Jump to content

Motocicleta electrica DIY


Recommended Posts

Salutari tuturor! Zilele astea mi-a aparut pe yt un clip cu motocicletele de la sur ron pe canalul baietilor de la 070. M-a atras instant tipul asta de motocicleta. Ceva electric pentru un ride in padure, usoara, care nu polueaza nici cu gaze nici fonic. Ideal!
Am vazut ca sunt cam scumpe modelele si e un lucru ambiguu legat de inmatriculare. Chipurile el are o viteza maxima de 50km/h si este incadrat ca moped, dar daca ii tai nu stiu ce cablu ii deblochezi potentialul de 70km/h. 
Dupa mi-a aparut pe yt un alt clip :   sa iti faci propria motocicleta electrica.

Teoretic nu cred ca e cine stie ce. Ii dai unuia un ciubuc sa iti faca cadrul pe dimensiunile dorite, dimensiunile "camarutelor" componentelor le analizezi inainte sa-ti faci cadrul.
Iti cumperi baterie, controller, legaturile electrice intre toate componentele, frane, faruri etc.
Intrebarea mea este urmatoarea. Daca reusesc sa fac o motocicleta proprie electrica care este mai puternica decat sur ron de exemplu sau altele (segway x160, x260, zero FX) din punct de vedere al vitezei, al puterii nominale, o pot inmatricula ca pe orice motocicleta normala sau nu e legal? Nu stiu daca cei de la RAR s-au intalnit cu motociclete electrice mai puternice decat mopedurile. 
Stiti cumva cum e legislatia in ceea ce priveste motocicletele DIY?
 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, Budistul110 a spus:

Pai daca ii dai bani omului sa sudeze niste tevi si sa faca forma dorita ce are ? Am zis un "ciubuc" la misto :) 

Dacă așa crezi tu că se construiește un cadru, "sudând niște țevi" (pe vreo 10 beri probabil), e clar că nu vei construi TU niciodată nici măcar un căruț de butelii!

Edited by ENEOS
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Lucian_M said:

Se umplu sudorii de ciubucuri, vor face cadre pe bandă, pentru toate gusturile.

Ce motocicletă are OP? Și ce vârstă?

Nu se zice 🕳️

3 hours ago, ENEOS said:

Dacă așa crezi tu că se construiește un cadru, "sudând niște țevi" (pe vreo 10 beri probabil), e clar că nu vei construi TU niciodată nici măcar un căruț de butelii!

TU domnule 

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 ore, Budistul110 a spus:

Nu stiu daca cei de la RAR s-au intalnit cu motociclete electrice mai puternice decat mopedurile. 

 

In practica este imposibil sa omologhezi ceva la RAR, chiar si cei care fac proiecte in firme autorizate au dificultati in a omologa ceva la RAR. Poti sa faci ceva pentru tine asa de amorul artei si sa mergi cu ea pe coclauri...

Link to comment
Share on other sites

Am urmarit topicul asta cu mult interes si trebuie sa recunosc ca sunt dezamagit. 

 

Speram la mai mult trolling... probabil tine de noul trend anti discriminare :)

 

In fond, nici nu inteleg ce e asa complicat la SpaceX aia. Mare smecherie sa faci un motor de racheta care arde niste combustibil si e evident ca are niste jeturi care o ghideaza inapoi pe pamant cu un soft. Oricine stie! Trebuie doar calculat capacitatea rezervoarelor. 

 

Cea mai amuzanta parte este ca doresti sa faci asta ca sa iesi mai ieftin :D:D:D

 

De ce nu cumperi un enduro vechi, arunci motorul si refolosesti restul? Cred ca e o provocare suficienta sa adaptezi electrica.

 

Oricum, cand te duci cu el la RAR, sa filmezi, te rog :)

Link to comment
Share on other sites

La 24.01.2023 la 17:22, Budistul110 a spus:

Salutari tuturor! Zilele astea mi-a aparut pe yt un clip cu motocicletele de la sur ron pe canalul baietilor de la 070. M-a atras instant tipul asta de motocicleta. Ceva electric pentru un ride in padure, usoara, care nu polueaza nici cu gaze nici fonic. Ideal!
Am vazut ca sunt cam scumpe modelele si e un lucru ambiguu legat de inmatriculare. Chipurile el are o viteza maxima de 50km/h si este incadrat ca moped, dar daca ii tai nu stiu ce cablu ii deblochezi potentialul de 70km/h. 
Dupa mi-a aparut pe yt un alt clip :   sa iti faci propria motocicleta electrica.

Teoretic nu cred ca e cine stie ce. Ii dai unuia un ciubuc sa iti faca cadrul pe dimensiunile dorite, dimensiunile "camarutelor" componentelor le analizezi inainte sa-ti faci cadrul.
Iti cumperi baterie, controller, legaturile electrice intre toate componentele, frane, faruri etc.
Intrebarea mea este urmatoarea. Daca reusesc sa fac o motocicleta proprie electrica care este mai puternica decat sur ron de exemplu sau altele (segway x160, x260, zero FX) din punct de vedere al vitezei, al puterii nominale, o pot inmatricula ca pe orice motocicleta normala sau nu e legal? Nu stiu daca cei de la RAR s-au intalnit cu motociclete electrice mai puternice decat mopedurile. 
Stiti cumva cum e legislatia in ceea ce priveste motocicletele DIY?
 


 

Si cand te-ai trezit era dimineata.

Acum 2 ore, jinxy a spus:

Am urmarit topicul asta cu mult interes si trebuie sa recunosc ca sunt dezamagit. 

 

Speram la mai mult trolling... probabil tine de noul trend anti discriminare :)

 

In fond, nici nu inteleg ce e asa complicat la SpaceX aia. Mare smecherie sa faci un motor de racheta care arde niste combustibil si e evident ca are niste jeturi care o ghideaza inapoi pe pamant cu un soft. Oricine stie! Trebuie doar calculat capacitatea rezervoarelor. 

 

Cea mai amuzanta parte este ca doresti sa faci asta ca sa iesi mai ieftin :D:D:D

 

De ce nu cumperi un enduro vechi, arunci motorul si refolosesti restul? Cred ca e o provocare suficienta sa adaptezi electrica.

 

Oricum, cand te duci cu el la RAR, sa filmezi, te rog :)


Cu sunet neaparat filmarea la RAR. Pacat ca s-a pensionat Dinicutu...

Link to comment
Share on other sites

Initiatorul a primit raspunsurile necesare,topicul se inchide. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...