Sari la conținut

Dnepr MT-10 se accelerează singur


Korn
 Share

Postări Recomandate

La 01.09.2022 la 23:03, Korn a spus:

Am luat deja unul. Kubota z400. Similar cu z402 sau z482. Cel mai mic diesel in doua pistoane.E puțin "julit" dar merge. Adică nu l-am probat sa vad daca merge că nu are electromotor și nici releele sau vreun contract. Trebuie sa.ma apuc sa mai cumpar una alta dar întâi să.il vad mergând pe asta pe benzină, apoi ITP, înregistrat și apoi. O iau încet cu cheltuielile că îmi iau șlapul la ureche. Asta este un alt motiv pentru care nu vreau sa investesc foarte mult timp in cel pe benzina. Mi-ar place și vreau să fie ok cu cel pe benzina dar calitatea/fiabilitatea lasă de dorit. Nu te poți încrede prea mult în el și mereu am vrut o motoretă diesel. Acum ceva timp am cumpărat niște "piese" pentru nipru de la cineva care avea un Ural făcut mai bine ca cele din 2022. Mergea cu el pe la showroom si alea alea. Am devenit prieteni pe Facebook și urmăream ce mai posta intr-un grup de comuniste local(sa ii zicem așa). Probleme peste probleme. Ba chiulasa crăpată, ba ambreiajul, ba oalele de la roți, ba dracu mai stie. Posta la o săptămână doua numai stricăciuni. Pe al meu l-am luat știind cum sunt nu am sărit cu capul inainte. Sunt și ele mai speciale. Îmi povestea un bulgar de prin 2010 sa fug de ele. Un ucrainian recent zicea că dacă ai totul pus la punct la ea poate merge o săptămână 🤣. Vom vedem ce o iesi. Daca ies teafăr și nevătămat la buzunar atunci deschid un nou topic pentru motoare diesel pe nipru. Sau poate e vreunul și nu știu. Oricum sa nu amestecam subiectele. Daca este vreun topic deschis rog sa fiu trimis acolo. O să scriu și acolo în paralel. Asta evident în funcție de cât timp am sa mă ocup și de celălalt motor. Atașez o poza pentru cei interesați.IMG_20220901_220153395.thumb.jpg.8f01c194d6f8a0f08547784d532fcd70.jpgIMG_20220901_220158496.thumb.jpg.598ff94febb89df973ebc7cd181d5f8f.jpgIMG_20220901_220205566.thumb.jpg.8106acc8fb2c6c159b4423405d5fbaa5.jpg

Nu e treaba. Vei avea un propulsor care va rascheta cam tot ce va prinde din grup sau cutie.

In grupul nostru statuar sunt vreo 6 DNEPR. 

Avem o medie anuala de 3000-4000 km. 

Anul acesta am facut in Raliul de Anduranta 1500 km Bucuresti- Transalpina-Stana de Vale-Calarasi-Bucuresti.

Nu am avut probleme, nu ne-au lasat in drum. am verificat in fiecare seara bujiile si uleiul .

Toti avem acasa cate doua pe post de donatoare de organe.

Daca gasesti piese anii 70-80 nu rata ocazia, eventual din seria MB650. In acele vremuri isi pastrau calitatea si STAS-ul.

Am facut intr-un an Transalpina cu  un Nipru cu becul licarind la presiunea de ulei ca bradul de Craciun si garnitura de chiulasa suflata, am ajuns acasa...crede-ma ca cu alta nu ajungeai.

 

 

Parca in cartea utilizatorului de Nipru iti explica ca nu trebuie sa te panichezi daca vezi becul de ulei aprins cateodata si cum sa corectezi planul bielei prin indrrptarea cu o bara bagata pe diametrul boltului pistonului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 293
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, m72story said:

Nu e treaba. Vei avea un propulsor care va rascheta cam tot ce va prinde din grup sau cutie.

In grupul nostru statuar sunt vreo 6 DNEPR. 

Avem o medie anuala de 3000-4000 km. 

Anul acesta am facut in Raliul de Anduranta 1500 km Bucuresti- Transalpina-Stana de Vale-Calarasi-Bucuresti.

Nu am avut probleme, nu ne-au lasat in drum. am verificat in fiecare seara bujiile si uleiul .

Toti avem acasa cate doua pe post de donatoare de organe.

Daca gasesti piese anii 70-80 nu rata ocazia, eventual din seria MB650. In acele vremuri isi pastrau calitatea si STAS-ul.

Am facut intr-un an Transalpina cu  un Nipru cu becul licarind la presiunea de ulei ca bradul de Craciun si garnitura de chiulasa suflata, am ajuns acasa...crede-ma ca cu alta nu ajungeai.

 

 

Parca in cartea utilizatorului de Nipru iti explica ca nu trebuie sa te panichezi daca vezi becul de ulei aprins cateodata si cum sa corectezi planul bielei prin indrrptarea cu o bara bagata pe diametrul boltului pistonului

Mulțumesc de informații. Am căutat în special un motor in doua pistoale că sa nu e fie așa brutal că cele într-unul. Încercarea moarte n-are(decât moartea grupului poate) 😆 Poți vedea din ce an este motorul sau cutia după seriile de pe ele? La mine nu se pupa seriile de pe nimic. Totul a fost schimbat la un moment dat deci nu am de unde ști ce generație sau din ce an sunt. 

Editat de Korn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, m72story said:

Daca gasesti piese anii 70-80 nu rata ocazia ... In acele vremuri isi pastrau calitatea si STAS-ul.

Își păstrau calitatea și ”ГОСТ”-ul.

Ceva STAS era pe la noi, ceva STASI era pe la nemți (DDR) :)

 

Asta pentru că încă nu apăruse ”omul nou” (cu ochi oblici).

1 hour ago, Korn said:

Am căutat în special un motor in doua pistoale

👍

Merge și cu unu', pe dreapta:

image.thumb.png.672af73acc7a111ac7486ef3ae819b8b.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, patrick1 said:

Își păstrau calitatea și ”ГОСТ”-ul.

Ceva STAS era pe la noi, ceva STASI era pe la nemți (DDR) :)

 

Asta pentru că încă nu apăruse ”omul nou” (cu ochi oblici).

👍

Merge și cu unu', pe dreapta:

image.thumb.png.672af73acc7a111ac7486ef3ae819b8b.png

😆😆 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am invatat sa merg pe motocicleta in 1988 in URSS, Moldova, unde imi petreceam vacantele. MT, Planeta 4, JAWA 250, si ulterior Jawa 638 ,erau cele mai nepopulare motociclete. Lauda era pe Ural, Jawa 634, Jupiter. Invers ca la noi. Chiar si asa, nu am vazut vreuna defecta, sau sa aiba probleme de orice natura. Nu se umbla la ele nici cu stroboscopul, nici cu alte nebunii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, shashka said:

Eu am invatat sa merg pe motocicleta in 1988 in URSS, Moldova, unde imi petreceam vacantele. MT, Planeta 4, JAWA 250, si ulterior Jawa 638 ,erau cele mai nepopulare motociclete. Lauda era pe Ural, Jawa 634, Jupiter. Invers ca la noi. Chiar si asa, nu am vazut vreuna defecta, sau sa aiba probleme de orice natura. Nu se umbla la ele nici cu stroboscopul, nici cu alte nebunii.

Bănuiesc că lumea le meșterea acasă înainte să meargă cu ele. Așa era și în România cu Dacia. Daca te opreai pe drum sa cureți bujia, platina și ce mai era, nu se considera defect. Era întreținere cu toate că te lasa în drum. Segmentarea la 30-40 mii de km tot de "întreținere" ținea. Eu zic că asta era calitatea și lumea nu avea ce face. Mergea și așa dar nu cred că erau super fiabile. Zic și eu. Parere personala. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, shashka said:

Chiar si asa, nu am vazut vreuna defecta, sau sa aiba probleme de orice natura. Nu se umbla la ele nici cu stroboscopul, nici cu alte nebunii.

Normal.

Nu ai văzut pe atunci, însă vezi pe acum care ambielaj a mai rămas ”viu” pe la ele (reglate după ”ureche”)

 

Dnepr K-750 M (1970) 750 cmc ... 26 hp @4900 rpm

JAWA 634         (1982) 350 cmc ... 24 hp @5250 rpm

 

De ce oare?

🤔

https://www.ultimatespecs.com/motorcycles-specs/dnepr/dnepr-k-750-m-1970

 

https://bikez.com/motorcycles/jawa_350_type_6346_1982.php

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E drept ca eram copil dar erau 11 motociclete in "familie", si eu le calaream cate o luna intreaga, dar jur ca habar nu am avut ca astea au platini. Doar mergeau. Cu benzina de la camioane, ulei de unde se putea. La fel nu am stiut ca au baterii. Cand mi-am cumparat eu Jawa dupa  cativa ani,au inceput problemele. Va puteti uita si pe you tube, si la ei merg de le ia dracu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, patrick1 said:

Normal.

Nu ai văzut pe atunci, însă vezi pe acum care ambielaj a mai rămas ”viu” pe la ele (reglate după ”ureche”)

 

Dnepr K-750 M (1970) 750 cmc ... 26 hp @4900 rpm

JAWA 634         (1982) 350 cmc ... 24 hp @5250 rpm

 

De ce oare?

🤔

https://www.ultimatespecs.com/motorcycles-specs/dnepr/dnepr-k-750-m-1970

 

https://bikez.com/motorcycles/jawa_350_type_6346_1982.php

Jawa este in doi timpi de acolo diferența de putere. Daca la asta te refereai.  In general cred că cele in doi timpi produc de doua ori puterea celor în 4 timpi. Daca ai aveai o jawa de 700ccm in 4 timpi cred că producea undeva la 24-26 cai, echivalentul Ural-lululului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, shashka said:

Mie din ce mi-a facut impresia,functionau cu reglaje si piese din si dupa fabrica. Nu contest ca se poate sa functioneze bine cu modificari dar parca nici inginerii aia care le-au conceput nu erau prosti.

Au mai copiat și ei cate ceva de la BMW. Aproape tot. Au uitat sa ia și calitatea. Oricum era altă treabă atunci. Alte materiale,alte cunoștințe. Ural-ul isi are baza prin anii 30-40. Nu știu câte sau schimbat până în anii 70 dar nu cred că multe. Este tehnologie veche nu e de anii 70. Rog sa fiu corectat daca greșesc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, shashka said:

Ai dreptate, dar mie nu mi-a facut impresia ca rusii ar pretinde ca Uralul e BMW. Pe de alta parte, nu as dispretui nici materialele, si nici tehnica ruseasca. Motoarele astea au fost concepute cu alte scopuri.

Cred că s-a mers pe simplitate. Nu ai multe,  nu se strică multe. Asa e si pana in ziua de azi. Chiar în ziua de azi poti cumpăra Lada Niva noua așa cum era prin anii 70. Fără airbag,abs și alta tehnologie. Nici măcar geamuri electrice. Ce nu înțeleg este de ce totuși costa 20000euro. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Korn said:

Jawa este in doi timpi de acolo diferența de putere. Daca la asta te refereai.

Mă refeream la solicitarea mecanică a pieselor raportat la dimensionarea acestora (piston, bielă, bolț, manton, lagăre) și rezistența materialelor @ tratamente termice.

Un motor subdimensionat (intenționat) ca putere și solicitări mecanice (Dnepr, Ural) poate funcționa o vreme mai îndelungată cu reglaje greșite /proaste (detonații de aprindere, uzuri /jocuri depășite, etc.), respectiv este mai puțin pretențios.

Spre exemplu, un BMW R 80 (1981) dezvoltă 50 hp @6500 rpm față de 26 hp (la ruși), iaca la 800 cmc, nu 750cmc.

Percepi deosebirea? :)

 

https://www.motorcyclespecifications.com/bmw-r80-gs-1981/

 

43 minutes ago, shashka said:

mie nu mi-a facut impresia ca rusii ar pretinde ca Uralul e BMW.

Nici nu pretind și nici nu este.

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 minutes ago, patrick1 said:

Mă refeream la solicitarea mecanică a pieselor raportat la dimensionarea acestora (piston, bielă, bolț, manton, lagăre) și rezistența materialelor @ tratamente termice.

Un motor subdimenionat ca putere și solicitări mecanice (Dnepr, Ural) poate funcționa o vreme mai îndelungată cu reglaje greșite /proaste (detonații de aprindere, uzuri /jocuri depășite, etc.), respectiv este mai puțin pretențios.

Spre exemplu, un BMW R 80 (1981) dezvoltă 50 hp @6500 rpm față de 26 hp (la ruși), iaca la 800 cmc, nu 750cmc.

Percepi deosebirea? :)

 

https://www.motorcyclespecifications.com/bmw-r80-gs-1981/

 

Eu pricep deosebirea. Nu știu la ce te refereai de aia am întrebat. Acum nu știu dacă l-au subdimensionat ei ca putere sau așa a ieșit la final. Daca ai copiat ceva dar ai mai sărit unele chestii atunci nu iese treaba la fel. Nu iese treaba la fel nici dacă nu te menții în toleranțe. Daca faci totul la "lasă că merge si așa" atunci au fugit jumate din cai din herghelie. Poate l-au făcut ei mai slab că sa tina la chinuiala sau poate așa a ieșit. Crezi că un BMW care este superior calitativ se strică mai repede daca nu este reglat cum trebuie?

Editat de Korn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scopul si pretul!

Asta face diferenta, vorbim.despre un popor care trebuia sa se dea jos din caruta si sa se motorizeze (cumva).

Nu avea cum sa coste mult, trebuia sa fie mai accesibil ca automobilul.

Nu avea cum sa se repare greu caci nu avea cine le servisa/repara, reprezentante prin Estul Indepartat...mai greu.

Este vechiul verb : asta ara sau zboara?

Din start eu nu as pune pe acelasi palier Niprul cu Uralul.

Kievul a avut mereu dorinta de a face ceva mai avangardist daca imi permiteti exagerarea...

Cuzinetul si sincroanele la Nipru  cum au conceput cutia de Nipru si vibrochenul  sau este clat un alt mod de a privi lucrurile

Din pacate calitatea materialelor le-a tradat proiectul

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, Korn said:

Acum nu știu dacă l-au subdimensionat ei ca putere sau așa a ieșit la final

Dacă vrei o motocicletă folosibilă și în Siberia, cu benzină CO75 din butoi (de anul sau anii trecuți - că nu știi cât va dura războiul) ... nu îi vei pune raport de compresie 9,2/1 pentru 50 hp (dublu).

Și nici electrostarter.

Vei menține și treapta de ”marșarier” și nu vei uita că nemții au pierdut 2 războaie (și pe BMW).

Și nici că la americani a rămas în serviciu B52 :D Foarte bun.

La nevoie ...

Nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, patrick1 said:

Dacă vrei o motocicletă folosibilă și în Siberia, cu benzină CO75 din butoi (de anul sau anii trecuți - că nu știi cât va dura războiul) ... nu îi vei pune raport de compresie 9,2/1 pentru 50 hp (dublu).

Și nici electrostarter.

Vei menține și treapta de ”marșarier” și nu vei uita că nemții au pierdut 2 războaie (și pe BMW).

Și nici că la americani a rămas în serviciu B52 :D Foarte bun.

Ok. Am înțeles ce ai vrut să zici. Așa erau și camioanele Ural. Foarte mari toleranțele ca sa poate merge cu orice combustibil. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, m72story said:

Pai nu tine de tolerante...

Toleranțe la aprindere ...

Însă și la tratamente termice din cauza ... ”orânduirii socialiste” :crack:

Cu ”ciobani”.

 

Adică barele de oțel din magazie aveau capetele marcate cu dungi de vopsea, pe calități și compoziție (și implicit cu rețetă de tratament termic adecvată compoziției).

Mno ... ăștia (la noi) tăiau la ”debitare” câte o bucată și puneau restul înapoi (fără vopsea). Nu neapărat în aceași loc /stivă.

La următoarea debitare nu se mai știa din ce bară e și nici dacă tratamentul termic se mai potrivește :crack:

La ăilalți o fi fost altfel?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...