Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 123
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Exact asa cum gânditi voi acum, gândeau europenii si americanii prin anii 50~60 doar ca referitor la mobrele japoneze pe care acum 90% din forum le idolatrizeaza.

Pe aia mica de 450 o urmaresc de aprox 2 ani. Exact ca voi , ziceau alti baieti pe alt forum, ca nu o sa apara niciodata, sau daca apare o sa fie altceva decât a fost anuntat. Acum mobra exista si este in proces de omologare, ba chiar am primit si cotatie de pret pentru ea.

Partea cea mai haioasa a chestiilor scrise pe internet, este ca ramân acolo. :)

Mai vorbim peste câtiva ani ;) .

La 25.11.2022 la 18:48, PzKpfW a spus:

Până una alta, campania de publicitate a chinezilor a reușit. Și-au făcut renume cu greutatea redusă a modelului ăstuia - sub cea a unor modele de la producători consacrați. La fel și cu motocicleta celor de la Rieju, un adventure cu autonomie de 1000km. Contează mai puțin cum vor fi variantele finale, ce cifre vor avea de fapt sau cum se vor comporta, reclama a prins. Dovadă stă chiar acest topic și cele 4 pagini de postări.

Nu stiu daca realizezi, dar ai mai multe postari decat mine pe acest topic, de fapt la momentul asta ai cele mai multe postari.

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu m-am exclus, făceam dor o observație: chinezii și-au făcut publicitate. Important în cazul de față este să nu cazi ușor într-o schemă de marketing - pentru că deocamdată doar atât oferă firma asta.

 

4 hours ago, ERU said:

Exact asa cum gânditi voi acum, gândeau europenii si americanii prin anii 50~60 doar ca referitor la mobrele japoneze pe care acum 90% din forum le idolatrizeaza.

 

Absolut. Am și spus anterior că nu exclud posibilitatea concretizării unui fenomen similar cu chinezii. Doar că, precum ai zis, japonezii se aflau în situația asta acum mai bine de jumătate de secol. Între timp au investit (cu succes) în dezvoltare, servicii, motorsport, etc. și au ajuns la vârf după câteva decenii, prin anii '90. Dacă cei din China dau dovadă de aceeași determinare și metodologie au toate șansele să ajungă în același punct.

 

Aici, personal am ceva îndoieli. În primul rând pentru că au o economie cu o abordare comunistă, care pune preț mai mare pe cantitate decât pe calitate (1), și pentru că nu au contextul economico-social al japonezilor din anii '50, când datorită sancțiunilor americane, majoritatea inginerilor au trecut din domeniul aeronautic și naval la cel moto (2). Chinezii nu fac deocamdată decât să copieze ce fac alții și scot valoare din asta, neinvestind practic nimic în cercetare și dezvoltare (din asta, și din faptul că au costuri de producție mai mici). Asta poate funcționa doar până într-un anumit punct.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, PzKpfW a spus:

 

Aici, personal am ceva îndoieli. În primul rând pentru că au o economie cu o abordare comunistă, care pune preț mai mare pe cantitate decât pe calitate (1), și pentru că nu au contextul economico-social al japonezilor din anii '50, când datorită sancțiunilor americane, majoritatea inginerilor au trecut din domeniul aeronautic și naval la cel moto (2). Chinezii nu fac deocamdată decât să copieze ce fac alții și scot valoare din asta, neinvestind practic nimic în cercetare și dezvoltare (din asta, și din faptul că au costuri de producție mai mici). Asta poate funcționa doar până într-un anumit punct.

Tot personal iti spun ca am o parere oarecum diferita de a ta, intrucat comunismul chinezilor difera destul de mult fata de ceea ce am cunoscut noi sub numele de comunism. Daca o sa te interesezi un pic de ceea ce fac baietii lu' Xi, in ceea ce priveste cercetarea, vei afla cu surprindere ca sunt foarte competitivi intr-o gramada domenii [aeronautica, robotica, energie atomica ca sa mentionez doar câteva], iar la restul nu sunt cu mult in urma. In mod evident nu poti fi competitiv in cercetare doar prin a copia.

Insa asta, nu este un topic despre China si nici despre politica. ;) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, ERU a spus:

Pe aia mica de 450 o urmaresc de aprox 2 ani. Exact ca voi , ziceau alti baieti pe alt forum, ca nu o sa apara niciodata, sau daca apare o sa fie altceva decât a fost anuntat. Acum mobra exista si este in proces de omologare, ba chiar am primit si cotatie de pret pentru ea.

 

Cat e halatul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, ERU said:

vei afla cu surprindere ca sunt foarte competitivi intr-o gramada domenii [aeronautica, robotica, energie atomica ca sa mentionez doar câteva]

 

Sunt lucruri cunoscute. La fel de cunoscute ca și faptul că și în acele domenii avantajul lor competitiv se rezumă la preț și capacitate de producție/livrare. Situația stă fix la fel ca și aici: fie colaborare cu firme din Vest, fie copiere prin reverse-engineering la ceea ce fac alții urmat de producție la scară largă. De la telefoane, la avioane, trenuri, portavioane sau centrale nucleare. În momentul de față nu există produs chinezesc mai bun decât alternativa lui din Vest. Există mai ieftin, mai mare, mai cantitativ, etc. - dar nu mai bun.

 

Asta se poate schimba pe viitor. Dar eu vorbesc despre prezent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Adrian M. a spus:

Cat e halatul?

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

 

Sunt lucruri cunoscute. La fel de cunoscute ca și faptul că și în acele domenii avantajul lor competitiv se rezumă la preț și capacitate de producție/livrare. Situația stă fix la fel ca și aici: fie colaborare cu firme din Vest, fie copiere prin reverse-engineering la ceea ce fac alții urmat de producție la scară largă. De la telefoane, la avioane, trenuri, portavioane sau centrale nucleare. În momentul de față nu există produs chinezesc mai bun decât alternativa lui din Vest. Există mai ieftin, mai mare, mai cantitativ, etc. - dar nu mai bun.

 

Asta se poate schimba pe viitor. Dar eu vorbesc despre prezent.

 

Fighterjet-urile chinezesti sunt peste cele americane [lucru afirmat de catre un general american], dronele DJI sunt cele mai tari de pe piata, in ceea ce priveste fuziunea au reusit sa depaseasca savantii europeni cu "ani lumina", astea sunt trei exemple care imi vin asa brusc, fara vre-o ordine anume.

 

La 22.11.2022 la 15:14, vis-a-vis a spus:

Chiar dacă unii s-au umezit dacă au luat chinezaria între picioare, niciun "unicorn" d-ăsta venit de nicăieri peste noapte n-a demonstrat în timp că merită cumpărat. Cei mai mulți clienți aleg calea bătută, japoneze sau câteva europene. N-ai cum să ții cont de părerea cuiva care crede că pe un prototip de rally raid arunci niște genți și pleci pe TET. Ăla are alt scop, să parcurgă în viteză secțiuni lungi de off-road, în regim de cursă. Dar fiecare cu gărgăunii lui. Pe mine mă amuză de fiecare dată părerile astea tranșante cu mari ochelari de cal asociați. Chinezaria asta pare ok pe hârtie, însă nu cred că va confirma pe termen lung. 

Acu te-am vazut. Interesant ca vorbesti despre ochelari de cal in timp ce ii porti [altfel nu prea se explica de ce nu ai reusit sa citesti ceea ce am scris si vorbesti despre prototiptile]. In ceea ce priveste umectarea iti propun sa pastram un ton civilizat, altfel din punctul meu de vedere sfârsesti foarte repede in cosul de gunoi, lânga baiatul cu babaroasele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 minutes ago, ERU said:

 

Fighterjet-urile chinezesti sunt peste cele americane [lucru afirmat de catre un general american], dronele DJI sunt cele mai tari de pe piata, in ceea ce priveste fuziunea au reusit sa depaseasca savantii europeni cu "ani lumina", astea sunt trei exemple care imi vin asa brusc, fara vre-o ordine anume.

 

@Nguyen ia uite-l pe acolitul lui Schwab. 

Te mai miri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, ERU said:

Fighterjet-urile chinezesti sunt peste cele americane [lucru afirmat de catre un general american], dronele DJI sunt cele mai tari de pe piata, in ceea ce priveste fuziunea au reusit sa depaseasca savantii europeni cu "ani lumina", astea sunt trei exemple care imi vin asa brusc, fara vre-o ordine anume.

 

Îmi pare rău de off-topic, dar nu faci decât să-ți autosusții o idee trecând-o prin filtrul unor știri probabil redactate superficial sau incomplet. 

 

Chengdu J-20 este copiat serios inspirat de design-ul și tehnologiile de pe F-22/F-35 sau MiG 1.44. Nu este o coincidență faptul că este cel mai recent dintre ele și că este vizual atât de apropiat de celelate.

 

Reactorul EAST al chinezilor folosește conceptul de tokamak/torus, o de cameră de fuziune pe care sovieticii (T-1), europenii (JET) și americanii (TFTR) o folosesc experimental de multe decenii. Ceea ce au reușit chinezii cu EAST a fost să aducă plasma din interiorul reactorului la cea mai mare temperatură de până acum. Impresionant, dar util în primul rând în scop senzaționalistic, cea mai mare provocare în ceea ce privește fuziunea nucleară actualmente fiind de a scoate din reactor mai multă energie decât consumă.

 

Nu vreau să mai comentez, discuția asta nu prea are sens și sper să mă fi făcut înțeles. Deocamdată chinezii copiază, nu dezvoltă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, ERU a spus:

dronele DJI sunt cele mai tari de pe piata

 

credeam ca sunt cele mai ieftine de pe piata

sunt jucarii interesante, dar la alea profesionale nu prea iti permiti sa nu iti dea producatorul piese de schimb (dji nu da nici la inspire 2, care costa de la 4k in sus, gasesti doar din dezmembrari)

de asemenea le lipsesc orice fel de certificari si toate protocoalele folosite sunt chestii obscure, cunoscute doar de ccp si dji (criptarea si comunicatia cu controllerul in special), ceea ce le descalifica de la o buna parte a posibilei utilizari

 

imi imaginez aceeasi problema cu piesele de schimb si la motociclete

eu nu prea am sperante ca ar scoate chinezii ceva util, dar poate daca se vinde chinezaria aia usoara fac ceva de genul si producatorii adevarati

 

in rest, daca vreau ceva usor, care se strica des si la care intarzie piesele cu lunile imi iau un ktm, macar cat merge e distractiv

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite asa, de la afirmatia unui user cum ca-i place o motocicleta chinezeasca s-a ajuns sa se discute despre drone si avioane. Pe banii lui poate sa-si cumpere ce doreste, asumandu-si in acelasi timp si riscurile de rigoare.

Simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 minutes ago, MirceaB said:

s-a ajuns sa se discute despre drone si avioane

 

Chiar OP a adus subiectele în discuție. Eu doar am corectat/completat informațiile și mi-am cerut scuze pentru OT.

 

19 minutes ago, MirceaB said:

Pe banii lui poate sa-si cumpere ce doreste

 

Evident. Dar nu de-asta a deschis topic-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

51 minutes ago, MirceaB said:

intreaba-l de ce l-a deschis

 

Quote

"Mie mi se pare revelatia salonului EICMA 2022"

 

O impresie pe care a vrut s-o împărtășească cu utilizatorii formului și care să genereze o discuție. Dacă-l interesa strict s-o cumpere pentru el nu cred (sper) că avea nevoie de binecuvânatrea unui topic de pe motoretism.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, MirceaB a spus:

Uite asa, de la afirmatia unui user cum ca-i place o motocicleta chinezeasca s-a ajuns sa se discute despre drone si avioane. Pe banii lui poate sa-si cumpere ce doreste, asumandu-si in acelasi timp si riscurile de rigoare.

Simplu.


Omului nu-i place o motocicleta, motocicleta nu exista inca pe piata, lui ii plac deocamdata niste specificatii. Deci despre ce sa vorbim pe topicul despre ceva ce nu exista?! Vorbim teorii, asa cum este si subiectul, deocamdata. Despre motocicleta nu se poate spune mai nimic. Asteptam sa apara, sa ne dam cu ea, sa vedem pretul, sa o testeze niste independenti priceputi si abia apoi putem vorbi on topic. Ca sa fim on topic acum ar trebui doar... sa tacem. Eru e singurul dintre noi care macar a vazut-o, si asta daca nu cumva pana sa iasa pe piata nu va mai fi motocicleta, ci bicicleta si nu va fi data, ci va fi furata.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, ERU a spus:

"Fighterjet-urile chinezesti sunt peste cele americane [lucru afirmat de catre un general american]” - unul dintre cei multi. Si Ilie Nastase este general (r) al Armatei Romane.

"dronele DJI sunt cele mai tari de pe piata" - pentru nunti si botezuri, da. Raport calitate-pret foarte bun.

"in ceea ce priveste fuziunea au reusit sa depaseasca savantii europeni cu "ani lumina"" - din acelasi motiv Romania a facut Cernavoda impreuna cu canadienii si vor continua reactoarele 3 si 4 cu americanii. Dar vezi că „dă șit” zilele astea este fisiunea, nu fuziunea. Acolo e cheia. 

Nu contesta nimeni avansul tehnologic pe care il au in raport cu ceea ce erau in trecut. Ei nu au avion de pasageri produs 100% local. Ceea ce se anunta a fi un mare succes seamana teribil de mult cu Airbus A320, mi se pare ca au si colaborat in acest sens, motoarele sunt facute de GE, avionics de la Honeywell, Thales etc. Ce miez sunt ei daca nu pot face un motor cu reactie sigur si fiabil, de exemplu?

Aviatia lor de razboi este ”inspirata” din avioanele cumparate de la ivani si apoi surubarite. Nu vad cum o copie ar putea sa fie cu mult mai buna decat originalul.

 

Una e sa o iei de la zero, cum au facut cu dronele pentru nunti, o piata care nu exista acum 15-20 de ani, alta e sa prinzi din urma tari ale caror industrii implinesc deja 100 de ani de cand fac ceva. Ca vezi acele drone folosite in vecini, le folosesc de nevoie si disperare, ca daca aveau suficiente zburatoare special dezvoltate pentru armata cu siguranta doar pe acelea le foloseau.

 

Chiar mi-ar placea ca acest Kove sa fie Surprize-Surprize (sper sa-mi ierte jocul de cuvinte cei mai in varsta), dar experienta pe care o au alti producatori, de la proiectare si pana la productie, ca doar nu facut degeaba matreata prin Dakar sau nu au vandut degeaba milioane de unitati, de exemplu, nu se poate copia.

 

Ar fi suficient sa iasa o moto decenta ca platforma de dezvoltare pentru viitoare iteratii. Este rezonabila aceasta acestare. Restul sunt sf-uri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 11/18/2022 at 2:35 PM, vis-a-vis said:

Stai liniștit că am prestat off-road serios cu V-stromu' de 650, mult mai bine decât ai reusit tu cu T7-le ăla închiriat ;)

Iar de băieții cu Transalp care se bagă la niște chestii unde mulți d-aici nici nu se gândesc, nu mai zic. 

Întotdeauna e vorba de motociclist, nu neapărat de motocicletă. Dacă o mobră de 180 de kile ti se pare ok și alta de 220 mult prea grea, mai bagă o proteină, mai du-te la sală și trage cu greutați mai mari...

 

On 11/19/2022 at 7:44 PM, vis-a-vis said:

Exact. Se pot folosi diferite "hărți" și se schimbă mulți parametri. Iar motorul de ktm și așa mi se pare destul de forțat pentru puterea aia la un bicilindru (dpdv fiabilitate mai degrabă), la un motor cu compresie de 13:1 deja lucrurile o iau razna pe parte de autodetonații și scântei pierdute. Ținând cont că e vorba de o motocicletă adventure cu care poate ai de gând să ajungi prin Africa și nu găsești decât benzină la Pet de 2 litri cu cifră octanică îndoielnică, nici mama calculatorului nu poate ține în frâu exploziile necontrolate la presiunea aia. Doar nu îți faci traseu doar unde găsești benzină superplus. D-aia hondele alea vechi de 40 de cai cu raport de compresie 7:1 merg foarte bine prin toată lumea. Totul are un preț pe lumea asta... 

Admisie scurtă ajută la turație, implicit putere dar cu conducte foarte lungi de admisie ai cuplu de jos sesizabil mai mare... 

 

On 11/20/2022 at 5:00 PM, vis-a-vis said:

Evident că au, dar asta-i un soi de ESP versus diferențial autoblocant. Raportul mare de compresie e o chestie fizică fixă și nu poate fi controlată electronic, autodetonațiile apar iar electronica nu face decât să "repare", dar în veci un motor de compresie mare nu va merge bine cu benzină proastă.

 

On 11/22/2022 at 3:14 PM, vis-a-vis said:

Chiar dacă unii s-au umezit dacă au luat chinezaria între picioare, niciun "unicorn" d-ăsta venit de nicăieri peste noapte n-a demonstrat în timp că merită cumpărat. Cei mai mulți clienți aleg calea bătută, japoneze sau câteva europene. N-ai cum să ții cont de părerea cuiva care crede că pe un prototip de rally raid arunci niște genți și pleci pe TET. Ăla are alt scop, să parcurgă în viteză secțiuni lungi de off-road, în regim de cursă. Dar fiecare cu gărgăunii lui. Pe mine mă amuză de fiecare dată părerile astea tranșante cu mari ochelari de cal asociați. Chinezaria asta pare ok pe hârtie, însă nu cred că va confirma pe termen lung. 


De fiecare data cand citesc ce mai comentezi imi aduc aminte de ce ma enervezi dar in acelasi timp de ce pana la urma tot iti dau dreptate. Confirm offroad-ul cu vstromul si ca e super important cel care piloteaza, motocicleta potrivita doar iti face viata mai usoara, dar multe drumuri sunt posibile cu mobre care teoretic nu ar avea ce cauta pe acolo. ;) Singura chestie e ca la un moment dat te mai puturosesti si tu si iti iei mobra mai bine adaptata pentru drumurile pe care mergi.

On-topic, chinezariile sunt interesante cat timp raportul cost/risc e avantajos. Marea problema cu jucariile astea mecanice e atunci cand se strica, mai exact cat de repede se strica si ce retea de dealeri ai, cat de usor e sa iei piese de schimb, etc. Daca riscul sa se strice ar fi apropiat de 0, m-ar durea la basca de reteaua de dealeri. Daca e facuta in China de un brand chinezesc, nu am deloc incredere in fiabilitate, asa ca am nevoie de o retea super dezvoltata de dealeri, care sa aiba ori stocuri de piese serioase, ori cai rapide de a le obtine. Cu criza recenta, piesele vin greu, iar cu noutatea brandului, reteaua de dealeri nu exista. De exemplu, la SWM am avut surpriza sa tb sa comand piesele din Italia, reprezentantii din Ro nu m-au ajutat (iar asta a fost un caz fericit, ca mobra aia era facuta in UE, in fosta fabrica Husky din IT, iar piesele erau maruntisuri simple de mentenanta, nimic serios).

Editat de botezu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi e amuzant cum au ajuns bicilindrele mașini de teren și n-are unul sub 200 de kile, singurul lor avantaj fiind că merg mai repede pe asfalt. Dar și asta pică dacă le pui cauciucuri serioase de off-road. 

Monocilindrul rămâne rege, e mai suplu, gardă la sol cât cuprinde și trage ca nimic altceva pe coclau. Iar cu un 650 nu te faci de râs nici pe șosea. Eu am doi unicorni d-ăștia. Un XChallenge la 155 de kile și 54 de cai și XR650R la 135 de kile și 60 de cai. 

E altă viață pe off-road dar tot te împotmolești și cu astea dacă situația devine căcăcioasă. 

Bicilindrul e moft pe off-road. Pe unde trece KTM adventure de 13000 de euro, merge și V-strom de 2500. Nu la fel de confortabil și rapid, dar diferența e mult mai mică raportând la preț. Nici eu nu susțin că V-strom e mașinărie de off-road, nici n-am avut gânduri d-astea când am luat-o, însă s-a descurcat onorabil, peste așteptările mele. Nu mai zic că n-a picat nimic important în 3 ani de exploatare abuzivă. 

Fiecare își face calculele și își ia fierul în consecință. 

Strict dpmdv și la gabaritul meu, ideal e mocilindrul de 400-500 cmc. Honda CRF 450L, Husqvarna FE450, BETA 430 RR-S, etc. Fără carene, fără brizbrizuri, cu bagaj minimal. 

CRF 250/300L mi se pare în continuare submotorizat. Probabil pentru unul de 70 de kilograme e ideal. Păcat că nu e concurență în segmentul mono 600-700. KTM joacă singur și dacă n-ar fi nesiguranța fiabilității, nici n-ar mai trebui să te gândești la vreun bicilindru. 

Pe de altă parte, dacă e să pleci în lume, e bine să alegi un model consacrat, pe care îl găsești prin toate țările. E drept că mobrele noi nu se strică așa ușor, dar și dacă o pățești la dracu în praznic, e greu cu repatrierea. 

Motocicletele rămân destul de complicate dpdv mecanic. Sunt îndesate o grămadă de angrenaje într-o singură carcasă, totul în același ulei. Dacă e să cadă ceva pe la cutia de viteze, trebuie să desfaci tot motorul. Mult mai simplă mi se pare soluția de pe Atv-uri, cu CVT. 

D-aia nu văd curând vreo revoluție în segmentul adventure. Motoare pe care le găsești și la variantele de stradă, roți de enduro, niște suspensii mai înalte și cam atât. Practic SUV-uri pe două roți. 

Noi să fim sănătoși și să mai găsim piese pentru caprele mai vechi ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, vis-a-vis a spus:

....KTM joacă singur și dacă n-ar fi nesiguranța fiabilității, nici n-ar mai trebui să te gândești la vreun bicilindru. 

Pe de altă parte, dacă e să pleci în lume, e bine să alegi un model consacrat, pe care îl găsești prin toate țările. E drept că mobrele noi nu se strică așa ușor, dar și dacă o pățești la dracu în praznic, e greu cu repatrierea. 

...........;)

True!

Un cunoscut a plecat intr-o excursie organizata in Africa (cu motoare duse de-aici). Spre surprinderea mea, in loc sa ia KTM-ul Adventure nou (cumparat in acelasi an), a ales sa mearga cu un Africa Twin din 1993 (desi aveau mecanic cu ei). Cica ii era frica de "fiabilitatea" KTM (avusese deja niste mici probleme la afisaj si la... nu mai stiu ce).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu chiar, de exemplu 890 Adventure are niste harti care permit si pipi dintr-ala de care se gaseste prin zonele mai nasoale de pe glob.

 

Cu fiabilitatea... depinde de model foarte mult. De exemplu, 500 Exc, 660 Adv, 950 Adv, 990 Adv si 1190 adv sunt foarte fiabile. Pe de alta parte, 790 si 890 au niste probleme pe care nu ar trebui sa le aiba. Au dat si japonezii rasoale, dau si europenii... asta este.

Editat de botezu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...