Jump to content

Ce ne facem cu depasirile coloanelor?


Recommended Posts

Fratilor, am vizionat acum cateva minute pe youtube un vlog realizat de Tavi Pertea, unul dintre putinii politisti care chiar si-a asumat rolul de formator de opinie. Este un tip inteligent care explica, cu lux de amanunte si prin exemplificari sugestive, diverse situatii din trafic sau reglementari ambigue din codul rutier.

Una dintre contradictii este legata de interdictia de a depasi o coloana in stationare formata la semafor sau la trecerea cu calea ferata. Inteleg ratiunea pentru care un autovehicul cu 3-4 roti ar avea interdictia asta, dar de ce sa aplici aceasta restrictie vehiculelor cu doua roti, adica motocicletelor (culmea e ca bicicletele au voie sa depaseasca)? Mi se pare de domeniul absurdului sa nu mi se dea voie sa inaintez, daca spatiul permite depasirea prin partea stanga a benzii de deplasare, fara incalcarea marcajelor sau a trecerilor de pietoni, in schimb, ce sa vezi, am voie sa efectuez depasirea in mers, in conditiile enumerate mai sus. Adica este mai putin periculos pentru mine si participantii la trafic sa depasesc in mers, decat la stationarea coloanei!!! Sunt eu nebun, sau legiuitorii pxxxi sunt frustrati ca parintii nu le-au cumparat o trotineta sau bicicleta cand au fost mici? Chestia asta este la fel de aberanta ca cea legata de obligatia motocicistilor de a avea asupra lor trusa medicala, extinctor si triunghi reflectorizant, evantual doua.

Practic, cel mai important atuu al motociclistilor se anuleaza, transformandu-ne, prin aceste stupide prevederi din noul cod rutier, in autovehicule ca oricare altele. Deci, vom sta in sir indian la semafor (cred ca la fel de indian ca la Mumbai, chiar daca expresia vine din America de Nord), asteptand vreo 5-6 runde colorate sa trecem o intersectie, ca apoi, ce sa vezi, sa mergem tot in poponeata masinilor, ca nu stiu la cati ne da mana (sau piciorul, sau capul) sa facem depasiri in mers, pe aceeasi banda pe care se afla si alte autovehicule, cu riscul unei acrosari, ca sa inaintez inca vreo 10 metri. Si tot asa, timp de zeci de minute, poate chiar peste 60, pana ajungem la punctul de interes.

Sunt de acord ca filtrarea traficului este periculoasa si cand o faci, iti asumi si consecintele, dar eu pun in discutie doar inaintarea mai mult decat rezonabila la semafor, fara sa deranjez, fara sa turez motorul, fara sa claxonez aiurea soferii ca sa-mi faca mie loc.

Suntem foaaaaaaarte departe de cultura occidentala privitoare la mersul pe 2 roti, cand tuturor motociclistilor li se rezerva loc privilegiat in fata semaforului, unde se aduna zeci de agregate ca sa li se asigure plecarea prioritara de pe loc.

Parerea mea este ca ar trebui sa facem presiuni sa se modifice articolul de lege care face referire la situatia asta, Art. 100, alin. 3, lit. a, si sa ne defineasca diferentiat de autovehicule, respectiv, motociclete, mopede, acordandu-ne totodata acest drept de a depasi coloana la semafor.

Altfel, ne vom vinde mobrele intr-un ritm accelerat, alegand mersul pe jos, ca este mai sanatos si face piciorul frumos.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 3 ore, R4DIKL a spus:

 

Suntem foaaaaaaarte departe de cultura occidentala privitoare la mersul pe 2 roti, cand tuturor motociclistilor li se rezerva loc privilegiat in fata semaforului, unde se aduna zeci de agregate ca sa li se asigure plecarea prioritara de pe loc.


 

 

Cred ca ai sintetizat foarte bine, in doua randuri ideea de baza. 

Link to comment
Share on other sites

Ai fost oprit in trafic pentru asa ceva? Stii personal pe cineva oprit pe motivul asta?

Eu zic ca asta e o non-problema, dar daca ai chef sa iti consumi energia pe asa ceva, da-i bataie. Fa organizatie, trimite petitii, ia legatura cu legiutorii, convinge-i sa propuna amendamente... Spor

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, R4DIKL said:

Fratilor, am vizionat acum cateva minute pe youtube un vlog realizat de Tavi Pertea, unul dintre putinii politisti care chiar si-a asumat rolul de formator de opinie.

...

Eu zic că baiatului ăstuia nu i-ar lipsi oarece curs de logopedie, că are mici probleme (cel puțin) cu dicția și fonetica, măcar cum a exersat Demostene (cu pietricele în gură).

Se pare că are și cu confuzia, respectiv cu cea dintre depășire și devansare.

(45)

”Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial.

...

(4) Nu constituie depăşire, în sensul alin. (1), situaţia în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în acelaşi sens de circulaţie.”

 

Că o fi ”și”, că o fi ”sau” ... definițiile asta cu șirul (și șirurile) se învață la liceu (colegiu) la orele de matematică și nu la școala de miliție (unde nu rămâne nimeni ”corijent”).

Unii (d'ăștia) mai cred și că toate liniile de vopsea de pe carosabil ar produce șiruri.

Spre exemplu: șirul lui Fibonacci :crack:

 

 

Și a omis principiul esențial:

(5)

”În materiile reglementate de prezentul cod, normele dreptului Uniunii Europene se aplică în mod prioritar, indiferent de calitatea sau statutul părţilor.”

Mai greu compatibil ”normele” de la ”strunga oilor” :crack:

image.thumb.png.a65a0e624dbc4be2784f6868441be142.png

 

image.thumb.png.ef84349b49fc683399165f7a96c07890.png

 

http://www.moto-net.com/article/la-belgique-autorise-la-circulation-interfiles-a-moto.html

Link to comment
Share on other sites

Când m-am strecurat, inclusiv mașina miliției mi-a făcut loc.

Toată treaba e să nu începi să turezi și să claxonezi ca vaca.

Lumea s-a obișnuit cu noi și de cele mai multe ori ne lasă să trecem.

Altfel, nu cred că e cineva care merge 100% legal. Nici măcar milițienii. 

Mergi piano, atenție la uși deschise în față, pietoni printre mașini, ca găinile fără cap, și îți asumi incidentele provocate...

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 ore, MirceaB a spus:

Cred ca ai sintetizat foarte bine, in doua randuri ideea de baza. 

Multumesc.

 

Acum 8 ore, Speedy.K a spus:

Ma doare-n cot. 

Cand o sa te doara in plastic o sa vezi ca e mai nasol. Plus un vid substantial in portofel...

 

Acum 7 ore, smar2 a spus:

Ai fost oprit in trafic pentru asa ceva? Stii personal pe cineva oprit pe motivul asta?

Eu zic ca asta e o non-problema, dar daca ai chef sa iti consumi energia pe asa ceva, da-i bataie. Fa organizatie, trimite petitii, ia legatura cu legiutorii, convinge-i sa propuna amendamente... Spor

De facto, nu. De jure, ma deranjeaza ca exista in legislatie si as putea, ipotetic, sa o patesc...

 

Acum 11 minute, cinezicealae a spus:

Când m-am strecurat, inclusiv mașina miliției mi-a făcut loc.

Mergi piano, atenție la uși deschise în față, pietoni printre mașini, ca găinile fără cap, și îți asumi incidentele provocate...

Nu crezi ca e o loterie? Cine imi garanteaza ca voi da peste echipaje de politie binevoitoare? Am strania senzatie ca v-am deranjat in weekendul asta calduros cu aceasta atentionare, dar cred ca sentimentul asta va tine fix pana cand unul dintre noi va posta ceva de genul "am ramas fara permis intr-o situatie absurda".

 

Acum 6 ore, patrick1 a spus:

 

(4) Nu constituie depăşire, în sensul alin. (1), situaţia în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în acelaşi sens de circulaţie.”

 

 

Nu la asta ma refeream, ci la depasirea pe aceeasi banda, daca spatiul permite... Explica-i tu unui politist ca in materie de legislatie rutiera se aplica prioritar legislatia europeana.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, R4DIKL said:

Nu la asta ma refeream, ci la depasirea pe aceeasi banda, daca spatiul permite...

Pe aceeași bandă (sau sens de circulație) nu există depășire ci eventual devansare.

Valabil și pentru autoturismul care devansează o bicicletă aflată pe aceeași bandă (mno ... una ceva mai lată) care bicicletă circulă aprope de trotuar (dacă spațiul permite), fără să existe ”pistă pentru bicicliști”.

Altfel s-ar ”strangula” traficul după fiecare bicicletă.

Cât despre motocicliști și ”circulation interfilles” e treaba șefilor lui (ai polițistul rutier) să îi ”traducă” și să îi explice ”fișa p(r)ostului”.

Asta când șefii nu trimit alți ”interfilles” să facă ”filaj” în circulație :crack:

Totuși, manevra comportă oarece risc de ”agățare” iar Tavi Pertea a încercat să o descurajeze.

 

Asta e ca și cu indicatorul ”Depășirea autovehiculelor, cu excepția motocicletelor fără ataș, interzisă”

image.png.162a52967b41baefa6ff69aec589b43c.png Interzisă cui? Depășirea cu motocicleta sau a motocicletei? 🤔

Chestiune de limb rumun.

(Mno ... în poză /semn rutier nu se vede o motocicletă pe roșu aflată în depășire).

Link to comment
Share on other sites

Pai e destul de clar, masina -masina nu e permis, masina-motocicleta(fara atas) sau motocicleta (fara atas) -  masina e permis.

Acum 47 minute, patrick1 a spus:

rea autovehiculelor, cu excepția motocicletelor fără ataș, interzisă”

image.png.162a52967b41baefa6ff69aec589b43c.png Interzisă cui? Depășirea cu motocicleta sau a motocicletei? 🤔

 

In cazul motocicletei se excepteaza aplicarea restrictiei ,cred ca nu ai vorbit serios.

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Farfuridi said:

... cred ca nu ai vorbit serios.

Ba am vorbit serios!

Textul asociat semnului de circulație /interdicție

image.png.19d97a1c6a46999c58a5a21d6f4b7850.png

, respectiv în formulare: ”Depășirea autovehiculelor, cu excepția motocicletelor fără ataș, interzisă” (cui?)

provine din Decretul nr.328/1966 când viteza maximă permisă în localități pentru motociclete era de 40Km/h iar pentru autoturisme de 60Km/h și în consecință este evident cine ar fi putut depăși (legal) pe cine ...

 

Am subliniat însă vizibila contradicție dintre semn și text (limb rumun:)

 

Comparativ cu (dacă dorești)

image.thumb.png.203fa709f0ca7c1954b08135a7df91d2.png

aici nu mai apare ”cu excepția motocicletelor fără ataș” :)

 

Mno, așa că unii au ”înțeles” ceva, alții au ”înțeles” altceva ... iar noi cu drag de lege și melețieni ne accidentăm (numai din culpa noastră, nu a lor).

Și uneori ne accidentăm ”serios” :(

Link to comment
Share on other sites

Acum 37 minute, patrick1 a spus:

Ba am vorbit serios!

Textul asociat semnului de circulație /interdicție

image.png.19d97a1c6a46999c58a5a21d6f4b7850.png

, respectiv în formulare: ”Depășirea autovehiculelor, cu excepția motocicletelor fără ataș, interzisă” (cui?)

 

Cui? Celorlalte autovehicule cu exceptia motocicletelor fara atas.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Farfuridi said:

Cui? Celorlalte autovehicule cu exceptia motocicletelor fara atas.

Adică: ”Depășirea motocicletelor fără ataș este permisă (altora)” sau ”Depășirea (altora) este permisă (numai) motocicletelor fără ataș”?

Că eu nem prea ințeleg clar asta la limb rumun, adică cine fu... depășit de /pe cine?

Decebal pe Traian ... invers sau impreună (”de doi bărbați cu brațe tari”) și în ce poziție?

Link to comment
Share on other sites

Chiar acum, patrick1 a spus:

Depășirea motocicletelor fără ataș este permisă tuturor   si   Depășirea tuturor  este permisă   motocicletelor fără ataș”

 

Mare ghiaur estem Ismail la tine.😂

Link to comment
Share on other sites

Legea mentioneaza depasirea coloanelor stationate la culoarea rosie a semaforului sau la semnalele luminoase ale trecerilor la nivel cu calea ferata.

Legea nu descrie ce inseamna o coloana, respectiv de unde incepe si pana unde se termina, asadar daca depasesti 9 din 10 masini stationate in coloana, ce se intampla?

Daca incepi depasirea cand culoarea semaforului este rosie, dar intre timp se face verde, ce se intampla?

Daca nu depasesti coloana, ci o devansezi, ce se intampla?

 

Este una dintre acele legi pe care politistii o pot pune in aplicare, daca vor, dar nu o fac aproape niciodata, deoarece este prost conceputa.

Cautati pe google si veti vedea multe cazuri castigate in instanta, impotriva acestei legi si veti vedea si de ce.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Farfuridi said:

Mare ghiaur estem Ismail la tine.😂

Mno ... așa cu ”herkes” (tuturor /tk.) mai înțeleg. Mulțam fain!

 

Până acum am tot evitat să depășesc sub semnul acela de restricție ... că de obicei ăștia introduc restricție însă uită să o mai și ridice (prin ”la loc comanda”) cu

image.thumb.png.e4b73fbb4756555b29665e047af226ae.png

sau

image.thumb.png.25c42173a3f6f9a8ef2678295c336861.png

 

Și nu am găsit prevăzut în lege dacă (și) restricția asta e valabilă până la prima intersecție sau prima (altă) localitate, 

 

sau curbă ...

 

P.S.

Alții au înțeles (situație frecventă practic) că depășirea este permisă ”herkes” autovehiculelor cu excepția acordării priorității către motocicletelor fără ataș (care vin din sens opus). Nu?

Mno ... către conducătorii motocicletelor fără ataș (care vin din sens opus).

Pentru că unii dintre cei obligați astfel să frâneze brusc, cad, respectiv uneori vin din sens opus și fără motociclete.

 

Nu?

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, patrick1 said:

Pe aceeași bandă (sau sens de circulație) nu există depășire ci eventual devansare.

 

Iar incepem cu devansarea :))))))))  cred ca in fiecare an e cate o discutie cu prajeala asta.

Primul care imi aduce articolul/le de lege din codul rutier in care este definita/reglementata devansarea are o lada de bere de la mine. Subliniez din lege nu  de pe vreun blog obscur care interpreteaza dupa ureche

Carutele, biclcletele, etc se depasesc fara sa iesi de pe banda.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, LimpTA a spus:

Carutele, biclcletele, etc se depasesc fara sa iesi de pe banda.

Nu de foarte mult timp s-au schimbat regulile referitoare la distanța laterală la depășirea 🚲, și cam ești obligat să ieși de pe bandă! Iar pe lângă căruțe nici nu ai loc altfel (cu mașina vorbesc, că reglementările cam ignoră 🏍️🏍️). 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, ENEOS said:

Nu de foarte mult timp s-au schimbat regulile referitoare la distanța laterală la depășirea 🚲, și cam ești obligat să ieși de pe bandă! Iar pe lângă căruțe nici nu ai loc altfel (cu mașina vorbesc, că reglementările cam ignoră 🏍️🏍️). 

 Evident ca exprimarea era in conditiile in care respecti prevederile de depasire ale acelor vehicule. Nu toate benzile sunt la fel de late. Moto fiind autovehicul (deci tratat identic ca o masina) poate sa faca depasirea in unele cazuri fara sa iasa de pe banda. 

Tocmai de-aia s-a completat legea cu "comportamentul agresiv", ca erau destui zmei care schimbau banda in ultima secunda ca sa fie pusi la socoteala ca ei "devanseaza" :D 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, LimpTA said:

...
Carutele, biclcletele, etc se depasesc fara sa iesi de pe banda.

 

Cu ”replay” la ”versetul” din ”biblie” (noul testament rutier):

15 hours ago, patrick1 said:

(45)

”Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial.

O astfel de manevră fără ”ieșirea din banda de circulație” rămâne la categorie ”taine și miracole” accesibile exclusiv cunoașterii ”preoților” în fața cărora majoritatea celor prezenți obișnuiesc să îngenuncheze cu umilință (deși nu le cere nimeni). Să fie o coincidență?

Sau o inadvertență cu ”scriptura”?

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, patrick1 said:

 

Cu ”replay” la ”versetul” din ”biblie” (noul testament rutier):

O astfel de manevră fără ”ieșirea din banda de circulație” rămâne la categorie ”taine și miracole” accesibile exclusiv cunoașterii ”preoților” în fața cărora majoritatea celor prezenți obișnuiesc să îngenuncheze cu umilință (deși nu le cere nimeni). Să fie o coincidență?

Pai daca nu iesi de pe banda te incadrezi la "sau iesirea din sirul de vehicule in care s-a aflat initial, adica tot depasire este, ca e in descrisa in definitia depasirii. 

Daca te duci la orice politist rutier cu "devansarea" pe buze o sa rada de tine. NU exista operatiunea de devansare descrisa nicaieri in legea codului rutier.  Astia pe grupuri, social media, bloguri, motovloguri etc care ii dau sus si tare cu devansarea fura curent :D 

Link to comment
Share on other sites

 

12 minutes ago, LimpTA said:

Astia pe grupuri, social media, bloguri, motovloguri etc care ii dau sus si tare cu devansarea fura curent :D 

Mno ... dacă tu zici că la noi s-ar fi inventat (și tradus) și ”coada la prună” ...

... trebuie să îți amintesc că atunci când s-a făcut creștinarea ”țiganilor”, aceltia au primit Biblia cu bucurie.

Unii chiar o purtau la ei ca să le aducă noroc (la furat) :)

 

 

Erată: ”aceștia”, nu aceltia (nu are legătură cu celții - mea tasta alăturata culpa).

Link to comment
Share on other sites

Motocicleta nu are voie sa se strecoare printre masini.

Exemplul 1: Sunt masini care au lane assist. Daca trage soferul putin la stanga sau la dreapta ca sa te lase sa te strecori, masina trage de volan inapoi ca sa ramana pe mijlocul benzii. Deci masina te va da de pamant si nu va avea nici o culpa. Nici masina, nici soferul.

 

Exemplul 2: Un conducator auto trage putin dreapta sau stanga sa ocoleasca un canal. Atata timp cat nu schimba banda, nu e obligat sa semnalizeze si nu e obligat sa se asigure. Masinile merg intotdeauna drept? Nu. Ele fac mici manevre stanga/dreapta sa ocoleasca un canal, denivelare sau groapa. Deci te vor da de pamant.

Te ridici si te scuturi de praf si il iei pe sofer la intrebari gen “De ce nu ai semnalizat ba?” Iar soferul sa raspunda “De ce sa semnalizez daca nu schimb banda?”

 

Exemplul 3: Sunt masini care daca stationeaza, daca cineva vine in proximitatea ei in unul dintre colturi, se opreste muzica si porneste camera si senzorii masinii si tiuie/beepuie continuu de te zgarie pe creier. Cum sa te bagi in coltul masinii sa pleci primul la semafor si sa-i beepuie omului senzorii? Ori te bagi in fata lui si atunci senzorii nu beepuie daca esti la o distanta corespunzatoare, ori nu te bagi deloc. Nu stai in coltul aripii. Cine nu are masina din asta, nu stie ce deranjanta e faza.

 

Exemplele pot continua.

E super logic ca motocicleta nu are ce cauta printre masini.

Ca ne strecuram si nimeni nu se ia de noi, e alta poveste. Legal nu e voie.

Tavi Pertea a prezentat legea asa cum e ea. Cel mai probabil politistii nu aplica legea daca considera ca un motociclist face manevra in siguranta. Dar daca e teribilist, cu siguranta o vor aplica.

Link to comment
Share on other sites

Acum 34 minute, angelfire a spus:

Motocicleta nu are voie sa se strecoare printre masini.

Exemplul 1: Sunt masini care au lane assist. Daca trage soferul putin la stanga sau la dreapta ca sa te lase sa te strecori, masina trage de volan inapoi ca sa ramana pe mijlocul benzii. Deci masina te va da de pamant si nu va avea nici o culpa. Nici masina, nici soferul.

 

Exemplul 2: Un conducator auto trage putin dreapta sau stanga sa ocoleasca un canal. Atata timp cat nu schimba banda, nu e obligat sa semnalizeze si nu e obligat sa se asigure. Masinile merg intotdeauna drept? Nu. Ele fac mici manevre stanga/dreapta sa ocoleasca un canal, denivelare sau groapa. Deci te vor da de pamant.

Te ridici si te scuturi de praf si il iei pe sofer la intrebari gen “De ce nu ai semnalizat ba?” Iar soferul sa raspunda “De ce sa semnalizez daca nu schimb banda?”

 

Exemplul 3: Sunt masini care daca stationeaza, daca cineva vine in proximitatea ei in unul dintre colturi, se opreste muzica si porneste camera si senzorii masinii si tiuie/beepuie continuu de te zgarie pe creier. Cum sa te bagi in coltul masinii sa pleci primul la semafor si sa-i beepuie omului senzorii? Ori te bagi in fata lui si atunci senzorii nu beepuie daca esti la o distanta corespunzatoare, ori nu te bagi deloc. Nu stai in coltul aripii. Cine nu are masina din asta, nu stie ce deranjanta e faza.

 

Exemplele pot continua.

E super logic ca motocicleta nu are ce cauta printre masini.

Ca ne strecuram si nimeni nu se ia de noi, e alta poveste. Legal nu e voie.

Tavi Pertea a prezentat legea asa cum e ea. Cel mai probabil politistii nu aplica legea daca considera ca un motociclist face manevra in siguranta. Dar daca e teribilist, cu siguranta o vor aplica.

 

stai tu linistit in coada cu masinile si noi astia care folosim motocicleta/scuteru zilnic ne vedem linistiti de strecuratul nostru

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...