Sari la conținut

CRF300l vs ...?


Postări Recomandate

Salutari!

 

Putin background: 

 

Momentan merg cu un norden 901. Desi e un adventure tourer OK, pentru mine/skillul meu e prea mare pe offroad. Orice manevra mai tehnica e greoaie si mi-e lehamite sa-l ridic de pe jos, asa ca prefer sa merg conservator.

 

Asa ca ma uit la ceva mai mic, si am descoperit CRF300l. Ce mi se pare interesant e ca la pretul ala nu prea are competitori. Orice am gasit similar e spre 8-10k iar asta e 6k.

 

Caut un dual sport inmatriculabil cu capabilitati bune de offroad si cat mai usor. Din cand in cand merg pe circuit la Ciolpani si as vrea sa il pot lua. Inteleg ca nu e motor de cross si nu vreau competitie, dar va fi mai agil decat nordenul. Caut ceva 90%-10% offroad.

 

E CRF300l o varianta buna? Care ar fi variantele in marja asta de pret?

 

Merci!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, PzKpfW a spus:

KTM 690 Enduro R/Husqvarna 701 Enduro second hand. Greutate egală cu CRF-ul, versatilitate mai mare datorită motorului.

Nu prea pare, conform gogu: 142kg crf, 159 ktmul. 

Evident, depinde ce vrei de la jucarii. Crful e o moto orientata spre strada, in pachet de dual sport. Motor detunat, sa reziste la exploatare pe strada, fiabil, simplu, pana ajungi la drumul neasfaltat-traseul de off pe care ti-ai propus sa l parcurgi. . Se plang peste tot posesorii ca e prea moale suspensia, si ca e f usor sa o duci la capat cursa. Performante meh. Vezi topicul dedicat. 

Acum, depinde si ce fel de rider esti-eu cred ca ar fi o varianta foaaarte buna pentru inceput, fiindca ti-ar permite sa mergi 50 km dus pana la locul de joaca, sa te joci in limita posibilitatilor-pricepere-moto, si apoi retur acasa. Totul in conditii decente. 

 

Cele de mai sus au dublu cilindree, putere si cuplu. De suspensii nu mai zic, joaca in alta liga. Sunt pentru alt tip de client. Daca iei asa ceva, ai din start o jucarie foarte potenta pentru offroad. Si mai scumpa din start, mai scumpa ulterior ca si exploatare. Dar care merge mult mai tare, trage, suspensii care iti dau voie sa faci alte chestii cu jucaria. 

 

Si eu cochetez cu ideea de a imi vinde scuterila, sa mai pun bani, si sa iau un crf, pentru drumuri neasfaltate/forestiere,, sa  i spunem offroad peisagistic chill.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 minutes ago, Adrian M. said:

Nu prea pare, conform gogu: 142kg crf, 159 ktmul. 

 

Corect, Honda declară de obicei greutatea la plin, KTM la gol (i.e. CRF-ul la plin e la fel de greu ca 690/701 la gol).

 

@jinxy- venind de pe Norden, CRF-ul o să ți se pară mort (și inconfortabil) pe asfalt. Și din câte înțeleg vrei să faci cam 90% asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CRF-ul e OK, dar trebuie sa stii de la bun inceput in ce te bagi: are doar 27CP, care se simt cam putini doar pe sosea, si trebuie sa schimbi suspensia daca ai peste 75kg si/sau vrei orice fel de offroad mai serios decat un forestier drept ca in palma. Un amortizor spate, minimul necesar, e vreo 500 de euro, arc pe fata parca vreo 150 minim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, PzKpfW a spus:

 

 

@jinxy- venind de pe Norden, CRF-ul o să ți se pară mort (și inconfortabil) pe asfalt. Și din câte înțeleg vrei să faci cam 90% asfalt.

 

De Norden sunt foarte multumit pe strada, doar ca nu prea fac touring. L-am bagat si pe Amckart, se comporta excelent pentru o struto-camila :D

 

Vreau 90% offroad - doar sa ajung unde am "treaba".

 

Am mai inchiriat moto de 250 enduro si cross (4t) si par OK pentru skillul meu, inca nu le-am atins maximul pe offroad. 

 

La CRF mi s-a parut dubios ca e mult mai ieftin decat competitia; ce-i drept, competitie de 400cc. 

 

Cu 701 mi-e sa nu ajung iar cu un motor prea mare/puternic. Intentionez sa tin si nordenul pentru plimbari mai lungi. 

 

@AdrianB1 am 75kg, dar cumva ma descurajeaza ce ai zis pentru ca daca ajung sa bag bani in el, mai bine ii bag upfront, si fix pentru offroad mai hardcore vreau sa-l iau.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, jinxy said:

Vreau 90% offroad - doar sa ajung unde am "treaba".

 

Nu a reieșit foarte bine din exprimare, acum am înțeles.

 

Concurența lui CRF 300 ar fi KLX 300 sau Suzuki DRZ - toate au prețuri similare. Personal CRF-ul mi se pare greu pentru ce motor are, dar asta e părerea mea. 690/701 au 10% în plus la greutate, dar teoretic mai bine distribuită (rezervorul este în spare sub șa de exemplu) și un motor de mai mult decât dublu la capacitate. Nu cred că ar trebui să-ți fie frică de ele, au și ajutoare gen hărți de putere, slipper clutch sau TC. Iar dacă poți să ridici de jos un ~140kg, poți să ridici și un ~150.

 

3 minutes ago, pepsi said:

POSIBIL ca la anul sa apara ktm 390 enduro 

 

Ar fi foarte tare. O versiune mai mică, mai ușoară și mai agilă a lui 690E. Ar rupe gura târgului cu așa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, PzKpfW a spus:

Ar fi foarte tare. O versiune mai mică, mai ușoară și mai agilă a lui 690E. Ar rupe gura târgului cu așa ceva.

Probabil ca nu o sa scoata ceva care se apropie prea mult de 690, ca si performante, ca sa nu piarda vanzarile de acolo.

Ci ceva mai apropiqt de 390 adv (ca si pret) mai capabil de offroad, pt cei care alegeau crf300rally in detrimentul ktm-ului.

 

Editat de pepsi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, jinxy a spus:

@AdrianB1 am 75kg, dar cumva ma descurajeaza ce ai zis pentru ca daca ajung sa bag bani in el, mai bine ii bag upfront, si fix pentru offroad mai hardcore vreau sa-l iau.

Pai macar stii cat te costa. Inlocuirea amortizorului spate e gratuita, o faci singur acasa, iar la 75kg s-ar putea ca furca de L sa fie suficient de tare. Eu am mers cu Rally mai mult decat cu L (cu L am facut doar cativa km mixt), la Rally furca e la limita pentru mine (85kg), la L e mai tare si s-ar putea sa nu ai nevoie sa umbli la ea.

 

Hardcore e o chestie relativa, am mers cu suspensia stock prin muntii Bucovinei cateva saptamani, doar de 2 ori am avut dificultati - o data m-am oprit intr-un sant plin cu apa, o data am ramas blocat intr-un sleau foarte adanc si foarte ingust - dar nu am dat cu motocicleta pe jos niciodata. Din cauza suspensiei a trebuit sa merg un pic mai moderat, dar nu m-a impiedicat sa merg pe oriunde am avut chef, dar cu 40 km/h in loc de 50 km/h sau cu 80 in loc de 100.

 

Recunosc ca imi place tare mult motocicleta asta, ma batea gandul sa imi iau una pentru mine, desi am una la care am acces oricand si oricat vreau. Daca nu ar fi sfarsit de sezon poate chiar as face asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, jinxy a spus:

 

 

Asa ca ma uit la ceva mai mic, si am descoperit CRF300l.

Caut un dual sport inmatriculabil cu capabilitati bune de offroad si cat mai usor. 

 

 

Daca nu il vrei nou, arunca un ochi pe Yamaha WR250R. Motor mai puternic, alte suspensii, usor, etc.. S-ar putea sa fie exact ceea ce vrei. 

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/Yamaha_WR250R_19.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Am mai facut niste research:

 

CRF300l - cam greu pentru ce ofera. pro mi se pare motorul care necesita mentenanta minima. con e ca va trebui sa bag bani in upgrades

CRF450L nu exista in RO - nu am gasit de vanzare (nou)

Yamaha wr nu m-a incantat per total - par motoare mai vechi si nici nu sunt competitive ca pret

Beta xtrainer300 mi se pare o varianta buna: e mai usor, mai puternic, are pret bun

Gasgas - la pret cu KTM si husky - nu vad de ce as alege

KTM/Husky - scumpute dar consacrate, paote ar merita un model 2021/2022 la reducere

Kawa - am gasit doar KLX450R la 7500eur - pare o oferta OK

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suzuki DRZ nu se mai vinde? L-a ucis Euro5? Nu-l mai găsesc pe site.

 

22 hours ago, PzKpfW said:

KLX 300

 

Scuze dacă am indus în eroare pe cineva - modelul nu vine în Europa. Tot din cauza Euro5.

 

30 minutes ago, jinxy said:

Gasgas - la pret cu KTM si husky - nu vad de ce as alege

 

Văd că cei de la KTM au început să plaseze brandul ca fiind unul mai de buget, dar variațiile sunt minime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, jinxy a spus:

Salut!

 

Am mai facut niste research:

 

CRF300l - cam greu pentru ce ofera. pro mi se pare motorul care necesita mentenanta minima. con e ca va trebui sa bag bani in upgrades

CRF450L nu exista in RO - nu am gasit de vanzare (nou)

Yamaha wr nu m-a incantat per total - par motoare mai vechi si nici nu sunt competitive ca pret

Beta xtrainer300 mi se pare o varianta buna: e mai usor, mai puternic, are pret bun

Gasgas - la pret cu KTM si husky - nu vad de ce as alege

KTM/Husky - scumpute dar consacrate, paote ar merita un model 2021/2022 la reducere

Kawa - am gasit doar KLX450R la 7500eur - pare o oferta OK

 

nu stiu ce inaltime ai, dar sub 1.80 ti-ar fi greu la inceput pe enduro (crf450l, klx450), dupa ce prinzi experienta devine mai usor

de asemenea ar trebui sa schimbi uleiul la 10-20 de ore si daca mergi mai mult pe asfalt ar trebui sa te gandesti la cush drive, vin fara

 

690 e putin mai ok ca inaltime in sa, iar crf300 merge si la 1.70 (dar peste 1.85 devine inghesuit)

 

beta aia nu e 2 timpi? mai greu pe sosea, dai de tot felul de probleme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, prafrau a spus:

 

nu stiu ce inaltime ai, dar sub 1.80 ti-ar fi greu la inceput pe enduro (crf450l, klx450), dupa ce prinzi experienta devine mai usor

de asemenea ar trebui sa schimbi uleiul la 10-20 de ore si daca mergi mai mult pe asfalt ar trebui sa te gandesti la cush drive, vin fara

 

690 e putin mai ok ca inaltime in sa, iar crf300 merge si la 1.70 (dar peste 1.85 devine inghesuit)

 

beta aia nu e 2 timpi? mai greu pe sosea, dai de tot felul de probleme

 

 

Am fix 1.80, ceea ce nu e foarte relevant pentru ca mai mult conteaza lungimea picioarelor. Am mai mers pe WR250 care cred ca e undeva la 95cm si mi-e ok.

 

Schimb ulei - absolut!

 

Beta xtrainer e intr-adevar 2t, deci o exclud. 

 

Mai e beta asta: https://sprintmotors.ro/beta-enduro/29953-beta-350-rr-4t-my2023-8027e-tva.html , dar la 9000e nu mai e nici o afacere, prefer KLX la oferta.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te mai poti uita la SWM (de ex. https://www.olx.ro/d/oferta/swm-rs-300r-model-2022-inmatriculabila-noua-0km-stoc-est-bike-IDdq8vb.html
ii un brand Italian, cumparat / finantat de chinezi

productia e in Italia in fosta fabrica husqvarna.

 

 

in Australia is destul de populare si gasesti reviewuri bune pe YT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Presupune și altceva în afară de bucățile de cauciuc din butuc?

 

alea sunt

daca merge putin pe asfalt si cu cauciucuri cu crampoane nu cred ca trebuie sa-si bata capul, altfel, depinde cat vrea sa tina motorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 35 minute, PzKpfW a spus:

 

Sigur nu vin motocicletele cu așa ceva? La Husaberg (FS 570) sigur aveam, și la 701 sunt aproape convins că am.

 

Scuze de off-topic, dar pot fi eventual informații utile.

 

motoarele de enduro nu au, nici 450 smr nu are

nici primele lc4 (625) nu aveau, au inceput sa puna pe la sfarsitul anilor 90

 

in mod interesant motoarele rally replica in general au

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...