Sari la conținut

Dnepr MT-10 se accelerează singur


Korn
 Share

Postări Recomandate

...fum albastru ...mai grav decat fum negru, vezi fum negru

....fum negru ...mai grav decat fum alb , vezi fum alb(....nu s-au hotarit care e noul papa?...)

Albastru inseamna ulei ...segmenti raclori (blocati/rupti) set, sau ghid pe admisie...

Negru mai grav decat alb , carburatie/"echilibrare" stinga dreapta...

Niciodata nu va fi simetric in toata plaja de regimuri! De aia are doua motoare unul pe stinga , si unul pe dreapta(....la care nu mai umbla nimeni cind se monteaza si atas...)

Rulment(ti) sparti la jug , bile patrate , alezajele pentru rulmentii jugului futute de la bilele patrate care au sarit ....sau , pur si simplu modelu ucrainean de sudura a cadrelor pentru a pozitiona rotile in "X" ......99,99% asa sunt sudate!

De aia nu au produs niciodata scule solo (cu 2 exceptii 'escortul' in vreo 20 de exemplare, si petardele alea cu roti de 18 , pe final de faliment a firmei...'))

De aia , e necesara a 3-a roata...sau de ce nu chiar sia 4-a...

224410_1_trinixy_ru.jpg

224410_2_trinixy_ru.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 293
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

On 9/8/2022 at 6:28 PM, Korn said:

PS. Am schimbat bujiile NGK B6HS că sunt mai bune la ture scurte. Cele vechi BR6HS au crăpat inainte sa aplic sa fac reglajul. Mai întâi dreapta apoi stânga. Nu a mai pornit deloc nici arse/curățate frecate. 

Ți-aș propune să încerci bujii BP6HS (electrod înalt), motorul devine mai ”nervos” față de B6HS. La BR6HS (cu rezistor de 5K incorporat) pierzi din energia de scânteie pe rezistorii (2) de antiparazitare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, patrick1 said:

Ți-aș propune să încerci bujii BP6HS (electrod înalt), motorul devine mai ”nervos” față de B6HS. La BR6HS (cu rezistor de 5K incorporat) pierzi din energia de scânteie pe rezistorii (2) de antiparazitare.

O să încerc și din alea. Merci.

3 hours ago, ubord said:

...fum albastru ...mai grav decat fum negru, vezi fum negru

....fum negru ...mai grav decat fum alb , vezi fum alb(....nu s-au hotarit care e noul papa?...)

Albastru inseamna ulei ...segmenti raclori (blocati/rupti) set, sau ghid pe admisie...

Negru mai grav decat alb , carburatie/"echilibrare" stinga dreapta...

Niciodata nu va fi simetric in toata plaja de regimuri! De aia are doua motoare unul pe stinga , si unul pe dreapta(....la care nu mai umbla nimeni cind se monteaza si atas...)

Rulment(ti) sparti la jug , bile patrate , alezajele pentru rulmentii jugului futute de la bilele patrate care au sarit ....sau , pur si simplu modelu ucrainean de sudura a cadrelor pentru a pozitiona rotile in "X" ......99,99% asa sunt sudate!

De aia nu au produs niciodata scule solo (cu 2 exceptii 'escortul' in vreo 20 de exemplare, si petardele alea cu roti de 18 , pe final de faliment a firmei...'))

De aia , e necesara a 3-a roata...sau de ce nu chiar sia 4-a...

224410_1_trinixy_ru.jpg

224410_2_trinixy_ru.jpg

Prima dată a fost fumul negru că avem carburatoare nasoale. Acum mai iese albastru pe la 3500rpm dar numai pe stânga unde segmentii sunt praf. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, Korn said:

O alta problema este la jug. Abia reușesc să țin o banda de mers 🤣 Trebuie sa desfac și să vad ce este însă cred că asta este un alt subiect. Mă uit prin topicuri sa vad daca s-ar scris despre așa ceva.

 

La jug vei gasi probleme mari dar care pot fi rezolvate cu rabdare. Cel mai probabil va trebui sa faci o piulita de jug la strung, cea care are gulerul de fixare si ghidare a camasii de rulment.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 hours ago, mobiletron said:

 

La jug vei gasi probleme mari dar care pot fi rezolvate cu rabdare. Cel mai probabil va trebui sa faci o piulita de jug la strung, cea care are gulerul de fixare si ghidare a camasii de rulment.

 

 

 

 

O să arunc un ochi azi, dacă nu plouă și pun niste poze. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.09.2022 la 8:26, ubord a spus:

...fum albastru ...mai grav decat fum negru, vezi fum negru

....fum negru ...mai grav decat fum alb , vezi fum alb(....nu s-au hotarit care e noul papa?...)

Albastru inseamna ulei ...segmenti raclori (blocati/rupti) set, sau ghid pe admisie...

Negru mai grav decat alb , carburatie/"echilibrare" stinga dreapta...

Niciodata nu va fi simetric in toata plaja de regimuri! De aia are doua motoare unul pe stinga , si unul pe dreapta(....la care nu mai umbla nimeni cind se monteaza si atas...)

Rulment(ti) sparti la jug , bile patrate , alezajele pentru rulmentii jugului futute de la bilele patrate care au sarit ....sau , pur si simplu modelu ucrainean de sudura a cadrelor pentru a pozitiona rotile in "X" ......99,99% asa sunt sudate!

De aia nu au produs niciodata scule solo (cu 2 exceptii 'escortul' in vreo 20 de exemplare, si petardele alea cu roti de 18 , pe final de faliment a firmei...'))

De aia , e necesara a 3-a roata...sau de ce nu chiar sia 4-a...

224410_1_trinixy_ru.jpg

224410_2_trinixy_ru.jpg

"Zi-le Loredana!"

La 16.09.2022 la 8:26, ubord a spus:

...fum albastru ...mai grav decat fum negru, vezi fum negru

....fum negru ...mai grav decat fum alb , vezi fum alb(....nu s-au hotarit care e noul papa?...)

Albastru inseamna ulei ...segmenti raclori (blocati/rupti) set, sau ghid pe admisie...

Negru mai grav decat alb , carburatie/"echilibrare" stinga dreapta...

Niciodata nu va fi simetric in toata plaja de regimuri! De aia are doua motoare unul pe stinga , si unul pe dreapta(....la care nu mai umbla nimeni cind se monteaza si atas...)

Rulment(ti) sparti la jug , bile patrate , alezajele pentru rulmentii jugului futute de la bilele patrate care au sarit ....sau , pur si simplu modelu ucrainean de sudura a cadrelor pentru a pozitiona rotile in "X" ......99,99% asa sunt sudate!

De aia nu au produs niciodata scule solo (cu 2 exceptii 'escortul' in vreo 20 de exemplare, si petardele alea cu roti de 18 , pe final de faliment a firmei...'))

De aia , e necesara a 3-a roata...sau de ce nu chiar sia 4-a...

224410_1_trinixy_ru.jpg

224410_2_trinixy_ru.jpg

Mircea este si ramane un Dinescu al motocicletelor sovietice , Concluziile sale magistrale raman o piatra de hotar (rectificata), in panteonul literaturii post-revolutionare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...

Salutare. Revin după mult timp pentru că procesul de înmatriculare a durat foarte mult și nu am reușit să mai mergi cu ea luni bune. A fost ținută în casă peste iarnă. 

Nici nu știu cu ce sa încep ... 

După înmatriculare am făcut o tura și bujia de pe stânga unde este compresia slabă s-a afumat după 300de metri. Am decis sa schimb carburantoarele mikuni cu cele PZ32 pentru că la mikuni scotea ceva fum negru. Cu pz-urile nu mai scoate fum dar nici nu mai pornește din prima. Poate din a 15 a pedală. Cuiele in carburator sunt puse la jumătate și jiglioarele sunt cele cu care a venit. Știe cineva ce jiglioarele trebuie sa am?

Avansul l-am dat la maxim și cred că ar mai trebui dat ceva dat nu mai e loc.

Într-un final am desfăcut și pistonul cu compresia slabă și am verificat segmenții și cilindru. Cilindru este in prima cota și arată ok. Segmenții i-am măsurat în cilindru. Spatiu rămas liber la îmbinare e undeva la 2mm. Deci nu mă mir că nu are compresie. 

Fiindcă tot m-am apucat de desfăcut am scos și filtru de ulei centrifugal. Era super murdar. 

L-am curățat cu șurubelnița. Atașez filmuleț. Am dat jos și baia aia de ulei. Acea ceva marmeladă in ea. Nu știu dacă era uleiul gros sau altceva plus că am găsit o bucată de textolit in baie. Poate știe cineva de unde este. Atașez filmuleț/poze.

La direcție am schimbat rulmenții, sau ce a mai rămas din ei. Am pus rulmenți conici de presiune cu niste șaibe adaptoare. Atașez poze cu dezastru din coloană. In rest nu mai zic.... Diverse. E de muncă. Trebuie sa comand segmenți. Mai revin daca mai reușesc să fac ceva. Rog pe cineva daca îmi poate da informații despre carburatoarele PZ32. Poate colegul care le-a recomandat. Ce trebuie sa reglez la ele? Amestec aer cate ture? Ce jiglioare? Mulțumesc în avans.

IMG_20230513_224332052.thumb.jpg.fbcf7be54281ca9bd26c32b75be60efc.jpgIMG_20230513_224336600.thumb.jpg.86630dcac561857792ee93caa9836e98.jpg

IMG_20230710_214156323.thumb.jpg.6812504c59c9a566aec07ba1cd58aa63.jpg

16910644406275403540984384736253.thumb.jpg.fd0f5aef56f325ae7e1a08755441e3c6.jpg

IMG_20230803_140936852.thumb.jpg.faeeb852d293b9f18e0e8997d5b5ef71.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, Korn a spus:

Am decis sa schimb carburantoarele mikuni cu cele PZ32 pentru că la mikuni scotea ceva fum negru. Cu pz-urile nu mai scoate fum dar nici nu mai pornește din prima. Poate din a 15 a pedală. Cuiele in carburator sunt puse la jumătate și jiglioarele sunt cele cu care a venit. Știe cineva ce jiglioarele trebuie sa am?

Avansul l-am dat la maxim și cred că ar mai trebui dat ceva dat nu mai e loc.

 

De regula cu PZ-urile porneste mai greu la rece, adica toamna si iarna, vara ar trebuie sa porneasca usor. In privinta aprinderii trage pistonul sus si pune platina pe deschis, de aici ar trebui sa-ti ceara sa mai iei un pic din avans dar o sa simti in pedala daca avansul e prea mare.

 

Acum 41 minute, Korn a spus:

Într-un final am desfăcut și pistonul cu compresia slabă și am verificat segmenții și cilindru. Cilindru este in prima cota și arată ok. Segmenții i-am măsurat în cilindru. Spatiu rămas liber la îmbinare e undeva la 2mm. Deci nu mă mir că nu are compresie. 

 

Desi cei 2mm indica uzura nu ar trebu sa afume, mai vezi ce se intampla dupa ce schimbi segmentii desi acestia trebuie schimbati doar daca cilindrul este bun (sa nu aiba ovalitate) iar asta se masoara cu micrometrul.

 

Acum 41 minute, Korn a spus:

Fiindcă tot m-am apucat de desfăcut am scos și filtru de ulei centrifugal. Era super murdar. 

 

Absolut firesc pt un Dnepr rulat, la manual se impune curatarea motorului la fiecare 30.000km. E drept ca acum avem uleiuri mult mai bune.

 

Acum 41 minute, Korn a spus:

L-am curățat cu șurubelnița. Atașez filmuleț. Am dat jos și baia aia de ulei. Acea ceva marmeladă in ea. Nu știu dacă era uleiul gros sau altceva plus că am găsit o bucată de textolit in baie. Poate știe cineva de unde este. Atașez filmuleț/poze.

 

Pare sa fi fost garnitura veche de la filtrul de ulei centrifugal, e din cauciuc dar in timp se carbonizeaza.

 

Acum 41 minute, Korn a spus:

Trebuie sa comand segmenți. Mai revin daca mai reușesc să fac ceva. Rog pe cineva daca îmi poate da informații despre carburatoarele PZ32. Poate colegul care le-a recomandat. Ce trebuie sa reglez la ele? Amestec aer cate ture? Ce jiglioare? Mulțumesc în avans.

 

Asigura-te mai intai ca ai compresie buna si aprindere corect reglata si dupa aceea vezi si de carburatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, Nguyen said:

 

De regula cu PZ-urile porneste mai greu la rece, adica toamna si iarna, vara ar trebuie sa porneasca usor. In privinta aprinderii trage pistonul sus si pune platina pe deschis, de aici ar trebui sa-ti ceara sa mai iei un pic din avans dar o sa simti in pedala daca avansul e prea mare.

 

 

Desi cei 2mm indica uzura nu ar trebu sa afume, mai vezi ce se intampla dupa ce schimbi segmentii desi acestia trebuie schimbati doar daca cilindrul este bun (sa nu aiba ovalitate) iar asta se masoara cu micrometrul.

 

 

Absolut firesc pt un Dnepr rulat, la manual se impune curatarea motorului la fiecare 30.000km. E drept ca acum avem uleiuri mult mai bune.

 

 

Pare sa fi fost garnitura veche de la filtrul de ulei centrifugal, e din cauciuc dar in timp se carbonizeaza.

 

 

Asigura-te mai intai ca ai compresie buna si aprindere corect reglata si dupa aceea vezi si de carburatoare.

Mulțumesc de răspuns. Aprinderea este electronica. O sa pun un stroboscop sa vad ce zice dar asta după ce schimb segmenții. Întreb de carburatoare pentru că pornește greu. Macar cu asta sa nu îmi mai bat capul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Korn said:

După înmatriculare am făcut o tura și bujia de pe stânga unde este compresia slabă s-a afumat după 300de metri. Am decis sa schimb carburantoarele mikuni cu cele PZ32 pentru că la mikuni scotea ceva fum negru. Cu pz-urile nu mai scoate fum dar nici nu mai pornește din prima. Poate din a 15 a pedală. Cuiele in carburator sunt puse la jumătate și jiglioarele sunt cele cu care a venit. Știe cineva ce jiglioarele trebuie sa am?

 

Tocmai ce adaptez si eu niste PZ30 pe M72-ul meu, le-am montat aseara si le-am facut cablurile dar inca nu am pornit motorul pt ca mai am mici chestii de rezolvat. In mod normal PZ30 si 32 ar trebui sa mearga direct cu setarile din fabrica dar te anunt dupa ce le probez pe ale mele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 minutes ago, mobiletron said:

 

Tocmai ce adaptez si eu niste PZ30 pe M72-ul meu, le-am montat aseara si le-am facut cablurile dar inca nu am pornit motorul pt ca mai am mici chestii de rezolvat. In mod normal PZ30 si 32 ar trebui sa mearga direct cu setarile din fabrica dar te anunt dupa ce le probez pe ale mele.

Ok. Merci

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun revenit Korn.,si felicitari pentru staruinta.Cum spunea colegu' mai sus,Intai sa-i ai motric in parametrii,dupa care poti seta aprindere/carburi.Sa schimbi Neaparat bobina inductie care ti-a venit cu aprinderea!Pz ul tre sa presteze bine asa cum vine,ca jigloare.;ac dozaj la mijloc,surovul amestec desfacut 0 tura/juma,ca pct de plecare;ambel plutitoare camere nivel la aceeasi pozitie.Tre sa porneasca usor la rece.Cu platini o lua la prima carja,electronica 2/3..Cum ti s-au potrivit pe prezoanele chiulasa?Ai putea dubla garnitura aia,fara o bariera termica adecvata,la cald se modifica relantiul;cel putin la mine.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, turanoid said:

Bun revenit Korn.,si felicitari pentru staruinta.Cum spunea colegu' mai sus,Intai sa-i ai motric in parametrii,dupa care poti seta aprindere/carburi.Sa schimbi Neaparat bobina inductie care ti-a venit cu aprinderea!Pz ul tre sa presteze bine asa cum vine,ca jigloare.;ac dozaj la mijloc,surovul amestec desfacut 0 tura/juma,ca pct de plecare;ambel plutitoare camere nivel la aceeasi pozitie.Tre sa porneasca usor la rece.Cu platini o lua la prima carja,electronica 2/3..Cum ti s-au potrivit pe prezoanele chiulasa?Ai putea dubla garnitura aia,fara o bariera termica adecvata,la cald se modifica relantiul;cel putin la mine.

 

 

Merge bine și se aude bine. Al meu trebuie sa îl țin din accelerație altfel moare. Șuruburile de aer erau la o tura jumate din fabrica. Am reușit să îl fac să stea la relanti după ce se încălzește dar apoi tot moare bateria. Trebuie sa vad ce e cu încărcarea sau alta baterie. Asta e cam bătrână 

Garnitura de la carburatoare e destul de consistenta. Poate mai comand încă două. Astea au fost cele mai groase care le aveau. Au câțiva milimetri. Atașez poza. O sa mai verific odată șurubul de amestec și plutitoarele. Văd că la tine merge fara soc. La mine nu am nici o șansă fara soc. 

Nu am înțeles treaba cu prezoanele la chiulasă. Cred că sunt ok. Un prezon e cam stramb dar în rest ok cred. 

1383209968_IMG_20230710_2141563232.thumb.jpg.49c28fe3589b695651e2941ff7aa3753.jpg

 

Editat de Korn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, mobiletron a spus:

 

Tocmai ce adaptez si eu niste PZ30 pe M72-ul meu, le-am montat aseara si le-am facut cablurile dar inca nu am pornit motorul pt ca mai am mici chestii de rezolvat. In mod normal PZ30 si 32 ar trebui sa mearga direct cu setarile din fabrica dar te anunt dupa ce le probez pe ale mele.

 

Acum 19 ore, mobiletron a spus:

 

Tocmai ce adaptez si eu niste PZ30 pe M72-ul meu, le-am montat aseara si le-am facut cablurile dar inca nu am pornit motorul pt ca mai am mici chestii de rezolvat. In mod normal PZ30 si 32 ar trebui sa mearga direct cu setarile din fabrica dar te anunt dupa ce le probez pe ale mele.

Dupa cum.i-am spus si in privat standardul(095) este subdinensionat pt sv. Eu am 1,15 sa nu caleze la peste  trei sferturi deschis gazul

Daca mergeti pe culoare bujii deschisa la un motor cu racire deficitara avand im vedere timpurile actuale, veti umfla pistoane si in final topi, vorba batranului: Mergi pe piese sau pe benzina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, m72story said:

 

Dupa cum.i-am spus si in privat standardul(095) este subdinensionat pt sv. Eu am 1,15 sa nu caleze la peste  trei sferturi deschis gazul

Daca mergeti pe culoare bujii deschisa la un motor cu racire deficitara avand im vedere timpurile actuale, veti umfla pistoane si in final topi, vorba batranului: Mergi pe piese sau pe benzina?

Mulțumesc de sfat. O sa le schimb sau rectific

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Nguyen a spus:

 

Vara, o tzara de ulei 2T poate ajuta la scaderea temperaturii de lucru.

Adaosul de ulei in benzina  are ca efect depunerea de calamina pe supape. Pentru a corecta cifra octanica a combustibilului am facut si eu in cazul M-ului diverse experinente, pana la 75 procente motorina M-ul merge cu motorul cald, din pacate detonatiile apar si pentru a-ti da seama de ele trebuie sa asculti motorul, fara intercom si heavymetal in urechi.

Personal as recomanda pentru o racire cat mai buna a pistonului a se merge pe amestec bogat si avans cat mai mic posibil

Inlocuitorii plumbului care se vand astazi ar putea ti o solutie in a stabiliza, a cirecta putin diluantul care ni-l vand la pompa.

Motocicletele noi prevad ca la 5 ani sa le schimbam toata instalatia de cauciuc de pe allmentare, combustibilul este mult prea agresiv pentru a mai rezista ceva la el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, m72story a spus:

pentru o racire cat mai buna a pistonului a se merge pe amestec bogat si avans cat mai mic posibil

Avansul mic duce la creșterea temperaturii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, m72story said:

Dupa cum.i-am spus si in privat standardul(095) este subdinensionat pt sv. Eu am 1,15 sa nu caleze la peste  trei sferturi deschis gazul

Daca mergeti pe culoare bujii deschisa la un motor cu racire deficitara avand im vedere timpurile actuale, veti umfla pistoane si in final topi, vorba batranului: Mergi pe piese sau pe benzina?

 

Da, o sa vad si eu care e treaba. Deocamdata trebuie sa schimb bobina de inductie pt ca cea pe care o am acum e pentru 12V si nu prea face treaba pe 6V. Dupa ce schimb bobina o sa pot vedea cum merg PZ30-urile pe motorul meu care are si capacitatea marita (780cmc).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, ENEOS a spus:

Avansul mic duce la creșterea temperaturii.

Avansul mic face ca  timpul  necesar arderii sa fie mai scurt in camera de ardere, este posibil ca sa continue pe evacuare, poate pierzi putin insa insesizabil dpdv al randamentului dar castigi dpdv al temperaturii pistonului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am primit segmenții dar nu am reușit să îi schimb și nici sa scot jiglioarele pentru că a fost furtuna. Så vad cum e vremea azi. Am primit un set cu doi segmenți de ulei la fel. Cei vechi erau de doua feluri. Vânzătorul a zis că ăștia sunt mai buni. Cum fac rodajul? Ceva sfaturi? Atașez o poza. Mulțumesc anticipat 

IMG_20230808_064923666.thumb.jpg.30b7650747f9dd4d9027bd8a12581331.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai intai il lasi in ralanti sa mearga 10-15 minute ( pana la temperatura de lucru), daca constati ca nu se opreste mergi pe racoare in ture din ce in ce mai lungi.

In tot acest timp orice modificare in comportamentul motorului tragi pe dreapta si pauza de.....ce vrei tu.

Daca ai pompa originala de ulei vezi ca sunt deficiente pe debit in ture mici, era bine una de M67, are debit mai mare. 

 

Daca pistoanele sunt bune si ai o toleranta de minim 6 sutimi va fi bine, altfel  demontezi si corectezi pistonul

Si nu face greseala pe care o fac multi:  nu merge subturat. Alterneaza reprizele, astfel ii dai ulei iar fara ulei viata este pustiu si span

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...