Jump to content

Ce ulei sa bag in Yamaha r6 anul 2000 120cp


Ioanrw
 Share

Recommended Posts

Ce ulei imi recomandati sa bag in yamaha r6 an 2000 120cp?Vreau sa stiu care ar fi mai bun pentru acest motor, si sa pun sintetic sau semi-sintetic?

Link to comment
Share on other sites

Si haita de lupi porni in goana, cu balele siroind din gurile flamande, spre bietul mielusel...🤣🤣

Ps : 10w40 orice fel de ulei vrei, dar nu cumparat de pe Ali Express sau din piata.

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 minute, banditbiker82 a spus:

Si haita de lupi porni in goana, cu balele siroind din gurile flamande, spre bietul mielusel...🤣🤣

Ps : 10w40 orice fel de ulei vrei, dar nu cumparat de pe Ali Express sau din piata.

Dar sintetic sau pot sa pun si semi?

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, Ioanrw a spus:

Dar sintetic sau pot sa pun si semi?

 De care vrei tu mane, ca doar nu te dai cu ea pe circuit. Si schimba-l la maxim 5000 km sau din an in an daca nu faci km astia.

Link to comment
Share on other sites

Ziceau altii sa nu i pun semi ca e de turatie mare 

Acum 10 minute, banditbiker82 a spus:

 De care vrei tu mane, ca doar nu te dai cu ea pe circuit. Si schimba-l la maxim 5000 km sau din an in an daca nu faci km astia.

Si ce filtru recomanzi gen de la ce marca?

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, banditbiker82 a spus:

Mah Ioane, io zic sa iei de la KN , din ala cu hexagon in cap. Se desface mai usor...

Gen kn303 simplu sau kn303c modelu cromat?

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Speedy.K a spus:

Here we go again...

Zice japonezu undeva ca dupa un anumit nr de km trebuie schimbat indicativul de ulei?!

Zice că poți să bagi mai multe indicative.nu doar unul

Link to comment
Share on other sites

In functie de clima tarii unde exploatezi utilajul. 
Ca sa nu mai vorbim de Honda care, in ultimii 20 de ani, are o singura idee fixa 10w30, ca tre sa-si scoata banii bagati in producatorii de uleiuri cand au inventat mizeria asta.

Deci nu, nu ai mai multe variante de ulei pentru folosirea unei mobre in anumite conditii de mediu, ci doar una.


Pentru initiator: in cartea mobrei tale trebuie sa ai o diagrama cu tipurile de ulei folosite in functie de temperaturile de utilizare ale agregatului. Daca tu o bagi la iernat la sub 15 grade e una, daca mergi cu ea pana la -10 e alta. La fel cu limita superioara de temperatura. Stiu oameni care nici nu se gandesc sa se suie in sa la peste 30 de grade la umbra. 
Deci cauta manualul, gaseste diagrama, gandeste-te cand ai de gand sa mergi cu mobra si o sa descoperi varianta corecta de indicativ.

Cat despre semi sau full, vezi daca manualul zice ceva. Daca nu (al meu, de ex., zice, altele nu), poti sa alegi in functie de cum mergi cu mobra, una e sa o tii mereu in plaja de cuplu / putere maxima si sa storci din motorul ala tot ce poate si alta e sa schimbi in general la 6000 rpm.

 

Si cu asta basta, ca altfel unim topicul cu ala general de uleiuri si iar batem campii despre molecule, esteri si alte catene ramificate.

 

PS Daca esti complet habarnist poti sa te orientei dupa motoarele de cautare de pe siteurile producatorilor mari de ulei, cauti dupa marca si modelul mobrei si vezi ce zice fiecare. Doar ca acolo mai apar dubiosenii generate de politicile de vanzari ale respectivilor.

Edited by Speedy.K
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult, am ales Liqui moly 10w40 semi-sintetic, poate o sa optez la vara cu un 15w50 full sintetic sau cum ai spus tu 20w40

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...