Sari la conținut

Dnepr MT-10 se accelerează singur


Korn
 Share

Postări Recomandate

13 hours ago, Korn said:

Incorect. Amestecam capra cu varza. Pompa de apa cu pompa de ulei din motor și cu motorul in sine nu au de-a face una cu alta.

Primele două sunt pe principiul hidraulic iar motorul otto este pneumatic.

Chestiune de câta noțiuni de mecanica fluidelor ...

Pentru tine, este posibil ca aerul să nu fie un fluid.

În consecință, poți măsura corect compresia la orice turație (fie și zero), ba chiar și pe motor rece :crack:

La motoare cu piston.

 

Mno ... pe ”principiile” tale hidraulice (non pneumatice), este posibil că ai reținut cum că cerul (pistonul?) ar fi o întindere care desparte apele de sus de apele de jos.

Cu suflarea ... e mai târziu ... :)

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 293
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

36 minutes ago, patrick1 said:

Chestiune de câta noțiuni de mecanica fluidelor ...

Pentru tine, este posibil ca aerul să nu fie un fluid.

În consecință, poți măsura corect compresia la orice turație (fie și zero), ba chiar și pe motor rece :crack:

La motoare cu piston.

 

Mno ... pe ”principiile” tale hidraulice (non pneumatice), este posibil că ai reținut cum că cerul (pistonul?) ar fi o întindere care desparte apele de sus de apele de jos.

Cu suflarea ... e mai târziu ... :)

 

 

 

 

Ar fi pacat sa stricam topicul asta cu contraziceri. Recunoaște că ai greșit. Mai am 3 lucruri de zis și am terminat.

1. Doar pentru că uleiul/apa și aerul sunt fluide nu vad ca ele sa fie in aceiași forma fizica. Sa nu amestecam gazele cu lichidele doar pentru ca ele sunt ambele fluide. Fluid este un termen general și nu vad de unde ai dedus că nu înțeleg ce este un fluid. Nu poți comprima un lichid. 

2. Trimite un filmuleț unde faci aer comprimat cu o pompă de ulei și atunci te cred că aerul și apa sunt la fel. Nu de alta dar daca ai așa ceva pe acasă ar trebui sa mergi sa patentezi invenția.

3. M-ai făcut cumva Moise? Că nu am înțeles aluzia cu apă și cerul și suflarea. Mi-am dat duhul poate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Korn...slapul se poate folosi si-n loc de stroboscop,daca se doreste...dar e nevoie de inca o persoana,cu ureche muzicala.Se incearca gasirea unui relantiu,se aseaza in genunchi,mana stanga pe platoul aprinderii,dreapta ferm pe sol,ochii inchisi,...Zen...La primul rateu,persoana de langa tine porneste stroboscopul;te percuteaza prompt peste ochi cu slapul(pt mai multa acuratete,talc pe talpa slapului) Se misca aprinderea stanga-dreapta,pina din puzderia de lumini o sa vezi un punct negru,concentric pe pupila...ala-i momentul optim,fixezi aprinderea.Te scoli,multumesti colaboratorului,good to go.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 minutes ago, turanoid said:

Korn...slapul se poate folosi si-n loc de stroboscop,daca se doreste...dar e nevoie de inca o persoana,cu ureche muzicala.Se incearca gasirea unui relantiu,se aseaza in genunchi,mana stanga pe platoul aprinderii,dreapta ferm pe sol,ochii inchisi,...Zen...La primul rateu,persoana de langa tine porneste stroboscopul;te percuteaza prompt peste ochi cu slapul(pt mai multa acuratete,talc pe talpa slapului) Se misca aprinderea stanga-dreapta,pina din puzderia de lumini o sa vezi un punct negru,concentric pe pupila...ala-i momentul optim,fixezi aprinderea.Te scoli,multumesti colaboratorului,good to go.

🤣🤣🤣 Auleu... Gata cu cititul instrucțiunilor astea in timpul muncii, că îmi ard ăștia un slap peste ochi daca nu termin cu râsul și mă.dqu și afară.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, Korn said:

Îl rog pe colegul mobiletron sa îmi spună dacă a încerca să bage bobina aia de fiat in locul celei originale. Mă refer in special daca este loc ca sa nu stea pe afară.

 

Bobina de Fiat am montat-o extern, i-am facut un suport. Am auzit ca bobina de Honda VT500 s-ar potrivi la fix dar nu am probat:

 

big_88686-bobina-accensione-per-honda-vt

On 8/30/2022 at 6:42 PM, patrick1 said:

Dacă așa zici tu

 

Patrick, am nevoie de o informatie de fapt sa ma lamuresti in  legatura cu ceva. Un CDI de scuter duce doua bobine de inductie tot de scuter? O bobina de inductie de scuter are 1 Ohm, daca le inseriez vor avea valoare de 2 Ohmi? Ca sa intelegi despre ce este vorba aprinderea de scuter adaptata de mine a fost folosita cu o bobina dubla de FIAT care avea tot 1 Ohm. As avea posibilitatea sa folosesc doua bobine de scuter cu un singur CDI dar nu stiu daca rezista CDI-ul, sunt calcule care ma depasesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

38 minutes ago, mobiletron said:

 

Bobina de Fiat am montat-o extern, i-am facut un suport. Am auzit ca bobina de Honda VT500 s-ar potrivi la fix dar nu am probat:

 

big_88686-bobina-accensione-per-honda-vt

 

Patrick, am nevoie de o informatie de fapt sa ma lamuresti in  legatura cu ceva. Un CDI de scuter duce doua bobine de inductie tot de scuter? O bobina de inductie de scuter are 1 Ohm, daca le inseriez vor avea valoare de 2 Ohmi? Ca sa intelegi despre ce este vorba aprinderea de scuter adaptata de mine a fost folosita cu o bobina dubla de FIAT care avea tot 1 Ohm. As avea posibilitatea sa folosesc doua bobine de scuter cu un singur CDI dar nu stiu daca rezista CDI-ul, sunt calcule care ma depasesc.

Mulțumesc de ajutor. O sa pun sa caut una. Chiar vorbisem cu cineva de o bobina de Yamaha diversion 600 dar se pare că, cablurile sunt scurte și nu se pot schimba. 

Că sa va mai țin la curent cu una alta o sa pun niste poze cu carburatoarele cele "noi" din anii 70/80. Am comandat și doua adaptoare de aluminiu in loc la doua de guma. Motivul unu este prețul. Cele de guma costau 60euro două bucăți. Cele de aluminiu doar 15euro doua bucăți. Al doilea motiv ar fi că cele de guma se pot rupe după cum a spus un coleg care a rămas de doua ori in drum. Așa că m-am gândit să cumpăr doua flanse de aluminiu/adaptoare de aluminiu și să măresc gaura de la Ø30 la Ø34.8 și să le bag forțat apoi sa alamesc sau ceva dublu component care sa reziste la căldură. IMG_20220831_174543390.thumb.jpg.dc8e90945b3dc61799b01123a5084cc0.jpgIMG_20220831_182718382.thumb.jpg.debb8bad7953285ea5224f156ed8004b.jpgIMG_20220831_180710249.thumb.jpg.e28810c533f93e59e7b2fbd44a286142.jpgIMG_20220831_175657122.thumb.jpg.e7be71827d9146b2710f26cb5c4e209a.jpgIMG_20220831_175631518_HDR.thumb.jpg.fddbd44d41f3aaf74fd62162c424c681.jpgIMG_20220831_175609629_HDR.thumb.jpg.7cfa79468c3c2503b113e45ba2710495.jpgIMG_20220831_175556346_HDR.thumb.jpg.f0ab830963ad35f800ed5dfe47d86e2c.jpgScreenshot_20220831-175735.thumb.png.bfc2ff0c9a1e9729d500d689e91c80c7.png

IMG_20220831_174431722_HDR.jpg

IMG_20220831_174420887_HDR.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

56 minutes ago, mobiletron said:

Patrick, am nevoie de o informatie de fapt sa ma lamuresti in  legatura cu ceva. Un CDI de scuter duce doua bobine de inductie tot de scuter? O bobina de inductie de scuter are 1 Ohm, daca le inseriez vor avea valoare de 2 Ohmi?

Da, vor avea înseriate 2 Ohm (fără ”i”) însă asta înseamnă 6A la 12V, 7A static la 14V. Enorm!

Bobinele pentru CDI (Condenser Discharge Ignition), care sunt transformatoare de impuls din descărcare de condensator de pe la 2-300V, diferă de bobinele TCI (Transistor Controlled Ignition) alimentate la 12-14V și cu acumulare de energie magnetică în miez.

Sunt cu totul alte dimensionări ...

 

Pentru ”iluminare”:

https://www.jetav8r.com/Vision/Ignition/cdi.pdf

 

”Do Not Use a "racing" -or low resistance type coil in an "induction" ignition (or TCI) system unless it is specifically designed for that. The low resistance coil will flow more current thru the TCI and produce the legendary "Hot Toaster" effect. Though it will work for awhile, you will eventually burn the TCI module out.”

 

 

 

 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, patrick1 said:

 

Asta e dar eu am cumparat marca ERA.

11 hours ago, patrick1 said:

Da, vor avea înseriate 2 Ohm (fără ”i”) însă asta înseamnă 6A la 12V, 7A static la 14V. Enorm!

 

Ok, deci intuitia mea a fost corecta ca doua bobine ar putea arde CDI-ul. As fi vrut sa pun bobine de scuter pt ca sunt mici si as fi putut sa le "ascund" mai usor in locul bobinei originale sau pe sub rezervor. Cu bobina de FIAT a mers bine, nu mi-a incins CDI-ul si are scanteie puternica.

Editat de mobiletron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

reglarea a doua carburatoare , si a puncutului de aprindere dureaza 10 minute(cu tot cu facut garnituri pentru cuiul pontou)...Citirea recomandarilor,like-urilor,  si a bibliografiei vreo 3 ceasuri...Si topicul va creste....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, mobiletron said:

Ok, deci intuitia mea a fost corecta ca doua bobine ar putea arde CDI-ul.

Două bobine inadecvate, serie, da, pot arde TCI-ul (e TCI la ”Niprozaur” :), cu tranzistor ..., nu CDI) sau se ”încing” bobinele dacă sunt de scuter (1 Ohm fiecare - tip CDI).

14V/2Ohm=7A, 7A x 14V = 98W (static)

Însă cu două bobine serie clasice pentru 6Vdc /2-3 Ohm (fie acelea și chinezești) însă în carcasă metalică (Alu), umplute /răcite cu ulei (de transformator) e cel mai fiabil electric, termic și mecanic.

image.thumb.png.ab31e5d23b0a515e075fcb5f73677cb8.png

http://www.motorbike-bg.com/product.php?id=8217

 

În plus, nu vei avea dezaxarea de scânteie de la bobinele Hella, ERA, etc., unde o bujie se declanșează cu + pe scânteie iar cealaltă cu față de masă, ceea ce conduce la ancrasarea bujiei invers alimentată și subvoltată, în timp.

Asta dacă respecți corecta înseriere a bobinelor cu bornele ”15”, ”1” ... ”15”, ”1” unde ”15” e + iar ”1” e masa (platina sau TCI-ul).

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

30 minutes ago, ENEOS said:

Spune-i și cum să-și facă stroboscop cu un bec cu neon, să-și dea lame pe grumaz că a comandat unul! 😈

Mno ... deja a constatat că nu ar avea scânteie pe unul dintre cilindri (cel cu - , pentru că nu prea le-a plăcut asta turometrului și stroboscopului).

Însă nu a ”compilat” și de ce ... bănuind bobina ... :D

On 8/30/2022 at 10:25 PM, Korn said:

O chestie care mi s-a părut ciudata a fost că pe partea stângă stroboscopul nu a mers. Pe dreapta a fost ok.

 

E ... grele ...:D

 

Mno ... un bec cu neon cu lupă ...

image.png.587bacf81a233a45f16892cb7fa6be93.png

... șuntat cu un rezistor de 300-500 Ohm și serie cu fișa e ...

perfect stroboscop :)

De noapte!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

49 minutes ago, ENEOS said:

Spune-i și cum să-și facă stroboscop cu un bec cu neon, să-și dea lame pe grumaz că a comandat unul! 😈

Am dat 20 de euro pe un set cu stroboscop, dwell tach, RPM meter, vacum meter, test de compresie, și buton de pornire de sub capotă. In nici un cazul nu îmi tai grumazul cu lama pentru banii ăia. 

24 minutes ago, patrick1 said:

Mno ... deja a constatat că nu ar avea scânteie pe unul dintre cilindri (cel cu - , pentru că nu prea le-a plăcut asta turometrului și stroboscopului).

Însă nu a ”compilat” și de ce ... bănuind bobina ... :D

 

E ... grele ...:D

 

Mno ... un bec cu neon cu lupă ...

image.png.587bacf81a233a45f16892cb7fa6be93.png

... șuntat cu un rezistor de 300-500 Ohm și serie cu fișa e ...

perfect stroboscop :)

De noapte!

 

Nu eu am bănuit bobina ci unul din colegi. Citește mai bine. Am spus că nu banuiesc bobina pentru că a mers numai într-un piston la un moment dat. Cel de pe stânga la care nu a mers stroboscopul. Am bănuit bateria și am spus că o pun la încărcat. Dar da. E grele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, Korn said:

Am dat 20 de euro pe un set cu stroboscop, dwell tach, RPM meter, vacum meter, test de compresie, și buton de pornire de sub capotă. In nici un cazul nu îmi tai grumazul cu lama pentru banii ăia. 

Iată și o altă achiziție perfectibilă ... :crack:

On 8/30/2022 at 10:25 PM, Korn said:

Numai dacă puneam RPM meter-ul pe ea scadea turația așa că am renunțat. Nu se vedea nici o sărăcie de rotație pe minut ...

care poate ajuta la reducere turației. De relanti, presupun ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, patrick1 said:

Iată și o altă achiziție perfectibilă ... :crack:

care poate ajuta la reducere turației. De relanti, presupun ...

Nu ajuta la nimic. O să atașez o poza mai târziu. Arata că un multimetru analog. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18 minutes ago, Korn said:

Nu eu am bănuit bobina ci unul din colegi

...

Dar da. E grele...

Este corect ce zici (aici)!

On 8/30/2022 at 10:34 PM, mobiletron said:

 

Poate nu ai scanteie pe partea stanga.

Sau poate că nu ai (pe stânga) scânteie (de polaritate) compatibilă cu declanșarea stroboscopului :D

E ... grele.

 

Astea sunt efectele ”comunismului” (și neomarxismului?) și la bobine (comune). Pot fi și Hella ...

Prefer separate, bune, ulei, carcasă metalică, ca la Trabant, Wartburg ... old school și life-time ... :D

Și cu aceeași alternanță principală de polaritate (+) spre toate bujiile.

Așa:

image.png.1616432b910bc647e34fbd2792e11457.png

Corect?

Restul e ”vrăjeală” (și degeaba) cu ”microprocesor”, ECU, tra la la ...

image.thumb.png.f79d44bb9f1b1a43494fc1b47e30760b.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

33 minutes ago, patrick1 said:

Este corect ce zici (aici)!

Sau poate că nu ai (pe stânga) scânteie (de polaritate) compatibilă cu declanșarea stroboscopului :D

E ... grele.

 

Astea sunt efectele ”comunismului” (și neomarxismului?) și la bobine (comune). Pot fi și Hella ...

Prefer separate, bune, ulei, carcasă metalică, ca la Trabant, Wartburg ... old school și life-time ... :D

Și cu aceeași alternanță principală de polaritate (+) spre toate bujiile.

Așa:

image.png.1616432b910bc647e34fbd2792e11457.png

Corect?

Restul e ”vrăjeală” (și degeaba) cu ”microprocesor”, ECU, tra la la ...

Eu știam că stroboscopul are o senzor de inducție care măsoara câmpul magnetic din fișa. Adică pe o parte de bobina este câmpul magnetic pozitiv și pe cealalta parte de bobina este negativ?

Are vreo importanta pe pe parte pun stroboscopul? Care este cilindru unu și care doi?

Editat de Korn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, patrick1 said:

Exact!

Este sistemul ”wasted spark” (time and money) :crack:

Are importanta daca reglez aprindere după un piston sau altul? Unele motor au un piston specific la care trebuie sa te "legi". 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, Korn said:

Are importanta daca reglez aprindere după un piston sau altul?

Nu poți regla (în mod obișnuit) aprinderea cu un stroboscop (lampă cu Xenon declanșată de /prin tiristor) decât dacă polaritatea de semnal captat și aplicat în poarta tiristorului este cea corectă, pe (+), nu pe (-) :D

Dacă ai un model la care lampa

image.thumb.png.0bdadb9634481b82afbec03912a7f3a9.png

ar fi amorsată direct de înalta tensiune vei avea un decalaj de 1-2ms la aprindere (vezi diagramele de mai sus) până se atinge polaritatea corectă (după căderea palierului ”burn line” și inversarea tensiunii secundare).

Păcăleală ... :D

Asta pe cilindrul cu scânteie inversată ca polaritate (nu știi care e acela).

 

Însă becul ”meu” cu Neon e ”sfânt”!

Nu are treabă cu polaritatea ci doar cu căderea de tensiune (cam 85V minimum) produsă pe rezistorul șunt de curentul de aprindere din secundar.

Și asta indiferent de polaritate :D

 

Pentru restul ... rămân metode de măsură /reglaj (clasice) cu șlap aruncat și talc ... :crack:

Cel folosit (dacă mai e folosit) la camere și anvelope.

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, ubord a spus:

reglarea a doua carburatoare , si a puncutului de aprindere dureaza 10 minute(cu tot cu facut garnituri pentru cuiul pontou)...Citirea recomandarilor,like-urilor,  si a bibliografiei vreo 3 ceasuri...Si topicul va creste....

👍

Noroc ca ti se tura motorul....cu ocazia asta esti doxa in strobo, curenti, tralnzistoare, grafice si toate cele.

Iata cum inventeaza omul bomba....atomica

Asa a descoperit un calugar condensatorul... electrocutat cand facea o degustare la sticla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, patrick1 said:

Nu poți regla (în mod obișnuit) aprinderea cu un stroboscop (lampă cu Xenon declanșată de /prin tiristor) decât dacă polaritatea de semnal captat și aplicat în poarta tiristorului este cea corectă, pe (+), nu pe (-) :D

Dacă ai un model la care lampa

image.thumb.png.0bdadb9634481b82afbec03912a7f3a9.png

ar fi amorsată direct de înalta tensiune vei avea un decalaj de 1-2ms la aprindere (vezi diagramele de mai sus) până se atinge polaritatea corectă (după căderea palierului ”burn line” și inversarea tensiunii secundare).

Păcăleală ... :D

Asta pe cilindrul cu scânteie inversată ca polaritate (nu știi care e acela).

 

Însă becul ”meu” cu Neon e ”sfânt”!

Nu are treabă cu polaritatea ci doar cu căderea de tensiune (cam 85V minimum) produsă pe rezistorul șunt de curentul de aprindere din secundar.

Și asta indiferent de polaritate :D

 

Pentru restul ... rămân metode de măsură /reglaj (clasice) cu șlap aruncat și talc ... :crack:

Cel folosit (dacă mai e folosit) la camere și anvelope.

Ok. Bine de știut. Foarte informativ. Întrebarea este: daca "nimeresti" pistonul care trebuie (in cazul meu dreapta) o sa ai un delay de 1-2ms. Se poate calcula Delay-ul asta în grade de avans? Macar aproximativ. Sa zicem că aprinderea va fi cu un grad mai retardata decat arata stroboscopul, din cauza acelui delay. Cat de mult afectează asta? Crezi că poate fi atât de un grad?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...