Sari la conținut

Alegere Motocicleta


CataFlo
 Share

Postări Recomandate

Buna seara. Sunt constient ca la un moment dat ma voi aduna dup jos, vorba aceea motociclisti care au cazut si motociclisti care vor cadea. Revenind la marea dilema, astazi am hotarat sa ma implic intr-un proiect si va trebui sa retrag cel putin o mie din suma alocata pentru motor. Ma ajuta foarte mult sfaturile/parerile voastre. Scot latura sincera din mine si va spun ca inca de la inceput decand am luat A -ul l-am urmarit pe MotoJitsu un vlogger american destul de smart tipul(instructor moto acum) si el recomanda 300cc la inceput de drum in lumea moto si ma-m fixat pe asta

Sunt sigur ca va fi suficient un 30-40hp pentru inceput, plus ca vine cu indicator de treapta , hand guards, consum decent , far led , crash bar, roti spitate . Cred ca este un compromis bun pentru suma de 3800 euro prin rabla. Voi ce credeti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 135
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 2 minute, PzKpfW a spus:

 

Mă refeream la scăpat pe jos de pe loc sau la viteză mică, relax. Caz în care va dori să limiteze daunele materiale.

Pai asa nu iti mai iei in veci motocicleta noua. Si nici masina  noua ...

Nu vad diferenta intre a o scapa pe jos si a da unul peste ea in parcare, sau sa iti dea unul cu vopsea pe ea (ca tot mi s.a intamplat mie).

Se poate intampla dar nu este SIGUR si INEVITABIL

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, e ca tine. Îmi mențin sugestia.

 

39 minutes ago, CataFlo said:

Sunt constient ca la un moment dat ma voi aduna dup jos

 

Nu trebuie să te concentrezi pe gândul ăsta, dar nefiind obișnuit cu echilibrul, greutatea și mânuirea motocicletei pe loc/la viteză mică sunt toate șansele s-o scapi la un moment dat, s-o dai de un perete, să-ți alunece piciorul, etc. Să-ți iei o motocicletă nouă este tot timpul de preferat, dar să nu plângi lângă ea sau/și să nu aștepți după piese, garanții și altele.

 

39 minutes ago, CataFlo said:

Cred ca este un compromis bun pentru suma de 3800 euro prin rabla.

 

Nu cunosc motocicleta, dar din fișa tehnică mi se pare teribil de grea pentru un 350cc. Indicativ, un KTM Duke 390 (aceeași clasă) este cu vreo 20kg mai ușor.

 

Roțile spițate arată foarte fain, până trebuie să le cureți. Iar plasticele multe de pe ea (unele și inutile, vezi prostia aia de protecție de disc pe față) sunt doar chestii care se pot rupe.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, CataFlo a spus:

el recomanda 300cc la inceput de drum in lumea moto si ma-m fixat pe asta

 

Ca incepator este ideal sa te urci pe o mobra de capacitate mica, cu cat mai mica cu atat mai bine. Asa cum era de asteptat ai primit deja celebrele sfaturi proaste despre faptul ca te vei plictisi repede de o mobra cu motor mic si ca va fi greu sa o vinzi. Mobrele usoare si de capacitate mica te ajuta foarte mult ca incepator pt ca limiteaza (nu elimina) riscul de a face boacane si in afara de asta sunt mult mai manevrabile fata de mobrele de "600" pe care ti le recomanda unii inconstienti. Faptul ca te vei plictisi repede sau ca vei pierde niste bani la revanzare este infinit mai ieftin fata de varianta in care te urci pe mobra de capacitate mare 600-1000cmc si unde o eventuala boacana de incepator te poate costa sume importante de bani sau mai rau chiar integritatea fizica.

 

Mergi pe varianta de capacitate mica, este cea mai buna treaba pt tine ca incepator. Mergi cu ea minim doi ani (20-30000km) iar dupa aceea daca consideri ca ai nevoie de ceva mai mare poti sa faci pasul spre asa ceva. 

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arata fantastic acel Zontes, DAR...au incercat sa faca un fel de scrambler cu roti spitate (care nu au nici un sens pe asfalt) si protectie pentru discul fata (care e complet inutila pe asfalt, mai rau impiedica discul sa se raceasca), doar ca pt un scrambler trebuie si suspensie, iar ea nu pare ca are ceva capabil. A doua problema ar fi piesele: suspensie no-name, frane no-name. Daca se strica ceva, cum le inlocuiesti? Nici nu stiu unde ai gasi accesorii pt ea, de ex. crashbars. Greutatea cred ca e data de materiale ieftine, la fel ca la royal enfield. Nu stiu unde gasesti service si cine stie care o sa fie pretul de revanzare. De garantie nu mai zic...

 

Poate parea o afacere foarte buna sa iei un motor nou si IEFTIN, dar gandeste-te daca ti-ai cumpara o masina chinezeasca. 

 

Eu nu ma stresez cu scapat motorul. Am scapat nordenul de minim 10 ori si crashbarurile si-au facut treaba. Iti iei motor sa te bucuri de el, nu sa il tii tipla si sa faci bani la revanzare. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, jinxy a spus:

Arata fantastic acel Zontes, DAR...au incercat sa faca un fel de scrambler cu roti spitate (care nu au nici un sens pe asfalt) si protectie pentru discul fata (care e complet inutila pe asfalt, mai rau impiedica discul sa se raceasca), doar ca pt un scrambler trebuie si suspensie, iar ea nu pare ca are ceva capabil. A doua problema ar fi piesele: suspensie no-name, frane no-name. Daca se strica ceva, cum le inlocuiesti? Nici nu stiu unde ai gasi accesorii pt ea, de ex. crashbars. Greutatea cred ca e data de materiale ieftine, la fel ca la royal enfield. Nu stiu unde gasesti service si cine stie care o sa fie pretul de revanzare. De garantie nu mai zic...

 

Poate parea o afacere foarte buna sa iei un motor nou si IEFTIN, dar gandeste-te daca ti-ai cumpara o masina chinezeasca. 

 

Eu nu ma stresez cu scapat motorul. Am scapat nordenul de minim 10 ori si crashbarurile si-au facut treaba. Iti iei motor sa te bucuri de el, nu sa il tii tipla si sa faci bani la revanzare. 

 

 

Din ce am mai cautat gama 300-400cc este larga. Ar fi de luat in calcul si in MT03 sau KTM DUKE 390? Despre Ktm am auzi ca stau prin service mult, despre Yamaha numai de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.nordicamoto.ro/vehicule/motociclete/15155-husqvarna-svartpilen-401-2021?gclid=Cj0KCQiAorKfBhC0ARIsAHDzslvDCEzmCz23TVkoYOAefRQEhSZOxD9j80xQfCGnRjxmhEfqIn-88qoaAlYyEALw_wcB

 

sau asta...desi te vei simti putin inghesuit pe ea. cel mai bine treci pe la atvrom si incaleca pe ele - au de toate in showroom.

 

KTM are...probleme :D totusi la 1000e diferenta as recomanda oricand KTM/husky in detrimentul unei made in china/india etc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, CataFlo a spus:

Sunt constient ca la un moment dat ma voi aduna de pe jos, vorba aceea motociclisti care au cazut si motociclisti care vor cadea

Ai putea sa cazi ca fiecare dintre noi. Nu e obligatoriu sa o faci.

Dupa logica asta de cacao sunt soferi care au lovit masina si cei care o vor lovi, piloti de avioane care au cazut cu avionul si care vor cadea, etc.

Astea sunt chestii din alea de ''cunoscatori'' care incearca sa isi justifice mobrele facute praf, sau tijele de prin oase.

 

Ceea ce se vede in film nu este un crash-bar ci este un crash pad, care mai degraba are grija de motor decat de tine.

Un crash-bar este o chestie solida care iti apara picioarele daca cazi pe jos, cum este cel din poza pusa de mine, si care si-a facut treaba.

Sunt si crash-bar.uri care au grija mai mult de motor decat de pilot ....

 

Daca  mobra este noua, are ABS ceea ce este excelent. Restul sunt  chestii mai mult sau mai putin utile.

 

Ceea ce am remarcat este ca mobra pare sa aibe un unghi mare al furcii (nu l-am gasit in specificatii, dar nici nu am sapat adanc pe net), ceea ce o face mai stabila dar va reactiona mai lent la schimbarile de directie. Ceea ce pentru un incepator nu este neaparat rau.

Daca vei face un drive test cu un CB500X si apoi imediat cu Zontes350, unul din lucrurile pe care il vei remarca va fi ca CB-ul o sa ti se para ''mai manevrabil'', ceea ce este adevarat.

Dar cand vine vorba de stabilitatea mobrei cand dai peste un obstacol pe sosea, pe Zontes vei simti ca e ''mai stabila'' (se mai intampla, eu am dat peste un caine de vreo 30 de kg la Girugiu. Noroc ca eram cu chopper-ul. Daca as fi fost cu Transalp-ul sau RT-ul , nu stiu cum se termina. Asa cu chopper-ul am trecut peste bietul caine fara sa ma dezechilibrez).

 

Asadar, manevrabilitatea unei mobre nu este data de cat de mare este motorul in cmc, lucru pe care il afli daca te sui in viata ta pe un motor, ci de geometria mobrei.  Cauta pe net (si nu numai tu) despre RAKE si TRIAL si o sa te edifici.

Vrei manevrabilitate maxima, mai tai de la stabilitate. Ca la avionul F35 :crack:

Daca ai dubii, iti dau un choppper de 125 cmc sa vezi cum sta cu manevrabilitatea fata de un CB500X. Si vorba aia, vorbim de un motor cu cilindree de 4 ori mai mica.

 

De asemenea in ceea ce priveste masa mobrei conteaza in primul rand cum este centrul de greutate fata de sol.  Exista mobre grele, cum este Goldwing-ul (de care multi se sperie pentru ca are 400 Kg) cu care poti face opt-uri foarte usor, pentru ca centrul de greutate este foarte jos. Chiar am ridicat-o singur de jos dupa ce mi-a cazut intr-o parcare cu pietris pe jos.

 

Lasa la o parte aspectele tehnice si sfaturile nostre mai mult sau mai putin tembele, si spune cu mana pe inima , tu ce mobra iti doresti? Ei, aia sa ti-o iei. Bucuria primei mobre nu se va mai repeta. Este unica.  Banii ii mai faci , ii mai pierzi, dar chestia asta cu prima mobra este doar o data in viata.

 

Stiu ca me repet: se cade rau cu mobre mici (se moare si cu trotineta) si se scapa ieftin din accidente cu mobre mari si puternice. Nu dimensiunea si puterea mobrei sunt pericolul principal, ci  pilotul care nu stie care sunt limitele lui si ale mobrei, si care se lasa condus de mobra in loc sa o piloteze el.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Cavaleru a spus:

Tracer 700

in 6mii euro gasesti nimic. te rog, am urmarit juma de an.

La motodinamics, nu au nimic de vanzare, te duci in showroom (am fost in nov) si nu era nimic. si nici in pipera.

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

in care sigur o sa cazi

eu, 15 ani moto, nu am cazut niciodata. sa ma tina inca 15.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daytona/Zontes GK350

Din punct de vedere al echiparii as merge mai repede pe un Maverick 500, desi la design este o copie clara de GS, macar are protectie la vant si piese mai de calitate, etrieri Nissin, suspensii Kayaba, motorizare Loncin, etc. Per total sta mai bine la consumabile.

Editat de DKW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Irelevant cine cade si daca da, de cate ori. Toti suntem diferiti. 

 

Unii cad dintr-o prostie mai mare sau mai mica, ca si mine, fie ca am uitat sau nu am stiut niciodata faptul ca motorul nu se parcheaza decat cu fata la deal (ceea ce e foarte posibil sa se intample si la alti incepatori), fie ca vrei sa inclini motorul cu cricul lasat intr-o groapa (sau denivelare mai bine zis) si nu o mai poti tine, fie ca ajungi in benzinarie si neglijezi sau nu vezi pata de benzina atunci cand te pregatesti sa cobori cricul si aluneci cu piciorul de sprijin, fie ca...n lucruri disponibile incepatorilor dar puerile avansatilor. 

 

Altii, sunt mai intelepti de la inceput in ale fizicii si in general in ale vietii sau nu s-au lovit de problemele astea de la inceput, atunci cand ai sacul de norocul incepatorului inca mare.

 

Indiferent, parerea mea este ca nu te poti baza pe asta atunci cand alegi sa iti iei motor nou de incepator. Doua motive: este extrem de posibil sa o julesti dintr-o prostie mai mica sau mai mare si doi, este extrem de posibil sa iti doresti de fapt sa mergi pe alt gen de motor, odata ce ai cunoscut si experimentat senzatia. Ader la opinia asta exprimata si de alti participanti la discutie. 

 

Mersul pe motor nu e la fel ca cel din masina. Motocicleta se piloteaza, nu se conduce. E diferenta mare si doar cine trece prin asta, stie ce inseamna. Deci, nu recomand nici eu motocicleta noua din prima. Sub nicio forma. 

 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

KTM 390 m-a dezamagit rau: cautam ca berleuzul neutrul, de fiecare data. oglinda nu statea locului. Am zis nu.

KTM 890 adv o nebunie, dar e buget din alt film.

 

Preturi SH de zici ca au adunat praf de aur, nu nisip sau rugina.

si, am cautat sa incerc un scuter...cum nu am gasit la niciunii: yamaha nu mai avea nimic, pana in iunie nu miscau nimic, honda motorteam nici macar nu ii intereseaza cine intra in magazin (macar un buna ziua), piaggio la fel.

SYM aveau de toate: testat, cumparat, fericit! La 4k euro sym300 e maruntis, imi permit sa nu-mi placa pe termen lung, sau sa mai vina o motoreta de cursa lunga cand si timpul mi-ar permite asta (si daca ma lasa nevasta). Pentru stilul meu de mers si nevoile mele e ok. Mentionez ca nu am mai mers niciodata pe scuter.

 

Succes in alegere! 
 

 

WhatsApp Image 2023-01-15 at 19.41.52.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, jinxy said:

suspensie no-name, frane no-name

 

Etrierul față e de la J.Juan, un furnizor spaniol recent achiziționat de către Brembo. Sunt mai de buget, dar nu no-name. Pompa sau frâna spate par să fie ceva mai obscur.

 

image.thumb.png.2770ed26e6d327913f58e2955d0c5da4.png

 

Suspensiile par într-adevăr să fie ceva necunoscut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, CataFlo a spus:

Buna seara. Sunt constient ca la un moment dat ma voi aduna dup jos, vorba aceea motociclisti care au cazut si motociclisti care vor cadea. Revenind la marea dilema, astazi am hotarat sa ma implic intr-un proiect si va trebui sa retrag cel putin o mie din suma alocata pentru motor. Ma ajuta foarte mult sfaturile/parerile voastre. Scot latura sincera din mine si va spun ca inca de la inceput decand am luat A -ul l-am urmarit pe MotoJitsu un vlogger american destul de smart tipul(instructor moto acum) si el recomanda 300cc la inceput de drum in lumea moto si ma-m fixat pe asta

Sunt sigur ca va fi suficient un 30-40hp pentru inceput, plus ca vine cu indicator de treapta , hand guards, consum decent , far led , crash bar, roti spitate . Cred ca este un compromis bun pentru suma de 3800 euro prin rabla. Voi ce credeti?


Ai vazut mesajul privat de la mine de acum cateva zile? Iti explicam acolo de ce nu trebuie sa-ti iei decat marci consacrate, mai ales cand n-ai habar de mobre.

In rest...nu mai urmari vlogari! De niciun fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zontes e adus de cei de la SYM Romania care au si service si showroom si accesorii, tot ce le trebuie. Iar baietii de acolo sunt foarte saritori iar experienta cu ei este una f placuta. 

 

La cilindree mica chiar si marcile consacrate sunt destul de ieftin facute si nu stiu neaparat daca sunt mai bune. Acum depinde de fiecare daca are "sange" sa incerce un Zontes ceva. 

 

Eu unul nu am avut si pe scuter am mers pe Yamaha

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 14.02.2023 la 22:23, Speedy.K a spus:

oamenii astia fac scoala pe minim 600 cmc. Li s-or parea lesinate mobrele de scoala?

Toate alea au "căpăstru", nu lasă nici un instructor o 🏍 de 600 în configurația ei standard pe mâna învățăceilor! Poate de aia se și gândesc ei că se vor plictisi, raportează la cât poate 🏍 de școală "în blană", că sigur au prins ei momentul să-i dea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Escanor said:

La cilindree mica chiar si marcile consacrate sunt destul de ieftin facute si nu stiu neaparat daca sunt mai bune.

 

Ai dreptate, cam orice europeană din clasa asta se simte "ieftin". Japonezele stau parcă ceva mai bine, dar nu cu mult. Motocicletele chinezești actuale nu mai sunt "chinezării".

 

Doar că nu totul se rezumă la calitatea plasticelor. Motocicletele chinezești pentru piața vestică (cum este asta) sunt un amestec eterogen cu de toate. Au notat ce anume cere consumatorul vestic și au pus pe ea, fără să înțelegeagă cum și de ce - de la oglinzi, la far, la bord, evacuare, roți spițate, ș.a.m.d. Dacă mi se permite o licență poetică: sunt făcute lăutărește. Dacă unele lucruri sunt binevenite (crashpads standard, oglinzi pe ghidon, protecția de radiator), altele sunt inutile, kitsch sau chiar stupide: capcul de disc pe care l-am menționat, bordul și ergonomia lui, roțile spițate, etc. Îmi rezerv opinia finală până apar review-uri pe termen lung și până apuc personal să merg cu așa ceva, dar impresia generală este că deși au făcut progrese la partea de calitate, motocicletele astea sunt tot niște copii născute din reverse engineering.

 

Vorbesc din perspectivă proprie. Un începător probabil că nu și-ar da seama de detaliile astea și s-ar putea bucura de o astfel de motocicletă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, warlock a spus:

in 6mii euro gasesti nimic. te rog, am urmarit juma de an.

La motodinamics, nu au nimic de vanzare, te duci in showroom (am fost in nov) si nu era nimic. si nici in pipera.

eu, 15 ani moto, nu am cazut niciodata. sa ma tina inca 15.

 

 

in italia gasesti si mai ieftine, ti le aduce familia Biris, de ex: asta e in germanica: https://www.autoscout24.com/offers/yamaha-tracer-700-gasoline-red-d7fbc091-4062-4266-b6cc-ec676c426a49?sort=price&desc=0&lastSeenGuidPresent=false&cldtidx=13&position=13&search_id=1dq76uwspdj&source_otp=t10&source=listpage_search-results

o aduce motologistic la usa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Pot sa-mi permit sa va mai intreb  legat de un model. Sa zic ca am gasit o alternativa la Cb500x! Tot de la Zontes 🤫  un soi de sport tourer 

Astazi m-am urcat pe un Cb500x  din 2013 iar pozitia e super comoda , mult mai comoda ca la naked, îmi place ….. Am vrut sa fac o progrqmare pt test drive la Zontes , numai ca nu au modelele in showroom momentan. Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, warlock a spus:

KTM 390 m-a dezamagit rau: cautam ca berleuzul neutrul, de fiecare data. oglinda nu statea locului. Am zis nu.

KTM 890 adv o nebunie, dar e buget din alt film.

 

Preturi SH de zici ca au adunat praf de aur, nu nisip sau rugina.

si, am cautat sa incerc un scuter...cum nu am gasit la niciunii: yamaha nu mai avea nimic, pana in iunie nu miscau nimic, honda motorteam nici macar nu ii intereseaza cine intra in magazin (macar un buna ziua), piaggio la fel.

SYM aveau de toate: testat, cumparat, fericit! La 4k euro sym300 e maruntis, imi permit sa nu-mi placa pe termen lung, sau sa mai vina o motoreta de cursa lunga cand si timpul mi-ar permite asta (si daca ma lasa nevasta). Pentru stilul meu de mers si nevoile mele e ok. Mentionez ca nu am mai mers niciodata pe scuter.

 

 

 

 nu prea e 4K euro - mai pune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...