Sari la conținut

Postări Recomandate

Deloc. Sunt ff mulți factori și f multe componente ale motorului care influențează atât puterea cât și cuplul. Gândește-te doar la diversele moduri care se pot schimba de la un buton la o grămadă de vehicule de generație mai nouă, deci doar din softul unității electronice de control.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 124
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Exact. Se pot folosi diferite "hărți" și se schimbă mulți parametri. Iar motorul de ktm și așa mi se pare destul de forțat pentru puterea aia la un bicilindru (dpdv fiabilitate mai degrabă), la un motor cu compresie de 13:1 deja lucrurile o iau razna pe parte de autodetonații și scântei pierdute. Ținând cont că e vorba de o motocicletă adventure cu care poate ai de gând să ajungi prin Africa și nu găsești decât benzină la Pet de 2 litri cu cifră octanică îndoielnică, nici mama calculatorului nu poate ține în frâu exploziile necontrolate la presiunea aia. Doar nu îți faci traseu doar unde găsești benzină superplus. D-aia hondele alea vechi de 40 de cai cu raport de compresie 7:1 merg foarte bine prin toată lumea. Totul are un preț pe lumea asta... 

Acum 1 oră, ENEOS a spus:

Este influențat printre multe altele chiar și de lungimea conductelor de admisie

Admisie scurtă ajută la turație, implicit putere dar cu conducte foarte lungi de admisie ai cuplu de jos sesizabil mai mare... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, vis-a-vis a spus:

Exact. Se pot folosi diferite "hărți" și se schimbă mulți parametri. Iar motorul de ktm și așa mi se pare destul de forțat pentru puterea aia la un bicilindru (dpdv fiabilitate mai degrabă), la un motor cu compresie de 13:1 deja lucrurile o iau razna pe parte de autodetonații și scântei pierdute. Ținând cont că e vorba de o motocicletă adventure cu care poate ai de gând să ajungi prin Africa și nu găsești decât benzină la Pet de 2 litri cu cifră octanică îndoielnică, nici mama calculatorului nu poate ține în frâu exploziile necontrolate la presiunea aia. Doar nu îți faci traseu doar unde găsești benzină superplus. D-aia hondele alea vechi de 40 de cai cu raport de compresie 7:1 merg foarte bine prin toată lumea. Totul are un preț pe lumea asta... 

 

au senzori anti detonatie si harti optionale pentru benzina cu cifra octanica proasta

daca vrei o africa twin moderna, exista t7, dar nu prea are sens sa-ti iei un motor mai prost de atat doar ca sa mearga si cu apa cu benzina din ouagadougou cand tu te plimbi doar prin europa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, prafrau a spus:

au senzori anti detonatie si harti optionale pentru benzina cu cifra octanica proasta

Evident că au, dar asta-i un soi de ESP versus diferențial autoblocant. Raportul mare de compresie e o chestie fizică fixă și nu poate fi controlată electronic, autodetonațiile apar iar electronica nu face decât să "repare", dar în veci un motor de compresie mare nu va merge bine cu benzină proastă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.11.2022 la 8:49, Bart Bz a spus:

Omul consideră că noul Transalp e o motocicletă mediocră, făcând și profilul psihologic al potențialilor cumpărători, dar îl bate gândul să își ia chinezăria asta. Eu nu cred că mai e nimic de spus...

Dupa ani si ani de cautari, a gasit unicornu'! Transalp, VStrom, sunt mediocritati. Desigur, a ajuns la concluziile astea citind fisele tehnice. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am impresia ca v-am lasat singuri peste we si v-ati facut de cap.

  1. Cine pune Vstrom si offroad in aceesi propozitie se da singur de gol ca nu prea are treaba cu discutia. In cazul in care se discuta de chestia asta putem sa incepem sa discutam mai bine despre uleiuri.
  2. Baiatul ala care spunea ca am muscat-o la o mobra care exista doar pe hartie, ce sa zic e o hartie al dreq de rezistenta, ca m-am suit pe ea, dar a nimerit partial ca e usoara ;)

Daca revenim la discutii serioase fara strom si enduro, este posibil ca diferenta de compresie precum si celelalte diferente sa compenseze faptul ca motorul de 790 nu era Euro5 iar asta probabil ca este, daca isi pun problema sa il vanda global.

De asemenea referitor la faptul ca are putere prea mare raportat la cilindree, as putea spune ca daca Honda a ajuns sa scoata 92 de cai din 750 pus pe Translap, nu mi se pare mult 95 din 800.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ERU a spus:

Am impresia ca v-am lasat singuri peste we si v-ati facut de cap.

  1. Cine pune Vstrom si offroad in aceesi propozitie se da singur de gol ca nu prea are treaba cu discutia. In cazul in care se discuta de chestia asta putem sa incepem sa discutam mai bine despre uleiuri.
  2. Baiatul ala care spunea ca am muscat-o la o mobra care exista doar pe hartie, ce sa zic e o hartie al dreq de rezistenta, ca m-am suit pe ea, dar a nimerit partial ca e usoara ;)

Daca revenim la discutii serioase fara strom si enduro, este posibil ca diferenta de compresie precum si celelalte diferente sa compenseze faptul ca motorul de 790 nu era Euro5 iar asta probabil ca este, daca isi pun problema sa il vanda global.

De asemenea referitor la faptul ca are putere prea mare raportat la cilindree, as putea spune ca daca Honda a ajuns sa scoata 92 de cai din 750 pus pe Translap, nu mi se pare mult 95 din 800.


Da, numai ca 'Onda-i 'Onda, nu ceainataun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 18.11.2022 la 9:03, ERU a spus:

 .... sa imi schimbe display-ul cu unul care mai mult condens in interior decat cel "defect".

Si eu am probleme cu condensul (a aparut o data). Am sunat la revice si mi-au zis ca lista de asteptare e lunga si ca dureaza minim 1 an pana primesc display-uri (criza chip-urilor)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 hours ago, ERU said:
  1.  
  2. Baiatul ala care spunea ca am muscat-o la o mobra care exista doar pe hartie, ce sa zic e o hartie al dreq de rezistenta, ca m-am suit pe ea, dar a nimerit partial ca e usoara ;)

 

Ai muscat-o mai rau decat credeam. Bine ca te-ai suit pe ea, bine ca te-o lasat sa ti-o plimbi printre craci...dar cam atata. Putea sa fie motoru ulei, lichid de racire, baterie etc. ca nu aveau cum sa-ti dai seama. Cat despre pus pe cantar, nu cred ca este vorba.

 

Deci te-ai urcat pe o chestie, si ai citit o lista de specificatii oferita de producator. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, Speedy.K a spus:


Da, numai ca 'Onda-i 'Onda, nu ceainataun.

Corect, insa sunt cunoscuti pentru faptul ca sunt orientati catre fiabilitate evident in detrimenul performantei. Astfel incat afirmatia mea pare sa fie coerenta.

Acum 11 ore, PzKpfW a spus:

 

Motorul de 790 este Euro5. Dovadă este faptul că se vinde din nou Duke 790.

Mda, pare ca ai dreptate, nu prea urmaresc piata de naked, insa imi aduc aminte ca au motivat trecerea de la 790 la 890 cu noma Euro5 [blestemanta fie Greta in veci veciiiloooooooor]

Acum 1 oră, Leon a spus:

Si eu am probleme cu condensul (a aparut o data). Am sunat la revice si mi-au zis ca lista de asteptare e lunga si ca dureaza minim 1 an pana primesc display-uri (criza chip-urilor)

S-ar putea sa se amelioreze situatia,  având in vedere ca pe 890 se pune un alt tip de display. Una din probleme era ca nu aveau destule unitati pentru motoretele produse, ca sa le poata vinde.

Acum 46 minute, sasesase a spus:

 

Ai muscat-o mai rau decat credeam. Bine ca te-ai suit pe ea, bine ca te-o lasat sa ti-o plimbi printre craci...dar cam atata. Putea sa fie motoru ulei, lichid de racire, baterie etc. ca nu aveau cum sa-ti dai seama. Cat despre pus pe cantar, nu cred ca este vorba.

 

Deci te-ai urcat pe o chestie, si ai citit o lista de specificatii oferita de producator. 

De obicei nu raspund trollilor si/sau anonimilor, dar o sa fac o exceptie in acest caz, intrucat pare ca esti inca la scoala dupa cum [inveti sa] scrii. Oricum te pui intr-o situatie penibila in care tu, un "baiat de pe forum", iti dai cu parerea despre un obiect, pe care nu l-ai vazut, afirmi despre un producator ca minte, [poate nu stii, dar in democratie esti considerat nevinovat pana la proba contrarie]. Nu pot sa nu mai spun odata, ca logica ta este magnific reprezentata in formularea mesajului postat.

Clar daca as fi un user normal la cap, as alege sa te cred pe tine.

P.S. Nu te obosi sa-mi raspunzi, exceptiile nu se fac de prea multe ori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 minutes ago, ERU said:

De obicei nu raspund trollilor si/sau anonimilor, dar o sa fac o exceptie in acest caz, intrucat pare ca esti inca la scoala dupa cum [inveti sa] scrii. Oricum te pui intr-o situatie penibila in care tu, un "baiat de pe forum", iti dai cu parerea despre un obiect, pe care nu l-ai vazut, afirmi despre un producator ca minte, [poate nu stii, dar in democratie esti considerat nevinovat pana la proba contrarie]. Nu pot sa nu mai spun odata, ca logica ta este magnific reprezentata in formularea mesajului postat.

Clar daca as fi un user normal la cap, as alege sa te cred pe tine.

P.S. Nu te obosi sa-mi raspunzi, exceptiile nu se fac de prea multe ori.

 

Si tu esti un anonim pentru mine, iar faptul ca ai mers la un salon moto nu este motiv pentru vreo statuie aici pe forum. 

 

Eu am pus la indoiala ce ai afirmat pe acest forum public, deorece datele furnizate de tine sunt prea fantastice pentru a fi adevarate. Nu contest ca pot fi adevarate, doar ca sansa in cazul de fata este extrem de mica. Vorbim totusi despre un producator anonim pietei europene, care are un site facut pe ghenunchi si care abia a vandut ceva in europa, sub alte nume. 

 

Alegi sa imi vorbesti de sus, deorece probabil te-ai simtit lezat cand am spus ca ai pus botul. Imi pare rau, dar urcatul pe o motocicleta, la un salon moto si furnizarea unor specificatii oferite de un producator inexistent pe piata europeana, plus tot lobby-ul facut aici pe forum defapt ma face sa cred ca poate ca nu ai pus tu botul degeaba. 

 

Este cunoscuta practica "mitei" oferite jurnalistilor/influencelilor etc. Daca nu ai pus botul gratis, atunci macar atata. 

 

Oricum, prin felul in care ai ales sa vorbesti cu mine, consider ca nu merit raspuns. Nu are rost sa te dai jos de acolo de sus...numa bine. 

 

Astept cu interes urmatoarele topicuri creeate de tine. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog, nu degenerati discutiile! Cu sau fara interes, ne dam fiecare cu parerea in calitate de motociclisti, eventuali posesori ai produsului...si-atat! Reclama mascata, spam, sau discutii care nu-si au rostul aici, va rog sa le pastrati si sa le discutati tête-à-tête, la o bere! Va multumesc!:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, ivan pedala a spus:

Va rog, nu degenerati discutiile! Cu sau fara interes, ne dam fiecare cu parerea in calitate de motociclisti, eventuali posesori ai produsului...si-atat! Reclama mascata, spam, sau discutii care nu-si au rostul aici, va rog sa le pastrati si sa le discutati tête-à-tête, la o bere! Va multumesc!:cheers:

Stai linistit Nea Ivane, ca din partea mea orice discutie s-a incheiat. Am pus trollul la ignore si gata, ca nu sunt de ieri pe forumul asta. Singura problema e ca probabil in 6 luni isi face alt user si se baga iar in seama.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, pepsi a spus:

Accidental am gasit asta pe YT, poate cineva sa ne traduca? :)

 

Da zice ca rezervorul este si sub sa si pe partea inclinata iar in partea de sus nu e chiar tot rezervor ca e si airbox-ul pe acolo. 

A si mai zice ca cea mai tare e China :))

 

BTW baiatul asta are o gramada de filme cu brandul asta.

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Bordul ăla arată amuzant :) 

Mda, poate nu-ti vine sa crezi dar e unul din principalele dezavantaje ale brandului. M-am uitat si la aia mica de 450 si nu prea ai unde sa pui o tableta deasupra bordului lor de cacao pus in mod portret. Mai bine ii puneau bord ca la enduroaice, dar sa am loc de navigatie.

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar dacă unii s-au umezit dacă au luat chinezaria între picioare, niciun "unicorn" d-ăsta venit de nicăieri peste noapte n-a demonstrat în timp că merită cumpărat. Cei mai mulți clienți aleg calea bătută, japoneze sau câteva europene. N-ai cum să ții cont de părerea cuiva care crede că pe un prototip de rally raid arunci niște genți și pleci pe TET. Ăla are alt scop, să parcurgă în viteză secțiuni lungi de off-road, în regim de cursă. Dar fiecare cu gărgăunii lui. Pe mine mă amuză de fiecare dată părerile astea tranșante cu mari ochelari de cal asociați. Chinezaria asta pare ok pe hârtie, însă nu cred că va confirma pe termen lung. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Momentan nu e la vânzare. Sunt destul de hotarat sa o cumpar pe cealalta, aia mica. Asta se cam suprapune cu 790-ul din dotare, ce-i drept si aia mica se suprapune destul cu 690-ul. Ma gandeam sa completez garajul cu una din clasa mare, dar ramane de vazut. Momentan nu prea mai am loc in garaj, dar daca ma hotarasc sa imi fac casa, voi avea un garaj dublu ca nr de mp. :)

Ca sa nu fiu inteles gresit, eu nu sustin ca e cea mai tare, nu am mers cu ea inca. Ideea e ca pentru mine greutatea este cea mai importanta dintre specificatii, probabil de aceea sunt asa de atras sau deschis la chinezarii ;).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Până una alta, campania de publicitate a chinezilor a reușit. Și-au făcut renume cu greutatea redusă a modelului ăstuia - sub cea a unor modele de la producători consacrați. La fel și cu motocicleta celor de la Rieju, un adventure cu autonomie de 1000km. Contează mai puțin cum vor fi variantele finale, ce cifre vor avea de fapt sau cum se vor comporta, reclama a prins. Dovadă stă chiar acest topic și cele 4 pagini de postări.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...