Sari la conținut

Honda CB500X - 2022


Postări Recomandate

La 02.10.2022 la 1:52, W00 a spus:

este "cinstita"...

...dar "largita".   :)))

 

Am vrut sa-mi iau si eu CB500X, dar e grea pentru 500cmc. Un amic si-a luat noua 2022, ca sa nu mearga zilnic cu 1200GS...si mi-a zis ca se simte la fel de grea ca GS-ul, parerea lui.

 

Pana la urma am ales KTM 390 Adventure (e cu vreo 30 kile mai usor) si vine standard cu ce ai pus tu optionale (priza 12 volti, handguard, protectie radiator, scut motor) si are si cornering abs si quickshifter.

Tot pentru Bucuresti l-am luat (zilnic) si imprejurimi. Am altceva pentru ture lungi.

Trebuie sa-i pun alarma + un topcase de neam prost si am terminat cu accesorizarea...

 

AAAA

Cu RABLA MOTO iti iei KTM 390 Adventure (2022) cu vreo 5490 euro (sau chiar mai putin daca optezi pentru varianta 2021)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 60
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 8 ore, Constantin a spus:

Daca vorbim de gradul de utilizare, iata experienta mea, pt. mobre luate cam cancomitent:

CRF 300 Rally : 8.000 km ( vechime cca 1 an)

CBX 500 X : 26.000 km ( vechime cca 3 ani)

X Max 300: 32.000 km ( vechime cca 2 ani)

Pentru autostrada, alta poveste!

Toate sunt bune!


Pai si ce concluzie putem trage noi de aici? Ca stiu si eu ca ideal ar fi sa am o mobra de autostrada, una de oras, una de turing si alta de coclau. Dar nu sunt asa bogat ca tine, deci ideea e sa aleg o mobra care sa le faca pe toate multumitor de bine. Cum a fost KLE. Din pacate nu se mai fabrica si ce exista pe piata asemanator e de la 10.000 la 18.000 de euro.

Acum 6 ore, Leon a spus:

...dar "largita".   :)))

 

Am vrut sa-mi iau si eu CB500X, dar e grea pentru 500cmc. Un amic si-a luat noua 2022, ca sa nu mearga zilnic cu 1200GS...si mi-a zis ca se simte la fel de grea ca GS-ul, parerea lui.

 

Pana la urma am ales KTM 390 Adventure (e cu vreo 30 kile mai usor) si vine standard cu ce ai pus tu optionale (priza 12 volti, handguard, protectie radiator, scut motor) si are si cornering abs si quickshifter.

Tot pentru Bucuresti l-am luat (zilnic) si imprejurimi. Am altceva pentru ture lungi.

Trebuie sa-i pun alarma + un topcase de neam prost si am terminat cu accesorizarea...

 

AAAA

Cu RABLA MOTO iti iei KTM 390 Adventure (2022) cu vreo 5490 euro (sau chiar mai putin daca optezi pentru varianta 2021)


390 ala merge autostrada constant cu 140 fara sa ii vina rau pana la Constanta?

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, Speedy.K a spus:


Pai si ce concluzie putem trage noi de aici? Ca stiu si eu ca ideal ar fi sa am o mobra de autostrada, una de oras, una de turing si alta de coclau. Dar nu sunt asa bogat ca tine, deci ideea e sa aleg o mobra care sa le faca pe toate multumitor de bine. Cum a fost KLE. Din pacate nu se mai fabrica si ce exista pe piata asemanator e de la 10.000 la 18.000 de euro.


390 ala merge autostrada constant cu 140 fara sa ii vina rau pana la Constanta?

IMO inseamna ca, daca as vrea un singur agregat, as lua ceva mai mare de 500-600cmc si mai mic de 1200cmc. daca aveam un singur motor, eu luam un 800GS adventure SH. sau un Tiger 900 xcx (parca). sau un Tenere bi-clilindru.

 

referitor la KTM390 sau GS mic de la BMW : le am vazut dar nu am putut sa mi depasesc frica de motor "mic", ptr ca cu CB500X am ajuns si in Tulcea (pe un santier), adica voiam ceva mai mare, un Transalp 2 ar fi fost ideal ; varul meu este ing mecanic proiectant de cutii de viteze la Caterpillar (in US de 25 ani), el asa mi a spus : toate sunt "de serie", daca vrei sa le ai bune mai mult timp, uita de maxim sau F1 ! se proiecteaza in ideea 80% din timp la 1/2 din capacitatea maxima de efort si sub 5% din timp la max 90% din capacitate. cele X ore la capacitate maxima (100%) sunt un test de uzura si de posibile defecte structurale pre-serie-de-productie. asa ca, ptr a merge linistit cu 150kmh, mi am luat un K1300R, nu am nici cea mai mica grija ca as putea sa fiu aproape de "rosu" sau ca l as da "peste cap" :)

 

fiecare cu alegerile lui, asa e frumos, altfel ar fi totul uniform si tern

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, W00 a spus:

IMO inseamna ca, daca as vrea un singur agregat, as lua ceva mai mare de 500-600cmc si mai mic de 1200cmc. daca aveam un singur motor, eu luam un 800GS adventure SH. sau un Tiger 900 xcx (parca). sau un Tenere bi-clilindru.

 

referitor la KTM390 sau GS mic de la BMW : le am vazut dar nu am putut sa mi depasesc frica de motor "mic", ptr ca cu CB500X am ajuns si in Tulcea (pe un santier), adica voiam ceva mai mare, un Transalp 2 ar fi fost ideal ; varul meu este ing mecanic proiectant de cutii de viteze la Caterpillar (in US de 25 ani), el asa mi a spus : toate sunt "de serie", daca vrei sa le ai bune mai mult timp, uita de maxim sau F1 ! se proiecteaza in ideea 80% din timp la 1/2 din capacitatea maxima de efort si sub 5% din timp la max 90% din capacitate. cele X ore la capacitate maxima (100%) sunt un test de uzura si de posibile defecte structurale pre-serie-de-productie. asa ca, ptr a merge linistit cu 150kmh, mi am luat un K1300R, nu am nici cea mai mica grija ca as putea sa fiu aproape de "rosu" sau ca l as da "peste cap" :)

 

fiecare cu alegerile lui, asa e frumos, altfel ar fi totul uniform si tern


Corect cam tot ce spui. Doar ca: experienta mea pe motor mic (500 cmc, 50 de cai) mi-a demonstrat ca, cel putin acum 30 de ani cand a fost conceput motorasul ala, daca japonezu iti pune rosu la 11.000 rpm si tu nu te duci niciodata (asta insemnand nu mai mult de 10 ori in 13 ani si atunci din neatentie) peste 10.000 rpm, motorasul ala mic poate sa tina cel putin 200.000 km si 23 de ani, indiferent ca tu il tii mare parte din timp in plaja de cuplu si putere maxima, adica intre 6500 si 9000 rpm, atat in forja in trepte inferioare cat si de croaziera, el atingand 150 pe la 8500 rpm, ceea ce a vazut frecvent pe autostrazi,  ca il incarci spre maxim admis, ca il bagi prin niste coclauri de care se crucesc alti utilizatori ai modelului si alte asemenea, atata timp cat il ingrijejsti corespunzator.

De-aia ma si uit cu groaza la diferenta mica de rpm de care imi spui la CB intre puterea maxima si rosu. Mi se pare o aiureala sa faci un motor cu 250 rpm toleranta in zona aia. Si bordul ala este extrem de neclar. La prima vedere pare ca rosu incepe la 10.000. Dar linia aia rosie de deasupra pare a fi ce e la unele masini "rosu punctat", ceea ce la Audi A3 zice in manual ca " e permisa folosirea zonei de turatie dar nu pentru mult timp" spre deosebire de "rosu plin" care este interzis si in care cutia automata  nu te lasa niciodata sa te duci, indiferent ca esti in Drive, Sport sau Manual. Si eu am mers cu masinuta aia numai in Sport si forja ani de zile si mai mult de 100.000 km si n-a patit nimic, pozitia Sport schimband fix la intrarea pe Rosu plin. faptul ca bordul ala de la CB este atat de ambiguu desenat imi ridica semne de intrebare. De-aia te-am si intrebat mai zilele trecute daca la inceputul liniei rosii taie alimentarea. Ca daca o taie la 10.000 e una, insamna pentru mine ca am marja suficienta in cazurile in care cer maxim de la mobra, daca o taie la 8750 e nasol, inseamna ca cum ii cer putere maxima cum sunt in risc de a intra pe rosu.

Cred ca asta ma va putea lamuri doar un ride test, o sa o duc innlimitarevsi o sa aflu unde e.


 

Ma intereseaza toate astea pentru ca nu-mi permit decat o mobra si nu vreau nici sa ma tarasc, dar nici sa aiba 300 de kile. Si nici sa dau 10.000 de euro pe ea. Ceea ce la KLE se putea acum 20 de ani cand inca se fabrica, el costand nou sub 7000 de euro. Acum incep sa fiu din ce in ce mai convins ca nu se mai poate. Cands-a anuntat T7, cheaa, fara electronica, si fara performante de supersonic etc, am asteptat.-o la maxim 8000 de euro. A iesit la 10.000, ceea ce mi se pare foarte mult..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca cineva m-ar forta sa aleg o singura motocicleta cu care sa merg urmatorii 5 ani, in locul celor 3 cu care merg azi, as lua T7. Acum 2 ani as fi ales Tracer 700, dar azi ar fi T7, mi-a placut prea mult pe offroad ca sa ma pot intoarce. Aia in 2 timpi e doar de offroad, CRF-ul ar fi OK dar nu merge deloc cu pasager si in ultima vreme car pasagera destul de des, Fazerul e exclusiv de sosea, T7 le poate face pe toate. Da, costa, doare, strangi un pic din dinti si ... poate iese ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Cavaleru a spus:

@Speedy.K iti faci prea multe griji pt zona rosie. Daca tie iti place gazu si sa schimbi pe rosu atunci iti trebe alta motoreta in nici un caz un CB500x

 


Pai tocmai, ca nu-mi place sa schimb in rosu. Dar vreau si maxim din motoreta, destul de des.

Acum 12 minute, AdrianB1 a spus:

Daca cineva m-ar forta sa aleg o singura motocicleta cu care sa merg urmatorii 5 ani, in locul celor 3 cu care merg azi, as lua T7. Acum 2 ani as fi ales Tracer 700, dar azi ar fi T7, mi-a placut prea mult pe offroad ca sa ma pot intoarce. Aia in 2 timpi e doar de offroad, CRF-ul ar fi OK dar nu merge deloc cu pasager si in ultima vreme car pasagera destul de des, Fazerul e exclusiv de sosea, T7 le poate face pe toate. Da, costa, doare, strangi un pic din dinti si ... poate iese ceva.


Stai linistit, nici T7 nu merge cu masager decat pana la Victoriei. De la 200 km in sus legat ajungi cu nevasta cu tocator de lemn in loc de curr, asa de nasoala e saua aia. E unul dintre marile minusuri pentru mine. Si am testat mult T7, are un prieten.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, Speedy.K a spus:


Corect cam tot ce spui. Doar ca: experienta mea pe motor mic (500 cmc, 50 de cai) mi-a demonstrat ca, cel putin acum 30 de ani cand a fost conceput motorasul ala, daca japonezu iti pune rosu la 11.000 rpm si tu nu te duci niciodata (asta insemnand nu mai mult de 10 ori in 13 ani si atunci din neatentie) peste 10.000 rpm, motorasul ala mic poate sa tina cel putin 200.000 km si 23 de ani, indiferent ca tu il tii mare parte din timp in plaja de cuplu si putere maxima, adica intre 6500 si 9000 rpm, atat in forja in trepte inferioare cat si de croaziera, el atingand 150 pe la 8500 rpm, ceea ce a vazut frecvent pe autostrazi,  ca il incarci spre maxim admis, ca il bagi prin niste coclauri de care se crucesc alti utilizatori ai modelului si alte asemenea, atata timp cat il ingrijejsti corespunzator.

De-aia ma si uit cu groaza la diferenta mica de rpm de care imi spui la CB intre puterea maxima si rosu. Mi se pare o aiureala sa faci un motor cu 250 rpm toleranta in zona aia. Si bordul ala este extrem de neclar. La prima vedere pare ca rosu incepe la 10.000. Dar linia aia rosie de deasupra pare a fi ce e la unele masini "rosu punctat", ceea ce la Audi A3 zice in manual ca " e permisa folosirea zonei de turatie dar nu pentru mult timp" spre deosebire de "rosu plin" care este interzis si in care cutia automata  nu te lasa niciodata sa te duci, indiferent ca esti in Drive, Sport sau Manual. Si eu am mers cu masinuta aia numai in Sport si forja ani de zile si mai mult de 100.000 km si n-a patit nimic, pozitia Sport schimband fix la intrarea pe Rosu plin. faptul ca bordul ala de la CB este atat de ambiguu desenat imi ridica semne de intrebare. De-aia te-am si intrebat mai zilele trecute daca la inceputul liniei rosii taie alimentarea. Ca daca o taie la 10.000 e una, insamna pentru mine ca am marja suficienta in cazurile in care cer maxim de la mobra, daca o taie la 8750 e nasol, inseamna ca cum ii cer putere maxima cum sunt in risc de a intra pe rosu.

Cred ca asta ma va putea lamuri doar un ride test, o sa o duc innlimitarevsi o sa aflu unde e.


 

Ma intereseaza toate astea pentru ca nu-mi permit decat o mobra si nu vreau nici sa ma tarasc, dar nici sa aiba 300 de kile. Si nici sa dau 10.000 de euro pe ea. Ceea ce la KLE se putea acum 20 de ani cand inca se fabrica, el costand nou sub 7000 de euro. Acum incep sa fiu din ce in ce mai convins ca nu se mai poate. Cands-a anuntat T7, cheaa, fara electronica, si fara performante de supersonic etc, am asteptat.-o la maxim 8000 de euro. A iesit la 10.000, ceea ce mi se pare foarte mult..

te rog permite mi sa fiu direct : tu vrei / ai nevoie de ceva mai puternic de 48CP dar trebuie sa accepti ca o sa te coste ; CB500X nu prea e up-grade ptr cazul tau, nu exista 10.000rpm, max 8750rpm. daca ajungi des in rosu, sau esti des pe aproape de red-line, asta inseamna ca ce faci tu cu agregatul respectiv ar trebui sa faci cu unul superior

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai atunci e ceva incorect in asteptarile tale

 

rpm pe rosu = toti caii putere pentru viteza maxima (tu ai zis ca nu esti ala care depaseste 130-140 pe autostrada pe un alt topic, poate ma insel)

pentru acceleratie te intereseaza punctul de cuplu maxim si acolo sa tii motoreta sa ai acceleratia cat mai constanta

 

Putere maxima 47.6 CP / 8.600 rot/min

Cuplu maxim 43 Nm / 6.500 rot/min

top speedul e pe la 183km/h

 

Dc ti-ai dori un motor atat de mic pe care sa il folosesti la 90% din capacitate la stilul tau de mers si nu te orientezi catre altceva care sa-ti ofere la 50% aceleasi performate.

astfel nu trebuie sa iti faci griji de fiabilitate si alte belele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, W00 a spus:

te rog permite mi sa fiu direct : tu vrei / ai nevoie de ceva mai puternic de 48CP dar trebuie sa accepti ca o sa te coste ; CB500X nu prea e up-grade ptr cazul tau, nu exista 10.000rpm, max 8750rpm. daca ajungi des in rosu, sau esti des pe aproape de red-line, asta inseamna ca ce faci tu cu agregatul respectiv ar trebui sa faci cu unul superior


Pai asta e, eu nu vreau upgrade, vreau cat mai aproape de ce am acum, dar sa nu trebuiasca sa ma duc asa de aproape de rosu pentru a avea tot ce poate. Ti-am zis mai sus, la KLE stau intre 6500 si 9000, cu rosu la 11.000. Adica vreo 2000 rpm marja. Daca marja la CB ar fi la fel ar fi ok, dar pare sa fie de zece ori mai mica, 200 si ceva de rpm.
Iar diferenta de bani e cam mare pentru ceva asmanator dar un pic mai puternic, minim 50% din pret. Si maxim 300%. 

Acum 9 minute, AdrianB1 a spus:

La mine caratul pasagerei e strict in oras, asta inseamna distante scurte si timpi scurti. Nu as iesi vreodata cu pasagera din oras, in special pe offroad, asa ca nu e deloc o problema.


A, atunci e ok T7.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, Cavaleru a spus:

pai atunci e ceva incorect in asteptarile tale

 

rpm pe rosu = toti caii putere pentru viteza maxima (tu ai zis ca nu esti ala care depaseste 130-140 pe autostrada pe un alt topic, poate ma insel)

pentru acceleratie te intereseaza punctul de cuplu maxim si acolo sa tii motoreta sa ai acceleratia cat mai constanta

 

Putere maxima 47.6 CP / 8.600 rot/min

Cuplu maxim 43 Nm / 6.500 rot/min

top speedul e pe la 183km/h

 

Dc ti-ai dori un motor atat de mic pe care sa il folosesti la 90% din capacitate la stilul tau de mers si nu te orientezi catre altceva care sa-ti ofere la 50% aceleasi performate.

astfel nu trebuie sa iti faci griji de fiabilitate si alte belele...


 

Haha, nu sunt eu ala cu limita la 130-140, decat daca am spus-o acum 15 ani. Cu KLE merg pe la 150 constant pe autostrada. Si asta doar pentru ca mai sus devine instabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Speedy.K a spus:


 

Haha, nu sunt eu ala cu limita la 130-140, decat daca am spus-o acum 15 ani. Cu KLE merg pe la 150 constant pe autostrada. Si asta doar pentru ca mai sus devine instabila.

Roata de 21... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, AdrianB1 a spus:

Tu stai in ture mai sus decat mine pe Fazer, care are linia rosie pe la 13,500. Cam tragi de motocicleta aia.


Asa zice toata lumea. Si cu toate astea e singurul KLE pe care-l stiu cu peste 200.000 km (din care 150.000 la mine) fara probleme majore la motor-cutie.

Acum 1 minut, Kristian K a spus:

Roata de 21... :)

Corect, si gumele mixte. dar cat de buna e...

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, Cavaleru a spus:

pai atunci e ceva incorect in asteptarile tale

 

rpm pe rosu = toti caii putere pentru viteza maxima (tu ai zis ca nu esti ala care depaseste 130-140 pe autostrada pe un alt topic, poate ma insel)

pentru acceleratie te intereseaza punctul de cuplu maxim si acolo sa tii motoreta sa ai acceleratia cat mai constanta

 

Putere maxima 47.6 CP / 8.600 rot/min

Cuplu maxim 43 Nm / 6.500 rot/min

top speedul e pe la 183km/h

 

Dc ti-ai dori un motor atat de mic pe care sa il folosesti la 90% din capacitate la stilul tau de mers si nu te orientezi catre altceva care sa-ti ofere la 50% aceleasi performate.

astfel nu trebuie sa iti faci griji de fiabilitate si alte belele...


La ultimul paragraf raspunsul este : din motive financiare. N-am gasit mobra sub 7000 de euro in criteriile astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Robyb a spus:

Atata timp cat primesti 200.000km garantie la motor, tu poti sa mergi cum vrei cu el ca nu se strica, stai linistit.  

 

Da si eu zic ca isi face prea multe griji

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, Speedy.K a spus:

390 ala merge autostrada constant cu 140 fara sa ii vina rau pana la Constanta?

Probabil ca poate, insa e mai instabil din cauza ca e inalt si usor.

Eu am fost pana in Covasna cu el cand au fost niste vantoase(cod de furtuna) si nu m-am incumetat sa-i dau peste 120km/h. Frumusetea este ca am bagat 7,6 litri in 250 km (deci consum de 3%).

 

Asta nu e motocicleta cu care sa mergi la drumuri lungi, e un fun bike. Eu am luat-o pentru mers zilnic la job si poate niste excursii mici pe langa.

Deci, e ideala ca o a doua mobra. Pentru drumuri lungi, folosesc cu succes un Tracer 900.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, Robyb a spus:

Atata timp cat primesti 200.000km garantie la motor, tu poti sa mergi cum vrei cu el ca nu se strica, stai linistit.  

Las, ca stiu eu cum e cu garantiile astea. La Kuga mi-a crapat catalizatorul in 50.000 km avand garantie 7 ani si 200.000 km si prima replica a fost "nu se face pe garantie, ca ati bagat benzina proasta". Pana la urma s-a rezolvat pe garantie, dar printr-o anumita conjunctura. Asa ca nu prea ma bazez eu pe garantii. Si la CB daca e trecut in specificatii viteza maxima constructiva 135 la ora, te duci cu motorul busit, ti-o pun aia pe compiuter, iti citeste varf de 150 la ora si ti-o trimit pachet acasa pe motiv de exploatare necorespunzatoare.

Deci asta e ultima mea grija, garantia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Honda CB500X - 2022

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...