Bogdan iamandei Posted August 29 Share Posted August 29 Salutare dragi motocicliști. Din start trebuie sa va spun ca sunt nou pe forum și în motociclism. Am o problema cu o honda magna 750 din 83. Sa încep cu începutul. Luctat la partea electrica... Semnalizare, frână, lumini. Făcut proba, toate ok. Plecat la plimbare și după 1 ora s a oprit în mers. Dat la automat, descarcat baterie, am încercat cu cabluri de la auto și nimic. Învârte dar nu pornește. Datjos bujii care erau ude, schimbat cu unele noi și la fel. Intim ce ma chinuiam observ ca iese fum din blocul de start. După sperietura de rigoare desfac blocul și găsesc firele de la butonul de oprire de urgență topite. Ca și observație, dacă las contactul PS 10 secunde se încing firele de mai sus. Dacă ii dau start scurt nu se întâmplă nimic dar nici nu pornește. Dacă a mai pățit cineva, mi ar fi de folos un sfat. Ms Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penetru Posted August 29 Share Posted August 29 Suspectez CDI defect, probabil dacă îi desfaci mufa nu se mai încinge la butonul kill switch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
apriliacluj Posted August 29 Share Posted August 29 Ti-am mutat topicul la sectiunea potrivita, Normal, te-am notat in caiet cu o bere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogdan iamandei Posted August 29 Author Share Posted August 29 Acum 2 ore, Penetru a spus: Suspectez CDI defect, probabil dacă îi desfaci mufa nu se mai încinge la butonul kill switch. Mulțumesc. Am omis un simtom. Motorul da peste cap cum se spune cât țin apăsat start timp de 4,5 secunde după care se oprește. Dacă iau degetul de pe start chiar dacă pare ca a pornit se oprește. Multumesc Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX-Guzzista Posted August 29 Share Posted August 29 O parere…. Cred ca ai o problema la butonul de kill switch care iti taie aprinderea. Banuiesc ca moto e pe carburatie. Cine a lucrat la electrica,ori nu a pus toate firele cum trebuie,ori a starngulat vreun fir cu ceva si da la masa. Incearca sa anulezi temporar oprirea din kill switch si vezi daca vine scanteie la bujii. Verifica si firele la baterie,si pe unde sa mai umblat. Acum 1 oră, apriliacluj a spus: Ti-am mutat topicul la sectiunea potrivita, Normal, te-am notat in caiet cu o bere Eu am drum prin Vaslui,iau eu berea de la el si o aduc la Cluj ! Da’vin prin Mamaia,o sa dureze putin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogdan iamandei Posted August 29 Author Share Posted August 29 Am încercat. L am pus pe direct. La fel. Și eu bănuiesc un scurt dar nu știu unde. Ms Acum 1 oră, apriliacluj a spus: Ti-am mutat topicul la sectiunea potrivita, Normal, te-am notat in caiet cu o bere Multumesc Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted August 30 Share Posted August 30 Acum 7 ore, Bogdan iamandei a spus: Și eu bănuiesc un scurt dar nu știu unde. Sfatul meu e să cauți pe cineva priceput să verifice, nu te văd în măsură - no offence - și e maibine decât să mai strici și altceva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucian_M Posted August 30 Share Posted August 30 Problemele electrice la moto mi se par cele mai frustrante, ai totul în față, o iei metodic, nu descoperi problema, îți vine să cauți benzină și chibrit. Concluzie: caută un meșter bun și plătește-i munca, efectiv nu merită să-ți bați capul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX-Guzzista Posted August 30 Share Posted August 30 Acum 10 ore, Bogdan iamandei a spus: Am încercat. L am pus pe direct. La fel. Și eu bănuiesc un scurt dar nu știu unde. 1.Când ai luat moto,mergea totul ok ? 2.Problema a aparut dupa ce ai lucrat la ea ? 3.ai lucrat tu s-au ai fost la electrician auto,ca electrician moto e cam greu de gasit ? Faptul ca sa oprit dupa o ora de mers,ma duce gandul la faptul ca un fir,freaca pe undeva sau sa prins pe la jug si sa retezat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogdan iamandei Posted August 30 Author Share Posted August 30 Asta Suspectez și eu. Voi face o inspecție vizuala a instalației și dacă nu găsesc nimic suspect la doctor cu ea. Problema e ca trebuie dusa pe platforma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX-Guzzista Posted August 30 Share Posted August 30 Acum 10 minute, Lucian_M a spus: Problemele electrice la moto mi se par cele mai frustrante, ai totul în față, o iei metodic, nu descoperi problema, îți vine să cauți benzină și chibrit. Concluzie: caută un meșter bun și plătește-i munca, efectiv nu merită să-ți bați capul. Aia e marea problema,sa gasesti acel mester bun care sa stie si mai ales sa vrea sa faca treaba buna. Mai ales ca este moto,nu auto. Acum 2 minute, Bogdan iamandei a spus: Voi face o inspecție vizuala a instalației și dacă nu găsesc nimic suspect….. Dezizoleaza pe unde ai umblat,ia la verificat fir cu fir,ca altfel nu vezi nimic. Iar de “doctor”vezi unde o duci,sa aiba tangenta cat de cat cu moto,daca e “schimbator de becuri “ mai bine lipsa…. Cauta pe Facebook ca trebuie sa mai fie motociclisti prin zona ta,care sa stie vreun electrician. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted August 30 Share Posted August 30 Acum 2 ore, ALEX-Guzzista a spus: Problema a aparut dupa ce ai lucrat la ea ? Îți dai seama! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX-Guzzista Posted August 30 Share Posted August 30 Acum 9 ore, ENEOS a spus: Îți dai seama! Ma gandeam ca poate asa a luat-o….. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogdan iamandei Posted September 1 Author Share Posted September 1 La 30.08.2024 la 11:10, ENEOS a spus: Îți dai seama! După ce am schimbat semnalizarile, stopul pe frână, poziția, cu mențiunea ca a funcționat bine în curte, a mers vre o ora în trafic și abia după aia a picat. De asta bănuiesc vre un cablu rebel Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX-Guzzista Posted September 1 Share Posted September 1 Acum 7 minute, Bogdan iamandei a spus: După ce am schimbat semnalizarile, stopul pe frână, poziția, cu mențiunea ca a funcționat bine în curte, a mers vre o ora în trafic și abia după aia a picat. De asta bănuiesc vre un cablu rebel Inainte sa schimbi alea,ai mers cu ea in trafic mai mult timp ?? Daca inainte ai mers si a fost ok,pe loc a mers ok,si cand ai inceput sa iesi in trafic,implicit sa misti de ghidon au inceput problemele tre sa cauti in zona jugului si pe sub rezervor ,e posibil ca vreun fir sa fie prins aiurea pe acolo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogdan iamandei Posted September 2 Author Share Posted September 2 Nu a mers ca nu aveam permis. Totul a început cu arderea siguranței principale. Bănuiesc ca de la un scurt. Am observat apoi ca se încălzea blocul de start. L am desfăcut și am găsit firele care ar fi trebuit sa fie conectate la butonul de switch off carbonizat. Oricum erau legate pe direct, butonul nu funcționa. I am dat jos toate relele și când dau la automat același chestie. Am început sa verific firele din tot acel mănunchi și am găsit aceleași fire cu izolația topita. Acum merg pe traseu și sper sa ajung la sursă. Am nevoie de noroc și rabdare Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penetru Posted September 2 Share Posted September 2 Să te pricepi la electrică e mult mai important decât norocul și răbdarea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
apriliacluj Posted September 2 Share Posted September 2 Acum 38 minute, Bogdan iamandei a spus: I am dat jos toate relele apoi daca toate chestile rele le-ai dat jos, si i-au ramas doar cele bune, atunci sigur o sa functioneze! PS. sunt relee rele si sunt relee bune PPS. si da, vei avea nevoie de muuuult noroc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogdan iamandei Posted September 2 Author Share Posted September 2 Multumesc La 30.08.2024 la 6:09, ENEOS a spus: Sfatul meu e să cauți pe cineva priceput să verifice, nu te văd în măsură - no offence - și e maibine decât să mai strici și altceva. Sa înțeleg ca va pricepeți din moment ce cunoașteți la nepriceput. Aștept un sfat. Mulțumesc. La 29.08.2024 la 19:11, Bogdan iamandei a spus: Salutare dragi motocicliști. Din start trebuie sa va spun ca sunt nou pe forum și în motociclism. Am o problema cu o honda magna 750 din 83. Sa încep cu începutul. Luctat la partea electrica... Semnalizare, frână, lumini. Făcut proba, toate ok. Plecat la plimbare și după 1 ora s a oprit în mers. Dat la automat, descarcat baterie, am încercat cu cabluri de la auto și nimic. Învârte dar nu pornește. Datjos bujii care erau ude, schimbat cu unele noi și la fel. Intim ce ma chinuiam observ ca iese fum din blocul de start. După sperietura de rigoare desfac blocul și găsesc firele de la butonul de oprire de urgență topite. Ca și observație, dacă las contactul PS 10 secunde se încing firele de mai sus. Dacă ii dau start scurt nu se întâmplă nimic dar nici nu pornește. Dacă a mai pățit cineva, mi ar fi de folos un sfat. Ms Am luat instalația fir cu fir. Credeți ca releul demaror rămas cuplat ar putea duce la simptomele astea, mai ales ca totul a pornit prin topirea siguranței de pe el? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX-Guzzista Posted September 3 Share Posted September 3 Acum 16 ore, Bogdan iamandei a spus: . Credeți ca releul demaror rămas cuplat ar putea duce la simptomele astea, mai ales ca totul a pornit prin topirea siguranței de pe el? Daca te referi la starter, bine ca sa topit siguranta. Putea sa ia foc sau sa iti topeasca bornele de la baterie. Prin starter trece firul gros care alimenteaza electromotorul. Daca te referi la un releu cu 4 pini si acolo e bine ca sa topit siguranta,trebuia normal sa se arda,vezi sa nu fie mai mare in Amperi decat trebuie,poate sa mai ars si fostul proprietar a pus una mai mare. Acum 21 ore, Bogdan iamandei a spus: Nu a mers ca nu aveam permis. Totul a început cu arderea siguranței principale. Bănuiesc ca de la un scurt. Am observat apoi ca se încălzea blocul de start. L am desfăcut și am găsit firele care ar fi trebuit sa fie conectate la butonul de switch off carbonizat. Oricum erau legate pe direct, butonul nu funcționa. I am dat jos toate relele și când dau la automat același chestie. Am început sa verific firele din tot acel mănunchi și am găsit aceleași fire cu izolația topita. Acum merg pe traseu și sper sa ajung la sursă. Am nevoie de noroc și rabdare Faptul ca ai gasit modificari la butonul de switch inseamna ca a mai avut probleme. Trebuie verificat si electromotorul,starterul acestuia,releu care comanda starterul si firele care alimenteaza toate astea. Posibil “fostul”o fi avut probleme la pornire vreodata si a dat la automat fara sa lase pauza de racire a electromotorului si atunci a topit tot pe acolo. Acum 21 ore, Bogdan iamandei a spus: Am nevoie de noroc și rabdare Cel mai mult ai nevoie SA VREI sa faci,ca nimeni nu sa nascut invatat,te ajuti si de internet,e o motocicleta veche,clasica,nu foarte complicata,cu rabdare poate reusesti. Daca te prinde microbul fiarelor ,te apuci de restaurat dupa aia… Pt.unii e complicat sa schimbe si un bec… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogdan iamandei Posted September 4 Author Share Posted September 4 La 29.08.2024 la 19:11, Bogdan iamandei a spus: Salutare dragi motocicliști. Din start trebuie sa va spun ca sunt nou pe forum și în motociclism. Am o problema cu o honda magna 750 din 83. Sa încep cu începutul. Luctat la partea electrica... Semnalizare, frână, lumini. Făcut proba, toate ok. Plecat la plimbare și după 1 ora s a oprit în mers. Dat la automat, descarcat baterie, am încercat cu cabluri de la auto și nimic. Învârte dar nu pornește. Datjos bujii care erau ude, schimbat cu unele noi și la fel. Intim ce ma chinuiam observ ca iese fum din blocul de start. După sperietura de rigoare desfac blocul și găsesc firele de la butonul de oprire de urgență topite. Ca și observație, dacă las contactul PS 10 secunde se încing firele de mai sus. Dacă ii dau start scurt nu se întâmplă nimic dar nici nu pornește. Dacă a mai pățit cineva, mi ar fi de folos un sfat. Ms Dragi colegi, caz rezolvat. După ce am luat instalația la puricat fir cu fir, dat jos toate releele( și bune și rele...( Aviz mistocatilor)), după vre o două seri de studiat schema electrica a motocicletei, am ajuns la concluzia că sursă problemei e acolo unde a început. Am desfăcut releul de pornire, l am curățat, l am pus la loc și..... Victorie. A pornit și nu s a ai încins. Prin urmare dacă se împușcă siguranța de pe releu și toată motocicleta devine pom decraciun( se incinge au și a ieșit fum din contactele prost făcut, adică, acele cabluri legate de mână și izolate, pentru ca e posibil sa rămână releul cuplat), verificați releul. Mulțumesc celor care au încercat sa ajute. Pentru asta e forum. Cei care recomanda mersul la mecanic probabil au motoare de generație nouă. Al meu nu nou. Nici eu nusunt, prin urmare mi am luat motor pentru mine, sa stau sa l pigulesc. Cer scuze dacă am fost acid la adresa unui coleg, care s a grăbit sa ma etcheteze ca fiind depășit. ÎN REST DRUM BUN ȘI ASFALT USCAT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
apriliacluj Posted September 5 Share Posted September 5 Acum 20 ore, Bogdan iamandei a spus: ..... toate releele( și bune și rele...( Aviz mistocatilor)),.... nu e mistocareala! e un lucru elementar sa scriem corect! punct! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts