Sari la conținut

Peugeot Elystar 125EFI ABS din nou pe drumuri


Lauriluri
 Share

Postări Recomandate

Vă salut . Vă prezint maxi scuterul meu , un Peugeot Elystar 125cc pe injecție , ABS (dual) din 2004.  
Povestea lui e următoarea : l-am primit cadou de la cumnatul meu deoarece

El când l-a cumpărat , acest maxiscuter era pe carburație . Fostul proprietar l-a făcut pe carburație din cine știe ce motiv deși acest model e pe injecție din fabrica . Dar scuterul , cu carburație , funcționa normal , mergea bine. Era făcut ok.

După vreo 2 ani de umblat cu carburație , cumnatul meu a găsit un exact la fel scuter , lovit frontal ,dar cu injecție din fabrică , și l-a cumpărat la bani mărunți cu gândul să ii pună sistemul de injecție pe cel cu carburație , plus ca i-ar mai fi rămas și alte piese de rezerva . 
Ok , a chemat un băiat mai priceput să ii facă transferul cu sistemul de injecție , a funcționat vreo 2 zile după care s-a oprit brusc și nu a mai vrut sa pornească deloc. A apelat iar la el să vina sa vadă de ce nu mai merge , și omul nu a mai venit ,după multe promisiuni . S-a inervat și a cumpărat unul nou , un Piaggio Medley S tot de 125. 
Iar acest Peugeot a stat parcat in curte timp de 2 ani , sub cerul liber , fiind nins și plouat tot acest timp.

Apoi intr-o zi (acum 2 săptămâni) mergând la el a zis că dacă îmi trebuie sa îl iau sa fac ce vreau cu el , plus celălat scuter pentru piese . 
Și așa a început aventura mea in lumea moto. Nu m-am suit in viața mea pe așa ceva , nu știam principiul lor de funcționare , pana acum 2 săptămâni . 
L-am suit in remorcă și l-am dus la garajul meu , sa văd dacă îl pot face , sa ma pot folosi de el.

Am început cu curățirea lui completa , l-am desfăcut complet piesa cu piesa . Când l-am văzut curat și totul in regula , am pus bateria la încărcat , să pot da la automat sa văd dacă pornește . Știind in ca rezervor o fi benzina veche , am zis sa îl golesc sa pun benzina proaspătă și așa am descoperit problema lui , de ce se oprise atunci brusc și nu mai pornea . In interiorul rezervorului e o pompa de benzina de înaltă presiune cu un regulator de presiune vacuumatic . Furtunasul de vacuum de la regulator era rupt și trăgea benzina din rezervor și îneca motorul , de aceea nu mai pornea . Am înlocuit furtunasul , și a pornit din prima . 
Am pus și un aditiv de curatare sistem de injecție de la Liqui Moly și de atunci motorul merge bine . Doar la relanti , când e rece , se turează și scade turatia singur pana ajunge motorul la cca 40 grade apoi se stabilizează și merge frumos ( nu știu încă motivul , mai cercetez). 
I-am Încheiat asigurare , i-am făcut Itp -ul , și mi-am cumpărat o cască full face de începător ( Akira). Și aștept sa promulge legea sa pot conduce cu B-ul și aceste maxiscutere A1. 

C96EFBC5-D043-4730-9FEE-502670BF6EC9.jpeg

9F85D3CB-0117-43E3-9700-77994D039121.jpeg

1F17F164-68C4-42F3-A962-591E0EAFABD3.jpeg

4B4A70C8-2C80-436F-8DCF-38E805FCD94D.jpeg

FA03BA90-0C59-4908-91F4-201F81A5A248.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legea asta e o himeră, e mai bine și mai sigur sa faci un permis cu care să poți conduce orice, până la urmă. Discuția cu apariția legii e veche de ani de zile și nu pare a fi ceva mai mult decât o simplă discuție. Numa' zic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, Lauriluri a spus:

Vă salut . Vă prezint maxi scuterul meu , un Peugeot Elystar 125cc pe injecție

 

Felicitari pentru curaj si pentru dorinta de a te da pe doua roti! O sa vezi ca e diferit de masina si frumos, in acelasi timp.

 

 

Acum 25 minute, foxbat a spus:

speram totusi sa nu apara si sa fie nevoie de permis full(A).

 

Am mai zis si cu alte ocazii, prefer sa intalnesc o blonda in trafic pe un scuter de 125, decat in timp ce se machiaza la volanul unui X5 busit pe toate partile...

 

 

 

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Lauriluri a spus:

Am mai găsit o piesă care nu îmi dau seama nicicum unde vine montată, nu am

gasit nici in manualul de workshop. Poate ma puteți lămuri voi . E din cauciuc. 

71F8A288-98AB-4978-B747-99A51AE43C50.jpeg

AF578785-FD71-463F-9CE3-FAB8A1AFE6AA.jpeg

Pare o protecție de la un suport de picior. Cred ca unul escamontabil de la pasager

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...