Sari la conținut

Furtun rezistent la combustibil pentru pompa de benzina


Postări Recomandate

Vă salut . Am un Peugeot Elystar 125 pe injecție . Acesta are o pompa de benzina in rezervor , de înaltă presiune (3 Bari), pe care se află și un regulator de presiune vacuumatic. Scuterul a stat cca 3 ani pe “dreapta” afară , in aer liber , plouat , nins (fiind abandonat din cauza că s-a oprit brusc și nu a avut cine sa îl repare). Eu l-am primit cadou și m-am apucat de reînvierea lui.(începător in reparații la scutere) . Și am descoperit că pompa de benzină era “dezmembrată” in interiorul rezervorului , împrăștiată toată . Am scos-o și am constatat furtunuri de legătură sparte/crăpate , inclusiv acel furtunaș mic de la regulatorul vacuumatic . Întrebarea e: unde găsesc furtunuri de calitate , care să reziste la benzină , ele fiind scufundate permanent in rezervor? Am încercat vreo 4 tipuri de furtun din comerț , de la magazine de piese auto , care zic ei ca rezista la benzina , dar toate cedează după 2-3 zile de stat in rezervor (se umflă, se dilată, se crapă). Momentan am adaptat ceva de la o pompa de motorina auto (tot din rezervor ) și merge bine deocamdată , pare că rezista. Dar as vrea sa le am acolo pe viitor in caz ca cedează și acestea . Menționez ca cele originale sunt din ceva plastic și sunt flexibile , dar nu am găsit sa comand nicăieri așa ceva. Mulțumesc 

CD4B09B8-20D2-4F01-A08C-BDC31DC7BC69.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am încercat și Gates , fără succes . Unele site-uri care vand furtunuri pentru benzina , specifică clar că nu sunt pentru rezervor , altele nu specifică. Eu as vrea sa cumpăr din acela de plastic , flexibil, dar nu găsesc nicăieri. 
Ideea e că aceste furtunuri trebuie sa fie de calitate căci e foarte importantă funcționarea in parametrii buni a pompei. Dacă un furtun se umflă in interiorul rezervorului se simte la acceleratie , are o întârziere deranjanta . La fel și cel subțire de vacuum care merge la regulatorul de presiune . Dacă se îndoaie puțin atunci vacuumul nu va fi insuficient de puternic și regulatorul nu va putea asigura debitul necesar la accelerare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Leroy au furtunuri de gradina, nu de benzina. Daca stii care furtun de gradina ar rezita si la benzina, spune-ne si noua. Ca baietii de la raion sigur nu stiu.

Cumva alea transparente, gen asta?

https://www.emag.ro/furtun-pentru-nivel-fara-insertie-transparent-din-pvc-diametru-12-mm-vanzare-la-metru-069340/pd/DCN8D6BBM/?cmpid=86963&gclid=Cj0KCQjw8O-VBhCpARIsACMvVLM15tP_S_Eq5M230g7rbYBqSs9T8_-mSUzT4yskFo82HXSjZHvoSe8aAtCqEALw_wcB

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, mircea.cazachevici a spus:

Leroy au furtunuri de gradina, nu de benzina. Daca stii care furtun de gradina ar rezita si la benzina, spune-ne si noua. Ca baietii de la raion sigur nu stiu.

Cumva alea transparente, gen asta?

https://www.emag.ro/furtun-pentru-nivel-fara-insertie-transparent-din-pvc-diametru-12-mm-vanzare-la-metru-069340/pd/DCN8D6BBM/?cmpid=86963&gclid=Cj0KCQjw8O-VBhCpARIsACMvVLM15tP_S_Eq5M230g7rbYBqSs9T8_-mSUzT4yskFo82HXSjZHvoSe8aAtCqEALw_wcB

caterinca cu budinca, ai dat un search pe site la Leroy inainte sa vii aici cu bascalia?

 

https://www.leroymerlin.ro/produse/furtunuri-de-gradina-si-accesorii/439/furtun-combustibil-tricoflex-technobel-8-x-14-mm-60-bar-la-metru/36988

 

https://www.leroymerlin.ro/produse/search/combustibil?categorie-1=furtunuri-de-gradina-si-accesorii-v-439#

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Lauriluri a spus:

La fel și cel subțire de vacuum care merge la regulatorul de presiune . Dacă se îndoaie puțin atunci vacuumul nu va fi insuficient de puternic și regulatorul nu va putea asigura debitul necesar la accelerare. 

Nu prea știi tu cum lucrează regulatorul ăla, dar nu-i bai! 

În lipsa vacuum ului crește presiunea combustibilului. 😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ești sigur? Întreb si eu.

Am desfăcut acel regulator . Sunt 2 găurele in el , opuse diametral. Acele găurele sunt “turul” , adică pe acolo trece benzina spre injector. Acele găurele de alimentare sunt etanșate de acest regulator . Odată cu creșterea turatiei motorului , vacuumul ridică o supapa /membrana și permite un flux mai mare de benzină , pentru putere mărită. Cum scade turația , scade și vacuumul și acea supapa se lasă mai jos , scăzând fluxul de benzină. Eu cred că e pentru economie de combustibil la relanti (mers in gol). Nu are rost să bage presiunea maximă de carburant la turatie mică . Cel puțin asta e teoria mea , din câte am observat la fata locului . Dacă nu e așa , va rog sa ma corectați , e prima oară când desfac un scuter , și mai ales pe injecție. 

Acum 12 minute, ENEOS a spus:

Nu prea știi tu cum lucrează regulatorul ăla, dar nu-i bai! 

În lipsa vacuum ului crește presiunea combustibilului. 😉

Creste presiunea doar in pompă, până la regulator . Dar nu in întregul circuit de alimentare , până la injector. 

Editat de Lauriluri
Corecție
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Lauriluri said:

Întrebarea e: unde găsesc furtunuri de calitate , care să reziste la benzină , ele fiind scufundate permanent in rezervor?

Furtun de benzină rezistent și de foarte bună calitate găsești aici:

image.thumb.png.9b8603387f008f9c4077fa70bae16afa.png

https://www.pieces-motos-mz.net/durite-5-7-mm-pvc-transparent.html

și colierele adecvate acestei dimensiuni

image.thumb.png.e01d67a95e360657aee47b077bf9a299.png

https://www.pieces-motos-mz.net/collier-fil-a-ressort-diam-7-8-8-3-mm-durite-essence-huile-toutes-mz.html

Dacă vrei și tuburi mai subțiri din polietilenă inertă chimic (/vacuum?) poți recupera din tuburi de spray (sunt de diverse dimensiuni /diametre), însă mai puțin flexibile, (”dip tube”) însă fi modelate la jet aer cald, cu simț și îndemânare.

image.thumb.png.03e3adb578c3f2fb9d4eddb330ec0f1f.png

 

 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, patrick1 a spus:

Furtun de benzină rezistent și de foarte bună calitate găsești aici:

image.thumb.png.9b8603387f008f9c4077fa70bae16afa.png

https://www.pieces-motos-mz.net/durite-5-7-mm-pvc-transparent.html

și colierele adecvate acestei dimensiuni

image.thumb.png.e01d67a95e360657aee47b077bf9a299.png

https://www.pieces-motos-mz.net/collier-fil-a-ressort-diam-7-8-8-3-mm-durite-essence-huile-toutes-mz.html

Dacă vrei și tuburi mai subțiri din polietilenă inertă chimic (/vacuum?) poți recupera din tuburi de spray (sunt de diverse dimensiuni /diametre), însă mai puțin flexibile, (”dip tube”) însă fi modelate la jet aer cald, cu simț și îndemânare.

image.thumb.png.03e3adb578c3f2fb9d4eddb330ec0f1f.png

 

 

Am încercat și acel tip de furtun de plastic transparent . Acesta nu se rupe , însă se umflă când accelerez, se vede clar pe el ca se înmoaie in benzina și se dilată. Mulțumesc oricum pentru idee. 
Eu caut furtun ca acesta din imagine, încercuit , și nu găsesc nicăieri de cumpărat (ori nu știu eu să caut) 408E8392-3F09-4009-84ED-723517358C38.thumb.jpeg.7c373b0d502da1d3434b6446ddcb31ae.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca la perfectseal, pe Beiusului. Ei au tot felul de garnituri si materiale pt etansare si au si mai multe tipuri de materiale. Nu stiu daca au si furtune, dar poti sa le dai un telefon. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Furtunul ăla transparent + coliere "omega" se folosesc la sisteme de alimentare cu carburator, unde sunt presiuni mici (dacă au pompă electrică abia ajung la 0.6 bar maxim). Sistemele de injecție lucrează cu presiuni de X ori mai mari. 

Despre cum funcționează regulatorul ăla nu are rost să scriu romane, ar trebui să găsești pe net info căcălău. Ca idee fără vacuum presiunea combustibilului la un anumit agregat e de cca 3.5 bar, cu vacuumul conectat ai la ralanti cca 3 bar, când deschizi accelerația vacuumul scade și crește presiunea benzinei, cu ea închisă scade, în frână de motor ai vaccum mai puternic și scade și mai mult presiunea combustibilului. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Credeam ca sunt deja “pe net”. Unde altundeva as mai putea găsi asemenea informații decât pe un forum de motocicliști la secțiunea “Service” ?

Vacuumul la acest model de scuter vine din admisie. Turezi, creste admisia și implicit și vacuumul . Cu cât e turația mai mare cu atât vacuumul e mai puternic și trage mai tare de acel regulator (îl deschide). In funcție de cât de tare deschide regulatorul prin vacuumul creat , creste presiunea benzinei spre injector . 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, ENEOS said:

Furtunul ăla transparent + coliere "omega" se folosesc la sisteme de alimentare cu carburator, unde sunt presiuni mici (dacă au pompă electrică abia ajung la 0.6 bar maxim). Sistemele de injecție lucrează cu presiuni de X ori mai mari. 

Da, însă nu uita că sârma (prin matisare-bobinare externă a furtunului cu sârmă subțire) îl poate face indestructibil.

Asta în loc de furtune vechi și posibil ”coapte”, recuperate de pe la ”schrott”.

E o soluție alternativă ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, Lauriluri said:

Am încercat și acel tip de furtun de plastic transparent . Acesta nu se rupe , însă se umflă când accelerez, se vede clar pe el ca se înmoaie in benzina și se dilată. Mulțumesc oricum pentru idee. 

Cel din link-ul meu nu e cel verzui-transparent și moale (pentru scutere chinezești) din ”comerțul socialist”.

image.thumb.png.579f4b93f09b140054756d53eb44ec12.png

Le-am ”pipăit” pe ambele, diferă notabil.

Cel albăstrui-transparent (francez) are perete mai gros și devine ușor rigid și opac în timp, în contact cu benzina.

Unii folosesc polietilenă, alții policlorură de vinil, alții silicon iar alții fluoro-elastomeri.

Nu e același lucru.

Sper că nu îi întrebi pe comercianții de pe la noi despre rețeta chimică a ceea ce vând (nu sunt farmaciști:crack:)

 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, patrick1 said:

Asta în loc de furtune vechi și posibil ”coapte”, recuperate de pe la ”schrott”

se pot gasi si noi,pe comanda,si tin aprox 15-20 ani in rezervoarele de la masini

e adevarat,e cca 150 lei bucata (la Opel corsa spre exemplu)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acel tip de furtun este NBR,rezista la mediul petrolier atat intern cat si extern.

Gasesti de exemplu la Romimoto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Kristian K said:

Acel tip de furtun este NBR,rezista la mediul petrolier atat intern cat si extern.

Gasesti de exemplu la Romimoto.

NBR,  adică ”nitril (acrylonitril) rubber”.

Bun și ăsta dacă nu găsești tub din fluoro-elastomer (Viton) material folosit și la simeringuri serioase (tot chinezești).

image.png

 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu asta l-am folosit cand mi-am inlocuit pompa si filtrul de benzina la Mulen:

https://www.romimoto-piese.ro/ro2/search/furtun+nbr/in/all/article/617866/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Kristian K said:

Eu asta l-am folosit cand mi-am inlocuit pompa si filtrul de benzina la Mulen:

https://www.romimoto-piese.ro/ro2/search/furtun+nbr/in/all/article/617866/

Mno ... după ceva ”peripeții” (robinet înfundat, lipsă de benzină pe juma' de rezervor, ”pești”) am rămas ”fan” al furtunelor, filtrelor și lămpilor de control transparente, la vedere, nu al celor ”mușamalizate” sau ”carenate”.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Kristian K a spus:

Eu asta l-am folosit cand mi-am inlocuit pompa si filtrul de benzina la Mulen:

https://www.romimoto-piese.ro/ro2/search/furtun+nbr/in/all/article/617866/

Mulțumesc tuturor pentru sugestii. 
Intra-devar acesta pare a fi ce trebuie , special construit pentru a putea fi folosit și in rezervor . Când va fi pe stoc voi comanda și revin cu impresii . 
Asfalt uscat! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Turezi, creste admisia și implicit și vacuumul

E un pic invers :)

Cu cat deschizi mai mult clapeta de acceleratie vacuumul scade, aerul circuland mai usor catre motor.

Cel mai puternic vacuum se obtine pe frana de motor cand turatia e mare dar clapeta e inchisa la maxim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...