Sari la conținut

5. SHARK Grand Prix de France 2023


B.B.
 Share

Postări Recomandate

 

oameni buni, a degenerat discutia.

 

nu conteaza cine o are mai mare (lol)

 

era strict vb de Q - era singurul avantaj yamaha.

avantaj cu care putea sa o puna sus pe grila.

 

nu putea sa depaseasca cu vit pe viraj, atat facea el cu vit pe viraj: tur rapid, singur.

acum nu o mai are = q1 scrie pe el si implicit rezultate dezastruoase.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 564
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@Method iar abordarea astea a celor de la Yamaha a fost neutralizata datorita vitezei superioare a Ducatiului pe liniile drepte, pentru ca Yamaha nu mai poate sa evadeze in fata si sa foloseasca la maxim viteza superioara de pe abordarea virajului avand mereu adversar in fata..

 

iar sezonul asta fiind atat de slaba nici in calificari Q nu poate sa prinda locuri fruntase si asta creeaza un efect de domino pe tot parcursul curse, pleaca din linia 3-4, e inghitit de pluton pt ca nu are viteza superioara si efectiv pe liniile drepte e devorata de celelalte motorete de pe grila, apoi in pluton, nu poate depasi ca nu mai are nici un avantaj, in afara de skillul pilot, iar asta nu e suficient, plus supraincalzirea gumei fata din cauza "aerului murdar"

 

 

Revenind la porumbelul lui Peco, cum sa spui asa ceva, fratica, tu campion mondial iti doresti sa concurezi cu adversari cu motorete slabe ca sa ce, sa iesi campion usor? :)) 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 3 minute, Cavaleru a spus:

iar abordarea astea a celor de la Yamaha a fost neutralizata datorita vitezei superioare a Ducatiului pe liniile drepte, pentru ca Yamaha nu mai poate sa evadeze in fata si sa foloseasca la maxim viteza superioara de pe abordarea virajului avand mereu adversar in fata..

bine zis.

dar gandeste-te ca acum Q nu mai poate sa iasa mai repede din viraj ca nu mai ia curbe troaca.

double trouble. (dubla m*ie, sa traducem si in ro :D

 

tin minte cand Q depasea, daca reusea sa ramana in fata putea sa puna ceva distanta - probabil din cauza asta - iesea repede din viraj si plm ,nu-l mai prindeai din urma pe curbe.

Acum 3 minute, Cavaleru a spus:

Revenind la porumbelul lui Peco, cum sa spui asa ceva, fratica, tu campion mondial iti doresti sa concurezi cu adversari cu motorete slabe ca sa ce, sa iesi campion usor? :)) 

 

lasand asta la o parte pe "vremuri" frate cursa de cursa erau aia 4 sus. Mereu.

tin eu minte gresit?

 

acum plm e haos total. doar el e sus constant si tot se vaita?

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pecco e handicapat mintal, ce nu-mi placea mie de el dar acum mi-a dovedit si ca e prost. 

Uite, aici prostie fara margini, mai deschizi si gura..

 

 

Screenshot_2023-05-18-09-12-46-51_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, B.B. a spus:

Pecco e handicapat mintal, ce nu-mi placea mie de el dar acum mi-a dovedit si ca e prost. 

Uite, aici prostie fara margini, mai deschizi si gura..

 

 

Screenshot_2023-05-18-09-12-46-51_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

 

e link mai sus bre cu video :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Cavaleru a spus:

 

e link mai sus bre cu video :)

pfff credeam ca doar e un zvon ca s-a scapat dar e pe video? 

 

omg.

 

propun 5xLL in urmatoarele 10 Gp-uri pt asa ineptie.

dorna nu stia ce sa mai faca sa fie mai strans si vine peco cu o idee bomba :crack:

 

multumim peco pt ca ne tine ocupati 4 sapt :)) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, Method a spus:

Emit si eu o opinie - sa nu-mi sariti in cap : nu sunt de aceeiasi parere - de ce :

Mi se pare ca totul a plecat de la cele 2 filozofii diferite - viteza pe viraj vs stop'n'go (o paralela cu abordarea virajelor la F1 vs Rally).

Ori,dupa cum zice si colegul,Yamaha traditional era capabila de a "duce" mai multa viteza prin apex si de aici avantajele : putea frana mai tarziu si mai putin,si putea iesi mai rapid si accelera de la o viteza superioara Ducati si Honda,care trebuiau sa franeze tare - turn the bike rapid (la viteza mica),apoi pick up the bike f rapid (de la Pedrosa citire) si acceleratie masiva - de aici si denumirea "stop'n'go bikes".STOP insemna viteza scazuta prin apex.

Dar daca avantajul Yamaha a fost mancat in prima faza de tractiunea superioara pe iesire a Ducati si acum mai nou daca Ducati are (nu stiu cum,presupun ca ajutata de acele numeroase apendice aero) cam aceeiasi viteza prin apex,atuul Yamaha este efectiv distrus.Lui Q ii ramane o moto care accelereaza slab,nu are acelasi grip pe spate ca Ducati si are cam aceeiasi viteza pe apex,si mai putina putere pe linia dreapta.Deci ii ramane un mare zero.

In concluzie eu cred ca Yamaha ar fi trebuit sa aiba o viteza mult superioara pe apex lui Ducati (remember 2019 pe Curvone cum venea "un" Q in rookie year peste Marquez acolo - cred ca avea 20k-25mh in plus),acum not so much....

Exact.Acum insa se pare ca Ducati e un blend fantastic intre un stop'n'go bike si o moto rapida pe curbe.Aero,cu aia cred ca a facut Gigi "magia" asta.


nu o zic eu, o zic alti oameni care se pricep. Eu ce pot sa va spun pe datalogger, ca pe Adancata, viteaza in apex in virajul 1, intre mine si Muresan pe mobra mea a fost de sub 2km, dar timpul pe tur a fost de multe secunde in favoarea lui☺️.  Pentru ca, conteaza mult si modul in care ajungi la viteza aia. Ducati franeaza 23m de ex, yamaha franeaza 28m... ducati accelereaza in X speed in 10m, yamaha in 14m ca overspining, etc...

 

Uite mai jos ce zic specialistii ca in general se logheaza.
Din pacate date oficiale nu prea avem de unde, dar sunt zvonuri ca de fapt in 2019 Honda ar fi avut cea mai mare viteza in apex din cauza ca e o motoreta cu radius mic. 
singurul loc unde ar pare ca yamaha era mai buna, pe virajele de viteza medie si mare, pt ca putea sa aibe inclinarea cea mai mare si stabilitate la acea viteza din cauza sasiului mai flexibil

 

Top speed towards T1 – taken from the straight before the first turn into the chicane; it matters because it’s context for the bikes’ braking performance and subsequent corner speed.

Braking distance and most speed scrubbed off – slightly inconsequential measurements but, again, helps provide context for the first corner apex speeds. The faster you’re going, the earlier you have to start braking.

Peel-in distance before T1 – the distance between starting to turn and the apex of T1; shows confidence in steering.

Braking force – measured in g. The harder you brake, the bigger the number.

T4 minimum speed – the lowest speed reached in the hairpin. The higher the number, the better the bike in the corner 

Lean angle in T1 – the first apex of the chicane 

Lean angle in T2 – the mid-point, and biggest lean, of the chicane 

Lean angle rate of change between T1 and T2 – how agile or flickable the bike; how quickly it can transition from full lean left to full lean right.

Acum 16 minute, B.B. a spus:

Pecco e handicapat mintal, ce nu-mi placea mie de el dar acum mi-a dovedit si ca e prost. 

Uite, aici prostie fara margini, mai deschizi si gura..

 

 

Screenshot_2023-05-18-09-12-46-51_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg


ce idiot

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, Cavaleru a spus:

 

e link mai sus bre cu video :)

Stiu, dar cand l-am găsit eu mai devreme nu se deschidea, puteai sa dai play pana te pilctiseai. De aia am pus screenshot cu dovada, ma gândeam ca deja l-au scos.

Oricum, e plin de bug-uri site-ul motogp, cel putin versiunea mobilă. 

De ex uneori iti apare un splash screen cu ceva abonare sau alta prostie care e asa mare incat nu ajungi la colț sa il poti inchide.

 

Eu ii propun lui Peco să propună sa concureze fiecare separat daca i se pare ca e asa aglomerație periculoasă de piloti buni pe motociclete bune...

_------+

 

Atata teorie vad ca ati scris legat de mersul pe circuit, eu personal m-am dat pe circuitul de la Brno la track day cu un vfr si cu un Ducati (698 parca, a lui Sinner)

Nu știu cati dintre voi ati făcut asta dar pentru cei care nu au făcut-o va spun că franarile sunt foarte brutale..cu cat mergi mai tare intre două viraje cu atat trebuie sa franezi mai tare si este...nu stiu cum sa zic, efectiv DOARE, dupa cateva ture poti spune ca nu mai ai mâini.

Ce voiam sa zic, este ca degeaba ai viteza mai mare la iesirea din viraj daca imediat urmează altul unde trebuie sa franezi si mai brutal.

Un mers eficient pe circuit cu timpi buni trebuie sa fie un echilibru aproape perfect intre accelerări dupa viraj si frânări la intrarea in viraje..

Poti sa ai mama rachetei care atinge viteza luminii dupa viraj daca tu nu o mai poti opri la urmatorul..

Dupa parerea mea cel mai bun timp pe tur se obtine cu un mers cat mai fluent, cat mai frumos gen Lorenzo...altfel nu, este efort degeaba.

Cel mai pacatos si ineficient mod de a pilota este cu frânări foarte agresive (oricum se franeaza agresiv - dar ma refer foarte agresive peste punctul normal al unei moto de curse, cam cum merge MM acum sau cum probabil merge Miller de termina un cauciuc fata in 6 tururi 

Fluenta, asta e cheia, fluenta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, B.B. a spus:

Stiu, dar cand l-am găsit eu mai devreme nu se deschidea, puteai sa dai play pana te pilctiseai. De aia am pus screenshot cu dovada, ma gândeam ca deja l-au scos.

Oricum, e plin de bug-uri site-ul motogp, cel putin versiunea mobilă. 

De ex uneori iti apare un splash screen cu ceva abonare sau alta prostie care e asa mare incat nu ajungi la colț sa il poti inchide.

 

Eu ii propun lui Peco să propună sa concureze fiecare separat daca i se pare ca e asa aglomerație periculoasă de piloti buni pe motociclete bune...

_------+

 

Atata teorie vad ca ati scris legat de mersul pe circuit, eu personal m-am dat pe circuitul de la Brno la track day cu un vfr si cu un Ducati (698 parca, a lui Sinner)

Nu știu cati dintre voi ati făcut asta dar pentru cei care nu au făcut-o va spun că franarile sunt foarte brutale..cu cat mergi mai tare intre două viraje cu atat trebuie sa franezi mai tare si este...nu stiu cum sa zic, efectiv DOARE, dupa cateva ture poti spune ca nu mai ai mâini.

Ce voiam sa zic, este ca degeaba ai viteza mai mare la iesirea din viraj daca imediat urmează altul unde trebuie sa franezi si mai brutal.

Un mers eficient pe circuit cu timpi buni trebuie sa fie un echilibru aproape perfect intre accelerări dupa viraj si frânări la intrarea in viraje..

Poti sa ai mama rachetei care atinge viteza luminii dupa viraj daca tu nu o mai poti opri la urmatorul..

Dupa parerea mea cel mai bun timp pe tur se obtine cu un mers cat mai fluent, cat mai frumos gen Lorenzo...altfel nu, este efort degeaba.

Cel mai pacatos si ineficient mod de a pilota este cu frânări foarte agresive (oricum se franeaza agresiv - dar ma refer foarte agresive peste punctul normal al unei moto de curse, cam cum merge MM acum sau cum probabil merge Miller de termina un cauciuc fata in 6 tururi 

Fluenta, asta e cheia, fluenta..


asta pt ca ai mers cu supersport sa zic asa. Unde ai nevoie sa mergi cursiv, trase mai largi ca sa pastrezi viteza pe viraj.

la 1000 cu 300+ cp se schimba treaba. Mobra nu se mai intoarce asa usor, franarile sunt de la cu totul alte viteze. Pe scurt, un 1000 e mai eficient cand ascute virajele si se bazeaza mai mult pe franare violentw si accelerare blana. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca teoria in esenta e cam la fel fie ca faci tire de circuit cu supersport, cu motogp sau cu capul tractor de tir, cu cat trebuie sa franezi mai brutal cu atat esti mai ineficient/scad timpii pe tur. E vorba de conservarea energiei pana la urma, ttrebuie sa pastrezi cat mai mult din viteza si energia pe care o pui pe accelerare... de-aia pana acum Ducati nu faceau fata, tot ce castigau pe drept pierdeau pe curbe.

Normal ca la nivelul ala conteaza toate, si colac peste pupaza sunt pneurile si covorul asfaltic... dar ce cauta ei este sa puna cat mai multa putere la asfalt si sa piarda cat mai putina viteza pe viraje.. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, B.B. a spus:

Eu cred ca teoria in esenta e cam la fel fie ca faci tire de circuit cu supersport, cu motogp sau cu capul tractor de tir, cu cat trebuie sa franezi mai brutal cu atat esti mai ineficient/scad timpii pe tur. E vorba de conservarea energiei pana la urma, ttrebuie sa pastrezi cat mai mult din viteza si energia pe care o pui pe accelerare... de-aia pana acum Ducati nu faceau fata, tot ce castigau pe drept pierdeau pe curbe.

Normal ca la nivelul ala conteaza toate, si colac peste pupaza sunt pneurile si covorul asfaltic... dar ce cauta ei este sa puna cat mai multa putere la asfalt si sa piarda cat mai putina viteza pe viraje.. 

 

Ok. E parerea ta☺️
 

ducati e in continuare cea mai eficienta pe frane, cea care ascute trasele si pleaca ca din pusca☺️
Diferenta fata de modelul 2019 este ca acuma se intoarce mai usor deci nu oboseste pilotii.

 

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai intoarce usor se traduce prin faptul ca acum are viteza mai mare pe viraj, de aia e mai performanta acum decat anii trecuti - ma refer cand se luptau Lorenzo si Dovi cu ea.. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, Method a spus:

 

....si criticai Ducati cand a facut fix acelasi lucru "nu sunt in stare nici cadrul sa si-l faca singuri"...dar cand o face Honda e de aplaudat :bounce:

Personal mi se pare jenibil cand tu te numesti fuckin'HRC si faci cadre de aluminiu din anii 80 (folosirea AL la cadrele moto a fost inventata de rivalii Yamaha din cate stiu eu,dar totusi),sa te duci cu caciula in mana la 6 oameni din Bavaria sa iti faca un cadru competent.Te recunosti inferior in ceva ce faci de 40 de ani.Asta spune multe.Despre japonezi.

Nu fi naiv..cele doua situatii nu sunt comparabile. Ducati chiar NU STIE sa faca sasiuri de AL. Sunt unfel de Kktm, la capitolul asta. Daca, prin absurd,  Suter ii lasa fara suport si ar trebui sa isi faca ei cadrul, ori s-ar intoarce inapoi cu 20 de ani, ori ar reveni la cadrul cu zabrele de pe vremea lui Soner. Ceea ce inseamna cam acelasi lucru... Honda si toti japonezii STIU sa lucreze cu aluminiul. Aaa.. ca Yamaha si Suzuki sunt mai artisti, este o alta poveste, dar nu poti sa debitezi ca Honda nu stie sa faca un sasiu de AL. Despre motivele colborarii cu Kalex am scris la vremea respectiva si a scris mai sus (incomplet) si colegul Panzer. Nu mai revin asupra acestui subiect, dar ca sa spui ca este jenibil pentru Honda sa colaboreze cu un producator specializat pe cadre si bascule, in situatia data, dovedeste o necunoastere a fenomenului sau, pur si simplu, faci afirmatii rautacioase. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, B.B. a spus:

cu cat trebuie sa franezi mai brutal cu atat esti mai ineficient/scad timpii pe tur.

Q zicea ca doar pe franare poate depasi.

MM zicea ca doar pe franare se apropie de altii.

 

Daca tu franezi mai bine decat ailalati clar avantaj, nu ai cum sa pierzi.

 

*dar si putin riscant - ai vazut manevra MM facuta si de Q anu trecut dar fara consecinte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si cu ce contrazice asta ce am zis eu? Am zis ca mersul asta cu frane la disperare nu e eficient si  nu asa se fac timpii buni pe tur.

Daca cacatul ala de motoreta ar avea grip mai bun pe viraj si un pic mai mult zvac la iesire nu ar mai trebui sa franeze ca innecatul.

Da, obtine timpi pe tur dar cu costul cauciucurilor.. si face poc cu 2 ture inainte de final. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Cavaleru a spus:

@Method iar abordarea astea a celor de la Yamaha a fost neutralizata datorita vitezei superioare a Ducatiului pe liniile drepte, pentru ca Yamaha nu mai poate sa evadeze in fata si sa foloseasca la maxim viteza superioara de pe abordarea virajului avand mereu adversar in fata..

 

iar sezonul asta fiind atat de slaba nici in calificari Q nu poate sa prinda locuri fruntase si asta creeaza un efect de domino pe tot parcursul curse, pleaca din linia 3-4, e inghitit de pluton pt ca nu are viteza superioara si efectiv pe liniile drepte e devorata de celelalte motorete de pe grila, apoi in pluton, nu poate depasi ca nu mai are nici un avantaj, in afara de skillul pilot, iar asta nu e suficient, plus supraincalzirea gumei fata din cauza "aerului murdar"

 

Revenind la porumbelul lui Peco, cum sa spui asa ceva, fratica, tu campion mondial iti doresti sa concurezi cu adversari cu motorete slabe ca sa ce, sa iesi campion usor? :))

Nu puteau sa o neutralizeze DOAR pe liniile drepte,dupa cum bine ai observat,Yamaha e slaba si in quali,unde nu are adversar in fata sa zici ca nu isi poate face trasele sau dirty air etc.Si necalificandu-se bine,intra intr-un cerc vicios.Problema e mai "adanca".

 

Cred ca discursul lui Pecco va avea ecouri in zilele urmatoare - in sensul ca mult mai multi il vor injura.A picat de si de prost si de rautacios cu discursul ala,si nici sa o dreaga cum a dres-o sambata cu agresivitatea lui MM nu mai poate - nu vad cum o mai poate nuanta pe asta.

Acum 4 ore, frigider a spus:

nu putea sa depaseasca cu vit pe viraj, atat facea el cu vit pe viraj: tur rapid, singur.

acum nu o mai are = q1 scrie pe el si implicit rezultate dezastruoase.

Lorenzo doar de viteza aia avea nevoie,ca nu-l mai prindeau,dar Lorenzo nu se califica pe coispe.

Sa nu se creada ca ii fac efigie lui Lorenzo - Q e la fel de capabil de timpi rapizi.Doar ca eu cred ca problema deja nu mai e la pilot.

Acum 4 ore, frigider a spus:

acum plm e haos total. doar el e sus constant si tot se vaita?

Nu e "sus" tot timpul,e mai mult pe jos :crack:

1 oră în urmă, xt600 a spus:

Ducati chiar NU STIE sa faca sasiuri de AL. ..Honda si toti japonezii STIU sa lucreze cu aluminiul.

Da nu te-am contrazis.Am intrebat doar de ce ai criticat Ducati cand a apelat la consultanta din exterior pt constructia de cadre (si sa ne aducem aminte ca nu e confirmat nimic,sunt doar zvonuri de presa,cei de la Ducati nu au dat never vreo declaratie in genul),si nu critici ba dimpotriva lauzi Honda cand face FIX acelasi lucru :)

Cu toate ca,dupa cum am subliniat,Honda face cadre de aL de 40 de ani (iar dupa parerea mea cand faci un lucru de 40 ani si dupa aia te duci la altii sa te invete sau mai rau - sa ti-l faca ei cu totul ,e jena suprema si recunoasterea unor anumite limite clare la care au ajuns)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 minutes ago, Method said:

Am intrebat doar de ce ai criticat Ducati cand a apelat la consultanta din exterior pt constructia de cadre (si sa ne aducem aminte ca nu e confirmat nimic,sunt doar zvonuri de presa,cei de la Ducati nu au dat never vreo declaratie in genul),si nu critici ba dimpotriva lauzi Honda cand face FIX acelasi lucru :)

Cu toate ca,dupa cum am subliniat,Honda face cadre de aL de 40 de ani (iar dupa parerea mea cand faci un lucru de 40 ani si dupa aia te duci la altii sa te invete sau mai rau - sa ti-l faca ei cu totul ,e jena suprema si recunoasterea unor anumite limite clare la care au ajuns)

 

Sunt două lucruri diferite.

  • Strada nu este circuit, iar prototipurile de MotoGP sunt probabil cele mai diferite motociclete față de cele de stradă. Rigorile și cerințele acolo sunt total distincte de ceea ce ai nevoie pentru motocicletele de serie (pentru care Honda a făcut cadre de aluminiu de zeci de ani). Faptul că HRC face apel la Kalex nu înseamnă lipsă de competență neapărat ci o raționalizare a costurilor. Cum am mai spus, ar putea (probabil) să facă toată treaba în intern (angajând oameni specializați), dar cu un cost mult mai mare în timp și bani - și nici așa succesul nu ar fi garantat. Față de asta, o colaborare limitată în timp cu o firmă externă este considerabil mai ieftină și eficientă.
  • De acord însă cu tine: Honda face același lucru pe care l-a făcut Ducati acum ~10 ani, chiar dacă rațiunea diferă puțin. La fel ca și HRC, italienii ar fi putut probabil să dezvolte un șasiu din aluminiu în intern, dar cu un cost mult mai mare și (spre deosebire de Honda) o aplicabilitate cvasi-inexistentă în rest: Ducati pariase deja pe structura de tip monococă pentru șasiu cu motorul membru integrat al acestuia pe motocicltele de stradă (abordare care continuă și astăzi pe Panigale V4 și SF V4). Șasiul permietral din aluminiu a fost exclusiv o cerință personală a lui Rossi, și era doar o variantă de încercat. Nu avea niciun sens să îl producă în intern, motiv pentru care au colaborat cu Suter. Ulterior, rămânând pe această abordare, au internalizat (cu succes) producția șasiului. În continuare deplâng venirea lui Rossi la Ducati și modul în care a impus acel cadru - care mi se pare o relicvă a trecutului.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, B.B. a spus:

Pai si cu ce contrazice asta ce am zis eu? Am zis ca mersul asta cu frane la disperare nu e eficient si  nu asa se fac timpii buni pe tur.

Daca cacatul ala de motoreta ar avea grip mai bun pe viraj si un pic mai mult zvac la iesire nu ar mai trebui sa franeze ca innecatul.

Da, obtine timpi pe tur dar cu costul cauciucurilor.. si face poc cu 2 ture inainte de final. 

Pai nu o fi eficient dar dacă doar asta ai?

Dacă restul nu merg?

Plm 

 

Și dacă merg toate celelalte tot ai un avantaj,ce i drept Riscant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Sunt două lucruri diferite.

  • Strada nu este circuit, iar prototipurile de MotoGP sunt probabil cele mai diferite motociclete față de cele de stradă. Rigorile și cerințele acolo sunt total distincte de ceea ce ai nevoie pentru motocicletele de serie (pentru care Honda a făcut cadre de aluminiu de zeci de ani). Faptul că HRC face apel la Kalex nu înseamnă lipsă de competență neapărat ci o raționalizare a costurilor. Cum am mai spus, ar putea (probabil) să facă toată treaba în intern (angajând oameni specializați), dar cu un cost mult mai mare în timp și bani - și nici așa succesul nu ar fi garantat. Față de asta, o colaborare limitată în timp cu o firmă externă este considerabil mai ieftină și eficientă.
  • De acord însă cu tine: Honda face același lucru pe care l-a făcut Ducati acum ~10 ani, chiar dacă rațiunea diferă puțin. La fel ca și HRC, italienii ar fi putut probabil să dezvolte un șasiu din aluminiu în intern, dar cu un cost mult mai mare și (spre deosebire de Honda) o aplicabilitate cvasi-inexistentă în rest: Ducati pariase deja pe structura de tip monococă pentru șasiu cu motorul membru integrat al acestuia pe motocicltele de stradă (abordare care continuă și astăzi pe Panigale V4 și SF V4). Șasiul permietral din aluminiu a fost exclusiv o cerință personală a lui Rossi, și era doar o variantă de încercat. Nu avea niciun sens să îl producă în intern, motiv pentru care au colaborat cu Suter. Ulterior, rămânând pe această abordare, au internalizat (cu succes) producția șasiului. În continuare deplâng venirea lui Rossi la Ducati și modul în care a impus acel cadru - care mi se pare o relicvă a trecutului.

Mai, eu cred cam-am exprimat destul de clar :

- in primul rand nu vorbesc despre strada,eu vorbesc doar despre cadre de gp

-  a externaliza constructia de cadre,chiar daca inseamna o recunoastere a capabilitatii limitate pt Honda,sau mai pe sleau - chiar daca recunosti ca in ciuda faptului ca tu lucrezi de 40 de ani la treaba asta,6 nemti care lucreaza de 15 ani o fac mai bine (si mai ieftin) ca tine,deci cu toate astea,mi se pare o decizie buna si sunt sigur corecta dpdv financiar atat pt Honda cat si pt Ducati.

 

Nu am o problema cu asta - sa faca Honda ce stiu ei sa ii dea o moto buna lui MM ca sa se bata cu Pecco pana in ultima etapa - eu doar am intrebat de ce colegul xt judeca cu dubla masura ceva care in esenta e fix la fel : cand a externalizat Ducati "huooo incapabili,nici cadrele nu sunt in stare sa si le faca,nu au tehnica skillul japonezilor" etc,cand a facut-o Honda ii apladuam.Pai wtf?

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 minutes ago, Method said:

sa ii dea o moto buna lui MM ca sa se bata cu Pecco pana in ultima etapa

 

Cred că Márquez nici nu are nevoie de o motocicletă "bună" ca să se bată cu Bagnaia. Îi ajunge una decentă :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

 

Sunt două lucruri diferite.

  • Strada nu este circuit, iar prototipurile de MotoGP sunt probabil cele mai diferite motociclete față de cele de stradă. Rigorile și cerințele acolo sunt total distincte de ceea ce ai nevoie pentru motocicletele de serie (pentru care Honda a făcut cadre de aluminiu de zeci de ani). Faptul că HRC face apel la Kalex nu înseamnă lipsă de competență neapărat ci o raționalizare a costurilor. Cum am mai spus, ar putea (probabil) să facă toată treaba în intern (angajând oameni specializați), dar cu un cost mult mai mare în timp și bani - și nici așa succesul nu ar fi garantat. Față de asta, o colaborare limitată în timp cu o firmă externă este considerabil mai ieftină și eficientă.
  • De acord însă cu tine: Honda face același lucru pe care l-a făcut Ducati acum ~10 ani, chiar dacă rațiunea diferă puțin. La fel ca și HRC, italienii ar fi putut probabil să dezvolte un șasiu din aluminiu în intern, dar cu un cost mult mai mare și (spre deosebire de Honda) o aplicabilitate cvasi-inexistentă în rest: Ducati pariase deja pe structura de tip monococă pentru șasiu cu motorul membru integrat al acestuia pe motocicltele de stradă (abordare care continuă și astăzi pe Panigale V4 și SF V4). Șasiul permietral din aluminiu a fost exclusiv o cerință personală a lui Rossi, și era doar o variantă de încercat. Nu avea niciun sens să îl producă în intern, motiv pentru care au colaborat cu Suter. Ulterior, rămânând pe această abordare, au internalizat (cu succes) producția șasiului. În continuare deplâng venirea lui Rossi la Ducati și modul în care a impus acel cadru - care mi se pare o relicvă a trecutului.

Pai de cand sunt in MotoGP nu fac mobre de motogp inclusiv cadre? Pai ce, au uitat brusc sa faca cadre sau i-au dat afara pe cei care faceau?

Nu mi se pare nimic logic din ce spui, eu unul daca as fi FIM sau Dorna chiar as interzice chestia asta, pai ce pana mea echipa de uzina esti tu daca nici macar cadrul nu poti sa-l faci si-l cumperi de la Kalex.. 

Pe bune, este o prostie imensa ce fac HRC, dar in fine, ei stiu mai bine. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, B.B. said:

Pai de cand sunt in MotoGP nu fac mobre de motogp inclusiv cadre? Pai ce, au uitat brusc sa faca cadre sau i-au dat afara pe cei care faceau?

 

Nivelul ingineresc a crescut mult în MotoGP în ultimul deceniu/ultimii ani, dovadă sunt bugetele care au explodat și faptul că se racolează oameni din alte competiții majore precum F1. Faptul că știau să facă ceva competitiv acum 10-15 ani nu prea mai are relevanță acum. HRC fie nu mai ține pasul cu ritmul progresului prin structura pe care o are actualmente (și nu sunt dispușisă o schimbe), fie vrea idei noi, fie ambele.

 

2 minutes ago, B.B. said:

Nu mi se pare nimic logic din ce spui, eu unul daca as fi FIM sau Dorna chiar as interzice chestia asta, pai ce pana mea echipa de uzina esti tu daca nici macar cadrul nu poti sa-l faci si-l cumperi de la Kalex.. 

 

Nu este ceva exagerat, nu este pentru prima dată când fac asta și cel mai probabil va fi temporar.

 

15 minutes ago, B.B. said:

Pe bune, este o prostie imensa ce fac HRC

 

Este strict percepția ta. Pentru Honda, dezvoltările din MotoGP sunt sterile (nu au nicio motocicletă de serie apropiată de ceea ce folosesc în MotoGP), iar competiția asta le folosește doar în scop de marketing. Iar un marketing sănătos este făcut pe bază de rezultate - ceea ce nu au în momentul de față.

 

5 minutes ago, Cavaleru said:

la cati bani are 'onda ii cumpara si inglobeaza :D

 

Au bani, însă motorsportul și mediul competitiv nu par să fie foarte sus pe lista lor de priorități în ceea ce privește investițiile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, B.B. a spus:

Pai de cand sunt in MotoGP nu fac mobre de motogp inclusiv cadre? Pai ce, au uitat brusc sa faca cadre sau i-au dat afara pe cei care faceau?

Bineinteles ca face cadre de GP (AL) de zeci de ani, cu care a castigat n-spe titluri mondiale. Asta nu intelege Method, ca situatia lor nu este comparabila cu Ducati. In timp ce Ducati este obligat sa colaboreze cu un constructor de sasiuri, data fiind incapacitatea lui in acest domeniu, Honda a apelat la Kalex din motivele enuntate de Panzer, la care se mai adauga cel putin doua: HRC este presat de timp... si, datorita acestui fapt, trebuie sa reduca cat mai mult timpul de cercetare-proiectare, executie si implementare. Ori colaborarea cu Kalex ii ofera din  plin acest timp pretios. Honda ar putea sa-l faca in casa, ca si pana acum, dar pe langa resurse, R&D-ul i-ar lua o groaza de timp, dupa care, in faza de executie si teste ar incepe ping pong-ul intre Japonia si Europa- o enorma risipa de timp. Ca sa evite o asemenea situatie, ar trebui sa relocheze un intreg departament de cercetare, oameni si capacitati de productie in Europa, ceea ce inseamna costuri enorme. Kalex, in schimb, ESTE in Europa, costa mult mai putin sa se foloseasca de expertiza lor si de capacitatile lor de productie, iar produsul final ajunge la circuit in cateva ore.  Nu este ca si cum nu ar sti sa faca cadre si nu ar fi in stare sa ii dea de cap, intr-un tarziu, ci este mai eficient sa colaboreze cu Kalex. In felul asta HRC reuseste sa se alinieze cu echipele europene - care au redus mult timpul de implementare a solutiilor, tocmai datorita avantajului geografic- ceea ce nu se poate spune despre Yamaha. Daca Iwata se trezeste la realitate, ma tem ca va fi nevoita sa implementeze un sistem similar. Nu pentru ca nu stiu sa faca sasiuri, cum ar tipa in gura mare colegul - sunt artisti la capitolul asta - dar, in acest moment, este mai eficient sa externalizeze productia acestora. 

Acum 8 ore, Method a spus:

(si sa ne aducem aminte ca nu e confirmat nimic,sunt doar zvonuri de presa,cei de la Ducati nu au dat never vreo declaratie in genul

Ba da, a spus-o odata, in treacat, chiar Jiji, ca sasiul se face in alta parte si ca ei se pot concentra pe alte aspecte. Daca il faceau ei, erau tot la nivelul din 2007.. ;) Sau era tot Pretiosul sef peste departamentul de galeti rosii. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

Au bani, însă motorsportul și mediul competitiv nu par să fie foarte sus pe lista lor de priorități în ceea ce privește investițiile.

anu trecut (?) au facut redesign total la moto.

or fi cheltuit ceva cascaval.

doar ca nu a prea iesit sau nu au inca suficiente date, ca nu prea a dat nimeni cox la moto aia.

 

eu sper dupa 3 sprinturi cu 3 GP-uri sa inteleaga MM care e ambreiaju si care e acceleratia si sa fie bine.

Acum 9 minute, frigider a spus:

anu trecut (?) au facut redesign total la moto.

spre diferenta de iamaha care au scos un motorcumaimultiponeicareadezechilibratcompletpachetulcatdecatcompetitivsiacumsezbatinmizeriegen.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...