Sari la conținut

Benzina de 95 sau 100 pentru CBR 125/2015


Andrei lupu
 Share

Postări Recomandate

salut sunt nou in domeniul `moto`/mechanica - am si eu o intrebare 

am o honda cbr 125/2015 injectie vreau sa va intreb ce este mai ok benzina de 95 sau benzina de 100 

am tot vazut zilele astea pe net ca cica benzina de 100 nu este deloc buna ptr 125 uri  de 5 luni am motocicltea si am bagat benzina doar de 100 de la omv 

nu am avut nici o problema cu ea si sper nici sa nu am

deci mai pe scurt benzina de 100 afecteza motocicletele mutlumesc ptr raspuns o zi buna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine, cifra octanica reprezintă rezistența la detonație și nu cantitatea de detergent :wacko:, dar asta e altă poveste.

Ideea e că beneficii se simt doar la motoare "împinse" (raport mare de comprimare).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Benzina de 95 sau 100 pentru CBR 125/2015

Daca bagi de 2-3 ori pe an nu e nici o diferenta. Daca bagi constant cu cifra octanica mare o sa ai mai putine reziduri depuse in  motor / cilindri /supape  etc Daca ai de gand sa faci peste 150-200k km cu actualul motor , baga mare :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, ENEOS a spus:

Nu afectează dar, dacă 🏍 e prevăzută să funcționeze cu CO95, nici nu ajută.

Am înțeles mulțumesc pentru răspuns  

Acum 10 ore, AdrianB1 a spus:

Poti sa bagi orice benzina intre 95 si 100, merge. Diferenta e ca alea mai scumpe au mai mult detergent in ele ca sa curete injectoarele sau motorul, dar nu prea e clar cat de mult ajuta.

Mulțumesc pentru răspuns 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, ENEOS a spus:

Bine, cifra octanica reprezintă rezistența la detonație și nu cantitatea de detergent :wacko:, dar asta e altă poveste.

Daca asta ai inteles si comentat, mergi inapoi la stana, reguleaza o oaie sau ce mai faci tu pe-acolo si nu mai comenta aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, AdrianB1 a spus:

Daca asta ai inteles si comentat, mergi inapoi la stana, reguleaza o oaie sau ce mai faci tu pe-acolo si nu mai comenta aiurea.

E bine că publicitatea omv te-a convins, bagă scumpă că are pitici în ea care îți curăță motorul pe dinăuntru! :lol:

:moron: 🐑

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, patrick1 a spus:

Alegerea asta depinde în cât timp dorești să spargi motorul (să scoți biela prin carter) cu detonații și autoaprinderi, pe care nu prea ai cum să le auzi la motoare ”învelite” în apă (liquid cooled)

Te vad documentat, asa ca indraznesc sa te intreb, in speranta ca voi face o alegere buna. 
Am un motor cu raport 13,2:1 si e „invelit“ cu apa, cum zici tu. Daca bag benzina de 95, aproximativ in cat timp (la cati km facuti) o sa apara chestia cu biela prin carter?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 hours ago, Andrei lupu said:

vreau sa va intreb ce este mai ok benzina de 95 sau benzina de 100

nimeni nu citeste manualul mobrei? banzina ,ulei etc,urmati ce scrie acolo!

in plus,pt modelele mai vechi cu carb sau injectie dar fara senzor detonatie,vara si la sarcini mari puteti sa mai bagati si citiva litri de CO100 peste cea de 95,ca nu e o avere

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, patrick1 a spus:

poate ai o șansă să mai reziste un timp biela ...

Ai acest senzor?

Asta incerc sa aflu de la tine, care e acel timp? Macar aproximativ

Nu stiu daca am sa nu senzorul. Preuspun doar ca exista, fiind un motor de generatie noua

 

 

 

Acum 13 ore, patrick1 a spus:

image.thumb.png.34ee47a7382c4cd86d6b1c30e8ee7a02.png

Asta e contradictorie cu urmatoarea: 

 

Acum 13 ore, patrick1 a spus:

image.thumb.png.a3ff41c070f36cd836a1c4f8429be5e5.png


Cum e pana la urma?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, patrick1 a spus:

 

Oricum, la raport de compresie 13,2:1, cu benzină CO<95=”Premium” eşti în ”DANGER ZONE”.

image.thumb.png.b5be1f8425439ade9568e863b9d3adbe.png

 

 

 

 

 

M-a pus pe ganduri tabelul tau. La mine compresia e de 13.1. KTM-ul recomanda in manual bezina de 95

image.thumb.png.45bf52073ce5cffe10a79a7feb2bcf88.png

 

Undeva, ceva, nu se leaga. Ca nu ar recomanda ceva ce poate strica motorul...

Editat de tzunoi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Planned obsolescence e una si avem exemple garla - pompa de benzina la modelul asta e consumabil. I-a mancat in buzunar si talpa cricului..e o gluma proasta. Cilindrul de la ambreiaj - vorba cantecului - cate un pic pic pic pana nu mai ramane nimic. Dar asta are potentialul de shit happens si in garantie si de o data. Adica e totul sau nimic. 

 

Bine, nu zic ca nu e asa, ci ma interesa mai mult sursa graficului eventual baza stiintifica din spatele lui.

Editat de tzunoi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, tzunoi a spus:

Undeva, ceva, nu se leaga. Ca nu ar recomanda ceva ce poate strica motorul...

Pentru ca, asa cum face de obicei, arunca un amalgam de franturi de informatii din surse multiple, le compileaza si le interpreteaza in stil prorpiu. Si face toate astea evitand sa raspunda la obiect atunci cand este intrebat direct si concret.

Manualul pentru a mea zice tot 95 (Reasearch Octane Method) si a mea are zona rosie putin mai sus decat a ta.

 

Acum 1 oră, patrick1 a spus:

Dacă ai raport de compresie 13,2:1 și i-ai dat 95 (nebotezată) ... :unsure:

Continua ideea, te rog.

Da, am acel raport. Da, i-am dat doar 95

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, patrick1 a spus:

Ti-am răspuns deja concret și motivat:

Dacă (tu) nu înțelegi sau nu poți corela informațiile nu este vina /problema mea.

Corect, greseala mea. Mi-a scapat acel amanunt. 
De dragul discutiei, sa presupunem ca am trecut de borna ‚cel mult un an“ si de cea de 30k km.

Nu am scos-o la forjat doar in weekend, am mers in toate conditiile si am acoperit toate plaja de turatii. Am mers chiar si in trafic cu motorul stand constant intre 100 si 109 grade Celsius.

O fi proiectata gresit de inca duce motorul ala?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am formulat intentionat asa pentru ca am intuit ca va fi amanuntul de care te vei lega.

In continuare, iti spun ca nu trebuie sa mai presupunem. Am 30k+ km facuti cu 13,2:1 si anterior 35k+ km facuti cu 12:1 pe parcursul mai multor ani si tot timpul am alimentat cu 95.

Toate astea se refera la partea ingrosata de tine in comenatriul meu.

 

Despre restul cuvintelor din cel mai recent comentariu al tau …. dupa cum spuneam: amalgam interpretat in stil propriu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, patrick1 a spus:

http://www.empirenet.com/pkelley2/DynamicCR.html

 

De ce așa:

image.thumb.png.bc303abdfcde577727982a4eb579029f.png

când se poate (și) așa

image.thumb.png.ed04bf8ac60bc01f63b741464db43b46.png

 

Decât mult și fără rost, mai bine puțin și prost! :)

 

Pentru ca frecari si evolutia intelegerii materialelor, nu toti sunt blocati in '58 ca tine. Da' internetu' vad ca-ti place, nu mai astepti posta calare cu 2 luni intarziere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.09.2022 la 0:29, Andrei lupu a spus:

salut sunt nou in domeniul `moto`/mechanica - am si eu o intrebare 

am o honda cbr 125/2015 injectie vreau sa va intreb ce este mai ok benzina de 95 sau benzina de 100 

am tot vazut zilele astea pe net ca cica benzina de 100 nu este deloc buna ptr 125 uri  de 5 luni am motocicltea si am bagat benzina doar de 100 de la omv 

nu am avut nici o problema cu ea si sper nici sa nu am

deci mai pe scurt benzina de 100 afecteza motocicletele mutlumesc ptr raspuns o zi buna

Mno, faina treaba ai facut.
Ai aruncat o piatra in balta si ia uite cate polemici ai iscat.
Care e concluzia ta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, ilarionciobanu a spus:

Manualul pentru a mea zice tot 95 (Reasearch Octane Method) si a mea are zona rosie putin mai sus decat a ta.

Linia rosie nu are nici o legatura cu cifra octanica, absolut deloc. Linia rosie e legata direct de masa inertiala a pistonului si bielei si de durata de viata calculata a motorului. Cifra octanica are evident legatura cu compresia.

 

Nu am link, dar din cate stiam pana la o compresie de 12.8 e in regula benzina de 95. Peste, durata de viata a motorului scade, dar nimeni nu iti poate calcula cu cat, se poate masura doar empiric. La 13 sau mai mult, as baga macar un mix de 100 cu 95 sau 98 - nu o data la 2 alimentari, ci cate o jumatate de rezervor din fiecare. Dar merge si cu 95, o vreme, fiecare isi face calculul cati bani costa diferenta la benzina si cat costa sa faca un motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, AdrianB1 a spus:

Linia rosie nu are nici o legatura cu cifra octanica, absolut deloc. Linia rosie e legata direct de masa inertiala a pistonului si bielei si de durata de viata calculata a motorului. Cifra octanica are evident legatura cu compresia.

Legatura este ca un numar mai mare de rpm inseamna un numar mai mare de compresii care (poate) duce la un numar mai mare de detonatii, daca ele apar/exista.

 

Cat despre intrebarea initiala … eu voi acorda in continuare credit producatorului moto (prin ce spune in manualul de utilizare) in detrimentul unor amintiri sau grafice de pe net.

 

Acum 22 ore, patrick1 a spus:

 

Am înțeles, ești de pe la Ploiești :D Sau Brăila?

https://dexonline.ro/definitie/a o întoarce ca la ploiești/523015

Nu. Doar pescuiam pareristi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...