Sari la conținut

E viitorul auto pe hidrogen?


Kristian K
 Share

Postări Recomandate

Acum 1 oră, Penetru a spus:

...

Hidrogenul vine moca de undeva sau e doar un mod de stocare a energiei electrice?

Nu stiu sa-ti spun,pe mine m-a interesat sa vad cat dureaza sa faci plinul,cat e autonomia cu un plin si la ce pret este el,la o "hidrogenarie" comparativ cu o benzinarie.M-am mai uitat in timp la filmulete cu masini pe hidrogen dar asta a fost primul ce l-am vazut eu si m-a lamurit.

Ce se vede in film e din Belgia. :)

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Penetru a spus:

În USA 1% din autoturisme sunt electrice, totuși sunt probleme cu suprasolicitarea rețelei electrice.

Hidrogenul vine moca de undeva sau e doar un mod de stocare a energiei electrice?

Am vazut acum ani bunicei un film facut de un tip dintr-o tara nordica, care stoca in hidrogen energia din panouri. Cu hidrogenul tinea casa + masina, n-am intrat in detalii ...... "instalatia" costase @500k eur. ☹️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Kristian K a spus:

Nu stiu sa-ti spun,pe mine m-a interesat sa vad cat dureaza sa faci plinul,cat e autonomia cu un plin si la ce pret este el,la o "hidrogenarie" comparativ cu o benzinarie.M-am mai uitat in timp la filmulete cu masini pe hidrogen dar asta a fost primul ce l-am vazut eu si m-a lamurit.

Ce se vede in film e din Belgia. :)

Nu e rau. Timp de hidrogenare bun, pare o treaba sigura cat timp o poti alimenta singur.

Iar autonomia este absolut decenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar mi se pare mai ok decat dependenta de o sarma in priza,indiferent ca ai curentul de la propriul tau panou sau din retea... Adica gratis sau nu curentul electric,nu depinzi de timpul mare de incarcare. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a inventat un polimer care pur și simplu respinge atomii de hidrogen, cu el este căptușit interiorul rezervorului.

Din ce am aflat despre pila cu hidrogen se pare că nu se consumă hidrogen dacă nu există consum de energie electrică.

Mari producători de hidrogen lichid din fotovoltaice sunt chinezii pentru ca au acaparat mult teren în Africa.

Practic după ce fermierii albi au fost prigoniți și alungați din mai multe țări africane chinezii au venit cu contracte care spuneau inițial că fac agricultură, nu au găsit mână de lucru și contractul le-a permis să treacă la altă activitate.

Acum africanii fac foamea chiar mai rău decât la izgonirea fermierilor albi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea de a schimba combustibilii fosili cu alt fel de combustibil e foarte buna.

 

Insa hidrogenul ar mai trebui sa vina si cu ceva in plus fata de motoarele pe benzina, ca sa prinda la populatie. Deocamdata eu vad doar o infrastructura de incarcare compet deficitara. In Romania e doar o statie de hidrogen, la Gara de Nord. Si in Germania, la o cautare pe net, am gasit harta cu doar 24 statii. Complet insuficient, zic eu.

Pe langa asta, pretul combustibilului este destul de mare, comparabil cu cel la o benzinara. 11 euro/100km nu mi se pare deloc mic

 

In schimb, mult-hulita electrica se poate incarca de la orice priza casnica, la preturi de 5 ori mai mici. Daca ramai prin pustietati pe undeva, de rogi de vreun localnic sa te legi la priza lui, si in 2 ore tragi destul curent ca sa iesi la civilizatie. De asemenea, infrastructura se dezvolta an de an. Vitezele de incarcare cresc. Au aparut masini cu incarcare de pana la 150kw/h. E drept, deocamdata aceste masini au pret prohibitiv, dar ma astept ca in cativa ani mai toate electricele sa atinga aceste viteze. De asemenea, la o electrica ai putere instant la roata la prima apasare a acceletatiei, ceea ce da niste senzatii...

 

Per total, nu neg ca si hidrogenul ar putea fi un combustibil al viitorului, insa sunt sceptic. Masinile cu hidrogen sunt de prea mult timp pe piata (de prin 2012, parca, odata cu primele electrice), insa nu au reusit sa se impuna pana acum. Productia de hidrogen e scumpa, se vede in pret. Iar eu, daca mi-as lua o masina cu hidrogen acum, as fi limitat la un range de 500km, adicanu as putea decat sa ma invart prin jurul Bucurestiului. Nu as putea ajunge cu ea in restul Europei decat daca mi-as angaja o cisterna cu hidrogen sa vina dupa mine sa ma mai alimenteze si pe la Timisoara, pe undeva.

 

https://pressone.ro/masini-electrice-vs-masini-pe-hidrogen-de-ce-industria-auto-nu-mai-crede-in-hidrogen

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, mircea.cazachevici a spus:

...

Daca ramai prin pustietati pe undeva, de rogi de vreun localnic sa te legi la priza lui, si in 2 ore tragi destul curent ca sa iesi la civilizatie.

...

Pustietate inseamna ceva nelocuit,fara nicio resursa(apa,hrana,curent,etc),arid,etc.Care localnici? :)

Mircea se vede ca esti fan ev si ORICE ar aparea le vei gasi cusururi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, mircea.cazachevici a spus:

Ideea de a schimba combustibilii fosili cu alt fel de combustibil e foarte buna.

 

Insa hidrogenul ar mai trebui sa vina si cu ceva in plus fata de motoarele pe benzina, ca sa prinda la populatie. Deocamdata eu vad doar o infrastructura de incarcare compet deficitara. In Romania e doar o statie de hidrogen, la Gara de Nord. Si in Germania, la o cautare pe net, am gasit harta cu doar 24 statii. Complet insuficient, zic eu.

Pe langa asta, pretul combustibilului este destul de mare, comparabil cu cel la o benzinara. 11 euro/100km nu mi se pare deloc mic

 

In schimb, mult-hulita electrica se poate incarca de la orice priza casnica, la preturi de 5 ori mai mici. Daca ramai prin pustietati pe undeva, de rogi de vreun localnic sa te legi la priza lui, si in 2 ore tragi destul curent ca sa iesi la civilizatie. De asemenea, infrastructura se dezvolta an de an. Vitezele de incarcare cresc. Au aparut masini cu incarcare de pana la 150kw/h. E drept, deocamdata aceste masini au pret prohibitiv, dar ma astept ca in cativa ani mai toate electricele sa atinga aceste viteze. De asemenea, la o electrica ai putere instant la roata la prima apasare a acceletatiei, ceea ce da niste senzatii...

 

Per total, nu neg ca si hidrogenul ar putea fi un combustibil al viitorului, insa sunt sceptic. Masinile cu hidrogen sunt de prea mult timp pe piata (de prin 2012, parca, odata cu primele electrice), insa nu au reusit sa se impuna pana acum. Productia de hidrogen e scumpa, se vede in pret. Iar eu, daca mi-as lua o masina cu hidrogen acum, as fi limitat la un range de 500km, adicanu as putea decat sa ma invart prin jurul Bucurestiului. Nu as putea ajunge cu ea in restul Europei decat daca mi-as angaja o cisterna cu hidrogen sa vina dupa mine sa ma mai alimenteze si pe la Timisoara, pe undeva.

 

https://pressone.ro/masini-electrice-vs-masini-pe-hidrogen-de-ce-industria-auto-nu-mai-crede-in-hidrogen

Man ai topic de EV las-o pentru acolo nu trebuie sa mai faci reclama și prin alte părți.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tehnologia exista de ani de zile. Dar mai avea industria de vandut niste masini, si niste carburant. Apoi, daca cititi, in Germania luase nitel avant tehnologia, cercetau in anii 2000 subiectul. Pana le-a bubuit prin 2007 parca o statie de incarcare, si atunci a cam murit interesul publicului.

Problema cea mai mare este sursa de hidrogen, si actual , acesta se obtine in mare din industria gazelor. Deci nu i tocmai verde. Ca sa devina scalabil la scara mare, ar trebui dezvoltata o solutie de obtinere hidrogen, care sa nu fie dependenta de industria de extragere gaze naturale. Pana la urma depozitarea se rezolva, da, acum nu exista statii,da, este scump, dar daca se aloca resurse, este doar o problema de timp pana sa devina scalabila. Dar ca sa fie cu adevarat verde, trebuie sa  produci  hidrogen folosind energie electrica regenerabila, electroliza apa, separate moleculele de hidrogen. Actual, este denumit 'albastru', iar amprenta de carbon nu e clar stabilita-studiata.

Insa mai plauzibila e ideaa ca in urmatorii 30 ani, sa vezi 50% din masini alimentand hidrogen, vs electric. Carburantul se obtine din apa, pentru producere folosesti energie verde-fotovoltaica/eoliana, incarci in 10 minute rezervorul, ai autonomie 500 km. Ca statiile de alimentare vand hidrogen in loc de benzina, e tot aia. Poti alimenta pe banda rulanta, nu ca la electric. SI daca ar ajunge o masina electrica sa se incarce in 10 minute, ca are bateriile asa performante, tot nu ai retea energetica sa sustina milioane de masini electrice in acelasi timp. Imi pare un moft, mimam sustenabilitatea , iar industria auto se ingrasa biiine de tot vanzand masini mai scumpe. EU nu cred ca va tine mult-nu va fi solutia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Adrian M. a spus:

Problema cea mai mare este sursa de hidrogen, si actual , acesta se obtine in mare din industria gazelor.

 

Acest lucru putea fi un + pentru hidrogen, puteau merge in tantem cu gpl-ul. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba interesanta si speranta mea in explozia bulei cu electrice nu este pila de combustibil ca la Mirai.

Speranta mea este faptul ca un gigant ( tot Toyota) lucreaza de ceva timp la motorul cu combustie interna alimentat cu hidrogen. Asta ar trebui sa fie viitorul : la fel de verde ca Mirai , dar cu " sunet si senzatii" de motor termic ( exprimarea le apartine).

 

https://newsroom.toyota.eu/toyota-showcases-experimental-hydrogen-powered-gr-yaris/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, Aurex said:

Asta ar trebui sa fie viitorul

 

Pe termen lung, în mod cert nu. Mecanismul de bielă-manivelă (plus toate sistemele anexe) este greoi, complex și ineficient.

 

Hidrogenul poate fi viabil pe termen lung doar în cadrul pilei de combustibil (i.e. tot electric). Trebuiesc însă rezolvate provocările legate de producție, stocare și distribuție.

 

4 hours ago, Adrian M. said:

in Germania luase nitel avant tehnologia, cercetau in anii 2000 subiectul.

 

BMW a cercetat și investit în motorul cu ardere internă alimentat cu hidrogen din anii '80 și au cea mai lungă experiență în domeniu.

 

image.thumb.png.c95bd0158cdfb4c96ccb611859214496.png

 

Au avut și un model "comercial" (750lh) produs în serie limitată, și aveau planuri pentru mai multe.

 

image.thumb.png.cb54bb7cfdd6ada93ccd161b0b762889.png image.thumb.png.1cff75e5b6e9c4a03e6a6b6a846df9d0.png

 

Au abandonat însă abordarea acum vreo 15 ani considerând-o ineficientă și de atunci s-au concentrat pe pila de combustibil. Primul model de serie cu fuel cell (iX5) va lansat curând.

 

image.thumb.png.3894dcd66ae4af44ce55353c21556dfb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...