Sari la conținut

Dnepr MT-10 se accelerează singur


Korn
 Share

Postări Recomandate

O rotație arbore cotit = 360°, un ciclu motor 4 timpi = 720° RAC. 

Cunoscând precis delay-ul și turația la care faci determinarea, calculul abaterii în ° e aritmetică simplă! :crack:

Mai bine te bagi în camera obscură cu becul cu neon. :lol:

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 293
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

26 minutes ago, Korn said:

1-2ms. Se poate calcula Delay-ul asta în grade de avans? Macar aproximativ.

3.000 r/m = 50 Hz = 20ms /rotație = 36 grade /2ms, 18 grade /1ms.

Restul ... cu regula de 3 simplă :crack:

32 minutes ago, Korn said:

Cat de mult afectează asta? Crezi că poate fi atât de un grad?

 

Un grad, la 3.000 r/m ar fi cam 0,055ms,

respectiv 0,16 ms la 1.000 r/m :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

28 minutes ago, patrick1 said:

3.000 r/m = 50 Hz = 20ms /rotație = 36 grade /2ms, 18 grade /1ms.

Restul ... cu regula de 3 simplă :crack:

 

Un grad, la 3.000 r/m ar fi cam 0,055ms,

respectiv 0,16 ms la 1.000 r/m :D

Răspunsul e bun dar nu prea sunt eu dumirit. De unde ai copiat 🤣Nu mai contează. Eu am luat-o mai babeste.

3000 rotatii : 60sec= 50 rotatii/sec.
50 : 1000 = 0.05 rotații la ms 
0.05 x 2(ms delay) = 0.1 rotatii de motor
360° x 0.1 = 36° in urma fata de ce citește stroboscopul.

Mă refeream daca gradele motorul se pupa cu cele de pe aprindere. Evident că nu. 

51 minutes ago, ENEOS said:

O rotație arbore cotit = 360°, un ciclu motor 4 timpi = 720° RAC. 

Cunoscând precis delay-ul și turația la care faci determinarea, calculul abaterii în ° e aritmetică simplă! :crack:

Mai bine te bagi în camera obscură cu becul cu neon. :lol:

Adică m-ai făcut prost sa înțeleg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nicidecum. Doar că acel delay mă îndoiesc că are o valoare exactă, deci nu văd cum îl poți calcula exact în grade. 

Avansul e exprimat în grade RAC (rotație arbore cotit), cam la asta se referă toate măsurătorile unghiurilor la un motor termic (avans/întârziere la deschiderea/închiderea supapelor etc.). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, Korn said:

Răspunsul e bun dar nu prea sunt eu dumirit. De unde ai copiat 🤣Nu mai contează. Eu am luat-o mai babeste.

3000 rotatii : 60sec= 50 rotatii/sec.
50 : 1000 = 0.05 rotații la ms 
0.05 x 2(ms delay) = 0.1 rotatii de motor
360° x 0.1 = 36° in urma fata de ce citește stroboscopul.

Mă refeream daca gradele motorul se pupa cu cele de pe aprindere. Evident că nu. 

Ce să copiez?

Turometrul l-am calibrat la frecvența rețelei electrice (50 Hz - 20 ms perioada), echivalent a 3.000 r/m.

 

Iar palierul (durata scânteii până la apariția oscilațiilor de stingere) e de cam 1,2-1,5ms (la TDI sau platină).

Mult mai scurt la CDI (pornesc mai greu).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, patrick1 said:

Ce să copiez?

Turometrul l-am calibrat la frecvența rețelei electrice (50 Hz - 20 ms perioada), echivalent a 3.000 r/m.

 

Iar palierul (durata scânteii până la apariția oscilațiilor de stingere) e de cam 1,2-1,5ms (la TDI sau platină).

Mult mai scurt la CDI (pornesc mai greu).

 

Era o glumă. Așa la era la școală. Trebuia să "desfășori" altfel era copiat de undeva daca doar puneai răspunsul final. Nu înțelegeam cele 20ms. Era vb de conversie in ms.

Editat de Korn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

2 minutes ago, ENEOS said:

Doar că acel delay mă îndoiesc că are o valoare exactă, deci nu văd cum îl poți calcula exact în grade. 

Acel ”delay” nu are valoare exactă sau fixă, însă are ordin de mărime (1-2ms) și un echivalent în grade rac (18-36) la 3.000 r/m, respectiv 6-12 grade la 1.000 r/m, ca marjă de eroare /întârziere la declanșarea stroboscopului din ieșirea inversată (care o fi aceea?) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, ENEOS said:

Nu, nicidecum. Doar că acel delay mă îndoiesc că are o valoare exactă, deci nu văd cum îl poți calcula exact în grade. 

Avansul e exprimat în grade RAC (rotație arbore cotit), cam la asta se referă toate măsurătorile unghiurilor la un motor termic (avans/întârziere la deschiderea/închiderea supapelor etc.). 

Deci sa înțeleg că cele 20 de grade de la aprindere se pupa cu gradele motorului. Adică când masori cu stroboscopul ai un decalaj de 36° la aprindere.

2 minutes ago, patrick1 said:

 

Acel ”delay” nu are valoare exactă sau fixă, însă are ordin de mărime (1-2ms) și un echivalent în grade rac (18-36) la 3.000 r/m, respectiv 6-12 grade la 1.000 r/m, ca marjă de eroare /întârziere la declanșarea stroboscopului din ieșirea inversată (care o fi aceea?) :)

Am înțeles. Dar chiar și un decalaj de o m/s duce la o eroare de  18° la avans. Corect?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, Korn said:

Era vb de conversie in ms.

Da.

Ecranele de osciloscop au diviziuni de timp (pe orizontală) și de tensiune (pe verticală).

3 minutes ago, Korn said:

Dar chiar și un decalaj de o m/s duce la o eroare de  18° la avans. Corect?

Corect.

La 3.000 r/m, nu la relanti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, patrick1 said:

Da.

Ecranele de osciloscop au diviziuni de timp (pe orizontală) și de tensiune (pe verticală).

Ok. Era mai simplu. Al meu zace de ceva timp cu praf pe el. Prea mult efort . Mai bine întrebi pe forum 😆

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, patrick1 said:

Da.

Ecranele de osciloscop au diviziuni de timp (pe orizontală) și de tensiune (pe verticală).

Corect.

La 3.000 r/m, nu la relanti.

Corect. Eroare este la orice rotație. Mai mica/ mai mare, dar este. "Mulțumesc la domni" pentru lămurire/luminare.

1 minute ago, patrick1 said:

Mno ... de asta e nevoie pe acolo de micrometru cu comparator (sutimi de mm) și nu de metru de croitorie :crack:

Eventual osciloscop >1 Mhz (măcar 10 microsecunde /diviziune)

Am un Philips de 10Mhz dar a prins praf el. Cu alta ocazie poate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 minutes ago, patrick1 said:

 

Oricum, prea mulți ”nebuni” care să își verifice și regleze statica și curba de avans la motocicletă pe osciloscop ... nu cred să mai fie.

Nici la micrometru comparator nu am văzut prea mulți :)

Nu e posibil la Dnepr și nu ar ajuta in cazul meu că banuiesc că nu mai am cuzineți și altele prin motor dar daca o eroare de 1-2mm (nu micrometri) este acceptabila atunci mă bag la reglat 🤣 La mine TDC vine de la Totul Dus pe Copca. Adică este posibil daca scoți chiulasa dar... 

Editat de Korn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, Korn said:

nu micrometri

Măsoară doar sutimi de mm, nu microni.

S-o fi numind el micrometru ... însă ...

Apropo:

”Nebunii” de la Daewoo au introdus diode de înaltă tensiune, pe secundar în bobinele de inducție - tocmai ca să asigure scânteie în curent ”continuu”

image.thumb.png.7910f2d8b29c91296a04131c81f15b42.png

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, patrick1 said:

Măsoară doar sutimi de mm, nu microni.

S-o fi numind el micrometru ... însă ...

Apropo:

”Nebunii” de la Daewoo au introdus diode de înaltă tensiune, pe secundar în bobinele de inducție - tocmai ca să asigure scânteie în curent ”continuu”

image.thumb.png.7910f2d8b29c91296a04131c81f15b42.png

 

Corect. Greșeala mea. 

Oricum pe viitor am in plan un motor diesel și am scăpat de "corvoadă" 😆

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 minutes ago, Korn said:

Oricum pe viitor am in plan un motor diesel și am scăpat de "corvoadă" 😆

Alții au pus magnetouri VAPE pe ale lor și bănuiesc că tot la ”urechiometru” le-au reglat.

 

Am încercat și eu odată asta, la un Minsk, ”marfă” la care prin rotire se modifică unghiul dar și distanța rotor-trigger coil (adică se schimba totul pe două variabile).

A treia ”variabilă” apare la strângerea șuruburilor de fixare (strâmbe în găuri ovale).

Probabil că abia a patra variabilă ar fi jocurile rulmenților (nu are cuzineți). Ar fi mult prea mult :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 minutes ago, Trial said:

Kipor

Sau de multicar 😎

Am luat deja unul. Kubota z400. Similar cu z402 sau z482. Cel mai mic diesel in doua pistoane.E puțin "julit" dar merge. Adică nu l-am probat sa vad daca merge că nu are electromotor și nici releele sau vreun contract. Trebuie sa.ma apuc sa mai cumpar una alta dar întâi să.il vad mergând pe asta pe benzină, apoi ITP, înregistrat și apoi. O iau încet cu cheltuielile că îmi iau șlapul la ureche. Asta este un alt motiv pentru care nu vreau sa investesc foarte mult timp in cel pe benzina. Mi-ar place și vreau să fie ok cu cel pe benzina dar calitatea/fiabilitatea lasă de dorit. Nu te poți încrede prea mult în el și mereu am vrut o motoretă diesel. Acum ceva timp am cumpărat niște "piese" pentru nipru de la cineva care avea un Ural făcut mai bine ca cele din 2022. Mergea cu el pe la showroom si alea alea. Am devenit prieteni pe Facebook și urmăream ce mai posta intr-un grup de comuniste local(sa ii zicem așa). Probleme peste probleme. Ba chiulasa crăpată, ba ambreiajul, ba oalele de la roți, ba dracu mai stie. Posta la o săptămână doua numai stricăciuni. Pe al meu l-am luat știind cum sunt nu am sărit cu capul inainte. Sunt și ele mai speciale. Îmi povestea un bulgar de prin 2010 sa fug de ele. Un ucrainian recent zicea că dacă ai totul pus la punct la ea poate merge o săptămână 🤣. Vom vedem ce o iesi. Daca ies teafăr și nevătămat la buzunar atunci deschid un nou topic pentru motoare diesel pe nipru. Sau poate e vreunul și nu știu. Oricum sa nu amestecam subiectele. Daca este vreun topic deschis rog sa fiu trimis acolo. O să scriu și acolo în paralel. Asta evident în funcție de cât timp am sa mă ocup și de celălalt motor. Atașez o poza pentru cei interesați.IMG_20220901_220153395.thumb.jpg.8f01c194d6f8a0f08547784d532fcd70.jpgIMG_20220901_220158496.thumb.jpg.598ff94febb89df973ebc7cd181d5f8f.jpgIMG_20220901_220205566.thumb.jpg.8106acc8fb2c6c159b4423405d5fbaa5.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, Trial said:

Oricum o sa mearga - fața da niprescul sovietic

Eu l-am barait in Ro,am fost in Srb cu el,l-am adus apoi in DE si l-am inmatriculat aici.

Probleme in acest timp:

Flansele alea de guma (carb)

Cutie

Frane

Si contact.

 

Oricum,pui motor bun,pica cutia 

(tre' s-o umpli de 'herzog')

(vorba clasicului nostru in viata ✌✌😎)

Faci cutia,pica grupu'

Faci grupu' da' rotile ie patrate,are opturi di ocoleste gropile

Faci rotile,nu ie' bune telescoapele

Faci telescoapele,nu (mai) calca roata pe roata

Suka 😃

Borba unui alt clasic in biața,

'Mai bine va luati d'aia de care trebe'  😁

 

Vrei sa vezi cum merge cu motorina goala - goluțą ?

Ia-ti ij 56

Incalzeste-l bine (merge si cu lampa de gaz pe galeria de admidie si pe cilindru) si da-i tata motorina goala si sa-l vezi cum merge.

 

Daca te puo si tu sa cauti pe goagal ca toti injinerii si vi sa-mi dai link-uri ca allalt - ca motorina se aprinde doar la x grade,x compresie si injectata la x bari atunci io' nu mai intru pe topicu tau

Veci !

😁

Cine da 500 de evra il las sa-i faca plinul cu motorina si sa-l bârâie toata ziua pana goleste rezervorul.

 

Pe gratis nu conving pe nimeni (ii convinge gugalu)

 

Suka

😆

🤣🤣🤣 Am avut câteva de care trebuie inclusiv un Transalp din 1988. Muream eu și ăla nu. Dar cum sa pui motor diesel pe al? Nu mai pine îți pui paie in cap și îți iei nipru? Și așa mi-am luat de care nu trebuie. Am și scris mai sus ca au probleme la problema dar... nu poți schimba tot. Acum na... Scot cutia și o renovez adică schimb ce se poate schimba și apoi... Cruciulițe și iconițe multe pe coarne și sa ma ajute doamne doamne să mă țină și pe mine. 🤣 Dam înainte ce sa facem. In ce oraș în Germania ești daca e ok sa întreb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Korn said:

mai pine îți pui paie in cap și îți iei nipru?”

Mno ... unele sunt motociclete ”for Daily Riding”, însă pentru ”meseriași” capabili să le conducă, întrețină și repare.

De preferință cu acces la un atelier mecanic industrial cu dotare cel puțin din perioada celor cu ”mecanizarea agriculturii”.

Adică pentru ingineri și tehnicieni (nu ”dințari”) :D

Și în niciun caz ... nu e pentru ”bucătărese” sau ”florărese”.

 

Transșlap nu este o motocicletă ”Daily” ... și nici nu se examinează noțiuni de mecanică /electrică moto pentru oarece permis(ie) de conducere.

E pentru ”bucătărese”, fără reglaje de ”compress” și ”rebound”.

Păi ce? La cratiță s-a auzit de așa ceva? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, patrick1 said:

Mno ... unele sunt motociclete ”for Daily Riding”, însă pentru ”meseriași” capabili să le conducă, întrețină și repare.

De preferință cu acces la un atelier mecanic industrial cu dotare cel puțin din perioada celor cu ”mecanizarea agriculturii”.

Adică pentru ingineri și tehnicieni (nu ”dințari”) :D

Și în niciun caz ... nu e pentru ”bucătărese” sau ”florărese”.

 

Transșlap nu este o motocicletă ”Daily” ... și nici nu se examinează noțiuni de mecanică /electrică moto pentru oarece permis(ie) de conducere.

E pentru ”bucătărese”, fără reglaje de ”compress” și ”rebound”.

Păi ce? La cratiță s-a auzit de așa ceva? :crack:

Bănuiesc că tu ești inginer electronist, eu sunt tehnician și alții de prin grup la fel cu meserii mai "tehnice" dar cei din Rusia/Ucraina și altele la fel nu cred că au vreo pregătire anume și totuși le baraie până în ziua de azi, până le preiau alții. Ca în cazul meu. Am scos o cutie de mizerii de pe ea, și totuși "mergea". Nu era în nici un caz mana de inginer implicata dar totuși încă se taraia după atâtea adaptări. Mie mi-a luat ceva timp sa înțeleg ce au făcut meseriașii chiar și cu cartea în mână. Cred că mai sunt și alții mai îndemânatici care sa le mai faca cu ce pot. Vorba aia: necesitatea e mama invenție. Se potrivește perfect in cazul Niprului meu. Daca te referi ca le poți conduce zilnic fara probleme atunci da... Îți trebuie ceva cunoștințe, scule și bani. La sfârșitul procesului nu va mai fi nipru. Doar șasiul și una alta va mai fi de Nipru. In nici un caz chestie originale. Pe alea nu le repari cu 5 facultati🤣

Editat de Korn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, Korn said:

... nu cred că au vreo pregătire anume și totuși  totuși le baraie până în ziua de azi, până le preiau alții. Ca în cazul meu. Am scos o cutie de mizerii de pe ea, și totuși ...

Mno ...

Unii ... mănâncă (sau fwt?) și după altul ...

Alții nu se ating de așa ceva ...

Să fie chestiune de educație și ”pregătire anume”? :crack:

 

Sau sursa (cutiei) de mizerii (de pe ea)?

 

 

5 hours ago, Korn said:

Mie mi-a luat ceva timp sa înțeleg ce au făcut meseriașii chiar și cu cartea în mână.

Eu nu mă ostenesc cu așa ceva (înțelegerea ”meseriașilor”), din experiență :crack:

Ăștia nu se pot înțelege ei între ei (iar cartea în niciun caz).

Nu?

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, patrick1 said:

Mno ...

Unii ... mănâncă (sau fwt?) și după altul ...

Alții nu se ating de așa ceva ...

Să fie chestiune de educație și ”pregătire anume”? :crack:

 

Sau sursa (cutiei) de mizerii (de pe ea)?

 

 

Eu nu mă ostenesc cu așa ceva (înțelegerea ”meseriașilor”), din experiență :crack:

Ăștia nu se pot înțelege ei între ei (iar cartea în niciun caz).

Nu?

Cartea este in engleză dar nu prea m-a ajutat prea că piesele și improvizatiile erau "in lituaniana". 😆😆 Fiind necunoscător m-am prins mai greu ca nu sunt piesele care apăreau carte. Asta e. Mai trăim și mai învățăm. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...