Sari la conținut

Probleme pornire motocicletă


Postări Recomandate

Se cam da de inteles ca bateria este prima vizata ca vinovata.Simplu de controlat este sa-l verifici cum suna claxonul,evetual becul pe faza lunga.

Ca idee,inante de pornire,stinge luminile ( far,pozitie),intoarce cheia in contact si poti numara cam 10 secunde,trage maneta de ambreiaj(usurezi  demarorul decupland motorul de la cutia de viteze) si buton pornire.

Daca nu <vrea>,pesemne bateria este  < desumflata>. Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Speedy.K a spus:

Ok, arunca bateria, ia-ti alta si formateaz-o tu, acasa, dupa cum zice Contabilu mai sus. Pui electrolitul si apoi lasi bateria fara capace o juma de ora sa elimine gazele create de reactia chimica. Asta a fost eroarea. Au stricat bateria.

Pe redresor nici nu e nevoie neaparat s-o pui, e recomandat dar nu necesar. Important e timpul ala de respiro.

Din ce oras esti?

Sunt din bacau

Acum 3 minute, Speedy.K a spus:

Ok, arunca bateria, ia-ti alta si formateaz-o tu, acasa, dupa cum zice Contabilu mai sus. Pui electrolitul si apoi lasi bateria fara capace o juma de ora sa elimine gazele create de reactia chimica. Asta a fost eroarea. Au stricat bateria.

Pe redresor nici nu e nevoie neaparat s-o pui, e recomandat dar nu necesar. Important e timpul ala de respiro.

Si daca tot dai banii pe o baterie, ia una cat de cat. Univat, Toplite, Youasa, Varta, Bosch, Exide.

Din ce oras esti?

Sunt din bacau 

o sa cumpar una buna de data asta

 

 

Acum 3 minute, KarolyTM a spus:

Se cam da de inteles ca bateria este prima vizata ca vinovata.Simplu de controlat este sa-l verifici cum suna claxonul,evetual becul pe faza lunga.

Ca idee,inante de pornire,stinge luminile ( far,pozitie),intoarce cheia in contact si poti numara cam 10 secunde,trage maneta de ambreiaj(usurezi  demarorul decupland motorul de la cutia de viteze) si buton pornire.

Daca nu <vrea>,pesemne bateria este  < desumflata>. Spor!

Toate merg pe moto,claxonul de aude tare,faza lunga e ok stopul dar nu o ia nu porneste 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, sLice77 a spus:

Sunt din bacau

Du-te la Mymoto Bacau, daca mai exista, dar nu-i lasa pe ei sa ti-o formateze, ca nu stiu cine mai lucreaza pe acolo. Sau, daca insista ca trebuie sa ti-o formateze ei ca sa ai garantie, zi-le sa citeasca instructiunile bateriei. Nu-ti fie rusine, clientul e jupan, poate sa fie si prost! Daca fac figuri nu cumpara bateria si da-mi un PM. Daca sunt de acord sa ti-o dea neformatata, da-mi un PM si ne auzim la telefon sa-ti spun pas cu pas ce sa faci cu ea.

Or sa vrea, probabil sa-ti vanda Kyoto. Nu lua. Cere Unibat sau Toplite. Neaparat neformatata din fabrica.

Si orice ar fi nasol, da-mi un PM.

Acum 8 minute, KarolyTM a spus:

Se cam da de inteles ca bateria este prima vizata ca vinovata.Simplu de controlat este sa-l verifici cum suna claxonul,evetual becul pe faza lunga.

Ca idee,inante de pornire,stinge luminile ( far,pozitie),intoarce cheia in contact si poti numara cam 10 secunde,trage maneta de ambreiaj(usurezi  demarorul decupland motorul de la cutia de viteze) si buton pornire.

Daca nu <vrea>,pesemne bateria este  < desumflata>. Spor!


Exact pe dos, bateria este, probabil, umflata. De la gaze.

Daca invarte, dar nu suficient, cum zice omu, claxonul si luminile le duce fara provleme, nu ii spun nimic. Problema e la curentul de pornire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Speedy.K a spus:

Du-te la Mymoto Bacau, daca mai exista, dar nu-i lasa pe ei sa ti-o formateze, ca nu stiu cine mai lucreaza pe acolo. Sau, daca insista ca trebuie sa ti-o formateze ei ca sa ai garantie, zi-le sa citeasca instructiunile bateriei. Nu-ti fie rusine, clientul e jupan, poate sa fie si prost! Daca fac figuri nu cumpara bateria si da-mi un PM. Daca sunt de acord sa ti-o dea neformatata, da-mi un PM si ne auzim la telefon sa-ti spun pas cu pas ce sa faci cu ea.

Or sa vrea, probabil sa-ti vanda Kyoto. Nu lua. Cere Unibat sau Toplite. Neaparat neformatata din fabrica.

Si orice ar fi nasol, da-mi un PM.


Exact pe dos, bateria este, probabil, umflata. De la gaze.

Daca invarte, dar nu suficient, cum zice omu, claxonul si luminile le duce fara provleme, nu ii spun nimic. Problema e la curentul de pornire.

Baterie fara întreținere sau cu întreținere?

Daca in carte zice 6ah pot pune de 8 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Contabil a spus:

Baterie fara intretinere, din ce stiu eu, poti lua o baterie cu curent de pornire mai mare, daca vrei mai multi ah - se modifica si dimensiunea bateriei (lungime,latime,inaltime).

Am gasit o baterie de 8ah pe dimensiuni bune pt mobra mea

Acum 1 minut, Contabil a spus:

Baterie fara intretinere, din ce stiu eu, poti lua o baterie cu curent de pornire mai mare, daca vrei mai multi ah - se modifica si dimensiunea bateriei (lungime,latime,inaltime).

Maine ma duc si verific voltaju la automat cu un multimetru si vad ce e cu ea.si luni direct la magazin pt baterie noua

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu lua o decizie acum, curentul de plecare nu-i tot una cu ah-ul bateriei ... poti avea 12v 6ah cu curent de plecare diferit.

Asteapta putin sa ne lamurim, eu stiu ca poti lua un 8ah, dar nu-s foarte sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Contabil a spus:

Nu lua o decizie acum, curentul de plecare nu-i tot una cu ah-ul bateriei ... poti avea 12v 6ah cu curent de plecare diferit.

Asteapta putin sa ne lamurim, eu stiu ca poti lua un 8ah, dar nu-s foarte sigur.

Ma interesez de amperaj.

Am desfacut elecromotorul si am vazut ca am un pic de joc ma gandesc ca ar fura un pic curent.

m am dus la un service de electromotoare si au zis ca jocul e perfect normal

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Contabil a spus:

Daca producatorul bateriei spune ca-i compatibila cumodelul mobrei, nu cred sa fie o problema.

@patrick1

 

Producatorul bateriei iti va da doar baterii identice ca specificatii cu cea cu care vine moto din fabrica

tu ca si client/mecanic tre sa te asiguri ca e aceeasi polaritate, si ai dimensiunile care sa permita montajul uneia cu mai multi amperi

preferabil ar fi ca amperajul de pornire sa fie asemantor sau cu putin mai mare 5-10% maxim

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, sLice77 a spus:

Ma interesez de amperaj.

Am desfacut elecromotorul si am vazut ca am un pic de joc ma gandesc ca ar fura un pic curent.

m am dus la un service de electromotoare si au zis ca jocul e perfect normal

De ce nu ai asteptat sa lamuresti primo problema cu inlocuirea bateriei?Nu te apuca de demontat la disperare,ia lucrurile firesc,in ordinea lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul zic sa mai verifici odata daca intr-adevar e bateria. Nu de alta, dar sa nu iei alta baterie si sa fie din alta parte.

Cel mai simplu e sa-i dai curent de la o baterie de masina. Atentie, sa nu pornesti masina, doar cuplezi cablurile de pornire intre masina si motocicleta. Daca porneste instant cu curentul suplimentar venit de la masina, e clar, bateria e de vina. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, sLice77 a spus:

Baterie fara întreținere sau cu întreținere?

Daca in carte zice 6ah pot pune de 8 ?


Exista cataloage de la producatorii mari care, dupa model, an etc iti spun ce model de baterie trebuie. Apoi, daca vrei neaparat ceva  ieftin, vanzatorul ar trebui sa iti dea ceva compatibil. 

Cum se numeste exact modelul? Catalogul Unibat imi da vreo 4 variante de Senda 125.

http://www.unibatitalia.com/en/moto/motociclette

Acum 19 minute, mircea.cazachevici a spus:

Eu unul zic sa mai verifici odata daca intr-adevar e bateria. Nu de alta, dar sa nu iei alta baterie si sa fie din alta parte.

Cel mai simplu e sa-i dai curent de la o baterie de masina. Atentie, sa nu pornesti masina, doar cuplezi cablurile de pornire intre masina si motocicleta. Daca porneste instant cu curentul suplimentar venit de la masina, e clar, bateria e de vina. 

 


A pornit la sfert cu ajutor de la masina, ne-a spus deja.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, patrick1 a spus:

+2/6 (8Ah în loc de 6Ah) însemnă 33% în plus și la încărcare. Dacă rezistă termic generatorul depinde de proiect (al ”mobrei”).

 

Multumesc pentru raspuns!

Acum 1 oră, Cavaleru a spus:

 

Producatorul bateriei iti va da doar baterii identice ca specificatii cu cea cu care vine moto din fabrica

tu ca si client/mecanic tre sa te asiguri ca e aceeasi polaritate, si ai dimensiunile care sa permita montajul uneia cu mai multi amperi

preferabil ar fi ca amperajul de pornire sa fie asemantor sau cu putin mai mare 5-10% maxim

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 6 ore, Kristian K a spus:

De ce nu ai asteptat sa lamuresti primo problema cu inlocuirea bateriei?Nu te apuca de demontat la disperare,ia lucrurile firesc,in ordinea lor.

cand scutur bateria se aude ceva lichid înăuntru e normal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, Contabil a spus:

@Kristian K Am impresia c-am intrat intr-o gluma proasta! 🙂

I s-au dat parerile corespunzatoare,dar el tot de capul lui a facut... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba de asta,cand eram tineri nu prea aveai cui sa ceri vreun sfat de genul. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, sLice77 a spus:

 

cand scutur bateria se aude ceva lichid înăuntru e normal?


Bateria e cu dopuri care se infileteaza?

N-o mai scutura, poate iti sare ceva acid in ochi.

Nu mi-ai raspuns la intrebarile despre modelul exact al mobrei. Vrei sa fii ajutat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, sLice77 a spus:

 

cand scutur bateria se aude ceva lichid înăuntru e normal?

:crack: esti simpatic

 

Ce sperai sa obtii daca o scuturi? Sa isi revina? 🤦‍♂️

 

Daca este un acumulator cu electrolit lichid, se aude clipocind. Dar mai mult de bucuria de a afla ca nu este uscata complet nu te ajuta la nimica.

 

99% acumulatorul este compromis. Sunt metode de verificare, dar cel mai bine mergi cu el la un vanzator de acumulatori care iti spune imediat ce mai poate acumulatorul SI vei avea ocazia sa iti cumperi si unul nou.

 

Si incearca sa nu mai faci tot felul de experimente gen scuturat acumulatori cu lichid ca poate iti sare ceva acid pe tine, care desi nu o sa te dizolve o sa iti lase ceva pete pe piele/haine. Daca iti sare in ochi este mai rau.

 

Cum ti s-a mai spus: cand citesti pe acumulator 6Ah nu inseamna "amperajul" ci capacitatea. Exista o legatura intre capacitate si curentul maxim suportat de catre acumulator,  pe care daca il depasesti vei distruge acumulatorul.

 

Sfatul meu este sa folosesti acumulatorul indicat de catre producatorul motocicletei. Ai argumentele scrise de catre colegi.

 

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...