai sunt in ziua de astazi pragurile de note si valoarile burselor?

Incerc. Bursa ar fi de la media minim 9 si ar fi 1800 euro pt tot anul universitar. Acum eu as fi la limita un 8.90 daca ma chinui si iau 10 la examene in sesiunea de mariri.. dar acum nu stiu ce sa zic. Oricum mi-am propus ca macar o data sa iau banii facultatii. Prea nesimtiti sa ceara 15.000 pentru taxa daca nu ai media necesara si pentru un (cuvant urat), ca la facultate nu facem nimic

2 hours ago, Lucian_M said:

Urmează să vândă un prieten Rebel 500 cu cca 5-6000 km, ca nou, 2019. Dacă te interesează, te pun în legătură cu el.

Daca mai asteapta pana imi iau carnetul pe 8 iulie ( atunci am examenul) si cand o sa am bani ar fi super tare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eneos a explicat foarte bine.

pe primul loc este sanatatea - toate "cazanele"( aka "crusere") pe care stai "intins" (picioarele in fata, coloana perpendiculara pe sol, unghiul furcii mare ) sunt distrugatoare de spate (4ever). Evindent nu vorbim de 18..20 de ani ci ..nitel mai incolo(nu foate mult in plus). Asta pe drumurile din lumea reala nu din "Renegate").

daca mergi ( cum merg toate maimutele spanzurate (scuze daca am tradus gresit) de la Miorita pana la Balotesti si inapoi nu conteaza insa daca vrei sa "Te dai" cauta o mobra "touring" pe care sa ai o pozitie corecta dpdv biomecanic.

capacitate, putere samd sunt pe locul taspe- de exemplu baby Varadero 125 cmc ( nu se mai fabrica) este geniala. ma refer ca standard de pozitie corecta.

mai sunt exemple (Dar nefiind mobre ci bmmw-uri nu le consideram aici) gen 1200GS. (doar daca nu te deranjeaza sa dai cu genunchii in metalul motorului )de pozitie corecta.

rezum- primul pas - pozitia corecta de "calarit".

al II-le - cauta si alege mobra (ca la femei, mobra nu se alege din "poza" ci din "calarit" efectiv.

 

nu cumpara ce iti permiti doar pentru ca vrei sa "te dai" - cautati aleasa si apoi ia-o.

 

evindent astea se aplica daca exista notiunea de "buget" . daca  nu - ia cate mobre poti calari .

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare @foxbat!

Nu este chiar asa de trista situatia.

Eu am mers drumuri lungi cu Shadow-ul de 750. Si pe DN-uri de ex Buc -Tg Mures, sau Buc-TF-Fagaras, dintr-un drum fara oprire, si nu am patit nimica cu coloana sau sa ajung rupt de oboseala.

De asemenea am mers de ex si Buc-CT pe autostrada, si nu am patit nimica.

Unghiul mare al furcii nu mi s-a parut o problema,dimpotriva.

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am fost cu Vulcanul la drum lung, inclusiv pana la Chisinau cu pasager si bagaje si nu am patit absolut nimic.

 

 

 

In orice caz, ar trebui ca scoala sa aibe mai multe tipuri de moto pe care sa te sui, macar sa-ti faci o idee. (Scoala la care am facut eu avea cam de toate: naked, viteza, chopper, adv)

Sau, daca la scoala ai numai naked, macar cauta pe la cunostinte, macar sa-ti faci o idee.

 

Bafta la examen!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problemele la coloana (si nu numai la coloana) apar prin acumulare (nu vorbim acum de accidentari). Prin urmare afirmatia "eu am mers/am facut ... si nu am patit nimic" este adevarata la acel moment. Doar ca in timp, dupa multe astfel de "am mers/am facut ... si nu am patit nimic" incep sa apara, usurel, niste senzatii pe acolo care sunt amplificate de acele actiuni pe care le realizam in trecut fara sa fi patit nimic. Si astfel devin adevarate si spusele colegilor care afirma ca "m-am dat si m-a durut spatele". Pe scurt, la inceput nu te doare dar cu timpul, pe masura ce zona se sensibilizeaza, o sa incepi sa simti ca nu este ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

42 minutes ago, The_Sin_Eater said:

Si eu am fost cu Vulcanul la drum lung, inclusiv pana la Chisinau cu pasager si bagaje si nu am patit absolut nimic.

 

 

 

In orice caz, ar trebui ca scoala sa aibe mai multe tipuri de moto pe care sa te sui, macar sa-ti faci o idee. (Scoala la care am facut eu avea cam de toate: naked, viteza, chopper, adv)

Sau, daca la scoala ai numai naked, macar cauta pe la cunostinte, macar sa-ti faci o idee.

 

Bafta la examen!

Sa fie!

 

8 minutes ago, Bored Panda said:

Problemele la coloana (si nu numai la coloana) apar prin acumulare (nu vorbim acum de accidentari). Prin urmare afirmatia "eu am mers/am facut ... si nu am patit nimic" este adevarata la acel moment. Doar ca in timp, dupa multe astfel de "am mers/am facut ... si nu am patit nimic" incep sa apara, usurel, niste senzatii pe acolo care sunt amplificate de acele actiuni pe care le realizam in trecut fara sa fi patit nimic. Si astfel devin adevarate si spusele colegilor care afirma ca "m-am dat si m-a durut spatele". Pe scurt, la inceput nu te doare dar cu timpul, pe masura ce zona se sensibilizeaza, o sa incepi sa simti ca nu este ok.

Total de acord. Oricum, indiferent de ce facem ni se uzeaza corpul, dar trebuie sa fie la timpul lui, nu prematur. M-as gandi sa incerc o perioada tipul asta de motocicleta si dupa sa o schimb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.06.2022 la 16:51, Lucian_M a spus:

Urmează să vândă un prieten Rebel 500 cu cca 5-6000 km, ca nou, 2019. Dacă te interesează, te pun în legătură cu el.

Anunțul: https://m.olx.ro/d/oferta/honda-cmx-500rebel-IDgfper.html?bs=olx_pro_listing&fbclid=IwAR3xEQ_A-qWTnDnbgE8MNWb8SvssY-7XG2KsGQ-UKjuS76-7TTTfumkkS_k

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt la al 3-lea chopper/cruiser, 500 cc, 800 cc, si acum 1300 cc. Nu critic celelalte modele de motociclete pentru ca am mers doar putin pe ele. Ideea este ca daca te atrage acest gen de motocicleta, atunci acest gen de motocicleta trebuie sa-l cumperi, oricum in cativa ani o sa il schimbi, si atunci vei decide daca mergi pe acelasi model, sau schimbi.  

Editat de KENAZ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am inteles foarte bine cu Virago 535 din 1996. Singura problema pe care am avut-o a fost incarcarea, buba comuna la ele. Nu am vandut-o nici acum, desi nu mai merg cu ea, ca am trecut la Varadero de 1000. Eu mergeam fara probleme cu 110-120 kmh, de la 130 simteai nevoia de parbriz, insa pot spune ca este o motocicleta excelenta pentru un incepator (165 kmh am mers cel mai tare, insa nu e confortabil deloc si vibreaza mult la viteza aia). E mult mai manevrabila decat Shadow de 600, care e mai lunga si mai grea. Virago mai are avantajul ca nu are comenzile foarte in fata, cum au in general multe cruisere, fapt care iti permite sa o manevrezi mai usor la viteze mici. Da, dupa 150-200 km simti nevoia de pauza, dar sa fim seriosi, nu-si ia nimeni cruiser mic pentru drumuri lungi de autostrada. Eu am 1.77-178 si intr-adevar, daca esti mai inalt de atat, s-ar putea sa ti se para mica. Eu m-am inteles perfect cu ea si nu regret o clipa ca am luat-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...