Sari la conținut

1. Grande Prémio TISSOT de Portugal 2023


Kagemusha
 Share

Postări Recomandate

Fabio Quartararo slams stewards - “They have no idea, I don’t know what they’re doing”

Ups :)

 

"No. They have no idea. We said ‘if someone hits someone and makes them lose lap time, or hurts someone, it’s a long lap penalty.Joan got a long lap penalty. Marini, I am sorry that he crashed, but he hurt someone else. He broke [Enea’s] shoulder - and nothing [happens].I don’t know what they are doing. We must change. In the briefing, this was the main thing - we stayed for two hours to talk about one thing, then they didn't do it!"

 

"He was on the limit," said Quartararo about Marquez’s misjudgement. "But it can happen. A mistake, yes. But [on Saturday] Joan Mir touched me. He got a long lap penalty. If you’re far, and you want to score points, you have to take risks. It’s a half-point so what do you want to do? For me, it’s better to be in two races because 12 laps is the jungle. Being aggressive is not a problem. Having two starts is a bigger risk, because the biggest risk is on the first lap. In the end, it doesn’t matter because we are here to race, and I don’t want to be a rider who complains about everything."

 

"There are 37 points in one weekend, everyone wants as many points as possible.You have to be at the limit - but then you’re closer to a mistake. Also, with two days of testing here, everyone started FP1 on the limit. The pace this weekend was extremely fast."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 455
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

acum si daca penalizezi fiecare contact unde ajungi, eu zic sa mearga fiecare 24 de ture singur pe pista, cel mai bun timp castiga, asa nu se mai bate nimeni cu nimeni, nu se risca contacte, nu nimic.. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, Cavaleru a spus:

acum si daca penalizezi fiecare contact unde ajungi, eu zic sa mearga fiecare 24 de ture singur pe pista, cel mai bun timp castiga, asa nu se mai bate nimeni cu nimeni, nu se risca contacte, nu nimic.. 

 

cred ca pb e faptul ca Mir care l-a atins pe Q si a cazut, a luat un long lap, Marini care i-a rupt unaru lui Bes si a cazut nu a lust LLP. 
Oare de ce? De ce a luat Mir si nu a luat Marini. Ori penalizezi pe toti, ori pe niciunul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, damager a spus:

 

cred ca pb e faptul ca Mir care l-a atins pe Q si a cazut, a luat un long lap, Marini care i-a rupt unaru lui Bes si a cazut nu a lust LLP. 
Oare de ce? De ce a luat Mir si nu a luat Marini. Ori penalizezi pe toti, ori pe niciunul. 

Pai mir s a băgat știți voi cu ambiție dar fără talent în timp ce marini a căzut pur și simplu, a fost mai puțină intenție. 
Gen?
 

 

E de înțeles într-un fel.

Mm la fel, ambiție < talent.
Deci penalizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, damager a spus:

 

cred ca pb e faptul ca Mir care l-a atins pe Q si a cazut, a luat un long lap, Marini care i-a rupt unaru lui Bes si a cazut nu a lust LLP. 
Oare de ce? De ce a luat Mir si nu a luat Marini. Ori penalizezi pe toti, ori pe niciunul. 

Ajungem din nou la discutia de principiu: ce penalizam? Greseala sau intentia/pilotajul iresponsabil? Pentru ca in mod clar, exista mari diferente intre ele, iar rolul stewarzilor tocmai asta este, sa discearna. Pentru asta trebuie definit (in regulament) foarte clar, ce anume este o eroare de pilotaj, intentie, pilotaj iresponsabil, etc. In acest moment, penalizarile se dau cu totul arbitrar si/sau politic. La Mir, Marini sau Q la Assen, s-a vazut ca oamenii nu au avut nici o intentie, pur si simplu au gresit. Nici unul dintre acesti piloti nu se caracterizeaza prin agresivitate excesiva, lipsa de fairplay sau pilotaj iresponsabil. La MM lucrurile stau altfel. La el se repeta genul asta de infractiuni, dupa un patern clar. Cei mentionati mai sus iau cate un LL (exceptie Marini, care, btw nu i se poate reprosa nimic acolo, a facut interiorul curat, doar ca a pierdut spatele si asta a fost) iar MM il pulverizeaza pe unul si ia doar doua LL. Aleix a spus bine, trebuia sa stea macar o cursa altfel se ajunge in situatia aberanta, in care o ciocnire de carene si o iesire mai larga este penalizata la fel ca o intrare la rupere, a la Marquez. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Method a spus:

Fabio Quartararo slams stewards - “They have no idea, I don’t know what they’re doing”

Ups :)

 

"No. They have no idea. We said ‘if someone hits someone and makes them lose lap time, or hurts someone, it’s a long lap penalty.Joan got a long lap penalty. Marini, I am sorry that he crashed, but he hurt someone else. He broke [Enea’s] shoulder - and nothing [happens].I don’t know what they are doing. We must change. In the briefing, this was the main thing - we stayed for two hours to talk about one thing, then they didn't do it!"

 

"He was on the limit," said Quartararo about Marquez’s misjudgement. "But it can happen. A mistake, yes. But [on Saturday] Joan Mir touched me. He got a long lap penalty. If you’re far, and you want to score points, you have to take risks. It’s a half-point so what do you want to do? For me, it’s better to be in two races because 12 laps is the jungle. Being aggressive is not a problem. Having two starts is a bigger risk, because the biggest risk is on the first lap. In the end, it doesn’t matter because we are here to race, and I don’t want to be a rider who complains about everything."

 

"There are 37 points in one weekend, everyone wants as many points as possible.You have to be at the limit - but then you’re closer to a mistake. Also, with two days of testing here, everyone started FP1 on the limit. The pace this weekend was extremely fast."

Asta este o postare pentru followerii sai. De parca el nu depaseste la limita☘️

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, xt600 a spus:

Ajungem din nou la discutia de principiu: ce penalizam? Greseala sau intentia/pilotajul iresponsabil? Pentru ca in mod clar, exista mari diferente intre ele, iar rolul stewarzilor tocmai asta este, sa discearna. Pentru asta trebuie definit (in regulament) foarte clar, ce anume este o eroare de pilotaj, intentie, pilotaj iresponsabil, etc. In acest moment, penalizarile se dau cu totul arbitrar si/sau politic. La Mir, Marini sau Q la Assen, s-a vazut ca oamenii nu au avut nici o intentie, pur si simplu au gresit. Nici unul dintre acesti piloti nu se caracterizeaza prin agresivitate excesiva, lipsa de fairplay sau pilotaj iresponsabil. La MM lucrurile stau altfel. La el se repeta genul asta de infractiuni, dupa un patern clar. Cei mentionati mai sus iau cate un LL (exceptie Marini, care, btw nu i se poate reprosa nimic acolo, a facut interiorul curat, doar ca a pierdut spatele si asta a fost) iar MM il pulverizeaza pe unul si ia doar doua LL. Aleix a spus bine, trebuia sa stea macar o cursa altfel se ajunge in situatia aberanta, in care o ciocnire de carene si o iesire mai larga este penalizata la fel ca o intrare la rupere, a la Marquez. 


nici Marini nu a pierdut spatele, nu mai asculta comentatorii ca habar nu au despre ce vorbesc, a pierdut fata exact ca Mir. Parerea mea e ca si el merita un LLP. Daca ei au luat LLP, atunci MM double LLP. La urmatoarea abatere BAN.

dar nu despre asta e vorba, atata vreme cat nu este clar in regulament cand se penalizeaza si cand nu decizia ramane subiectiva. si atunci o sa fie si in functie de pilot.

nu cred ca e usor sa reglementezi asta, ca risti fie sa nu mai ai depasiri, fie sa nu mai ai piloti☺️.

btw, nici chestia asta nu e reglementata, cand se da BAN. Cand se gandesc stewarzii... 

 

Dupa parerea mea, nici Marini si nici Mir nu meritau LLP pt ca in acel moment erau mai rapizi decat pilotii din fata lor.

in schimb MM era clar mai lent decat aman2.

 

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, damager a spus:


nici Marini nu a pierdut spatele, nu mai asculta comentatorii ca habar nu au despre ce vorbesc, a pierdut fata exact ca Mir. 

 

nu cred ca e usor sa reglementezi asta, ca risti fie sa nu mai ai depasiri, fie sa nu mai ai piloti☺️.

btw, nici chestia asta nu e reglementata, cand se da BAN. Cand se gandesc stewarzii... 

 

Nu ascult de comentatori, in general nu ascult comentariul, pentru ca la ora aia cel mic doarme langa mine. Asa mi s-a parut in cursa si asa mi se pare si in clipul asta: 

Daca specialistii spun altceva, my fault. 

 

Nu spun ca este usor, tocmai de aceea regulamentul ar trebui scris de juristi, dupa consultari cu riderii si tehnicienii. Actualul regulament este de toata jena. Aminteste-ti de faza in care Q isi scosese sutienul si concura cu izmenele deschise, iar regulamentul nu are un articol care sa penalizeze in mod expres o asemenea situatie, desi acelasi regulament prevede obligativitatea purtarii echipamentului. Nu mai este nimic de zis. 

Cat despre lipsa depasirilor sau a riderilor, acelasi lucru se intampla si atunci cand domneste arbitrariul. Cand Q a fost penalizat la Assen (moment care a cantarit enorm in evolutia lui ulterioara. Practic atunci s-a rupt campionatul), a si declarat ca in acest caz nu o sa mai faca depasiri, ca sa nu mai primeasca penalizari. 

 

Banul este instrument "politic".  Daca anul trecut, Q facea o intrare la oase, precum MM weekend-ul asta, lua ban. MM ia doar 2LL. 

 

 

Cam are dreptate Patterson: https://the-race.com/motogp/four-riders-out-what-caused-motogps-brutal-2023-opener/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, xt600 a spus:

Nu ascult de comentatori, in general nu ascult comentariul, pentru ca la ora aia cel mic doarme langa mine. Asa mi s-a parut in cursa si asa mi se pare si in clipul asta: 

Daca specialistii spun altceva, my fault. 

 

Nu spun ca este usor, tocmai de aceea regulamentul ar trebui scris de juristi, dupa consultari cu riderii si tehnicienii. Actualul regulament este de toata jena. Aminteste-ti de faza in care Q isi scosese sutienul si concura cu izmenele deschise, iar regulamentul nu are un articol care sa penalizeze in mod expres o asemenea situatie, desi acelasi regulament prevede obligativitatea purtarii echipamentului. Nu mai este nimic de zis. 

Cat despre lipsa depasirilor sau a riderilor, acelasi lucru se intampla si atunci cand domneste arbitrariul. Cand Q a fost penalizat la Assen (moment care a cantarit enorm in evolutia lui ulterioara. Practic atunci s-a rupt campionatul), a si declarat ca in acest caz nu o sa mai faca depasiri, ca sa nu mai primeasca penalizari. 

 

Banul este instrument "politic".  Daca anul trecut, Q facea o intrare la oase, precum MM weekend-ul asta, lua ban. MM ia doar 2LL. 

 

 

Cam are dreptate Patterson: https://the-race.com/motogp/four-riders-out-what-caused-motogps-brutal-2023-opener/


pai si ti-i se pare ca pleaca spatele? Sau pur si simplu motoreta cu totul de sub el. Uita-te la unghiul ee inclinare al lui si al celorlalti de langa el.

ma rog, nu despre asta e discutia. Clar e o greseala de pilotaj, dar in virtutea penalizarii lui Mir trebuia sa primeasca si el. 
dar na, ei ai alte date.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 35 minute, damager a spus:


pai si ti-i se pare ca pleaca spatele? Sau pur si simplu motoreta cu totul de sub el. 

Da, mai degraba a plecat moto cu totul. 

 

In alta ordine de idei, iata ce spune Miller despre elementul aero de pe coada: “I was kind of hesitant to put it on because it is ugly! But I noticed a massive difference especially though corner 9 and 12 and even the last corner. Just the load on the bike. Once a certain speed was hit, you can feel it push the tyre and really force the tyre into the ground, which was nice.”   Sursa: https://www.crash.net/motogp/news/1023013/1/jack-miller-weird-being-other-side-ducati-power

Q+Yamaha nu au stiut sa traga foloase din aceasta solutie, apoi se plang ca nu au grip pe spate... 

Si tot Miller, despre KTM: 

Another pleasant surprise was that the RC16 proved less physical to ride than the Ducati.

“I felt less than the Ducati in terms of physicality,” he said. “The bike itself is rather nimble. My neck was a bit stiff towards the end but it’s always gets pretty stiff in Portimao, you’ve got three rights in a row and the first corner before you can stretch your neck the other way a bit.”

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici merge angajat un inginer de aeronautica, ala e in stare sa deseneze un eleron cum trebuie pt pianu lu Q ca sa cante niste simfonii la el :D

 

mi-a aparut asta pe facebook:

 

Just in: Razlan is angry!!! This from the team;

CryptoDATA RNF MotoGP Team pushes for harsher penalties on reckless racing

CryptoDATA RNF MotoGP Team, following a recent incident of reckless and irresponsible racing displayed by Marc Marquez against Miguel Olivera, is pushing for harsher and severe penalties from the FIM Stewards.

MotoGP races whether it be a sprint or main races, are high-speed and high-intensity, where every rider wants to win at all costs. However, such aggressive behavior can often lead to dire consequences, not only for the riders themselves but also for their fellow competitors.

The incident at the recent race between Marc Marquez and Miguel Olivera should serve as a wake-up call for riders in MotoGP, Moto2, and Moto3. Thus, it is imperative that they are reminded of the severity of the punishment for any kind of reckless and irresponsible racing.

CryptoDATA RNF MotoGP Team condemns such behavior and strongly advocates for stricter penalties to deter future offenders including the team own riders. We urge the FIM Stewards to take quick and decisive action against such reckless riding, setting examples for the younger and upcoming riders in Moto3 and Moto2.

We believe that safety is the top priority in any sport, and MotoGP must take necessary actions to ensure the safety of all its riders. We look forward to supporting the FIM Stewards in their ongoing efforts to develop a safer and more responsible racing environment.

 

 

si o declaratie de pe siteul RNF:

Razlan Razali, Founder and Team Principal CryptoDATA RNF MotoGP Team

“That hasn’t been a good result of the first race, for obvious reason. I will push for tougher penalties for riders who recklessly endangered other riders in this incident. MotoGP riders need to be made an example for the younger Moto2 and Moto3 riders and reckless racing like this need to be severely punished so that riders are aware of what not to do. After all, it's a 25 laps race not a sprint race and this happened to Miguel on the third lap. Fortunately, Miguel is okay with no broken bones and we wish him a good recovery in the next couple of days before flying off to Argentina. For Raul, he showed a good progress during the Sprint Race yesterday, unfortunately for the main race today, he suffered some issues with his right arm. We will have to evaluate the situation and find a solution for the next race." 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, PzKpfW a spus:

Inginerii aero din motorsport sunt mai buni decât cei din aeronautică.

 

pe moto nu prea a fost pana acum cativa ani o astfel de specialitate poate au nevoie de altceva :)

 

oricume clar ca Yamaha are nevoie de ajutor :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-a cam surprins peco ca a luat si sprintul - mare problema.

stiu ca uneori pleca agresiv din prima dar am uitat chestia asta.

 

e complet rau de tot peco.

parca imi pare rau pt el ca o sa ia MM titlul asta si ii fura nr 1 :grinbandit:

ce sa-i fac daca poarta "1"?

 

 

 

q anonim rau frate.

mm decent zic eu, poate sa se tina dupa baietii mari, are nevoie de niste timp.

Acum 1 oră, Cavaleru a spus:

oricume clar ca Yamaha are nevoie de ajutor :)

englezii mereu spuneau ca toti pilotii vor mai multa putere dar puterea aia poate sa strice tot echilibrul ala fin.

Q se califica bine in trecut, mai slab anu trecut pe final si si mai slab anu asta.. nu-l vad bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, frigider a spus:

m-a cam surprins peco ca a luat si sprintul 

Te-ai lămurit ca testele cam spun adevărul? 

Cine a fost sus în teste a fost și în curse. 

Asa a fost tot timpul, cu mici excepții, însă cine vrea sa vada, vede. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, danypop a spus:

Te-ai lămurit ca testele cam spun adevărul? 

Cine a fost sus în teste a fost și în curse. 

Asa a fost tot timpul, cu mici excepții, însă cine vrea sa vada, vede. 

pai mm a fost rau in teste si a fost decent de sus in cursa. pana la incident.

 

unii arata toate cartile in teste, altii nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Cavaleru a spus:

aici merge angajat un inginer de aeronautica, ala e in stare sa deseneze un eleron cum trebuie 

Ai zis bine din aeronautica, avand in vedere particularitatile dinamice ale unei motociclete, care sunt mai apropiate de cele ale unui avion decat de cele ale unui vehicul pe 4 roti. Poate ca de aici bajbaielile in domeniul aero, al unor constructori, care cauta solutii in curtea F1. Problema este ce guru in  aero de la Lockheed Martin ar fi tampit sa vina in MotoGP? ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 28 minute, frigider a spus:

pai mm a fost rau in teste si a fost decent de sus in cursa. pana la incident.

 

A fost decent cu ajutor (în Q) și mult noroc (în cursă). În cursa principala din dorința de a fi "decent" (nu cred ca se gândea o clipa la victorie sau podium) a forțat de la bun început peste limită. Am văzut rezultatul... 

Acum 30 minute, frigider a spus:

 

 

unii arata toate cartile in teste, altii nu.

Aia e o prostie... 

Daca nu îți încerci limitele în teste, nu poți progresa. Cum știi unde și ce trebuie sa îmbunătățești dacă nu mergi la limită? 

Asta e rolul testelor, să-ți găsești limitele și sa îmbunătățești materialul.. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, danypop a spus:

Aia e o prostie... 

Daca nu îți încerci limitele în teste, nu poți progresa. Cum știi unde și ce trebuie sa îmbunătățești dacă nu mergi la limită? 

se tratează chestii,sau ataci circuitul pe bucăți.

Nu tre sa mergi blanao non stop.

 

Ca chestie cică la ducati se fac teste și în orb,adică nu i se spune pilotului de teste  ce anume testează și el vine cu comentarii.

 

 

 

 

* deși unii au făcut simulare de sprint...Hmmm 

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, xt600 a spus:

Da, mai degraba a plecat moto cu totul. 

 

In alta ordine de idei, iata ce spune Miller despre elementul aero de pe coada: “I was kind of hesitant to put it on because it is ugly! But I noticed a massive difference especially though corner 9 and 12 and even the last corner. Just the load on the bike. Once a certain speed was hit, you can feel it push the tyre and really force the tyre into the ground, which was nice.”   

Gandirea lui Miller e devastatoare : "am ezitat sa-l pun pt ca era urat".Facepalm.Nu inteleg de ce inginerii ii cer parerea,sa i-l puna si punct.

 

Pai de cand KTM colaboreaza cu RBR,se vad unele chestii nu? :)

1 oră în urmă, frigider a spus:

Ca chestie cică la ducati se fac teste și în orb,adică nu i se spune pilotului de teste  ce anume testează și el vine cu comentarii.

Makes sense.Pt a nu influenta feedback'ul pilotului.Il urca pe ea si dupa test ii fac debriefing si astfel au parte de feedback'ul neinfluentat de pareri personale.Are logica.

 

In alta ordine de idei,telenovela continua :

337503133-6024968260913615-8349748494340

 

HRC face apel la FIM cu privire la modificarea penalizarii lui MM.

Ei au fost fraieri - trebuia ca MM/HRC sa nu zica nimic despre intentia de a absenta in Argentina (pt ca astfel comisarii nu isi mai schimbau penalizarea),sa vina in Argentina sa participe de forma sa mearga la relantiu sa faca in primele 3 ture cele 2 long laps si sa traga la boxe.Si salut.

E un deget la mana - cred ca poate merge 3 ture la relantiu.Cred ca ar fi fost declarat fit to race din moment ce i l-a pus in suruburi.

Nu sunt praduitori ca aia din F1 nu ii duce capul la manevre :)

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, danypop a spus:

Acum ori o vinde să-și ia ducati ori o vinde și pune mănușile-n cui

Screenshot_20230329_155645_com.android.chrome~2.jpg

genial, folosita 3 ziel :crack:

Acum 28 minute, Method a spus:

Ei au fost fraieri - trebuia ca MM/HRC sa nu zica nimic despre intentia de a absenta in Argentina (pt ca astfel comisarii nu isi mai schimbau penalizarea),sa vina in Argentina sa participe de forma sa mearga la relantiu sa faca in primele 3 ture cele 2 long laps si sa traga la boxe.Si salut.

nu zici tu rau, dar doar daca era declarat fit to race.

ca ii pune nush ce exercitii sa faca gen?

 

sa nu isi indoaie placa din deget man, deja-vu naibii.

nu stii cum inchide un geam. 

 

 

acum serios, stiu ca si rossi atacase decizia aia de a pleca de pe ultimul loc si nu a facut nimic, a reusit cineva sa combata o astfel de decizie?

Dacă ai LL îl faci în primele 3 ture.

Dacă ai 2 tot în primele 2 ture le faci?

E cam grav.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haidi, bre, că e cât se poate de normal să le facă în prima cursă la care participă,  au fost ăia băbălăi când au dat prima sancțiune! Doar că penalizarea mmizerabilului îi pune în pericol pe toți ceilalți piloți. 

Chiar, cum face dublu tur lung (în română care va să zică), 2 tururi la rând,  unul sâmbătă și altul duminică sau..? Bine asta dacă reușește să se abțină cu popicele după primul long lap și rămâne suficient în cursă să-l apuce și pe-al 2lea...

Razlan de la rnf s-a luat după ce comentăm noi p-aci, nu știți că are cont pe mociclism?!?

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...