Jump to content

Probleme Honda VTX 1800


Recommended Posts

Salut, 
Incerc si pe aici sa rezolv VTX 1800 C 2002; daca a patit careva:

- la mers constant si viteze mici 30-50 merge intrerupt, ii dau gaz merge ok, iau mana din gaz da rateuri, porneste bine rece/cald si isi mentine ralanti.

La recomandarile unor mecanici, vreo 3, au facut / am facut: 

- pompa de benzina+filtru, FPR, bujii ngk, filtru aer stock, ulei motorex 15w 50, supape reglate, bobine de inductie verificate, A/F reglat, garniturile de la galeria de admisie, injectoare curatate, ECU remapat(?)(vechiul proprietar a avut PC), TPS verificat, ground fix rezolvat. 
Orice sfat e bine venit, dar as vrea o idee care sa ma ajute, am trecut de stadiul "incearca asta".

Merci. 

PS Sau poate gasesc un service care sa stie ce sa faca la VTX 1800 (as zice la 150 km de Ramnicu Valcea), mecanici d-ailalti am gasit.

Link to comment
Share on other sites

bateria sigur e ok?

TPS sigur e ok? asa am patit si eu la un vstrom, sigur ai verificat ok, pe toata cursa potentiometrului? La mine s-a dovedit a fi TPS-ul, tot asa mergea intrerupt. Si pornea bine.

Link to comment
Share on other sites

Ai încercat procedura de diagnoza sa vezi dacă ECU îți afișează vreun cod de eroare?

Ai spus ca ai filtrul de aer stoc, tobele sunt originale sau aftermarket ?

Din cele prezentate as merge tot pe TPS , dar ca simpla varianta as încerca un filtru de aer sport.Remaparea ECU nu cred ca a ieșit corect ,pare sa fi păstrat in memorie o harta a PC.Dacă a avut power commander fostul proprietar sigur a avut cel puțin tobe aftermarket..

 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, KOS36 said:

ECU remapat(?)

Mno ... dacă ai fi avut carburatoare era o treabă de șurub de dozaj la relanti și oarece crestături pe un ac :)

Însă așa, de tine mai depinde doar transportul la ”doctor” (dacă găsești unul specializat).

Cu altă ... remapare.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
Acum 7 ore, catas_him a spus:

Ai încercat procedura de diagnoza sa vezi dacă ECU îți afișează vreun cod de eroare?

Ai spus ca ai filtrul de aer stoc, tobele sunt originale sau aftermarket ?

Din cele prezentate as merge tot pe TPS , dar ca simpla varianta as încerca un filtru de aer sport.Remaparea ECU nu cred ca a ieșit corect ,pare sa fi păstrat in memorie o harta a PC.Dacă a avut power commander fostul proprietar sigur a avut cel puțin tobe aftermarket..

 

Salut, 
1. Nu se aprinde niciun bec de eroare; si da, cel care a remapat ecu a verificat parametri senzorilor, banuia TPS dar a zis ca e OK, s-o fi defectat intre timp(!). 
2. Da, filtrul este stock iar tobele aftermarket; am inteles ca la tobe aftermaket( vance and hines in cazul asta) ar trebui si filtru sport, dar...
3. Ramaparea ECU m-a costat ceva bani; omu' mi-a zis ca a facut-o, ce sa mai zic...
merci

Acum 15 ore, arcgotic a spus:

bateria sigur e ok?

TPS sigur e ok? asa am patit si eu la un vstrom, sigur ai verificat ok, pe toata cursa potentiometrului? La mine s-a dovedit a fi TPS-ul, tot asa mergea intrerupt. Si pornea bine.

Salut, 
1. Bateria este buna,
2.TPS a fost verificat pe stand cand s-a facut remaparea. ( il mai masor manual)
merci

Acum 5 ore, patrick1 a spus:

Mno ... dacă ai fi avut carburatoare era o treabă de șurub de dozaj la relanti și oarece crestături pe un ac :)

Însă așa, de tine mai depinde doar transportul la ”doctor” (dacă găsești unul specializat).

Cu altă ... remapare.

Salut, 
Am fost la un service pentru remapare, a costat ceva $$, nu as mai incerca decat daca sigur e de acolo... ceea ce e greu de banuit.
Da, am avut alte 2 moto pe carburatie, n-am avut probleme.( mai putini senzori) :) 
merci

Edited by KOS36
Link to comment
Share on other sites

Dacă potențiometrul - TPS este uzat (pus la un radio ai auzi un hârâit de potențiometru de volum) este posibil ca informația lui prin tensiune către ECU să fi instabilă iar ultimul (ECU) să modifice avansul de aprindere astfel încât să percepi ”mers întrerupt”, instabil. 

Nu se poate curăța cu un spray de potențiometrii sau înlocui?

 

În principiu, stabilitatea tensiunii de ieșire de pe cursor se poate măsura cu un voltmetru, de preferință analogic (cu ac) pentru că timpul de fluctuație al perturbației poate fi mai mic decât timpul de măsură și stabilizare la afișaj pentru un instrument digital (de valori staționare).

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, patrick1 a spus:

Dacă potențiometrul - TPS este uzat (pus la un radio ai auzi un hârâit de potențiometru de volum) este posibil ca informația lui prin tensiune către ECU să fi instabilă iar ultimul (ECU) să modifice avansul de aprindere astfel încât să percepi ”mers întrerupt”, instabil. 

Nu se poate curăța cu un spray de potențiometrii sau înlocui?

 

În principiu, stabilitatea tensiunii de ieșire de pe cursor se poate măsura cu un voltmetru, de preferință analogic (cu ac) pentru că timpul de fluctuație al perturbației poate fi mai mic decât timpul de măsură și stabilizare la afișaj pentru un instrument digital (de valori staționare).

Salut, 
NU se poate demonta; nu se poate curati este montat cu nituri pe clapeta de acceleratie; asta e problema. Iar clapeta e foarte scumpa :( 
Si da, m-am gandit ca trebuie masurat pe toata cursa, de la inchis la deschis.
Merci.

Acum 8 ore, patrick1 a spus:

La cat am cautat pe net; am dat si peste link-urile astea. Ar fi o varianta sa-l inlocuiesc cu un TPS de la "masina"; dar nu stiu (inca) compatibilitate / conexiunea / voltajul.
Merci

Link to comment
Share on other sites

P.S.

Mno ... ai undeva o cuplă cu 3 pini (+5V din ECU, 0V ground tot din ECU și cursor - ieșire semnal). Deconectezi și măsori rezistivitatea potențiometrului deconectat (între primii doi pini, +5V și 0V) și citești valoarea (probabil 5Kohm sau 10Kohm).

Apoi înlocuiești cu un potențiometru uzual (de aceeași valoare) sau cu un divizor fix (din doi rezistori a căror sumă = potențiometrul) și astfel ai eliminat o posibilă ”variabilă”, cu TPS deconectat.

Dacă instabilitatea se menține nu e de acolo.

Dacă instabilitatea dispare știi acum cauza. Posibil și să ”păcălești” astfel ECU prin fals TPS.

Low-costs diagnoză și D.I.Y. :)

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, patrick1 a spus:

Astea sunt constante!

Insă carburantul este variabila principală și permanentă pentru care ECU nu are senzor :D

Io zic ca-i CDI,nu ECU. :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 ore, KOS36 a spus:

Si da, m-am gandit ca trebuie masurat pe toata cursa, de la inchis la deschis.

La Yamahe se vizualiza pe bord în modul de diagnoză și se putea astfel verifica (mai simplu)  ceea ce zici tu. Baiul că al meu era mereu perfect la diagnoză, dar în mers tot dădea dude... 

Edited by ENEOS
Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, patrick1 a spus:

P.S.

Mno ... ai undeva o cuplă cu 3 pini (+5V din ECU, 0V ground tot din ECU și cursor - ieșire semnal). Deconectezi și măsori rezistivitatea potențiometrului deconectat (între primii doi pini, +5V și 0V) și citești valoarea (probabil 5Kohm sau 10Kohm).

Apoi înlocuiești cu un potențiometru uzual (de aceeași valoare) sau cu un divizor fix (din doi rezistori a căror sumă = potențiometrul) și astfel ai eliminat o posibilă ”variabilă”, cu TPS deconectat.

Dacă instabilitatea se menține nu e de acolo.

Dacă instabilitatea dispare știi acum cauza. Posibil și să ”păcălești” astfel ECU prin fals TPS.

Low-costs diagnoză și D.I.Y. :)

am notat si o sa verific, inca nu m-am apucat de el.
merci

Acum 10 minute, ENEOS a spus:

La Yamahe se vizualiza pe bord în modul de diagnoză și se putea astfel verifica (mai simplu)  ceea ce zici tu. Baiul că al meu era mereu perfect la diagnoză, dar în mers tot dădea dude... 

la bord nu apare nicio eroare, ca atare probabil e ceva mecanic nu electronic.

Link to comment
Share on other sites

Tps. După 10-15 min (timp în care probabil dădea tps câteva gherle) intra într-un mod de protecție (idiot dpmdv), mergea f bogat, bâlbâia și se oprea la ralanti + consum de Raba. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, ENEOS a spus:

Tps. După 10-15 min (timp în care probabil dădea tps câteva gherle) intra într-un mod de protecție (idiot dpmdv), mergea f bogat, bâlbâia și se oprea la ralanti + consum de Raba. 

Aham,

am retinut.

merci

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...