Sari la conținut

BMW X3 vs VOLVO XC60


Masina TA
 Share

Postări Recomandate

  • Admin

Ca o paranteză, în România de astăzi cea mai inutilă opțiune este 4x4.

Vorbeam cu cineva din Suceava, vrea să-și vândă 4x4.

Vorbim de SV, unde erau munți de zăpadă!

Acum or să vină teoreticienii să-mi spună ca 4x4 nu e bun doar pe zăpadă.

Evident, dar cu condiția să mergi la limită și nu în traficul din zilele noastre.

Și nu numai aici, ci în toată lumea.

Am avut Audi Quattro vreo șapte ani.

În afară de câteva zile de joacă, am avut fix degeaba integrală.

Greutate și costuri mai mari.

Noroc că la Audi sistemul este fiabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 62
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Admin

La cele cu propulsie este obligatoriu să ai doar cauciucuri noi de iarnă și 3/4 ani nu o să ai probleme.

Dar nu mă mir, văd pe forumuri pițigoi cu mașini de zeci de mii de euro care întreabă de gume SH..

Acum 15 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Si am fost o data la Fundata, era sa cadă in prăpastie, el accelera in față, masina mergea in lateral 😀

Având sisteme electronice de siguranță nu are voie să facă așa ceva, îți taie accelerația.

La E39 erau doua sisteme: ASR mai vechi care doar tăia gazul și la cele mai noi ESP care tăia injecția plus frâna roțile independent.

Eu aveam ESP și nu am avut nicio problemă, senzația era ca o mână invizibilă corecta instantaneu trasa mașinii pe zăpadă.

Cine știe ce ccotoarbă și ce opinci avea amicul tău..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 minutes ago, l.u.v said:

în România de astăzi cea mai inutilă opțiune este 4x4

 

E doar fiță. De aia nu se misca nimic in Romania comunista, ca nu erau trabanturi 4x4. Eu nu inteleg cum sa dai K bani in plus pe o masina doar fiindca are scaunele mai sus. Sint si persoane care vor "gipuri", eu insa am parerea ca SUV-urile is doar masini de oras cu picioroange. Si nu ma refer la utilitatea masinii de oras ci la inutilitatea suvurilor in off. 

 

7 minutes ago, Clit Eastwood Jr. said:

de 1-2 ori sa ai nevoie de tracțiune integrala și e suficient 

 

Eu, personal, nu as da bani pe 4x4 (cu costurile aferente dupa achizitie) pt o eventuala zbenguiala 1 data pe an. 

Nu stiu de ce da lumea. Omul normal, adica. Cel care isi ia SUV ca sa mearga la Kaufland. Ca oricum, cine face off road, nu isi cumpara pentru asta X3, isi ia Land Cruiser sau ceva shit like that.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Am un prieten care avea un 520d, aceeași generație cu fostul tău BMW.

Daca de E39 vorbesti, nu se mai fabrica din 2004

Avea un control al tractiunii mai primitiv, dar chiar si asa fara surprize iarna cu cauciucuri bune

De la E90 in sus cu cauciucuri bune de iarna mergi ca pe sine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Romania de astazi, la cate drumuri neasfaltate avem (incepand cu DN66A, apoi judetene, comunale) prin munti si pe care putem circula fara nici o restrictie, un SUV cu garda la sol decenta (nu din alea de mall) si tractiune integrala e cea mai buna alegere.

Va zic asta dupa ce am facut 2 concedii cu Duster AWD, descoperi o altfel de Romanie, aia pt care care vin evreii ori nemtii, de ne miram ce cauta la noi. Tin minte ca au fost 2 zile legate in care nu dadusem cu ochii de "civilizatie" (adica vreun petic de asfalt sau ceva mai mult de cateva asezari cu case rasfirate). 

Bine, cei care au mobre adventure/dual sport si au batut in lung si lat tara pe forestiere (eventual traseele din TET sau ACT) stiu la ce ma refer.

Nu mai zic ca la o zvarlitura de bat avem Bulgaria si Grecia unde iar sunt o gramada de posibilitati...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Astea sunt situații extreme.

90% însă din autoturismele cu 4x4 sunt de șosea și au garda joasă.

Iar din alea 90 % merg doar pe asfalt.

Dar prinde bine la orgoliu să știi că ai 4x4.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Adevărat, dar aia ține de cât este dispus să plătească fiecare pentru confortul personal.

4x4 în schimb este total nefolositor în majoritatea covârșitoare a cazurilor de mai sus.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E mishteaux să ai 4x4 (=16), mai ales dacă îți permiți întreținerea. Utilitatea i-o văd pe zăpadă și eventual prin noroaie, la munte, dacă se abordează trasee de genul. În rest, pentru condus civilizat, nu cred să aibă o așa mare utilitate, însă cresc costurile de exploatare. Puține mașini au integrală permanentă, majoritatea au ori pe față, ori 4x4 on demand (dacă știe calculatorul că trebuie la un moment dat). Personal nu mi-aș lua SUV, decât dacă aș avea de tractat în mod frecvent rulotă sau remorcă, platformă. Vorba aia, totul ține de bani, omul își permite, deci își ia. Numai să nu facă gălăgie când va merge in service pentru intervenții.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un 4x4 adevărat are cursa mare la suspensii şi evident suspensie moale ca să preia denivelările, asta îl face periculos de instabil pe şosea la viteze mari, garda înaltă mută centrul de greutate mai sus şi rezultă că iei virajele mai încet decât ceilalţi, comme un camion, vorba francezului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca o singura data te-a scos din cacao 4x4 deja isi merita banii zic eu....!

 

eu la cat circul, in fiecare iarna de 2-3-4 ori ma ajuta, deci pt mine sunt cei mai bine investiti bani, (si sa nu vorbim ca si pe asfalt ud te ajuta mult)

..eu personal nu m-as mai intoarce la 2x4 never ever :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, apriliacluj a spus:

daca o singura data te-a scos din cacao 4x4 deja isi merita banii zic eu....!

 

eu la cat circul, in fiecare iarna de 2-3-4 ori ma ajuta, deci pt mine sunt cei mai bine investiti bani, (si sa nu vorbim ca si pe asfalt ud te ajuta mult)

..eu personal nu m-as mai intoarce la 2x4 never ever :)

Rar am fost în situație să spun: dacă aveam 4x4 ieșeam instant. Când pui mașina pe burtă, cuplezi troliul sau cauți tractor/dubă/jip etc. Bine, când am împotmolit Dacia tatei în nisip, așa mă uitam in zare după un tractor... Am fost ingenios și ammpus preșurile de cauciuc sub roți și am ieșit, dar mi-am luat panică oleacă (tânăr și neliniștit).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E bun 4x4, nu mai tre să deszăpezești locul de parcare de la bloc! Dar stai, e închiriat de la primărie, deci e treaba lor să ți-l întrețină. 😈

Cu E46 Touring (4x2) echipat cu gume Nokian am împins vreo 50m la deal o Octavia spre o cabană unde mergeam de revelion, am pus 2 pături între bare și dă-i, că el se oprise în drum și nu aveam cum să trec și nici chef să urc cu bagajele în cârcă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ultimele 3 masini au fost toate 4x4. Da, fun in alea 3 zile cu zapada pe care le avem in ultima vreme /an, dar, cum zicea si Luv, in rest aproape useless. Da, teoretic te ajuta si in conditii de uscat daca intrii in curba ca putin in Ua, idem pe udatura daca te apuci sa bruschezi, e mai safe etc. Practic... practic la ultima masina mi-am bagat ceva si in gume de vara/iarna separate, ca si pe alea de cativa ani le schimb aproape degeaba... Mi s-a luat.

Mi-am luat un set de Michelin Crossclimate 2 si aia e, apa paie si bataie :) Pana acum sunt super multumit de ele. Vad si la iarna cum or fi, dar din ce am vazut pe varul yutub, se comporta mai bine decat multe gume medii dedicate asa ca nu prea imi fac griji sa raman cu ele pe undeva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 01.08.2022 la 0:05, Cap0ne a spus:

 

Baieti, este o chestie de mentalitate.

Daca iti faci reviziile la BMW pt ca ai un BMW iesit din garantie, irelevant ca a iesit din garantie acum 1 luna sau acum 10 ani....... ce sa zic..... esti "o victima" sigura a unor alegeri financiare proaste. 

Nu inteleg logica de merge la reprezentanta pt revizie. Ai costuri nejustificate si parte de 80% idioti in atelier condusi de un mecanic mai in varsta si sictirit, dar experimentat, acesta din urma.

Eu am avut mai multe BMW-uri si nu numai BMW, masini vechi sau noi sau proaspat iesite din garantie cand le-am cumparat.

NICIODATA NU AM AVUT CE SA CAUT la reprezentanta mama, decat in cazul (erorii) masinii luate de noua (din pacate, mare mare mare prostie - masina noua).

Am avut si BMW cu +300.000km cu care am mers +100.000km fara probleme, fara "RIVANOL" 😀 sau Castrol sau Motul 🙃, (MARKETING), folosind uleiul cel mai ieftin ce respecta standardul producatorului din carte.

Am schimbat doar un egr, bujii, incadescente, 3x set-uri de discuri si placute in 120.000km, na...masina resoftata si cu acc "sudata" la podea de cele mai multe ori.

 

Cat despre 4x4, Xdrive, Quattro bla bla bla, astea sunt mofturi. Mofturi mari de tot pe asfalt. Daca ai 400de cai si 800Nm OK putem justifica 4x4 pt asfalt, insa cand ai valori modeste, 150-180cai si 350-400nm, a avea 4x4, pt o utilizare pe asfalt este efectiv snobism, mai ales cat timp ai anvelope de 255mm pe rotile motrice.

 

Totusi financiar vorbind imi mentin parerea ca daca esti capabil sa cumperi din banii tai cash, fara imprumut, o masina de 20-25k, nu te f*te pe tine ca se strica ceva la masina. Aia e o repari si te bucuri de viata.

In prezent la 20-25k iti cumperi doar savoniere. Savoniere care NU te ajuta la drum cu absolut nimic.

Daca iti cumperi o masina de 20-25k din imprumut sau etc, adica te intinzi mai mult decat iti este patura (la acel moment/status financiar din viata ta) normal ca esti apocaliptic si te sperie ideea de service sau factura la service si accepti un produs mediocru cu substandarde ca sa zic asa doar pt considerentul ca este "nou".

 

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.08.2022 la 23:53, Papa_Bear a spus:

Sa va spun si eu o experienta cu BMW 520D fabricat in 2013:

 

1. Cumparat in 2018 de la reprezentanta din Germania la 180k km in stare impecabila si echipare Luxury + o gramada de optionale. Masina a avut un singur proprietar

2. 2020 - cazut turbina si de aici costuri cat cuprinde

   a. Mers cu masina la reprezentanta si facut deviz: Turbina 16500 lei, + schimb ulei 900 lei + schimb capac chiulasa 2800 (contine supapa de la separatorul de gaze) + procedura curatare admisie cf procedura BMW 4000 lei + manopera...

3. Va trebui facuta mentenanta la cutia automata: pret ulei + kit intretinere = 3500 lei

4. Va urma schimbul distributiei - procedura BMW spune ca trebuie schimbata si pompa de ulei si o gramade de repere mici... minim 12000 de lei

 

Deci... cine il indruma pe initator sa isi cumpere BMW... sa ii spuna si de costuri.

 

Un fleac de minim 38000 RON (7600€). Dupa 2 ani de utilizare. Faina investitie :( Sau 

 

Acum 5 ore, Bigfoot a spus:

Baieti, este o chestie de mentalitate.

Daca iti faci reviziile la BMW pt ca ai un BMW iesit din garantie, irelevant ca a iesit din garantie acum 1 luna sau acum 10 ani....... ce sa zic..... esti "o victima" sigura a unor alegeri financiare proaste. 

Nu inteleg logica de merge la reprezentanta pt revizie. Ai costuri nejustificate si parte de 80% idioti in atelier condusi de un mecanic mai in varsta si sictirit, dar experimentat, acesta din urma.

Eu am avut mai multe BMW-uri si nu numai BMW, masini vechi sau noi sau proaspat iesite din garantie cand le-am cumparat.

NICIODATA NU AM AVUT CE SA CAUT la reprezentanta mama, decat in cazul (erorii) masinii luate de noua (din pacate, mare mare mare prostie - masina noua).

Am avut si BMW cu +300.000km cu care am mers +100.000km fara probleme, fara "RIVANOL" 😀 sau Castrol sau Motul 🙃, (MARKETING), folosind uleiul cel mai ieftin ce respecta standardul producatorului din carte.

Am schimbat doar un egr, bujii, incadescente, 3x set-uri de discuri si placute in 120.000km, na...masina resoftata si cu acc "sudata" la podea de cele mai multe ori.

 

Cat despre 4x4, Xdrive, Quattro bla bla bla, astea sunt mofturi. Mofturi mari de tot pe asfalt. Daca ai 400de cai si 800Nm OK putem justifica 4x4 pt asfalt, insa cand ai valori modeste, 150-180cai si 350-400nm, a avea 4x4, pt o utilizare pe asfalt este efectiv snobism, mai ales cat timp ai anvelope de 255mm pe rotile motrice.

 

Totusi financiar vorbind imi mentin parerea ca daca esti capabil sa cumperi din banii tai cash, fara imprumut, o masina de 20-25k, nu te f*te pe tine ca se strica ceva la masina. Aia e o repari si te bucuri de viata.

In prezent la 20-25k iti cumperi doar savoniere. Savoniere care NU te ajuta la drum cu absolut nimic.

Daca iti cumperi o masina de 20-25k din imprumut sau etc, adica te intinzi mai mult decat iti este patura (la acel moment/status financiar din viata ta) normal ca esti apocaliptic si te sperie ideea de service sau factura la service si accepti un produs mediocru cu substandarde ca sa zic asa doar pt considerentul ca este "nou".

 

Foarte pertinente remarci, atat pentru partea cu service-ul, cat mai ales pentru partea cu "investitiile" in masini.
Pentru service, e bine ca omul sa si cunoasca alte ateliere de incredere. Nu ca cele de firma ar fi de mai mare incredere.
Cat despre finantare, intr-o tara in care cultura financiara se ia la intrecere cu educatia sexuala nu pot sa iasa decat aberatii: masini la fel de scumpe ca si apartamentul in care-si duc existenta (si apoi fuga la Penny&Co ca sa mai reduca costul cosului zilnic), "benzinare" (Cayenne, Audi A8 etc.) pe GPL in care baga gaz de 50 de RON, recordul european pentru mame minore, vs. abureala pentru fraieri cu familia traditionala etc. etc.

Editat de pierrotlefou
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Foarte adevărate observații!

Acum ceva timp vad pe unul pe un grup dedicat CLS.

Omul venise de undeva de afară și căuta gen : vreau o recomandare de atelier să-mi facă revizia, dar nu am încredere în reprezentanțe că e japcă și au mecanici proști"

Mașina era un cls 350 de prin 2015 parcă, bijuterie de 17-18.000 euro.

Deci voia revizia: ulei, filtre.

Îl trimit la băieții mei dedicați Mercedes.

Ca să vă faceți idee, la ambele mașini mă costă în jur de 800 ron:

- 7/8 litri ulei de origine Mercedes.

- filtre aer, polen, ulei Mann.

- verificare vizuală scurgeri motor.

- verificare și completare lichid răcire, servo dacă e cazul.

- manoperă.

Ăsta mă întreabă dacă oamenii sunt de încredere.

Da, evident, de aia te-am trimis.

Dar ștampilă pun pe cartea mașinii?

Aici m-am blocat..

Nu, nu pun, ai întrebat de un atelier cu oameni pricepuți, dar nu voiai reprezentanță!

Eee, da, da vreau stampilă.

Atunci du-te-n plm de figurant la reprezentanță, plătești 50 milioane în loc de 800 și ai ștampilă!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

OP, am un XC60 ca daily driver de 4 ani si iti zic ca...X3 e mai fun :)

 

La vremea aia am ales Volvo pentru ca nu-mi plac BMW-urile - parca au aceleasi interioare din 90 toamna si Volvo venise cu ceva inedit cu design minimal, touchscreen pe mijloc etc. Designul tine de gust, dar la condus prefer X3.

 

De ce SUV? Pt ca:

1) copii - intra toate carucioarele, bicicletele, bagajele fara stres

2) fun - ma urc cu fi-miu in masina si mergem sa exploram pe drumuri nu tocmai bune. bineinteles, drumuri unde ai intra si cu loganul, dar nu cu un sedan sport

3) e practic - urci borduri, parchezi aiurea. iarasi, nimic din ce n-ai face cu un logan, dar nu ceva ce poti face cu jante de 21 pe A6

 

De ce 4x4? E moft, clar. Dar daca iti permiti, de ce nu? Masina se simte mai stabila pe curbe = mai putin stress. Ajuta inclusiv la plecarile tare de pe loc cu rotile bracate.

 

OP, eu as lua in calcul si SUVuri noi in buget similar. eg. Tucson, CX5. 

 

Tucson vine cu irice dotari ti-ai putea dori, inclusiv scaune ventilate. Da, nu pot compara tinuta de drum, dar e nou, ieftin si dotat.

CX5 e fun de condus, dar putin mai scump si sufera la dotari.

 

In fine, dai o tinuta de drum putin mai buna si prestigiul "marcii" pe mai putina bataie de cap cu eventuale probleme si feelingul de masina noua. 

 

Alegerea ta in functie de ce e important pt tine. Spor la cumparaturi! :)

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...