Sari la conținut

Honda CB500X - 2022


Postări Recomandate

nu ma pricep la review-uri, clar sunt subiectiv dar in caz ca intereseaza pe cineva despre CB500X - model 2022, opinia mea este :

- dupa 5 luni si 3500km, majoritar in Bucuresti si imprejurimi (pe o raza de 250km) primul epitet ce-mi vine in minte este "cinstita"

- PRO : nu foarte grea, suficient de ingusta ptr Bucuresti (doar Logan-urile ma incurca, ghidonul este fix la inaltimea oglinzilor lor laterale), consum mediu de 3.4L/100km, usor de condus, frane corecte pe model 2022 (are 2 discuri), ABS, pozitie buna dar nu perfect verticala a bustului (daca as monta inaltatoare de ghidon, probabil ca s-ar apropia de cea de la GS / AfricaTwin / etc), roata de 19" e foarte bine ca exista, saua este comoda desi pare tare, sunetul nu este rau deloc (ma asteptam la mai rau, la 475cmc) ; e foarte prietenoasa si usor de folosit si are si autonomie de 500km ! imi place ca poti sa vezi numar ore conduse, litri consumati, etc

- CONTRA : nu este chiar usoara, pretul l-am platit (inclusiv ce am mai pus pe ea) dar nu mi-a placut 😐 ; 48CP pot fi un "stop" ptr multi motoreticiclisti, nu intru in prea multe detalii ptr ca nu pot aprecia ce-si doreste "lumea", insa trebuie sa recunosc ca mai am inca o "locomotiva" de 173CP, spun asta ptr ca simt ca as fi incorect daca as spune ca "CB500X este alegerea perfecta ptr oricine"

- ideea este ca, daca esti OK cu cei 48CP atunci, DA, este o motocicleta perfecta (asta daca si design-ul este considerat placut ;) ; mie imi place, spre exemplu)

 

avand in vedere ca am luat-o ptr Bucuresti (de cand cu iernile calde, f rar mai merg cu masina) + drumuri forestiere (maxim un "soft-enduro") + ptr pozitie "mai verticala" => am mai dotat-o cu :

a) manzoane incalzite Oxford Touring (ca sa nu trebuiasca sa tai din ele ; au fix 120mm, cat au si mansoanele originale) ; functioneaza f bine ; recomand sa folositi "Honda cement-hand grip" in loc de super-glue, ptr ca mansonul din stanga sa nu se roteasca atunci cand se folosesc trepte de incalzire mai mari

b) priza 12V - de la Honda ; are un capac ce pare destul de bun, ei spun ca este etans ; l-am probat pe ceva ploi, pana acum a etansat corect

c) incarcator telefon, cilindric si scurt, ca sa poti sa inchizi capacul prizei peste el, ceva de genul asta Baseus Tiny Star Mini Quick Charge Port PD Type-C

d) protectii maini : https://motorcyclepartswarehouse.co.uk/black-handguards-for-honda-cb-500-x-2019-2020.html ; aici trebuie sa spun ca sunt fff incantat ca le-am gasit la acest pret (60e), sunt identice cu cele de la SwMotech (180e) sau cu cele de la Barkbuster (150e) ; a fost nevoie de o mica modificare, cate 1 gaura in plus ptr fiecare mana dar ptr mine nu a fost o problema sa o realizez ; si nici nu ating rezervorul si nici parbrizul :)

e) protectie radiator : https://www.rally-raidproducts.co.uk/rg-radiator-guard-honda-cb500x-cb500f ; este 90% perfect ; nu este ptr model 2022 dar "merge" si pe model 2022

f) scut motor : https://www.rally-raidproducts.co.uk/2019-honda-cb500x/honda-cb500x-2019-engine-guard-protector ; am tot studiat si l-am ales pe acesta ptr ca este solid, continua cadrul prin fata motorului si, f important, iese in afara pe lateral si, practic, ofera si protectie laterala (nu am mai cumparat engine guards)

g) deflectoare laterale Honda : https://www.ebay.com/itm/284614402022

asadar, una peste alta, imi fac treaba cu ea, o folosesc ptr usurinta si cu lejeritate, 500km autonomie este "exceptional de superb", merg cam cu 95 sau 115kmh (la 105kmh are o rezonanta care nu-mi place), merg si cu 130kmh sau +130kmh cand sunt drumuri gen DN sau autostrada ; la 130kmh are 6000rpm, rosu incepe la 8750rpm, i-am dar 165kmh ptr scurt timp dar nu este facuta ptr asa ceva

 

o recomand unui prieten ? : DA ! sa mearga sa faca un test-ride, sa-i de gaz, sa compare cu ce a mai avut si ce asteptari are ptr viitor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 60
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3.4 l/100?? Cum reușești? Eu pe xmax-ul de 300 am 3.5 🙃🙃

 

Bun review, poate mai citesc alți colegi care sunt in căutare de motociclete și nu știu de unde sa o ia. 

 

Poate ar trebui făcut un topic special cu review-uri personale la diferitele modele. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, SenorPink a spus:

3.4 l/100?? Cum reușești? Eu pe xmax-ul de 300 am 3.5 🙃🙃

 

Bun review, poate mai citesc alți colegi care sunt in căutare de motociclete și nu știu de unde sa o ia. 

 

Poate ar trebui făcut un topic special cu review-uri personale la diferitele modele. 

 

un motiv ar fi ca, poate, am o pondere mai mare ca tine de drumuri ex-Bucuresti ; sau ca fiind noua, nu prea accelerez extrem de rapid, m-am gandit sa nu o fortez ; si mai este un motiv : la 5500rmp are o rezonanta/vibratie usoara pe care am tendinta sa o evit, asa ca probabil am mai multi KM la 90-95-100kmh decat la 115kmh sau peste aceasta viteza ; in Bucuresti nu prea am drumuri scurte, eu merg pe jos la birou, deci folosesc motoreta ptr distante mai mari de 5km x 2 (dus-intors) ; ca fapt divers, am avut si zone lungi de 2.4-2.5L/100kmh, pe Comarnic - Otopeni, e drept ca si urmaream sa vad cat de mic poate fi consumul dar nu mergeam cu 60kmh, tot pe la 90kmh dar aveam grija de acceleratie ; se pare ca, avand K1300R ca referinta, imi dau seama ce poate face CB500X si o merg cu ea in consecinta, nu cer de la ea ceea ce ea nu este facuta pentru :) 

 

o sa fac si foto, luni, si le voi posta aici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consumul ala e perfect normal, chiar si cu CB500 vechi si pe carburatie scoteam cam tot atat, in afara orasului la mers domol chiar 3.2.

 

Sunt curios de ce totusi motorul actual are putere mai mica decat cel vechi, care avea cam 56CP daca mai tin minte corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, AdrianB1 a spus:

Consumul ala e perfect normal, chiar si cu CB500 vechi si pe carburatie scoteam cam tot atat, in afara orasului la mers domol chiar 3.2.

 

Sunt curios de ce totusi motorul actual are putere mai mica decat cel vechi, care avea cam 56CP daca mai tin minte corect.

Euro 5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, AdrianB1 a spus:

Consumul ala e perfect normal, chiar si cu CB500 vechi si pe carburatie scoteam cam tot atat, in afara orasului la mers domol chiar 3.2.

 

Sunt curios de ce totusi motorul actual are putere mai mica decat cel vechi, care avea cam 56CP daca mai tin minte corect.

A2, limitare la 47CP

Acum 7 minute, Robyb a spus:

si eu m-am interesat de acest model, cat a costat?  ai luat cu tichet rabla ?

 

 Am dat un email la motomus pentru o oferta insa nu am primit raspuns. 

eu am luat o de la MotorTeam (bd.Timisoara - Buc) ; era 7450e, au spus ca este OK si cu 7250e (era in nov.2021) cu 1000e avans, m au ajutat cu programul Rabla si s au mai scazut inca 1500e ; deci 5750e daca ai rabla ta :) daca nu ai - trebuie sa vb cu ei, vad ca in jur de 500e ar costa un ticket

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, W00 a spus:

am avut si zone lungi de 2.4-2.5L/100kmh, pe Comarnic - Otopeni

Asa este cand mergi la vale 😊

Intr-adevar, CB500X are un consum foarte bun, pe la 3,5 L/100 Km.

Si este o motocicleta placuta la pilotat, am mers cu ea 1.100 km intr-o zi, e drept ca pe autostrada, Viena-Timisoara-Viena, cu o pauza de circa 2 ore in TM. Nu m-am simtit obosit  dupa aceast drum.

In limitele de viteza pomenite de tine se comporta foarte bine, are si destula putere , de pe la 140 km/h incepe sa gafaie.

Treaba cu usoara/grea este subiectiva, si trebuie avut in vedere si centrul de greutate al ansamblului moto-pilot. Dar este suficient de usoara pentru cineva mai scund si mai subtire.

Cei 48 CP sunt un "stop" pentru cine doreste sa se dea pe strada ca pe circuit. Pentru cine doreste sa se bucure de plimbarea cu moto, sunt suficienti.

 

Eu la a mea am pus si un parbriz un pic mai inalt si se simte la confort. Cred ca are vreo 10 cm in plus.

20170706_135500.thumb.jpg.011a0ce806ebc9897494232a33293760.jpgCB500X.thumb.jpg.8fe070e30c644bb6decc6fdfb1a3d820.jpg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am condus modelul anterior, unele chestii mi-au plăcut (ușoară, vibrații puține, înălțime redusă a șeii, pentru cei mai scunzi). Da, e o mobra corectă pentru Rider + bagaje. Nu mi-au plăcut franele, prea moi pentru gustul meu, nici suspensia față (parcă are cursa prea scurtă), șaua cam tare, iar puterea... slăbuț pentru mine, dar ce trebuie pentru A2. Comparația am facut-o după 90.000 km pe un bătrân V-strom, la care am mai modificat frânele și suspensia față. Am 1,80 și mi-e "mică" Honda, însă pentru cineva un pic mai scund și mai subțirel poate fi alegerea corectă. Mi-a zis proprietarul că a scos sub 3%, mă uitam pătrat la el, că a mea sub 4,4 nu a mai scos de multă vreme (e și bătrânică).

Una peste alta, probabil cea mai fericită alegere pentru cei care vor să guste un pic de adventure și au A2.

Btw, la asta nouă nu curge pe la pompa de apă?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, W00 a spus:

nu ma pricep la review-uri, clar sunt subiectiv dar in caz ca intereseaza pe cineva despre CB500X - model 2022, opinia mea este :

- dupa 5 luni si 3500km, majoritar in Bucuresti si imprejurimi (pe o raza de 250km) primul epitet ce-mi vine in minte este "cinstita"

- PRO : nu foarte grea, suficient de ingusta ptr Bucuresti (doar Logan-urile ma incurca, ghidonul este fix la inaltimea oglinzilor lor laterale), consum mediu de 3.4L/100km, usor de condus, frane corecte pe model 2022 (are 2 discuri), ABS, pozitie buna dar nu perfect verticala a bustului (daca as monta inaltatoare de ghidon, probabil ca s-ar apropia de cea de la GS / AfricaTwin / etc), roata de 19" e foarte bine ca exista, saua este comoda desi pare tare, sunetul nu este rau deloc (ma asteptam la mai rau, la 475cmc) ; e foarte prietenoasa si usor de folosit si are si autonomie de 500km ! imi place ca poti sa vezi numar ore conduse, litri consumati, etc

- CONTRA : nu este chiar usoara, pretul l-am platit (inclusiv ce am mai pus pe ea) dar nu mi-a placut 😐 ; 48CP pot fi un "stop" ptr multi motoreticiclisti, nu intru in prea multe detalii ptr ca nu pot aprecia ce-si doreste "lumea", insa trebuie sa recunosc ca mai am inca o "locomotiva" de 173CP, spun asta ptr ca simt ca as fi incorect daca as spune ca "CB500X este alegerea perfecta ptr oricine"

- ideea este ca, daca esti OK cu cei 48CP atunci, DA, este o motocicleta perfecta (asta daca si design-ul este considerat placut ;) ; mie imi place, spre exemplu)

 

avand in vedere ca am luat-o ptr Bucuresti (de cand cu iernile calde, f rar mai merg cu masina) + drumuri forestiere (maxim un "soft-enduro") + ptr pozitie "mai verticala" => am mai dotat-o cu :

a) manzoane incalzite Oxford Touring (ca sa nu trebuiasca sa tai din ele ; au fix 120mm, cat au si mansoanele originale) ; functioneaza f bine ; recomand sa folositi "Honda cement-hand grip" in loc de super-glue, ptr ca mansonul din stanga sa nu se roteasca atunci cand se folosesc trepte de incalzire mai mari

b) priza 12V - de la Honda ; are un capac ce pare destul de bun, ei spun ca este etans ; l-am probat pe ceva ploi, pana acum a etansat corect

c) incarcator telefon, cilindric si scurt, ca sa poti sa inchizi capacul prizei peste el, ceva de genul asta Baseus Tiny Star Mini Quick Charge Port PD Type-C

d) protectii maini : https://motorcyclepartswarehouse.co.uk/black-handguards-for-honda-cb-500-x-2019-2020.html ; aici trebuie sa spun ca sunt fff incantat ca le-am gasit la acest pret (60e), sunt identice cu cele de la SwMotech (180e) sau cu cele de la Barkbuster (150e) ; a fost nevoie de o mica modificare, cate 1 gaura in plus ptr fiecare mana dar ptr mine nu a fost o problema sa o realizez ; si nici nu ating rezervorul si nici parbrizul :)

e) protectie radiator : https://www.rally-raidproducts.co.uk/rg-radiator-guard-honda-cb500x-cb500f ; este 90% perfect ; nu este ptr model 2022 dar "merge" si pe model 2022

f) scut motor : https://www.rally-raidproducts.co.uk/2019-honda-cb500x/honda-cb500x-2019-engine-guard-protector ; am tot studiat si l-am ales pe acesta ptr ca este solid, continua cadrul prin fata motorului si, f important, iese in afara pe lateral si, practic, ofera si protectie laterala (nu am mai cumparat engine guards)

g) deflectoare laterale Honda : https://www.ebay.com/itm/284614402022

asadar, una peste alta, imi fac treaba cu ea, o folosesc ptr usurinta si cu lejeritate, 500km autonomie este "exceptional de superb", merg cam cu 95 sau 115kmh (la 105kmh are o rezonanta care nu-mi place), merg si cu 130kmh sau +130kmh cand sunt drumuri gen DN sau autostrada ; la 130kmh are 6000rpm, rosu incepe la 8750rpm, i-am dar 165kmh ptr scurt timp dar nu este facuta ptr asa ceva

 

o recomand unui prieten ? : DA ! sa mearga sa faca un test-ride, sa-i de gaz, sa compare cu ce a mai avut si ce asteptari are ptr viitor


Salut.

Cum mobra asta este trecuta de Honda la Adventure, intrebarea fireasca e: cum este afara de pe asfal? 
Varianta 2019 era dezastru pe macadam. Suspensia fata era o rusine, roata fata la fel. Se simt imbunatatiri la capitolul asta cu furca inversata si roata pe 19?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, Speedy.K a spus:


Salut.

Cum mobra asta este trecuta de Honda la Adventure, intrebarea fireasca e: cum este afara de pe asfal? 
Varianta 2019 era dezastru pe macadam. Suspensia fata era o rusine, roata fata la fel. Se simt imbunatatiri la capitolul asta cu furca inversata si roata pe 19?

ptr mine, la 75-80kg, fata noua, cu "big-pistons", nu o gasesc deloc rea, spatele insa este cam rigid ; inca nu am umblat la setari dar o sa o fac, sa fie mai moale ; despre incadrarea la "aventure" ... cred ca discutam doar despre "dual-road", probabil ca daca iesi de pe asfalt ... inseamna ca te aventurezi :) nu pot oferi un feed back prea bun, mai bine te uiti la YT sau altii care chiar au dus motoreta mai "hard", prin paduri, etc ; eu inca am anvelopele stock si chiar nu permit mare lucru ; pe iarba uda sau ceva noroi mai moale = stop-joc, asa ca nu m am agitat inafara drumurilor forestiere uscate si mai bolovanoase ; mai mult ma incurca pozitia "in picioare", as cam cobori scaritele si as mai inalta ghidonul ... ma mai gandesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu ma refeream la crampoane si namoale, ci la macadam uscat cu ceva gropi si danburi sau gropi. Am scos varianta veche pe asa ceva si mai mult de 30 la ora mi-a fost frica sa-i dau pentru ca la fiecare groapa furca se ducea pana la fund, roata ziceai ca sta sa se rupa si spatele imi scotea dintii din gura. Iar ghidonu era prea jos chiar si la 1,70 si 60 de kile.

A, ce setari ai pe spate? Mai e si altceva in afara de arcul clasic cu cateva trepte?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, Speedy.K a spus:

Eu nu ma refeream la crampoane si namoale, ci la macadam uscat cu ceva gropi si danburi sau gropi. Am scos varianta veche pe asa ceva si mai mult de 30 la ora mi-a fost frica sa-i dau pentru ca la fiecare groapa furca se ducea pana la fund, roata ziceai ca sta sa se rupa si spatele imi scotea dintii din gura. Iar ghidonu era prea jos chiar si la 1,70 si 60 de kile.

A, ce setari ai pe spate? Mai e si altceva in afara de arcul clasic cu cateva trepte?

nu am mers cu modelul vechi. pot sa compar cu GS 650 monocilindru si 1200 (f putin am mers). ce spui tu, e cam la fel si acum dar nu atat de rau. fata nu ajunge la capat, roata de 19 pare OK, spatele nu mi a sarit dar si eu am redus din viteza, clar e cam rigid. setarile acum sunt stock, 2 sau 3 din 5, inca nu am incercat alta varianta. sunt mari sanse ca eu sa fi mers pe drumuri mai plate ca tine. find noua, cumva nici nu m am aventurat prea mult si nici n am avut companie mai doritoare. nu o vad gandita ptr ceva mai "hard" ca o poteca batatorita. sigur ca poate mai mult dar eu am de gand sa merg cu ea, fara reparatii - daca se poate, si dupa aventura off-road. mai demult am vazut un concurs de tip "speciala off-road" cu multe SUV uri f bine pregatite (clasa OPEN) si era si uzina Dacia cu un KingCab (papuc cu 4 usi si bena), sarea pe prima rampa si ateriza pe a 2-a ! exagerez dar ideea era ca a scos cel mai bun timp ... dar nu mai era de mers in ea spre casa. asa si eu, folosesc CB500X ponderat, atat cat sa nu stric nimic la ea, deci nu sunt in masura sa spun cat "duce" ea cu un driver mai experimentat sau mai cutezator. si, DA, ghidonul imi pare si mie prea jos, la 1.75m.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am dat cu aia 2019 la un ride test, deci n-am menajat-o. Am avut doar grija sa n-o dau pe jos, atat.

 

Cred ca o sa caut pe la dealerii din Bucale una 2022 disponibila pentru test ca sa fac comparatie corecta.

Merci mult pentru detalii!

Inca ceva: sigur rosu incepe acolo unde ai zis pe turometru? Pentru ca in specificatiile tehnice apare ca puterea maxima e livrata la 8600 rpm. La mobra mea, tot 2 in linie si cam 500 cmc, puterea maxima e la 8500 ( 49 de cai) dar rosu incepe pe la 11.000.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 7 minute, Speedy.K a spus:

Eu m-am dat cu aia 2019 la un ride test, deci n-am menajat-o. Am avut doar grija sa n-o dau pe jos, atat.

 

Cred ca o sa caut pe la dealerii din Bucale una 2022 disponibila pentru test ca sa fac comparatie corecta.

Merci mult pentru detalii!

Inca ceva: sigur rosu incepe acolo unde ai zis pe turometru? Pentru ca in specificatiile tehnice apare ca puterea maxima e livrata la 8600 rpm. La mobra mea, tot 2 in linie si cam 500 cmc, puterea maxima e la 8500 ( 49 de cai) dar rosu incepe pe la 11.000.

20170706_135724.thumb.jpg.faa673c3d1879e3c53abda986f7ec232.jpg

Undeva un pic peste 8.600 e rosu. Model 2017

Ma gandesc ca nu difera la astea mai noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Speedy.K a spus:

Merci. Ce aiurea, daca o arzi mai agresiv imediat ce ai obtinut de la ea tot ce poate intri pe rosu. De curiozitate, taie alimentarea cand intri pe rosu?

Nu stiu, nu am obiceiul sa cracanez motorele de moto si/sau auto 😂 Nu o ard agresiv.

Banuiesc ca opreste injectia. Nu e mare scofala. Asa fac toate.

Dar sincer imi este mila sa trag asa de un motor cand pe la 6000 rot/min este suficient.

Cine ajunge cu motorul in zona rosie, dupa parerea mea, doreste mai mult decat poate mobra si mai bine isi ia alta mobra,  pe masura dorintelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Ca sa nu par dubios: KLE ul nu prea mai e de incredere la drumuri afara din oras si nu prea mai merita mii de euro investiti in revizionarinaprofundate, asa ca am inceput sa ma gandesc la inlocuitor. Si, cum mi-e cam frica de mine insumi cu 100 de cai la dispozitie, ma gandesc la ceva in aceeasi parametri. Ceea ce nu prea exista. Dupa aprofundate cercetari am ramas la doua variante: CB si Tuareg. Din motive financiare inclin spre CB, fireste, e cam juma de pret fata de Tuareg. Imi dau seama ca e si mult sub ea ca performante si dotari, dar finanta primeaza, ca asa e la saraci. Asa ca incerc sa imi gasesc scuze ca sa nu ma arunc la Tuareg (pe care l-as lua fara prea mari cercetari daca n-ar fi vorba de pret.

Acum 1 minut, Silver Arrow a spus:

Nu stiu, nu am obiceiul sa cracanez motorele de moto si/sau auto 😂 Nu o ard agresiv.

Banuiesc ca opreste injectia. Nu e mare scofala. Asa fac toate.

Dar sincer imi este mila sa trag asa de un motor cand pe la 6000 rot/min este suficient.

Cine ajunge cu motorul in zona rosie, dupa parerea mea, doreste mai mult decat poate mobra si mai bine isi ia alta mobra,  pe masura dorintelor.


Pai tocmai, ca rosu fiind foarte aproape de turatia de putere maxima risti sa te duci in rosu fara sa vrei. Eu la a mea n-am ajuns niciodata nici macar aproape de rosu, dar de la puterea maxima la rosu sunt 2500 rpm, nu 250...

 

 

Pe siteul celor de la Motomus e o poza cu alt bord si rosu pare sa inceapa la 10.000 rpm.

https://www.motomus.ro/adventure-138/honda-cb-500-x-42111.html#prod-gallery-2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Speedy.K, stiu ca intrebai asta iarna de CRF300; daca te astepti ca CB500X sa fie in aceeasi gama, dar mai rapida pe sosea (voiai 130km/h pe sosea), nu e. Pe sosea e mult peste, pe offroad e mult sub. CB500X e 90% sosea, 10% forestiere, nu are nici suspensie, nici roti, nici greutatea potrivita pentru offroad. Am vazut una in magazin, nu am mers, dar m-am uitat la ea si m-a lasat complet rece, nici macar nu m-a tentat sa ma urc pe ea si sa pun contactul. E o moto de sosea, punct. Pana si T7, la o greutate similara, e mult mai buna din toate punctele de vedere (mai putin pretul), are si putere, si suspensii, si roti potrivite si as paria ca si franele (pe T7 m-am urcat, dar nu pot compara).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Speedy.K a spus:


Ca sa nu par dubios: KLE ul nu prea mai e de incredere la drumuri afara din oras si nu prea mai merita mii de euro investiti in revizionarinaprofundate, asa ca am inceput sa ma gandesc la inlocuitor. Si, cum mi-e cam frica de mine insumi cu 100 de cai la dispozitie, ma gandesc la ceva in aceeasi parametri. Ceea ce nu prea exista. Dupa aprofundate cercetari am ramas la doua variante: CB si Tuareg. Din motive financiare inclin spre CB, fireste, e cam juma de pret fata de Tuareg. Imi dau seama ca e si mult sub ea ca performante si dotari, dar finanta primeaza, ca asa e la saraci. Asa ca incerc sa imi gasesc scuze ca sa nu ma arunc la Tuareg (pe care l-as lua fara prea mari cercetari daca n-ar fi vorba de pret.


Pai tocmai, ca rosu fiind foarte aproape de turatia de putere maxima risti sa te duci in rosu fara sa vrei. Eu la a mea n-am ajuns niciodata nici macar aproape de rosu, dar de la puterea maxima la rosu sunt 2500 rpm, nu 250...

 

 

Pe siteul celor de la Motomus e o poza cu alt bord si rosu pare sa inceapa la 10.000 rpm.

https://www.motomus.ro/adventure-138/honda-cb-500-x-42111.html#prod-gallery-2

poate nu inteleg eu prea bine dar uite :

CB500X - max power 46.9CP @8600rpm & max torque 43Nm @6500rpm ... deci exista 2000rpm ; in manual spune ca maximul este la 8750rpm ; iar la KLE500 - max power 45CP @8300rpm & max torque 41Nm @7500rpm ... deci ar fi mai apropiate, nu ? dupa mintea mea, ambele motoare fiind apropiate, un test-ride ar fi cea mai buna metoda ptr tine, stii ce iti place, ce iti lipseste, etc ; cifrele si impresiile vizuale este mai bine sa le intaresti si fizic ; totusi este un model 2022, Honda, nu ar trebui sa fie un down-grade fata de 2007 ; voi care aveti cu ce compara, aveti mai multe cuvinte de spus :)

 

Editat de W00
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 58 minute, AdrianB1 a spus:

@Speedy.K, stiu ca intrebai asta iarna de CRF300; daca te astepti ca CB500X sa fie in aceeasi gama, dar mai rapida pe sosea (voiai 130km/h pe sosea), nu e. Pe sosea e mult peste, pe offroad e mult sub. CB500X e 90% sosea, 10% forestiere, nu are nici suspensie, nici roti, nici greutatea potrivita pentru offroad. Am vazut una in magazin, nu am mers, dar m-am uitat la ea si m-a lasat complet rece, nici macar nu m-a tentat sa ma urc pe ea si sa pun contactul. E o moto de sosea, punct. Pana si T7, la o greutate similara, e mult mai buna din toate punctele de vedere (mai putin pretul), are si putere, si suspensii, si roti potrivite si as paria ca si franele (pe T7 m-am urcat, dar nu pot compara).


Stiu. 
Dupa ultimele socoteli offroadul meu din ultimii ani a fost foarte putin. Maxim 100 km pe an. In rest oras si sosea. Ceea ce ma face sa renunt la CRF. Pana si T7 este prea enduro ca pozitie pe (nu in) sa pentru ce imi trebuie mie. De-aia am ajuns acum la Tuareg vs CBX.

Acum 40 minute, vis-a-vis a spus:

KLE e mult mai aproape de Ténéré. Probabil ceva SH la preț decent... 

Stiu. Dar, cum spuneam, din motive de puradel si putin timp liber, off roadul e putin anii astia. Ma gandeam sa fac KLE-ul de off (crampoane, aripa fata sus si ce s-o mai putea) si sa-l las la base campul de off si sa iau o mobra noua mai de strada pentru restul. Pastrand, totusi, un pic de veleitati de macadam, ghidonul care sa treaca peste oglinzi auto in oras si pozitia inalta. Deci tot ceva din clasa adventure dar ieftin si mic.

Acum 6 minute, W00 a spus:

poate nu inteleg eu prea bine dar uite :

CB500X - max power 46.9CP @8600rpm & max torque 43Nm @6500rpm ... deci exista 2000rpm ; in manual spune ca maximul este la 8750rpm ; iar la KLE500 - max power 45CP @8300rpm & max torque 41Nm @7500rpm ... deci ar fi mai apropiate, nu ? dupa mintea mea, ambele motoare fiind apropiate, un test-ride ar fi cea mai buna metoda ptr tine, stii ce iti place, ce iti lipseste, etc ; cifrele si impresiile vizuale este mai bine sa le intaresti si fizic ; totusi este un model 2022, Honda, nu ar trebui sa fie un down-grade fata de 2007 ; voi care aveti cu ce compara, aveti mai multe cuvinte de spus :)

 


 

Eu nu vorbeam despre diferenta dintre turatia de cuplu maxim si cea de putere maxima. Aici cele doua mobre sunt apropiate. Problema e la distanta intre turatia de putere maxima si inceputul zonei rosii. KLE 8500- 11500, CBX 8600- 8750. Cum ceri maxim de la ea, cum ai intrat in rosu, asta mi se pare problema la CBX. Dar, repet, in pozele de pe net pare ca rosul incepe la 10000, nu la 8750., ceea ce ti-ar lasa o marja de 1500 rpm suficienta ca sa nu te trezesti in limitare cand ti-e lumea mai draga.

Acum 55 minute, vis-a-vis a spus:

KLE e mult mai aproape de Ténéré. Probabil ceva SH la preț decent... 

 

De fapt Tuareg este cea mai apropiata, doar ca e 12.000 de euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vorbim de gradul de utilizare, iata experienta mea, pt. mobre luate cam cancomitent:

CRF 300 Rally : 8.000 km ( vechime cca 1 an)

CBX 500 X : 26.000 km ( vechime cca 3 ani)

X Max 300: 32.000 km ( vechime cca 2 ani)

Pentru autostrada, alta poveste!

Toate sunt bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Honda CB500X - 2022

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...