Sari la conținut

Dnepr MT-10 se accelerează singur


Korn
 Share

Postări Recomandate

14 minutes ago, Nguyen said:

 

 

La boxerele astea cam trebuie sa o iei babeste, parerea mea este sa nu te mai chinui pana nu iti vin carburatoarele care sper pt tine ca sunt si bune. Mare grija si cu bujiile, Bosch/NGK si alte noutati nu prea sunt pe placul lor, poate gasesti ceva dedicat pt motoare vechi. Ce bobina de inductie folosesti? Daca ai adapta una de Suzuki GSX600F din 90-91 ar fi net superioara celor ucrainene sau rusesti.

Pai carburatoarele au venit dar nu am flanșă adaptoare. La dimensiuni sunt ok. Bujiile sunt ngk. Bobina de inducție este cea care a venit cu kitul de aprindere, adică rusesca/ucraineană. 

 

Îl rog pe colegul mobiletron sa îmi spună dacă a încerca să bage bobina aia de fiat in locul celei originale. Mă refer in special daca este loc ca sa nu stea pe afară.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 232
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In fct.de distanta la care-ti ejecteaza slapul din picior,in momentul actionarii pedalei de pornire,se retardeaza avansul aprinderii.Pt. acuratete,se da cu talc pe talpa piciorului.Se tine cont de junghiul Dwel;adica reculul resimtit in tibie,si unghiul Dwarf;daca esti f mic de statura,esti pe streasina.

 

Am pus un sovek d-asta mai nou cu led(cu rotor-sistem de prindere- dedicat axei cu came MT10)pe un MT10 autentic,si in 100k km,niciodata n-a mers mai bine.Are vreo 2 luni,si inca nu i-a crapat bobina din kit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

23 minutes ago, turanoid said:

In fct.de distanta la care-ti ejecteaza slapul din picior,in momentul actionarii pedalei de pornire,se retardeaza avansul aprinderii.Pt. acuratete,se da cu talc pe talpa piciorului.Se tine cont de junghiul Dwel;adica reculul resimtit in tibie,si unghiul Dwarf;daca esti f mic de statura,esti pe streasina.

 

Am pus un sovek d-asta mai nou cu led(cu rotor-sistem de prindere- dedicat axei cu came MT10)pe un MT10 autentic,si in 100k km,niciodata n-a mers mai bine.Are vreo 2 luni,si inca nu i-a crapat bobina din kit.

🤣🤣🤣 Am ras cu lacrimi la lecția de ajustare a aprinderii. Faci și cursuri online? 🤣🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

36 minutes ago, patrick1 said:

Chestiune de câta noțiuni de mecanica fluidelor ...

Pentru tine, este posibil ca aerul să nu fie un fluid.

În consecință, poți măsura corect compresia la orice turație (fie și zero), ba chiar și pe motor rece :crack:

La motoare cu piston.

 

Mno ... pe ”principiile” tale hidraulice (non pneumatice), este posibil că ai reținut cum că cerul (pistonul?) ar fi o întindere care desparte apele de sus de apele de jos.

Cu suflarea ... e mai târziu ... :)

 

 

 

 

Ar fi pacat sa stricam topicul asta cu contraziceri. Recunoaște că ai greșit. Mai am 3 lucruri de zis și am terminat.

1. Doar pentru că uleiul/apa și aerul sunt fluide nu vad ca ele sa fie in aceiași forma fizica. Sa nu amestecam gazele cu lichidele doar pentru ca ele sunt ambele fluide. Fluid este un termen general și nu vad de unde ai dedus că nu înțeleg ce este un fluid. Nu poți comprima un lichid. 

2. Trimite un filmuleț unde faci aer comprimat cu o pompă de ulei și atunci te cred că aerul și apa sunt la fel. Nu de alta dar daca ai așa ceva pe acasă ar trebui sa mergi sa patentezi invenția.

3. M-ai făcut cumva Moise? Că nu am înțeles aluzia cu apă și cerul și suflarea. Mi-am dat duhul poate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Korn...slapul se poate folosi si-n loc de stroboscop,daca se doreste...dar e nevoie de inca o persoana,cu ureche muzicala.Se incearca gasirea unui relantiu,se aseaza in genunchi,mana stanga pe platoul aprinderii,dreapta ferm pe sol,ochii inchisi,...Zen...La primul rateu,persoana de langa tine porneste stroboscopul;te percuteaza prompt peste ochi cu slapul(pt mai multa acuratete,talc pe talpa slapului) Se misca aprinderea stanga-dreapta,pina din puzderia de lumini o sa vezi un punct negru,concentric pe pupila...ala-i momentul optim,fixezi aprinderea.Te scoli,multumesti colaboratorului,good to go.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 minutes ago, turanoid said:

Korn...slapul se poate folosi si-n loc de stroboscop,daca se doreste...dar e nevoie de inca o persoana,cu ureche muzicala.Se incearca gasirea unui relantiu,se aseaza in genunchi,mana stanga pe platoul aprinderii,dreapta ferm pe sol,ochii inchisi,...Zen...La primul rateu,persoana de langa tine porneste stroboscopul;te percuteaza prompt peste ochi cu slapul(pt mai multa acuratete,talc pe talpa slapului) Se misca aprinderea stanga-dreapta,pina din puzderia de lumini o sa vezi un punct negru,concentric pe pupila...ala-i momentul optim,fixezi aprinderea.Te scoli,multumesti colaboratorului,good to go.

🤣🤣🤣 Auleu... Gata cu cititul instrucțiunilor astea in timpul muncii, că îmi ard ăștia un slap peste ochi daca nu termin cu râsul și mă.dqu și afară.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, Korn said:

Îl rog pe colegul mobiletron sa îmi spună dacă a încerca să bage bobina aia de fiat in locul celei originale. Mă refer in special daca este loc ca sa nu stea pe afară.

 

Bobina de Fiat am montat-o extern, i-am facut un suport. Am auzit ca bobina de Honda VT500 s-ar potrivi la fix dar nu am probat:

 

big_88686-bobina-accensione-per-honda-vt

On 8/30/2022 at 6:42 PM, patrick1 said:

Dacă așa zici tu

 

Patrick, am nevoie de o informatie de fapt sa ma lamuresti in  legatura cu ceva. Un CDI de scuter duce doua bobine de inductie tot de scuter? O bobina de inductie de scuter are 1 Ohm, daca le inseriez vor avea valoare de 2 Ohmi? Ca sa intelegi despre ce este vorba aprinderea de scuter adaptata de mine a fost folosita cu o bobina dubla de FIAT care avea tot 1 Ohm. As avea posibilitatea sa folosesc doua bobine de scuter cu un singur CDI dar nu stiu daca rezista CDI-ul, sunt calcule care ma depasesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

38 minutes ago, mobiletron said:

 

Bobina de Fiat am montat-o extern, i-am facut un suport. Am auzit ca bobina de Honda VT500 s-ar potrivi la fix dar nu am probat:

 

big_88686-bobina-accensione-per-honda-vt

 

Patrick, am nevoie de o informatie de fapt sa ma lamuresti in  legatura cu ceva. Un CDI de scuter duce doua bobine de inductie tot de scuter? O bobina de inductie de scuter are 1 Ohm, daca le inseriez vor avea valoare de 2 Ohmi? Ca sa intelegi despre ce este vorba aprinderea de scuter adaptata de mine a fost folosita cu o bobina dubla de FIAT care avea tot 1 Ohm. As avea posibilitatea sa folosesc doua bobine de scuter cu un singur CDI dar nu stiu daca rezista CDI-ul, sunt calcule care ma depasesc.

Mulțumesc de ajutor. O sa pun sa caut una. Chiar vorbisem cu cineva de o bobina de Yamaha diversion 600 dar se pare că, cablurile sunt scurte și nu se pot schimba. 

Că sa va mai țin la curent cu una alta o sa pun niste poze cu carburatoarele cele "noi" din anii 70/80. Am comandat și doua adaptoare de aluminiu in loc la doua de guma. Motivul unu este prețul. Cele de guma costau 60euro două bucăți. Cele de aluminiu doar 15euro doua bucăți. Al doilea motiv ar fi că cele de guma se pot rupe după cum a spus un coleg care a rămas de doua ori in drum. Așa că m-am gândit să cumpăr doua flanse de aluminiu/adaptoare de aluminiu și să măresc gaura de la Ø30 la Ø34.8 și să le bag forțat apoi sa alamesc sau ceva dublu component care sa reziste la căldură. IMG_20220831_174543390.thumb.jpg.dc8e90945b3dc61799b01123a5084cc0.jpgIMG_20220831_182718382.thumb.jpg.debb8bad7953285ea5224f156ed8004b.jpgIMG_20220831_180710249.thumb.jpg.e28810c533f93e59e7b2fbd44a286142.jpgIMG_20220831_175657122.thumb.jpg.e7be71827d9146b2710f26cb5c4e209a.jpgIMG_20220831_175631518_HDR.thumb.jpg.fddbd44d41f3aaf74fd62162c424c681.jpgIMG_20220831_175609629_HDR.thumb.jpg.7cfa79468c3c2503b113e45ba2710495.jpgIMG_20220831_175556346_HDR.thumb.jpg.f0ab830963ad35f800ed5dfe47d86e2c.jpgScreenshot_20220831-175735.thumb.png.bfc2ff0c9a1e9729d500d689e91c80c7.png

IMG_20220831_174431722_HDR.jpg

IMG_20220831_174420887_HDR.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, patrick1 said:

 

Asta e dar eu am cumparat marca ERA.

11 hours ago, patrick1 said:

Da, vor avea înseriate 2 Ohm (fără ”i”) însă asta înseamnă 6A la 12V, 7A static la 14V. Enorm!

 

Ok, deci intuitia mea a fost corecta ca doua bobine ar putea arde CDI-ul. As fi vrut sa pun bobine de scuter pt ca sunt mici si as fi putut sa le "ascund" mai usor in locul bobinei originale sau pe sub rezervor. Cu bobina de FIAT a mers bine, nu mi-a incins CDI-ul si are scanteie puternica.

Editat de mobiletron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

reglarea a doua carburatoare , si a puncutului de aprindere dureaza 10 minute(cu tot cu facut garnituri pentru cuiul pontou)...Citirea recomandarilor,like-urilor,  si a bibliografiei vreo 3 ceasuri...Si topicul va creste....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

49 minutes ago, ENEOS said:

Spune-i și cum să-și facă stroboscop cu un bec cu neon, să-și dea lame pe grumaz că a comandat unul! 😈

Am dat 20 de euro pe un set cu stroboscop, dwell tach, RPM meter, vacum meter, test de compresie, și buton de pornire de sub capotă. In nici un cazul nu îmi tai grumazul cu lama pentru banii ăia. 

24 minutes ago, patrick1 said:

Mno ... deja a constatat că nu ar avea scânteie pe unul dintre cilindri (cel cu - , pentru că nu prea le-a plăcut asta turometrului și stroboscopului).

Însă nu a ”compilat” și de ce ... bănuind bobina ... :D

 

E ... grele ...:D

 

Mno ... un bec cu neon cu lupă ...

image.png.587bacf81a233a45f16892cb7fa6be93.png

... șuntat cu un rezistor de 300-500 Ohm și serie cu fișa e ...

perfect stroboscop :)

De noapte!

 

Nu eu am bănuit bobina ci unul din colegi. Citește mai bine. Am spus că nu banuiesc bobina pentru că a mers numai într-un piston la un moment dat. Cel de pe stânga la care nu a mers stroboscopul. Am bănuit bateria și am spus că o pun la încărcat. Dar da. E grele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, patrick1 said:

Iată și o altă achiziție perfectibilă ... :crack:

care poate ajuta la reducere turației. De relanti, presupun ...

Nu ajuta la nimic. O să atașez o poza mai târziu. Arata că un multimetru analog. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

33 minutes ago, patrick1 said:

Este corect ce zici (aici)!

Sau poate că nu ai (pe stânga) scânteie (de polaritate) compatibilă cu declanșarea stroboscopului :D

E ... grele.

 

Astea sunt efectele ”comunismului” (și neomarxismului?) și la bobine (comune). Pot fi și Hella ...

Prefer separate, bune, ulei, carcasă metalică, ca la Trabant, Wartburg ... old school și life-time ... :D

Și cu aceeași alternanță principală de polaritate (+) spre toate bujiile.

Așa:

image.png.1616432b910bc647e34fbd2792e11457.png

Corect?

Restul e ”vrăjeală” (și degeaba) cu ”microprocesor”, ECU, tra la la ...

Eu știam că stroboscopul are o senzor de inducție care măsoara câmpul magnetic din fișa. Adică pe o parte de bobina este câmpul magnetic pozitiv și pe cealalta parte de bobina este negativ?

Are vreo importanta pe pe parte pun stroboscopul? Care este cilindru unu și care doi?

Editat de Korn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, patrick1 said:

Exact!

Este sistemul ”wasted spark” (time and money) :crack:

Are importanta daca reglez aprindere după un piston sau altul? Unele motor au un piston specific la care trebuie sa te "legi". 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, ubord a spus:

reglarea a doua carburatoare , si a puncutului de aprindere dureaza 10 minute(cu tot cu facut garnituri pentru cuiul pontou)...Citirea recomandarilor,like-urilor,  si a bibliografiei vreo 3 ceasuri...Si topicul va creste....

👍

Noroc ca ti se tura motorul....cu ocazia asta esti doxa in strobo, curenti, tralnzistoare, grafice si toate cele.

Iata cum inventeaza omul bomba....atomica

Asa a descoperit un calugar condensatorul... electrocutat cand facea o degustare la sticla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, patrick1 said:

Nu poți regla (în mod obișnuit) aprinderea cu un stroboscop (lampă cu Xenon declanșată de /prin tiristor) decât dacă polaritatea de semnal captat și aplicat în poarta tiristorului este cea corectă, pe (+), nu pe (-) :D

Dacă ai un model la care lampa

image.thumb.png.0bdadb9634481b82afbec03912a7f3a9.png

ar fi amorsată direct de înalta tensiune vei avea un decalaj de 1-2ms la aprindere (vezi diagramele de mai sus) până se atinge polaritatea corectă (după căderea palierului ”burn line” și inversarea tensiunii secundare).

Păcăleală ... :D

Asta pe cilindrul cu scânteie inversată ca polaritate (nu știi care e acela).

 

Însă becul ”meu” cu Neon e ”sfânt”!

Nu are treabă cu polaritatea ci doar cu căderea de tensiune (cam 85V minimum) produsă pe rezistorul șunt de curentul de aprindere din secundar.

Și asta indiferent de polaritate :D

 

Pentru restul ... rămân metode de măsură /reglaj (clasice) cu șlap aruncat și talc ... :crack:

Cel folosit (dacă mai e folosit) la camere și anvelope.

Ok. Bine de știut. Foarte informativ. Întrebarea este: daca "nimeresti" pistonul care trebuie (in cazul meu dreapta) o sa ai un delay de 1-2ms. Se poate calcula Delay-ul asta în grade de avans? Macar aproximativ. Sa zicem că aprinderea va fi cu un grad mai retardata decat arata stroboscopul, din cauza acelui delay. Cat de mult afectează asta? Crezi că poate fi atât de un grad?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O rotație arbore cotit = 360°, un ciclu motor 4 timpi = 720° RAC. 

Cunoscând precis delay-ul și turația la care faci determinarea, calculul abaterii în ° e aritmetică simplă! :crack:

Mai bine te bagi în camera obscură cu becul cu neon. :lol:

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

28 minutes ago, patrick1 said:

3.000 r/m = 50 Hz = 20ms /rotație = 36 grade /2ms, 18 grade /1ms.

Restul ... cu regula de 3 simplă :crack:

 

Un grad, la 3.000 r/m ar fi cam 0,055ms,

respectiv 0,16 ms la 1.000 r/m :D

Răspunsul e bun dar nu prea sunt eu dumirit. De unde ai copiat 🤣Nu mai contează. Eu am luat-o mai babeste.

3000 rotatii : 60sec= 50 rotatii/sec.
50 : 1000 = 0.05 rotații la ms 
0.05 x 2(ms delay) = 0.1 rotatii de motor
360° x 0.1 = 36° in urma fata de ce citește stroboscopul.

Mă refeream daca gradele motorul se pupa cu cele de pe aprindere. Evident că nu. 

51 minutes ago, ENEOS said:

O rotație arbore cotit = 360°, un ciclu motor 4 timpi = 720° RAC. 

Cunoscând precis delay-ul și turația la care faci determinarea, calculul abaterii în ° e aritmetică simplă! :crack:

Mai bine te bagi în camera obscură cu becul cu neon. :lol:

Adică m-ai făcut prost sa înțeleg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nicidecum. Doar că acel delay mă îndoiesc că are o valoare exactă, deci nu văd cum îl poți calcula exact în grade. 

Avansul e exprimat în grade RAC (rotație arbore cotit), cam la asta se referă toate măsurătorile unghiurilor la un motor termic (avans/întârziere la deschiderea/închiderea supapelor etc.). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, patrick1 said:

Ce să copiez?

Turometrul l-am calibrat la frecvența rețelei electrice (50 Hz - 20 ms perioada), echivalent a 3.000 r/m.

 

Iar palierul (durata scânteii până la apariția oscilațiilor de stingere) e de cam 1,2-1,5ms (la TDI sau platină).

Mult mai scurt la CDI (pornesc mai greu).

 

Era o glumă. Așa la era la școală. Trebuia să "desfășori" altfel era copiat de undeva daca doar puneai răspunsul final. Nu înțelegeam cele 20ms. Era vb de conversie in ms.

Editat de Korn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, ENEOS said:

Nu, nicidecum. Doar că acel delay mă îndoiesc că are o valoare exactă, deci nu văd cum îl poți calcula exact în grade. 

Avansul e exprimat în grade RAC (rotație arbore cotit), cam la asta se referă toate măsurătorile unghiurilor la un motor termic (avans/întârziere la deschiderea/închiderea supapelor etc.). 

Deci sa înțeleg că cele 20 de grade de la aprindere se pupa cu gradele motorului. Adică când masori cu stroboscopul ai un decalaj de 36° la aprindere.

2 minutes ago, patrick1 said:

 

Acel ”delay” nu are valoare exactă sau fixă, însă are ordin de mărime (1-2ms) și un echivalent în grade rac (18-36) la 3.000 r/m, respectiv 6-12 grade la 1.000 r/m, ca marjă de eroare /întârziere la declanșarea stroboscopului din ieșirea inversată (care o fi aceea?) :)

Am înțeles. Dar chiar și un decalaj de o m/s duce la o eroare de  18° la avans. Corect?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, patrick1 said:

Da.

Ecranele de osciloscop au diviziuni de timp (pe orizontală) și de tensiune (pe verticală).

Ok. Era mai simplu. Al meu zace de ceva timp cu praf pe el. Prea mult efort . Mai bine întrebi pe forum 😆

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, patrick1 said:

Da.

Ecranele de osciloscop au diviziuni de timp (pe orizontală) și de tensiune (pe verticală).

Corect.

La 3.000 r/m, nu la relanti.

Corect. Eroare este la orice rotație. Mai mica/ mai mare, dar este. "Mulțumesc la domni" pentru lămurire/luminare.

1 minute ago, patrick1 said:

Mno ... de asta e nevoie pe acolo de micrometru cu comparator (sutimi de mm) și nu de metru de croitorie :crack:

Eventual osciloscop >1 Mhz (măcar 10 microsecunde /diviziune)

Am un Philips de 10Mhz dar a prins praf el. Cu alta ocazie poate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...