Jump to content

Problema functionare manusi incalzite.


Farfuridi
 Share

Recommended Posts

Salut ,

detin o pereche de manusi incalzite care se alimenteaza de la priza moto si care nu mai functioneaza.

Pe scurt ,le am de cativa ani ,au functionat bine pana asta-primavara ,le-am folosit pe vechea mea motocicleta o Virago1100 .Dupa ce am vandut-o am achizitionat un Wildstar XV1600 pe care ulterior am montat si priza pentru manusi alimentata de pe bornele de la baterie respectand polaritatea   ,am probat cu motrorul oprit,deci de pe baterie , manusile incalzind  la toate cele 3 trepte de intensitate .Zilele trecute ,fiind temperaturi mai scazute ,mi-am zis sa folosesc minunatele manusi incalzite.Surpriza ,cu motorul pornit nu merg  ,la conectare ledul de control se aprinde dar nu se automentine pe pozitia on. Cu motorul oprit manusile functioneaza optim, cu el pornit nu.Am masurat incarcarea e ek ,bateria e si ea ok.Am conectat manusile la priza unei masini (Yaris) aceleasi comportament.

Cum problema depaseste cunostintele mele in domeniu si manusile inca mai functioneaza (cel putin asa sper eu) nu as vrea sa arunc banii pe altele si pe deasupra cu riscul de a intampina aceeasi problema si cu cele noi , rog eventualii binevoitori cu cunostinte in domeniu sa-mi spuneti daca se poate face ceva in cazul asta.(banuiesc eu,scuze daca ce spun e o ineptie, ca problema ar fi fluctuatiile de tensiune ,daca as putea sa leg ceva pe cablul prizei care sa stabilizeze aceste fluctuatii  ,sau  ce se poate face in situatia descrisa)Mentionez ca priza originala avea cablu simplu fara alte componente electronice.

Mersi pentru eventualele raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

pai probabil nu se descurca cu incarcarea cu valori mai mari gen 13.6-14v cat baga un alternator moto in mintile lui, de masina nu stiu ce sa zic.

 

cam asta e singura variabila care o vad intre motor oprit si pornit

Link to comment
Share on other sites

Pe Virago nu am avut aceasta problema.

Am avut o perina electrica veche auto care avea pe cablu o piese cilindrica(nu cunosc denumirea sau rolul ei concret,nu are nimic scris pe ea ,valori sau altceva ) pe care nu am aruncat-o , am sa incerc sa dau tensiune manusilor prin ea ,problema e ca nu stiu cum sa o leg,daca are importanta polaritatea.Banuiesc eu ca rolul ei era sa protejeze rezistenta perinei de variatiile de tensiune, 

Daca e tensiunea prea mare poate ar ajuta sa inseriez cu un consumator(led?) sa -i mai ia din tensiune?

Mersi pentru raspuns.

Edited by Farfuridi
Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Nu mă pricep la instalațiile electrice, dar logic este că dacă se comportă la fel la mașină și moto, problema vine de la mănuși.

Dacă acel led de control se stinge după câteva secunde în ambele cazuri înseamnă că instalația lor are o formă de protecție care funcționează de exemplu împotriva umezelii, variației de curent sau la vreun scurt.

Presupunând că acele mănuși nu sunt făcute pe vreun vapor în ape internaționale, eu aș cauta sa trimit un mail la producător și să aflu răspunsul de la sursă.

În niciun caz nu aș face vreo improvizație.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mersi pentru răspunsuri. 

 

 

 

 

 

Producatorul nu am reusit sa-l contactez,in schimb am trimis un e.mail unei firme care a vandut   marca asta si de  la care am comandat probabil ceva nimicuri in trecut,sa vedem daca si cum raspund.

Intre timp am facut inca o proba practica la priza unui  passat ,de data asta manusile au functionat asa cum trebuie ,se pare ca se inteleg mai bine cu lucrurile mai vechi😄.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am înseriat un acumulator vechi ce nu mai înmagazinează aproape nimic(cel din poză) cca 1,1V pe + după siguranță, pe aparatul de măsură îmi dădea la priză cca 12,8V de la cca 13,8V. Legat provizoriu am făcut o tură de 2 ore, am verificat dacă se încălzește instalația, nimic alarmant. Legat definitiv, bonus un led care să descarce acumulatorul când nu mai primește tensiune. 

Link to comment
Share on other sites

Miroase a sanse de a face poc. Nu stiu cati amperi consuma manusile dar sunt sanse sa faca poc acumulatorul. Poti pune 1 sau 2 diode inseriate si alea scad 0.7 v.

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, tzunoi a spus:

Poti pune 1 sau 2 diode inseriate si alea scad 0.7 v.

Mersi ,asteptasem un astfel de raspuns. Poti sa-mi dai eventual niste repere valorice dupa care sa le pot comanda?M-.am uitat pe net sa le comand dar este precum acul in carul cu fan .

 

Acum 6 ore, tzunoi a spus:

 dar sunt sanse sa faca poc acumulatorul. 

Nu poc ,eventual fassss😆 si inainte de asta ar trebui sa se incalzeasca ,lucru pe care in 2 ore de functionare nu l-am sesizat. .Cred ca in stadiul actual e mai mult un consumator de tensiune ,atat in  timpul  cat si dupa  functionarea  sub tensiune ledul  abia  licare  , dupa oprire ,in circa 10 secunde se stinge complet.

 

IMG_20221126_154851.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu poti sa iti recomand… ca nu stiu exact. Poti fie cu una, doua diode, fie cu o rezistenta. Probabil ca bateria aia functioneaza ca o rezistenta. Poatr sunt altii colegi care pot recomanda exact ce si cum. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...