Sari la conținut

Flux decapare-cositorire cablu


turanoid
 Share

Postări Recomandate

eu asta folosesc https://www.columnashop.ro/pasta-decapanta-pentru-pistol-de-lipit-40-g?gclid=Cj0KCQjwyOuYBhCGARIsAIdGQROFMydRjrdCti82BUTB5IkYs5zSEDSHO5y1WaaEE_L1mlDKNV-FtpUaAqB8EALw_wcB

nu este coroziva dupa lipire,daca vrei ceva mai decapant decit asta trebuie spalate piesele dupa lipire

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am cositorit niplul de la maneta cablului cu apa tare si cositor regular,nu ceva anume fel.Are aproape 40k km si tine mai departe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, turanoid said:

Ce alternativa/produs am avea.eventual a-ti incercat?

Clorură de zinc + bară de cositor (nu fludor - e prea moale, conține plumb).

Se dizolvă bucățele de tablă de zinc (scoasă din baterii uzate) în acid clorhidric, se decantează și filtrează soluția.

Pentru că de la ăștia e mult prea scump și prea mult:

https://www.emag.ro/pachet-30-x-apa-tare-pentru-lipit-si-cositorit-tabla-metale-100ml-5-x-clorura-de-amoniu-tipirig-200g-met1612/pd/DSS2CNBBM/

 

Înmoi bine cablul în soluția preparată și îl pre-cositorești în adâncime. Similar și manșeta (alamă de preferință). Apoi faci îmbinarea după ”ștemuirea” (răsfrângerea) parțială a firelor capătului de cablu în locașul din manșetă și cositorire de ansamblu, cu ”neutralizare” prin colofoniu (sacâz).

Altfel (fără ”ștemuire”), în timp ... ”pleacă” cablul din manșetă!

 

Iar dacă e cablu de frână ... :(

Acolo (la frână) manșeta trebuie să fie mai lungă (15-20mm), gaura longitudinală cu 0,1-0,2mm mai mare decât cablul iar cablul mai gros (2,5mm), în cămașă adecvată.

 

Prostiile actuale de cabluri cu niplu prefabricat /turnat (și fără manșetă) nu rezistă la flambaj /torsionări

image.thumb.png.abb4e14877b62c0f4133b601d18defd5.png

 

 

 

 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e,la o sarcina moderata a cablului, merge perfect apa tare+cositor60/40+capat cablu zbarlit,etc,am facut cateva cu succes dar la o aplicatie mai heavy duty,se ingusteaza plaja de erori.Dupa cate vad,cheia succesului este decapantul pt o buna priza ,fara a fi coroziv .Chiar daca-l speli,zona incastrata in cositor poate fi conpromisa.Vreau sa pun o maneta oarecare la ambreiajul  de Sportster.

Mihai c,...pasta aia pare-se ca-i pt neferoase;as cositori otel de otel.

 

IMG_20220909_184449_1.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

He-he...sacazat cu niste Placebo,aspirina tre sa mearga la orice!

Apropos,de la ce-o fi fost maneta asta?cu asta-i fac upgrade-ul;am mers ani de zile cu comenzi de motocositoare-avand domiciliul in zona rurala-dar,din motive de neintegrare sociala,revin la comenzi moto.E de fier,permite un tambur de 8mm in capat cablu;ar fi ca subtirel pe 6.

IMG_20220909_195713.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i sigur ca-i de la o fumigena din blocul estic;pare mai de utilaj utilitar,poate o Tula,ceva.

Googlizand piata autohtona am dat de ceva flux non-acid,pt. brazare,lucreaza la 500-800 gradeC...la cositorire avem vreo 200;asta nu inteleg,adica nu-si face treaba dacat la 500-800,sau pana aici rezista maclavaisu...BrazeTec H ai zice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

31 minutes ago, turanoid said:

... ceva flux non-acid,pt. brazare,lucreaza la 500-800 gradeC...la cositorire avem vreo 200

Aloo!!! Tovarăși!!! 

Soldering, brazing ... diferă un pic de solnițing, brânzing, adică diferă de brânză sărată eutectic (cu solnița):crack:

200 de grade C or fi la Emag, așa (se) lipesc ei (de clienți)

 

https://www.robofun.ro/unelte-si-instrumente/fludor-fara-plumb-0-5-mm.html

”Temperatura de topire: 240 grade Celsius

Temperatura de lucru: 300 - 380 grade Celsius

Compozitie fludor: Sn99Cu1

 

https://ro.wikipedia.org/wiki/Brazare

”... în engleză brazing. De exemplu, brazurile (lipituri) eutectice argint-cupru, titan-nichel sau titan-cupru nichel pot avea temperaturi de topire cuprinse între 600 C și 900 C.”

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fluxurile non-corozive sunt cele organice. Pot fi folosite si cele anorganice (HCl, ZnCl2, etc.) fara sa corodeze in timp, dar trebuie clatite bine, ceea ce poate fi mai problematic la cabluri de frana. Pe capatul dinspre maneta, eu folosesc pastile mecanice de 8mm din cupru cu surub zincat, si dupa ce strang la maxim, umplu pastila cu aliaj de lipit Sn99Cu. Cablul rezidual il tai dupa aceea la nivel cu pastila. Daca totul e curat, decapatul s-ar putea sa nu fie necesar pt ca sunt zincate cablul si surubul din pastila, iar pastila e din cupru (se poate decapa anterior procedurii intr-un pic de acid clorhidric). Un spritz de WD pe capatul pe cablu rezultat si cu EtOH la dilutia preferata pe gat asigura longevitate proiectului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

47 minutes ago, Dimethylmercury said:

Pe capatul dinspre maneta, eu folosesc pastile mecanice de 8mm din cupru cu surub zincat, si dupa ce strang la maxim, umplu pastila cu aliaj de lipit Sn99Cu

Versiunea asta cu șurub în niplu (e numai pentru reparații rapide în teren) rezistă puțină vreme, fie cositorită - fie nu, pentru că sunt fixate prin strivire și parțial forfecate doar acele fire din toron (cablu) cu care șurubul are contact mecanic, iar celelalte fire pot aluneca.

În plus, cablul torsadat exercită forțe de rotație prin întindere (tracțiune) iar mișcarea manetei exercită forțe de flambaj chiar la ieșirea din niplu (niplu care tinde să se rotească odată cu maneta) unde în lipsa unei ”manșete” se concentrează eforturile mecanice (nedispersate) care conduc la ruperea /smulgerea toronului de cablu din niplu.

 

Respectiv lipsește zburlirea firelor la capăt, fixate prin cositorire uniformă (”nod”). 

Și lipsește manșeta care permite rotații în niplu și detensionarea eforturilor în capătul de cablu.

Ca idee:

image.thumb.png.f8e328838f09ec7dafbd1590c7bdea7f.png

 

 

 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala-i evil-ul,flambajul!Am tot pus si eu pastile cu surub acolo unde e sarcina mai mult longitudinala si moderata;jos ,la cutii viteza Dnepr,Simsonuri,etc.As merge pe un cositorit intr-un niplu spita de bicicleta/in tambur,dar prea mica sectiunea pt o zbarlire adecvata;ideal ar fi intoarcerea fiecarui capat fir la 180* si tras cablul in niplu.La aplicatia asta,sarcina e mare.Designul de fabrica este un inel in capatul cablului care culiseaza pe un bolt de teflon de vreo11,5mm;in poza de mai sus este vizibila diferenta dintre maneta HD si una Japo.In manetele mele de motocositoare am avut tot pastile cu surub,dar sarcina era longitudinala pe pastila.

Tot indecis pe flux...ala-i cheia sucesului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, mony a spus:

Electronist batran... era chin cu aspirina, dar mergea...

Mare dreptate ai prietene.

Off-topic,ce mai faci? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aspirina e buna doar pt vreun fir prea firav ca sa il poti curata mecanic,cum erau cele de bobine RF  Cu-Em;dar nu e "de viitor" ,mai bune pastele decapante uzuale,mai putin sacizul care nu face mare lucru 

Trebuie cablul de otel degresat bine,si folosit aliaj Pb40-Sn60 tip vechi;pentru perfectionisti, se poate si cupra introducind sirma in solutie de piatra vanata   

(asta era bun de topic de iarna,tinea pina in martie 😅)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....si invatam sa facem martisoare in trend,industriale,cositorite din maruntaie de radiouri vechi .

Aveam noi in grup o ,,statie" de amplificare de 10w pt ghitara electrica,crosetata de unu din bloc cu modalitatile anilor 80...scotea atat de mult,incat abia ne acoperea chioraitul matzelor...dar al de adormea cu capu-n-trinsa(n-avea capac),dupa o galeata de borhot,a doua zi n-avea mahmureala...a lins toata aspirina de pe acolo...

Azi am fost sa iau clorura de Zn de la Dedeman,si era out of stock...ce naiba,Il baga lumea-n adezivu de faianta,se pare...

Zicea cineva de varianta cu epoxi in loc de cositorit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, turanoid said:

Azi am fost sa iau clorura de Zn de la Dedeman,si era out of stock...

Ciudat!

Ai întrebat cumva de clorat de potasiu? :crack:

Într-adevăr, la Miercurea Ciuc e indisponibil temporar :(

1 hour ago, mihai c said:

folosit aliaj Pb40-Sn60 tip vechi

Negativ!

Ăsta e fludor moale după răcire, aproape juma' plumb, deși (se) lipește binișor (la prima vedere).

 

Mno ... există și românească

image.thumb.png.b56960ad926fe99d690eca6cb77840dc.png

cu ”shipping” (cam tot pe acolo):

https://www.metalochimice.ro/apa-tare-decapant-200-ml-nestinsa-met4133/?utm_source=Google Shopping&utm_campaign=Google Shopping&utm_medium=cpc&utm_term=36436&gclid=EAIaIQobChMI88K-ypiQ-gIVFWIYCh3G8gnZEAQYAyABEgIBKvD_BwE

 

 

 

Însă 200 ml (la 12 lei), nu 100 ml la preț triplu (de neamț cinstit) :crack:

Unde ”Lötwasser” nu ar fi apă de lipit (vezi ambalajul) ci ... pastă de lipit (vezi reclama Dedeman) :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...