Sari la conținut

5. SHARK Grand Prix de France 2023


B.B.
 Share

Postări Recomandate

Acum 40 minute, B.B. a spus:

Cred ca am confundat eu incidentele, nu e cel in care s-a impiedicat de luca marini si a ramas in mijlocul pistei? :D 

 

e vorba de primul viraj dupa start, in care AM vine sageata din spate, a franat foarte tarziu si obliga 3 piloti sa iasa in lateral ca sa nu iasa popicarie...

 

vezi ca e si scena dinainte de podium cand comenteaza primii 3 highlighturile cursei si poveste Zarco cum a venit AM sageata pe langa el si a trebuit sa il evite. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 564
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 11 ore, Cavaleru a spus:

Daca ne uitam im perioada in care a absentat MM din 2020, victoriile honda se numara cred pe degetele de la o mana, in timp ce yamaha dat vicecampion in 2020 cu echipa de client, a luat campionatul in 2021 cu echipa de uzina si aceeasi echipa l-a pierdut pe propria prostie in 2022

Din 2020 pana azi, in perioada in care a absentat MM, victoriile Honda se pot numara pe un singur deget: CotA 2023 cu Rins

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, B.B. a spus:

Ma lamureste si pe mine cineva ce e cu KALEX-ul asta? De unde pana unde sunt aia experti in cadre de aluminiu ca nu inteleg, au vreun geniu acolo sau cum fac?

Adica cineva de talia HRC dupa zeci de ani de motorete si motoGP nu sunt in stare sa faca un cadu calumea si tre sa-l cumpere de la Kalex?

Eu intainte de aparitia MOTO2 nici nu auzisem de ei, sa fiu sincer, sunt ceva firma din Elvetia parca? 

 

pai se pare ca de ani de zile nu sunt in stare sa faca o honda care da feedback cu roata fata.

 

stii cum e cand te uiti prea mult la aceeasi problema si tre sa te dai inapoi si sa faci altceva ca sa revii cu forte proaspetete... fix asa face si honda, numai ca dupa cine stie cate iteratii si modificari au zis sa lasa pe cineva a carui specialitate este cadrele motocicletelor de curse si sa vada ce iese. MM a zis ca e mai bine dar ca necesita fine tunning si ca sunt pe drumul cel bun..

 

Kalexul e top dog in moto 2, doar o singura echipa foloseste alt cadru cei de la Boscoscuro care folosesc cadrul propriu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, frigider a spus:

 

omu a gasit la yama o moto super decenta. pe care a mers bine, nesimtit de bine as spune.

apoi pe masura ce au trecut anii cu el pilot 1 s-a dus pe pla.

 

cert e ca devine din ce in ce mai rau.

 

Ai sintetizat foarte bine toata discutia. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, B.B. said:

Ma lamureste si pe mine cineva ce e cu KALEX-ul asta?

 

O firmă cu câțiva angajați dintr-o comună de lângă Augsburg, în Bavaria.

 

1 hour ago, B.B. said:

Adica cineva de talia HRC dupa zeci de ani de motorete si motoGP nu sunt in stare sa faca un cadu calumea si tre sa-l cumpere de la Kalex?

 

Da. Nu pentru că inginerii de la HRC nu ar fi destul de buni, ci pentru că nu sunt la fel de specializați ca cei de la o firmă care doar asta face. Companii precum Kalex au expertiză și mai ales experiență în construcția de șasiuri și subansamble în motorsport în mod specific; mai mult, nefiind blocate într-un context specific (cei de la HRC au lucrat doar cu materialul lor), au o experiență mult mai variată.

 

image.thumb.png.d4f6722497c7fe3505d041ccf23ca57a.png image.thumb.png.66f74e6410237fca25e38deafd73f22c.png image.thumb.png.464f4c2da3f946bfd34418423ef2260a.png

 

Mai departe, centrul motorsportului la nivel global rămâne în Europa (mai ales UK și DE). AIci sunt majoritatea echipelor, majoritatea inginerilor și școlilor de profil. În mod implicit, firme precum Kalex au proximitate geografică și cu clienții lor și mediul competițional (campionatul de motociclism viteză este "mondial", dar de fapt foarte euro-centric, de la echipe la circuite), ceea ce este iarăși un avantaj.

 

Pentru HRC este vorba de un calcul simplu în timp și bani: nu merită să investească într-o echipă internă care să facă asta și să aștepte apoi rezultate, când pot, pentru o sumă mult mai mică, să cumpere expertiză (pentru că asta fac de fapt) de la o firmă specializată în domeniu. Iar germanii au o istorie în ceea ce privește ingineria. Încă un exemplu de companie din mediul "rural" din Germania care face material competițional de prin anii '80 - Böckers Alu-Construction. Au făcut inclusiv șasiu de aluminiu pentru Ducati 851/888:

 

image.thumb.png.5cc9870e128e3553e302e9bb289ff90e.png

 

2 hours ago, Method said:

China leads US in global competition for key emerging technology

America losing the race with China on tech in 37 out of 44 key areas, study funded by the State Department

China outpacing US in critical tech research ‘should be a wake up call’

Poate daca citim si ne documentam...ne vom trezi nitel.Repet,sunt long gone vremurile cand faceau adidasi Mike,China e departe rau.Ori cand e peste SUA la destule ramuri tehnice,cred ca nu ar fi o problema un cadru,o aero rudimentara sau un motor Otto.

 

Vorbim despre lucruri diferite, iar imaginea pe care o ai este puțin distorsionată.

 

Toate articolele de mai sus au aceeași sursă, un studiu al unui think-tank australian. Nu neg validitatea concluziilor, dar este vorba de domenii de cercetare care au importanță strategică sau/și militară pentru China și care sunt finanțate direct de către stat în acest sens. Pe termen lung vor avea impact într-un anumit context (unele au deja, vezi scandalul Huawei), dar vorbeam aici despre producția și rezultatele actuale ale industriei chinezești, care la nivel de înaltă tehnologie se bazează (încă?) pe furnizori externi.

 

Câteva exemple în acest sens:

  • China are cea mai mare rețea de trenuri de mare viteză din lume, dar trenurile și tehnologia pe care le folosesc sunt europene sau japoneze. 
  • Sunt printre cei mai mari producători de semiconductoare, dar aparatele de care se servesc pentru a le fabrica vin din Europa (ASML de exemplu).
  • Comac, cel mai mare producător chinez de avioane (care se visează și va deveni probabil rival cu Airbus și Boeing) a fost acuzat de spionaj indistrial de către americani și folosește componente (avionics, motoare, etc.) de producție americană și europeană.

Lista poate continua, dar cred că situația este clară. Lucrurile se poat schimba pe viitor, dar în momentul de față industria chineză se bazează pe transfer tehnologic, spionaj și copiere. Personal cred că logica învechită a PCC-ului în acest sens ("putem produce orice, mai bine și mai ieftin decât ceilalți") este puțin falimentară într-o lume globalizată, dar asta este o altă discuție.

 

Revenind la subiectul topic-ului: în momentul de față, chinezii nu au capacitatea de a veni într-un campionat precum este MotoGP cu un constructor propriu și a fi competitivi - și ar fi dealtfel și irațional. Prezență pot avea (vezi ce a făcut Kove/Colove la Dakar anul ăsta), dar nimic mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, xt600 a spus:

In aparenta si teorie, poate parea logic ceea ce a decis, in practica insa, ma tem ca omul este intr-o ceata totala. Pai cum sa revii la set up-ul de acum doi ani, cu un motor diferit, cu putere mai mare, mai agresiv in livrarea puterii, care necesita o alta configurare a electronicii, elementelor aero, etc.  Eu raman la parerea ca baiatul asta devine, incet dar sigur, un nou Vinales. Omul nu intelege, nu simte, pentru el nimic din ceea ce aduce uzina nu este util. Chiar nimic, nimic?? Pai motoreta se "dezvolta" pe baza datelor si feedback-ului dat de el. El e centrul de gravitatie al echipei Yamaha. Uzina ii trimite componente puse la punct pe baza informatiilor pe care le ofera el.  Si, sa vezi ce! Amu se intoarce la set up-ul din 2021. Adica la ala la care lucrase fraierul ala de dinaintea lui.  Raman la parerea ferma ca atata vreme cat Yamaha va face dezvoltarea pe mana lui Q, se vor afunda din ce in ce mai rau.  Prin comparatie, a se vedea ce progrese a facut KTM, in materie de comportament si performante, de cand testeaza pentru ei Pedrosa. 

Mda,nu inteleg nici eu cum poate adopta setupul unei motorete cu total alt motor.Insa nu sunt de parere ca Q e un ageamiu,cred ca stie foarte clar ce face.Cred ca problema nu e la el,ci la Yamaha.Si da,se poate ca piesele sa nu functioneze.

Si reteta de succes ne-au aratat-o Ducati si Aprilia,si aceea e ceea ce eu am zis intotdeauna si anume motoreta dezvoltata de seful de proiect impreuna cu inginerii pe baza de date si telemetrie,nu pe indicatiile pilotilor,de asta europenii sunt unde sunt.

Acum 1 oră, B.B. a spus:

Eu sunt absolut sigur ca a fost de fapt vina lui Zarco

E foarte bine ca a fost penalizat AM pt faza aia,i-a stricat cursa lui Binder si celorlalti.Cei 3 de pe podium la unseen au zis si ei ca AM a comis-o.As inclina sa le dau crezare.

Kalex sunt vreo...6 omuleti nemti foarte smecheri care au gimbit-o pe asta cu constructia cadrelor care dau feeling pilotilor.

Da - e f buna intrebarea ta - in atatia ani Honda Yamaha etc nu sunt in stare sa faca un cadru mai bun decat Kalex?Sa raspunda cineva ca eu nu stiu ce...

Acum 1 oră, frigider a spus:

omu a gasit la yama o moto super decenta. pe care a mers bine, nesimtit de bine as spune.

apoi pe masura ce au trecut anii cu el pilot 1 s-a dus pe pla.

ori japonezii ii dau piese sh de pe olx din dezmembrari ori el nu se adapteaza la ele? dracu stie.

 

cert e ca devine din ce in ce mai rau.

 

pilotul spune ce vrea dar ingierii se gandesc cum sa ii dea ce vrea.. nu e asa simplu, nu pilotul proiecteaza piese.

Rossi si cu Vinales din 2019 te contraziceau in ce spui - in 2019 amandoi pilotii de uzina se plangeau de motoreta.Si Q scotea cu ea pole,si rezultate decente.Apoi amandoi pilotii factory au fost intrebati candid "dar specificatia lui Q nu e aceeiasi cu a voastra?el de ce merge bine si voi nu?",lucru la care Vinales a zis nimic si imi aduc foarte bine aminte interviul pt ca Rossi a avut coloana si a zis "da,rookie'ul face niste lucruri remarcabile cu aceeiasi motoreta ca a noastra,trebuie sa ii studiem telemetria si sa vedem unde putem imbunatati si noi".Dar ideea e ca nu - Q nu a gasit o moto "super decenta" in 2019.Dupa cum am mai zis,eu sunt de parere ca Yamaha "se degradeaza" de la an la an pt ca progresele ei sunt f slabute fata de ritmul concurentei.

Si intradevar,pilotul poate doar spune ce vrea,de aici incolo e treaba celor cu facultate.Si acolo il citez pe Rossi "sometimes they listen,sometimes no",si acolo au si ei dreptate,pt ca pilotul vrea avioane dar nu stie fizica,nu intelege anumite lucruri unele se pot face unele nu samd.

Acum 20 minute, PzKpfW a spus:

chinezii nu au capacitatea de a veni într-un campionat precum este MotoGP cu un constructor propriu și a fi competitivi - și ar fi dealtfel și irațional.

Let's agree to disagre,eu sunt de parere ca China are capacitatea sa orice in materie de motoare Otto de 100 de ani,aero din anii 60 si cadre de aluminiu.

Ar fi irational?nu stiu.Ei nu sunt bmw le-ar trebui un capital de imagine cred eu.La CF Moto ma refer.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, Method a spus:
Acum 1 oră, frigider a spus:

 

Rossi si cu Vinales din 2019 te contraziceau in ce spui - in 2019 amandoi pilotii de uzina se plangeau de motoreta.Si Q scotea cu ea pole,si rezultate decente.

Moto era buna pt Q.

Nu contează ca era rea pt Vin și Rossi.

De Q vorbim.

 

Echipa a plecat de la o moto bună și a ajuns unde e azi.

Nicăieri adică.

 

Cu Q nr 1 nu mai asculta nimeni ce latră Vin (care e oricum ultimu on cu care vrei sa vb ca zice și el ca nu înțelege nimic) iar Rossi era pe final.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 minutes ago, Method said:

Ar fi irational?

 

În sensul în care ar trebui să investească masiv și le-ar fi foarte greu să ajungă să fie competitivi. De capital de imagine clar au nevoie, dar poate ar trebui să aștepte o schimbare de regulament de exemplu. Altfel nu prea au șanse.

 

14 minutes ago, Method said:

China are capacitatea sa orice in materie de motoare Otto de 100 de ani,aero din anii 60 si cadre de aluminiu.

 

Nu au experitză, rafinament și metodologie de lucru pentru motorsport. Până și constructorii japonezi își au bazele competiționale în Europa și angajează în mare parte europeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, Cavaleru a spus:

Daca ne uitam im perioada in care a absentat MM din 2020, victoriile honda se numara cred pe degetele de la o mana, in timp ce yamaha dat vicecampion in 2020 cu echipa de client, a luat campionatul in 2021 cu echipa de uzina si aceeasi echipa l-a pierdut pe propria prostie in 2022

@Methodzice ca Rossi nu a dezvoltat corect dar totusi pe dezvoltarea lui a avut rezultate, nu cu el ca pilot sau vin... dar totusi au fost acolo.

Honda fara MM e mancata, iar Yamaha abia acum a ajunge langa Honda dar mai au un pic

Cred ca privesti simplist lucrurile - Yamaha s-a luptat cu Q in primele stagii ale anului 2020 la titlu (si cred ca ar fi putut lejer Q sa castige titlu - am zis chiar el a recunoscut faptul ca a avut probleme psihice),dar acel an a fost total atipic.A fost un vid de putere fantastic din moment ce Mir mergand constant si la locurile 4-5 a reusit sa iasa campion,iar Morbi si mai jos vice de la o echipa de client.Ducati pe absolut niciunde,Aprilia la fel,Honda in pom fara MM samd.Nu cred ca putem da exemplu 2020.

Poate nu inteleg eu bine ,dar sustii ca Rossi a dezvoltat o motoreta pe o directie bunda DAR ca respectiva moto a avut rezultate nu cu el sau Vinales ci doar Q?Pai atunci din punctul lui Rossi de vedere,motoreta nu e buna daca el nu avea rezultate cu ea,nu?De fapt asta si declara Rossi in 2019 - nu era multumit deloc de motoreta.

Dar eu zic ca totusi NU Rossi e cel care trebuie tras de urechi pt motoreta Yamaha,ok - au ales motorul gresit la inceput de 2017,dar aia s-a rezolvat in 2018.Rossi nu era lider de proiect,era un pilot,nici pe Rossi nu-l putem invinovati.Doar ca eu nu l-as preamari,atata tot.

E foarte complicata treaba la Yamaha acum,si datorita modului lor de lucru arhaic,va deveni si mai nasol.Si nu vad nici o iesire din asta,indiferent de ce setari va gasi Q - e departe de lideri.

Acum 4 minute, frigider a spus:

Moto era buna pt Q.

Nu contează ca era rea pt Vin și Rossi.

De Q vorbim.

 

Echipa a plecat de la o moto bună și a ajuns unde e azi.

Nicăieri adică.

 

Cu Q nr 1 nu mai asculta nimeni ce latră Vin (care e oricum ultimu on cu care vrei sa vb ca zice și el ca nu înțelege nimic) iar Rossi era pe final.

Aici nu te pot contrazice.

 

M-as hazarda sa spun ca Ducati si Aprilia pun foarte multa apasare pe fata cu aripile lor insotite de pleiada de artificii aero pe fata (plus ca Ducati cred ca genereaza si vortex'uri pt cei din spate cu acea codita) iar cu tractiune mecanica pe spate si tractiune din downforce pe fata ajung la niste nivele de grip mult superioare japo bikes,care au 2 aripioare timide pe fata si gata - aero e rezolvata din pucntul lor de vedere.

Mi se pare ca amandoi japonezii trateaza aero foarte lejer si parca o fac doar din obligatie sa aiba si ei ceva acolo ca toti ceilalti,in timp ce la europeni se vede ca e studiata masiv treaba.E o supozitie,zic si eu.

 

Dar problema Yamaha e si mai grava - in sensul ca ei nu numai ca nu progreseaza in ritm muuult mai lent decat concurenta,dar acum iata ca incep sa dea inapoi.Cu 1s/tur.Ceea ce mi se pare...incredibil,pt o companie de talia lor angrenata de atatia ani in racingul la nivel mondial.Cauze?Nu stiu,dar e problema mare.Si e pacat de Q,care isi pierde anii la o echipa in picaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, Method a spus:

Cred ca privesti simplist lucrurile - Yamaha s-a luptat cu Q in primele stagii ale anului 2020 la titlu (si cred ca ar fi putut lejer Q sa castige titlu - am zis chiar el a recunoscut faptul ca a avut probleme psihice),dar acel an a fost total atipic.A fost un vid de putere fantastic din moment ce Mir mergand constant si la locurile 4-5 a reusit sa iasa campion,iar Morbi si mai jos vice de la o echipa de client.Ducati pe absolut niciunde,Aprilia la fel,Honda in pom fara MM samd.Nu cred ca putem da exemplu 2020.

Poate nu inteleg eu bine ,dar sustii ca Rossi a dezvoltat o motoreta pe o directie bunda DAR ca respectiva moto a avut rezultate nu cu el sau Vinales ci doar Q?Pai atunci din punctul lui Rossi de vedere,motoreta nu e buna daca el nu avea rezultate cu ea,nu?De fapt asta si declara Rossi in 2019 - nu era multumit deloc de motoreta.

Dar eu zic ca totusi NU Rossi e cel care trebuie tras de urechi pt motoreta Yamaha,ok - au ales motorul gresit la inceput de 2017,dar aia s-a rezolvat in 2018.Rossi nu era lider de proiect,era un pilot,nici pe Rossi nu-l putem invinovati.Doar ca eu nu l-as preamari,atata tot.

E foarte complicata treaba la Yamaha acum,si datorita modului lor de lucru arhaic,va deveni si mai nasol.Si nu vad nici o iesire din asta,indiferent de ce setari va gasi Q - e departe de lideri.

Aici nu te pot contrazice.

 

daca in 2020 Q nu avea probleme cu caputzu castiga lejer campionatul pt ca nu avea adversar. ergo motoreta era capabila de lucruri bune. dar nu cu Rossi si Vin la ghidon

ei obisnuiti cu iteratiile mai vechi au simtit schimbarea motoretei de la an la an, numai ca nu era motoreta pe gusul lor, pe stilul lor de pilotaj, dar culmea s-a mulat perfect pe stilul lui Q - ergo campion in 2021.

Si uite asa a venit 2022, motoreta inca potenta si capabila de victorii, din cauza unor balbe ghinioane whatever a pierdut campionatu la mustata.. Cu un Morbi incapabil de rezultate (gen honda cu MM) si cu doar 2 cotetze pe grila..

 

si uite cum ne prinde 2023 cu o motoreta dezvoltata dupa indicatiile lui Q cu care nici el nu mai e in stare sa fie rapid, Morbi la fel pe nicaieri cu exceptie cursa din america de sud (parca) dar inca nu cred ca e in aceeasi groapa cu Honda astia fiind mai afundati ...

 

Honda in schimb a facut o schimbare radicala si le-a dat mana libera celor de la Kalex sa faca un cadru care da feedback...

 

E greu pt noi sa cuatificam cat de multa influeta a avut Rossi/Vin/Q in dezvoltarea motoretei, cert e ca atat cat Rossi a mai fost in preajma, motoreta si-a pastrat potentialul ridicat, and then. ....

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 42 minute, Cavaleru a spus:

inca nu cred ca e in aceeasi groapa cu Honda astia fiind mai afundati ...

Yama a pierdut singurul avantaj major pe care il avea: viteza pe viraj.

(timp in care ceilalti i-au prins din urma depasit pe partea asta)

 

cu vit pe viraj se califica Q sus.

acum poate de-aia nu se mai califica bine.

 

Groapa e similara cu Honda de cand a inceput Morbi sa mearga rau tare.

Pentru ca e doar 1 om care merge cu moto.

Si poate e mai in groapa decat Honda pt ca aduna date de la 2 oameni in loc de 3-4 cat avea Honda.

(am vazut cat i-au ajutat datele , dar in trecut honda avea 3 moto diferite la 3 oameni deci.. abia acum incepe honda speram o unificare)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

daca in 2020 Q nu avea probleme cu caputzu castiga lejer campionatul pt ca nu avea adversar. ergo motoreta era capabila de lucruri bune. dar nu cu Rossi si Vin la ghidon

ei obisnuiti cu iteratiile mai vechi au simtit schimbarea motoretei de la an la an, numai ca nu era motoreta pe gusul lor, pe stilul lor de pilotaj, dar culmea s-a mulat perfect pe stilul lui Q - ergo campion in 2021.

Si uite asa a venit 2022, motoreta inca potenta si capabila de victorii, din cauza unor balbe ghinioane whatever a pierdut campionatu la mustata.. Cu un Morbi incapabil de rezultate (gen honda cu MM) si cu doar 2 cotetze pe grila..

 

si uite cum ne prinde 2023 cu o motoreta dezvoltata dupa indicatiile lui Q cu care nici el nu mai e in stare sa fie rapid, Morbi la fel pe nicaieri

De acord cu privire la problemele psihice ale lui Q si potentialul de castigare al campionatelor 20,21,22.Mi se pare putin neverosimil ca motoreta sa nu fie dezvoltata pe specificatiile lui Rossi si Vinales DAR sa fie dezvoltata "dupa indicatiile lui Q".

Iar pe partea cealalta Q a fost super rapid din 2019,sporadic in 2020,f mult in 2021 si 2022 pana aproape la sfarsit,deci in "era Q",mi se pare ca motoreta (cu el la ghidon) a mers mult mai bine decat in era Rossi-Vinales.

In 2021 si ultimul sfert al 2022 Q nu se plangea de comportamentul moto,se plangea doar de 2 lucruri :

- cand e in pluton i se incalzeste guma fata si are probleme mari in a fi rapid / a depasi

- pe linia dreapta are deficit masiv de putere

Acum,de moto v2023 se plange de absolut tot,zice ca insasi baza motoretei e problematica.

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

E greu pt noi sa cuatificam cat de multa influeta a avut Rossi/Vin/Q in dezvoltarea motoretei, cert e ca atat cat Rossi a mai fost in preajma, motoreta si-a pastrat potentialul ridicat, and then. ....

E greu chiar imposibil sa cuantificam influenta riderilor asupra dezvoltarii motoretei.

Dar iarasi,cu privire la Rossi,te contrazic : in anii 2017-2020 in care a fost prim-pilot ,nu? la Yamaha, au avut performante slabe fata de anii precedenti si au fost total depasiti de Ducati,deci nu si-a pastrat nici un potential ridicat.

As specula ca atata timp cat a fost Lore-Loredana la ei motoreta si-a pastrat potentialul,din 2016 de cand a plecat Lorenzo,nu au mai fost la acelasi nivel.Dar si aici e o (mare) speculatie,din moment ce tot in acelasi 2016 s-au schimbat si gumele (cred ca gumele aveau un efect mult mai mare decat inputul lui Lorenzo sau chiar Rossi) si unificarea ecu.Deci...naiba stie,prea multe variabile.Cred ca a fost un cumul de factori.

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

...inca nu cred ca e in aceeasi groapa cu Honda astia fiind mai afundati ...

Nu confunda cu Honda - HRC la ce forta are si ce bani baga,in 3-4 etape poate intoarce foaia la 180 grade,mai ales cand ii trage MM de urechi.Yamaha...asteapta saracul Q upgrade'ul traditional din sept de la Misano....unde pun pariu ca vor aduce o carena o codita si 2 evacuari.Ieeei.

Acum 18 minute, frigider a spus:

Yama a pierdut singurul avantaj major pe care il avea: viteza pe viraj.

(timp in care ceilalti i-au prins din urma depasit pe partea asta)

:10: VI-OL! Va manca Yamaha ani de acum incolo de la Ducati,Aprilia,MM/Honda,chiar si KTM.Nu vad nici o iesire din asta.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai, asta cu pilotul dezvoltator e o aberatie, nu exista asa ceva.

Inginerii de la constructor vin in fiecare an cu propuneri noi (rezultate din studiile pe care le fac probabil pe telemetrie si alte date pe care le tot aduna + feedback piloti) si pilotii testeaza si dau in continuare feedback.

Dar in nici un caz nu vine Q si MM si Bag sa le zica alora, aa mai taiati de aici din cadru, schimbati bascula, mai mutai aia, in nici un caz.

E pur si simplu o dezvoltare bazata pe trial and error ..

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Cavaleru a spus:

 

daca in 2020 Q nu avea probleme cu caputzu castiga lejer campionatul pt ca nu avea adversar. ergo motoreta era capabila de lucruri bune. dar nu cu Rossi si Vin la ghidon

 

si uite cum ne prinde 2023 cu o motoreta dezvoltata dupa indicatiile lui Q cu care nici el nu mai e in stare sa fie rapid..........

 

 

...... cert e ca atat cat Rossi a mai fost in preajma, motoreta si-a pastrat potentialul ridicat, and then. ....

Asta este inca un mit pe care colegul @Method incearca sa il impuna aici... ca Q a pierdut printre degete campionatul in 2020, pe caz de probleme cu caputzul. Oke, potential sa castige campionatul avea. Avea si o motocicleta cu care putea face asta, plus ca a inceput campionatul foarte bine, daca imi aduc aminte bine. L-a ajutat si MM, pe caz de boala... Insa evolutia lui ulterioara nu l-a mai recomandat ca contender la titlu. A mai avut o sclipire pe la jumatatea sezonului (victorie, daca nu ma insel), in rest niste clasari de toata jena. A terminat campionatul abia pe locul 8, nu pe 2, 3, ca sa se poate spune ca a pierdut titlul la mustata, pe mana lui.  Colegul este umectat de faptul ca in anul ala Q a obtinut trei victorii, dar campionatul se joaca la puncte, nu la numar de victorii. Din pacate. Victoriile alea au fost anulate de abandonuri si de clasari in afara punctelor. Intre timp, Mir puncta solid cursa de cursa- la final 7 podiumuri din care o victorie. Nu este ca si cum Q a pierdut campionatul, ci Mir l-a castigat.  Stai sa vezi acum tirade...  

 

Exact asta asta am spus si eu.  Cat Rossi a avut un cuvant de spus, motocicletaa aia a avut un potential, acum, cu Q pilotul in jurul caruia se invart astrele la Yamaha, motocicleta si-a pierdut orice directie, incat nici el nu mai poate face timpul pe tur. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, xt600 a spus:

Cat Rossi a avut un cuvant de spus, motocicletaa aia a avut un potential, acum, cu Q pilotul in jurul caruia se invart astrele la Yamaha, motocicleta si-a pierdut orice directie, incat nici el nu mai poate face timpul pe tur. 

Și Masao Furusawa la cârmă... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, frigider a spus:

Yama a pierdut singurul avantaj major pe care il avea: viteza pe viraj.

 

De unde stii chestia asta? Ai ceva date comparative intre Yamaha si Ducati, Aprilia, etc? Chiar ma intereseaza subiectul, dar nu cu  argumente de genul "asa au spus cercetatorii britanici". Intreb, pentru ca sezonul asta nu am putut vedea o comparatie directa, pe pista, intre Q/Yamaha si baietii Ducati care se bat la varf. 

Acum 8 minute, September a spus:

Și Masao Furusawa la cârmă... 

Masao s-a retras la sfarsitul sezonului 2010... insa, da, Furusawa-Rossi a fost dream team..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, B.B. a spus:

Bai, asta cu pilotul dezvoltator e o aberatie, nu exista asa ceva.

Inginerii de la constructor vin in fiecare an cu propuneri noi (rezultate din studiile pe care le fac probabil pe telemetrie si alte date pe care le tot aduna + feedback piloti) si pilotii testeaza si dau in continuare feedback.

Dar in nici un caz nu vine Q si MM si Bag sa le zica alora, aa mai taiati de aici din cadru, schimbati bascula, mai mutai aia, in nici un caz.

E pur si simplu o dezvoltare bazata pe trial and error ..

 

Probabil asa e.
Ducati a luat oameni și a aruncat cu bani în ei și uite.

Acum 50 minute, xt600 a spus:

De unde stii chestia asta? Ai ceva date comparative intre Yamaha si Ducati, Aprilia, etc? Chiar ma intereseaza subiectul, dar nu cu  argumente de genul "asa au spus cercetatorii britanici"

Nu cercetătorii ci comentatorii.
Parca asa au zis.
Dacă vrei îți dau gp trecut și asculți toate fp și quali și cursa sa vezi cand zic (eu cred ca zic) chestia asta.


Sunt 4 sapt de pauza...as putea face eu asta.
Hmmmmm

1 oră în urmă, xt600 a spus:

De unde stii chestia asta? Ai ceva date comparative intre Yamaha si Ducati, Aprilia, etc? Chiar ma intereseaza subiectul, dar nu cu  argumente de genul "asa au spus cercetatorii britanici"

Incredibil dar am găsit.

Fragment din calificări:

"Lost natural turning ability"..

Că nu mai ia curbe cu ușurință de dinainte.

 

 

Nu zice când a vorbit q, probabil după teste.

 

Dar spune că q a zis o cu gura lui.

Prob mare nu e că nimic din piesele noi nu s ok (naiba știe dacă o fi așa)

Dar aia cu turning e gravă.

 

Și mai devreme ăla șefu yama zice că nu pot face flying lap.

Daca vrei pun și când zice Omu asta.

 

Deci se pupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

 

Pentru HRC este vorba de un calcul simplu în timp și bani: nu merită să investească într-o echipă internă care să facă asta și să aștepte apoi rezultate, când pot, pentru o sumă mult mai mică, să cumpere expertiză (pentru că asta fac de fapt) de la o firmă specializată în domeniu. 

Acelasi lucru l-am spus si eu (+ inca cateva motive mai evidente) cand a mai avut loc aceasta discutie. Atunci am fost combatut cu o indarjire demna de o cauza mai buna.  

1 oră în urmă, frigider a spus:

 

Dar spune că q a zis o cu gura lui.

 

Da, Q a spus intr-o declaratie ca motocicleta este foarte agresiva si greu de controlat si nu mai vireaza asa cum o facea inainte. Este firesc.. la ce se astepta?? A vrut power, power, fara sa inteleaga ca daca aduci niste cai in plus, trebuie sa schimbi tot pe parte de sasiu, ciclistica.. El ce credea, ca este suficient sa puna motorul lui Marmorini in vechiul sasiu si, gata, iese campion mondial? Se modifica totul: trebuie facut alt sasiu, cu alta rigiditate longitudinala, alta elasticitate laterala, se modifica electronica, elementele aero, tot, tot.  Cu siguranta, in noile conditii trebuie sa munceasca mai mult  sa faca cornering. Ceea ce ma intereseaza este o comparatie directa intre M1 si Ducati, in ceea ce priveste viteza pe viraj, nu declaratii. Astea le stiu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, xt600 a spus:

Asta este inca un mit pe care colegul @Method incearca sa il impuna aici... ca Q a pierdut printre degete campionatul in 2020, pe caz de probleme cu caputzul.

 

Exact asta asta am spus si eu.  Cat Rossi a avut un cuvant de spus, motocicletaa aia a avut un potential, acum, cu Q pilotul in jurul caruia se invart astrele la Yamaha, motocicleta si-a pierdut orice directie, incat nici el nu mai poate face timpul pe tur. 

Nu eu incerc sa impun mituri...Q a declarat el cu gurita lui acest lucru.Daca esti curios,reia articolele de atunci de prin late 2021 si o sa il gasesti.Jesus,nu m-am trezit eu nascocind faptul ca Q s-a dus la psiholog dupa sezonul 2020,omul a spus-o cu gura lui !

 

Tot ce am zis a fost faptul ca mitul dezvoltatorului e doar...un mit.Si colegul damager ti-a aratat f corect cu contra exemple - Ducati.Si aprilia as adauga eu.Dar ce conteaza argumentele,nu? :P

Cat (DOAR) Rossi a avut un cuvant de spus (2017-2020),Yamaha a fost depasita de Ducati,iar pilotii Yamaha au iesit de la locurile 3 in jos.It's a fact.Dupa plecarea lui Rossi de la uzina,Yamaha s-a batut din nou la titlu.Si chiar a mai castigat unul si a pierdut unul la mustata.Iarasi - it's a fact,nu o parere.

Asta nu inseamna ca Rossi e de vina sau ca le spunea inginerilor numa prostii sau ca Q e mare dezvoltator - am mai zis,a cuantifica aportul pilotului in dezvoltare e practic imposibil.Am enumerat doar rezultatele Yamaha in perioada 2016-2023.Sa traga fiecare concluziile.

Acum 5 ore, xt600 a spus:

De unde stii chestia asta? Ai ceva date comparative intre Yamaha si Ducati, Aprilia, etc? Chiar ma intereseaza subiectul, dar nu cu  argumente de genul "asa au spus cercetatorii britanici". Intreb, pentru ca sezonul asta nu am putut vedea o comparatie directa, pe pista, intre Q/Yamaha si baietii Ducati care se bat la varf.

Colegul din pacate are dreptate - normal ca nu avem datele de telemetrie pe un circuit al celor 2 ca sa comparam,insa de cateva ori (cred ca pe cota? dar anul trecut..sau pe Silverstone?) am vazut comparative cu apex speed intre Yamaha si Ducati si italienii erau la 1-2 km plus minus - tin minte f clar pt ca m-a frapat - si eu ma gandeam ca Yamaha era unbeatable mai ales cu Q pe viraje.Nu imi dau seama de nivelul de grip pe acel track,dar vitezele pe viraj erau mari 150+

Pecco cica are cea mai mare viteza pe viraj de la Ducati -era un articol pe tema asta - inainte de el nu prea straluceau ceilalti piloti,insa el le-a aratat ca motoreta poate.Dar ca si timpi,vad ca JM ii da replica binisor.

Oricum e real - ceilalti au ajuns Yamaha la apex speed.Si sunt total superiori pe tractiune.

Acum 3 ore, xt600 a spus:

A vrut power, power, fara sa inteleaga ca daca aduci niste cai in plus, trebuie sa schimbi tot pe parte de sasiu, ciclistica.. El ce credea, ca este suficient sa puna motorul lui Marmorini in vechiul sasiu si, gata, iese campion mondial? Se modifica totul

Achesez.Ce or fi zis "lasa ca e multi bani,da-te asa prima data poate merge doar cu motorul schimbat".Banii....

Acum 3 ore, xt600 a spus:

Acelasi lucru l-am spus si eu (+ inca cateva motive mai evidente) cand a mai avut loc aceasta discutie. Atunci am fost combatut cu o indarjire demna de o cauza mai buna. 

....si criticai Ducati cand a facut fix acelasi lucru "nu sunt in stare nici cadrul sa si-l faca singuri"...dar cand o face Honda e de aplaudat :bounce:

Personal mi se pare jenibil cand tu te numesti fuckin'HRC si faci cadre de aluminiu din anii 80 (folosirea AL la cadrele moto a fost inventata de rivalii Yamaha din cate stiu eu,dar totusi),sa te duci cu caciula in mana la 6 oameni din Bavaria sa iti faca un cadru competent.Te recunosti inferior in ceva ce faci de 40 de ani.Asta spune multe.Despre japonezi.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

...din curiozitate,pt ca intreba un coleg,timpii pe tur din quali la LeMans,cred ca in quali unde toti forteaza la maxim si ideal nu au interventii etc ne dau cea mai buna vedere :

2023 :  Quartararo : 1.31.36 (Pole - Bagnaia : 1.30.7)

2022 : Quartararo : 1.30.68 (Pole - Bagnaia : 1.30.45)

Deci judecand grosso-modo,Yamaha a pierdut juma de sec fata de rivalii de la Ducati intr-un an?

Acum 25 minute, Cavaleru a spus:

Peco crede ca ar trebui sa fie diferenta intre motoreta echipei de uzina si cea de client:

Am cititi si eu,Pecco e penibil.Se simte amenintat de Bezzechi si JM si vorbeste numai prostii.La fel ca si cu MM in sprint,iar a scos porumbelul pe gura.

Se contrazice singur - da argument ca Raul Fernandez a fost al 4lea ceea ce in trecut nu era posibil dar imediat dupa aia zice ca "pace was slow" in afara de Bezzechi.Pai de aia era Raul Fernandez al 4lea! (plus ca a cazut juma de pluton) - mergeti tare si nu mai e al 4lea! E frustrat ca sunt multi la bataie pt win si e unsafe,doar ca pe el un factory rider l-a scos din cursa :P

 

De data asta Poncharal l-a taxat :

“He even noted the fantastic four who were Rossi, Stoner, Lorenzo and Pedrosa at the time when the factory bikes were much more powerful than the bikes of the Independent teams and that it was a beautiful situation.(0.6-0.7s) -That's about the deficit he would like to see imposed on them so that they can have fun among the rich and powerful."

I have a lot of respect and admiration for him, and he is always quite calm in his comments,(but to) to read an enormous thing, I could even say huge bullshit.."

Foarte bine,trebuia zisa.Respect Herve :rock:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, Method a spus:

Colegul din pacate are dreptate - normal ca nu avem datele de telemetrie pe un circuit al celor 2 ca sa comparam,insa de cateva ori (cred ca pe cota? dar anul trecut..sau pe Silverstone?) am vazut comparative cu apex speed intre Yamaha si Ducati si italienii erau la 1-2 km plus minus - tin minte f clar pt ca m-a frapat - si eu ma gandeam ca Yamaha era unbeatable mai ales cu Q pe viraje.Nu imi dau seama de nivelul de grip pe acel track,dar vitezele pe viraj erau mari 150+

Pecco cica are cea mai mare viteza pe viraj de la Ducati -era un articol pe tema asta - inainte de el nu prea straluceau ceilalti piloti,insa el le-a aratat ca motoreta poate.Dar ca si timpi,vad ca JM ii da replica binisor.

Oricum e real - ceilalti au ajuns Yamaha la apex speed.Si sunt total superiori pe tractiune.

 

Viteza in apex conteaza prea putin, calculul se face la timpul necesar pentru parcurgerea unui viraj, de la punctul de franare, pana la punctul de accelerare.

Fix in apex, diferenta este f mica si in general influentate de trasa,..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 58 minute, damager a spus:

 

Viteza in apex conteaza prea putin, calculul se face la timpul necesar pentru parcurgerea unui viraj, de la punctul de franare, pana la punctul de accelerare.

Fix in apex, diferenta este f mica si in general influentate de trasa,..

viteza superioara in apex inseamna o iesire din viraj cu o viteza superioara, deci pana la urmatorul viraj poti atinge un top speed mai mare 

 

cand ducati era stop and go trebuia sa franeze puternic sa parcurga virajul si apo sa indrepte cat mai rapid motoru ca sa poata utiliza toti calutii pt a maximiza acceleratia

 

sunt abordari diferite care necesita pilotaj diferit, si aici sunt multe variabile care sa fie luate in calcul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, damager a spus:

Viteza in apex conteaza prea putin, calculul se face la timpul necesar pentru parcurgerea unui viraj, de la punctul de franare, pana la punctul de accelerare.

Fix in apex, diferenta este f mica si in general influentate de trasa,..

Emit si eu o opinie - sa nu-mi sariti in cap : nu sunt de aceeiasi parere - de ce :

Mi se pare ca totul a plecat de la cele 2 filozofii diferite - viteza pe viraj vs stop'n'go (o paralela cu abordarea virajelor la F1 vs Rally).

Ori,dupa cum zice si colegul,Yamaha traditional era capabila de a "duce" mai multa viteza prin apex si de aici avantajele : putea frana mai tarziu si mai putin,si putea iesi mai rapid si accelera de la o viteza superioara Ducati si Honda,care trebuiau sa franeze tare - turn the bike rapid (la viteza mica),apoi pick up the bike f rapid (de la Pedrosa citire) si acceleratie masiva - de aici si denumirea "stop'n'go bikes".STOP insemna viteza scazuta prin apex.

Dar daca avantajul Yamaha a fost mancat in prima faza de tractiunea superioara pe iesire a Ducati si acum mai nou daca Ducati are (nu stiu cum,presupun ca ajutata de acele numeroase apendice aero) cam aceeiasi viteza prin apex,atuul Yamaha este efectiv distrus.Lui Q ii ramane o moto care accelereaza slab,nu are acelasi grip pe spate ca Ducati si are cam aceeiasi viteza pe apex,si mai putina putere pe linia dreapta.Deci ii ramane un mare zero.

In concluzie eu cred ca Yamaha ar fi trebuit sa aiba o viteza mult superioara pe apex lui Ducati (remember 2019 pe Curvone cum venea "un" Q in rookie year peste Marquez acolo - cred ca avea 20k-25mh in plus),acum not so much....

Acum 7 ore, Cavaleru a spus:

viteza superioara in apex inseamna o iesire din viraj cu o viteza superioara, deci pana la urmatorul viraj poti atinge un top speed mai mare 

 

cand ducati era stop and go trebuia sa franeze puternic sa parcurga virajul si apo sa indrepte cat mai rapid motoru ca sa poata utiliza toti calutii pt a maximiza acceleratia

Exact.Acum insa se pare ca Ducati e un blend fantastic intre un stop'n'go bike si o moto rapida pe curbe.Aero,cu aia cred ca a facut Gigi "magia" asta.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...