Sari la conținut

Schimb ulei nelamuriri


Andrei818
 Share

Postări Recomandate

Va salut.stiu ca acest subiect cu uleiul moto s-a mai discutat dar am ceva nelămuriri.am o Honda Cbf 500 din 2004,cu 70.000 de km. trebuie sa ii fac schimbul de ulei. În manual scrie 10w30.stiind de la alți mecanici ca după 10-12 ani, trebuie sa ii schimbi tipul de ulei,anul  trecut am băgat motul 10w40 și nu am avut probleme.am următoarea problema. Am sunat la motofly Ploiesti pentru comanda (motul 10w40) și Romus a spus ca la km ăștia trebuie 15w50.mie mi se pare cam gros uleiul asta. Aștept sfaturi. Eu după mintea mea as merge pe Motul 7100 10w40.precizez ca nu a consumat nici un pic de ulei, cutia schimba bine și merg în regim normal. Schimbat la ture normal,și mers sa te simți bine, nu alergata și merge mai mult în sezonul cald martie-octombrie

Editat de Andrei818
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aceeasi chestie am avut si eu la scuterul meu, in manual 10w30 si eu i-am pus 10w40 . eu in locul tau as merge tot pe 10w40 pentru ca nu ai avut nici o problema cu el pana acum, asa ca, de ce sa schimbi ceva ce functioneaza .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, GoodKat a spus:

Vascozitatea uleiului o schimbi in functie de temperatura ambientala in care mergi de obicei si in functie de recomandarile producatorului propulsorului. De asta uleiurile sunt multi-grad.

 

Asta ar trebui pinuita sub titlul topicului cu uleiuri si apoi s-ar putea pune lacat. 

Eu aleg un 10W50 pentru temperaturile de vara de la noi plus concediul anual din Grecia. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, Asimplu a spus:

iar cel de dupa W reprezinta vascozitatea uleiului la temperatura normala* de functionare a motorului

* temperatura de functionare in fct de solicitari si temperatura mediului.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, banditbiker82 a spus:

Las si eu asta aici.

SAE-viscosity-grades-and-temperature-Credit-Rymax-Lubricants.png.a365ecb0a88426581c281531c25e09a3.png

M-am lămurit. Deci 10w40 pentru mine e ideal.cu toate ca nu  o sa merg cu ea la temperaturi negative.cel mai frig a fost în jur de 3 grade când am plecat și aveam mucii, cum sunt hațurile la cai.multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa fiu răutăcios, dar cine spune să schimbi uleiul, cu altul "mai gros" față de ce spune producatorul, pentru că un anumit număr de km e mare, sau uzura e accentuată, poate doar ar trebui să ia în considerare faptul că motorul ăla are nevoie și de anumite servisări precum rectificat joc supape, poate resegmentare la intervale specficate tot de producător.

Persoanele care nu vorbesc din cunoștințe ce presupune răsfoirea unui manual de întreținere, poate au respectivele cunoștințe din auzite sau dintr-o experiență învechită, neactualizată.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am trecut recent la 10w50 AZ Meisterteille, schimbă fain cutia, n-am observat să "mârâie" mai plăcut motorul, dar a scăzut simțitor consumul de ulei. Cu Motul (10w40 sau 15w50 papă de sparge), cu Eneos 10w40 ceva mai puțin. 15w50 mi se pare ok vara, 10w50 cam tot anul. Dar dacă mobra are specificat în manualul ei 10w30, știu ăia de ce au pus tipul respectiv de ulei (la Honda am văzut așa ceva, marea majoritate a japonezelor cer 10w40).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Cristian C. a spus:

Nu vreau sa fiu răutăcios, dar cine spune să schimbi uleiul, cu altul "mai gros" față de ce spune producatorul, pentru că un anumit număr de km e mare, sau uzura e accentuată, poate doar ar trebui să ia în considerare faptul că motorul ăla are nevoie și de anumite servisări precum rectificat joc supape, poate resegmentare la intervale specficate tot de producător.

Persoanele care nu vorbesc din cunoștințe ce presupune răsfoirea unui manual de întreținere, poate au respectivele cunoștințe din auzite sau dintr-o experiență învechită, neactualizată.

 

Nici eu, dar ce spui tu aici n-are nici o noimă. Reglarea jocului la supape - nu rectificarea - se face periodic la intervale specificate de producător dar nu are nici o relevanță în alegerea uleiului. "Resegmentare" însă nu există în nici un plan de întreținere, doar cote de uzură maxim admise care se găsesc în manualul de reparație. Pt a decide necesitatea și amploarea unei reparații a motorului trebuie demontat bucățele și măsurat cu instrumente de precizie, nu zgâriat cilindrul cu unghia să vezi dacă agață, și nici segmentat arbitrar la un nr de km. Vorbim aici de motoare 4t de stradă, nu din alea de curse la care se înlocuiesc componente la ore de funcționare. 

La fel cum face Lucian, unii încearcă să compenseze uzurile și un eventual consum de ulei folosind ulei cu vâscozitate mai mare, dar cât timp totul funcționează în parametri respectați naibii prevedrile producătorului! Iar dacă vă simțiți inventivi măcar păstrați același indice de vâscozitate la rece, pt că uzurile mari se produc la pornire, iar un ulei mai vâscos ajunge în timp mai lung în tot sistemul de ungere. Era pe site la Liqui Moly un ceas care ilustra f bine povestea asta, habar n-am dacă îl mai au.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi se știe că DL650 halește ulei dacă te dai la el. Iar la 120.000 km ce să vreau, să producă ulei? Înghite orice îi pun, dar Motul bea de sparge, așa că mă feresc de brandul respectiv.

10w40 mi se pare, pentru modelul meu, prea subțire vara, iar atâta timp cât 10w50 apare în manual, pun de ăla, văd că nu se dă așa tare la el. Și am mai înțeles ceva de la câțiva amici: dacă pe bidonul de Motul scrie made in France, este ok, dar dacă scrie EU, poți să cauți altceva. Ăla franțuzesc cică e la alt preț, evident. Nu știu cât de adevărat este și nici nu mă interesează, nu folosesc, nu cumpăr, nu recomand, ca să nu-mi iau înjurături. Am stoc de Eneos 10w40 pentru clienți și AZ 10w50 pentru mobra mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, megamotoreta a spus:

Nu inteleg de ce sa schimbi vascozitatea uleiului in functie de nr km, ca daca ai 200.000 de km ce ulei mai pui? marmelada? Daca totul functioneaza ok, de ce sa experimentezi inutil?


A mea a sarit de 200.000 km. Merge cu 10/40, cum recomanda ma-sa japoneza, de cand am pus mana pe ea, pe la 50.000 km. Si merge corect si corespunzator.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mult mai serios ar fi sa vorbim despre problema filetului decat de vascozitatea relativa a uleiului. 

Pentru curiosi vascozitatea reala este influentata pana si de umiditate la pornire. Mai important e cum functioneaza dupa ce ajunge in parametri normali.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...