Jump to content

Lipsa biciclete full electric


Constantin
 Share

Recommended Posts

Alternativa in perioadele de suspendare permis.

Plina piata de biciclete electrice cu asistare la pedalare. Dar full electric ,nu!

Stiu teoria cu pedalarea, ca sa fie bicicleta. Dar cu tijele astea prin picioare, de la enduro, mai vrei sa mergi, uneori, ca pe un motor!

Cum ati rezolvat-o?

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Constantin said:

Alternativa in perioadele de suspendare permis.

Plina piata de biciclete electrice cu asistare la pedalare. Dar full electric ,nu!

Stiu teoria cu pedalarea, ca sa fie bicicleta. Dar cu tijele astea prin picioare, de la enduro, mai vrei sa mergi, uneori, ca pe un motor!

Cum ati rezolvat-o?

 

Nu exista pe piata full electric deorece legislatia europeana nu recunoaste acele vehicule ca biciclete, prin urmare ele se regasesc la moped/scooter/motocicleta in functie de caracteristci si bineinteles ca ai nevoie de un permis de conducere, inmatriculat etc.

 

DAR, in termeni coorporatisti, exista si workaround. Cumperi din afara EU, Israel de ex., probabil gasesti si altundeva, mai accesibil...dar nu stiu. Sau poate nimeresti una pe olx gata adusa de cineva.

Exemplu: https://www.olx.ro/d/oferta/bicicleta-electrica-350w-aluminiu-pliabila-16-inch-30-35km-full-electr-IDcLTwE.html

 

Sau gasesti homemade

https://www.olx.ro/d/oferta/chopper-bike-electric-70-km-autonomie-IDg9zDE.html?reason=ip|maria

 

Edited by sasesase
Link to comment
Share on other sites

Există kituri pe care le poți pune pe o bicicletă normală care pe lângă asistarea la pedalare au și opțiune de manetă de accelerație. Se găsesc și biciclete pe care sunt montate aceste kituri. Altfel, întotdeauna există "chopperele" alea electrice cu care merg toți conaționalii cu 4 clase...

Edited by vis-a-vis
Link to comment
Share on other sites

Asa ziceam si eu! Am luat una de 1000 w, 32 Ah sa semene cu mobra! Rotile de 10 ".

Dar dupa cateva zile am luat o groapa in asfalt si m-a aruncat. Noroc ca aveam casca. In Buc. gropile sunt frecvente. Asa ca am pus-o in cui!

Ai dreptate daca ar fi trotinete electrice cu roata fata macar de 15".

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Constantin a spus:

Asa ziceam si eu! Am luat una de 1000 w, 32 Ah sa semene cu mobra! Rotile de 10 ".

Dar dupa cateva zile am luat o groapa in asfalt si m-a aruncat. Noroc ca aveam casca. In Buc. gropile sunt frecvente. Asa ca am pus-o in cui!

Ai dreptate daca ar fi trotinete electrice cu roata fata macar de 15".

Am vazut intr o zi in trafic o trotineta cu roti de minim 13, probabil 14, asa la ochi. Habar nu am ce era, ca n-am apucat, dar mi s-a parut foarte interesanta. PE google n-am gasit nimic. Rotile erau cu profil mai subtire.... Toata trotineta era mare dar subtire, supla....

ce am gasit la un search

https://www.robotworld.ro/ms-energy-r10-black-grey?utm_source=compari.ro&utm_medium=shopping-campaign&utm_campaign=compari_shopping-click&gclid=CjwKCAiApvebBhAvEiwAe7mHSGAbLjrNt0h1PZ8FjGH__mgAoSQjbd7dj62CDst2aL3GsfZvv6sARhoCXtMQAvD_BwE

o combinatie de asta plus ceva cu suspensii si iese o dracie curioasa :D

 

Link to comment
Share on other sites

Merg pe mana ta! Voi lua asa ceva si experimentam.

In urma cu 58 de ani mi-am confectionat artizanal o bicla cu motoras de parbriz de Kraz si 2 baterii de Mobra. Cu antrenarea prin frictiune pe roata fata. Mergeam la serviciu cu 8 - 10 km/h.

eu pe bicla electrica.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Postez aici raspunsul meu la mesajul privat al initiatorului acestui topic, in caz ca mai sunt si altii interesati de varianta electrificarii unei biciclete normale:

 

"Buna ziua,

 

Am electrificat 3 biciclete cu motor central, fixat in butucul de la pedale, si 2 biciclete cu motor in roata fata.

 

Din punctul meu de vedere, varianta cu motor central e mai eleganta si se simte mult mai natural la pedalat. Ma refer la modelul de motor folosit de mine, care are si senzor de cuplu in axul pedalelor. Eu i-am rescris firmware-ul cu unul open-source, mult mai bun si mai customizabil decat cel initial. In felul asta i-am eliminat limitarea la 250W, este mult mai prompt si mai placut in asistenta la pedalat, are si functie de "cruise control" (mentine viteza curenta fara sa mai fie nevoie de pedalat).

 

In schimb daca doriti ceva mai asemanator functional cu o trotineta electrica, un motor in roata fata (sau spate) cred ca e mai potrivit. Vreau sa spun ca asistenta la pedalat e mai putin rafinata, in schimb exista un potentiometru cu care se poate doza puterea la roata (si implicit viteza), similar trotinetelor electrice.

 

Depinde in ce mod vreti sa mergeti preponderent. Prima varianta are putere mai mult decat suficienta pentru a nu fi necesar decat efort minim din partea dvs la pedalat., dar daca vreti sa mergeti distante mai mari fara sa pedalati deloc a doua varianta cred ca e mai nimerita.

 

Din cate imi amintesc, mai exista si motoare fixate in butucul de la pedale, care nu au senzor de cuplu, si sunt asemanatoare ca functionare cu motoarele fixate in roata (inclusiv potentiometru de "acceleratie"), dar trebuie sa verific ca sa va spun exact.

 

Referitor la preturi, pe motorul atasat butucului pedalelor am dat cam 300 de euro, pe motorul pentru roata fata (inclusiv roata propriu-zisa) cam 200 de euro. Pe componentele pentru baterii am dat intre 130 si 200 de euro, adica carcasa, celule 18650, tablitele pentru sudat celulele, modulul de incarcare, etc. Celulele le-am sudat singur, cu aparat de sudura in puncte pentru baterii. Bateriile gata asamblate sunt cu aprox. 50% mai scumpe decat facute in regie proprie. [...]"

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ăla fără senzor de cuplu e Bafang (8fun) dar are senzor de cadență. Însă se poate programa și devine destul de prietenos. Eu am urcat până pe vârful Omu cu o bicicletă cu Bafang de 750w, fără să mă dau jos de pe ea. 

Pentru finețe cel mai bun e kitul pentru pedalier, eu am și un Rohloff, butuc cu 14 viteze. Mi se pare combinația ideală, poți folosi orice lanț. 

Dacă bicicleta e strict pentru oraș și utilizatorul vrea doar accelerație, atunci motorul în butucul roții e răspunsul. Sunt unele pe la 3-5000w. Baterie să ai... 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...