Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

ma..sincer..eu nu inteleg posesorii de pegaso care se plang de motocicleta lor :P ..care se plang de frane..de puterea motorului..de fiabilitate..E un enduro monocilindru nu i vitezana n patru cilindri sa i placa turele multe..Normal ca n momentu n care o tii in ture multe si abuzezi de ea "i se face rau" :laugh:

Cat despre frane..A mea cum se descurca bine mersi si cu un singur disc pe fata? Ale voastre or avea discuri mai mici ?:what:)

Eu i as sfatui pe cei care se plang de frane sa mai experimenteze franarea ca i mare lucru sa stii ce sa faci cand iti sare vaca blonda cu "gipanu" n fatza .. sa mai incerce sa ajute si cu frana de motor ca in unele situatii face minuni..

Nu stiu..Ori am nimerit o eu pe a mea prea bine ori ...?

 

Doamne..ce rau sunt eu.. :D

E adevarat ce spui Geo,nu poti sa ceri prea mult de la un monocilindru...in legatura cu fiabilitatea am vazut ca a postat "Piratu" cateva pagini in urma, un site a lui un neamt care a facut cu Pegaso aproape 100.000 km! Si din cate am inteles eu acolo,nici nu a avut probleme foarte mari cu el :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 14,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut pegasistilor,

acum o saptamana am dat pegao-ul meu din 97 da mai mult ca a insistat cumpartorul si a dat un pret bun, ca eu eram multumit de el. In 3 ani am facut 18.000 km fara nici o problema in afara de consumabile. Am facut ture faine prin tara si afara (intalniri moto, transalpina, am fost pana in Elvetia, am trecut de 4 ori Alpii, cel mai inalt pas intr Elvetia si Italia la 2760m si nu am avut nici o problema. Am avut un consum mediu incredibil de 4,3 litri/100km (nu am mers pe autostrazi).

Singurul lucru care ma deranja la motoru asta era ca nu puteai merge sub 2700 ture fiind ca incepea sa trepideze si trebuia sa schimbi in jos (in localitati trebuia sa schimbi tot timpul vitezele). Inainte am aut un KLR care mergea in a cincea si cu 1000 ture.

Bineinteles ca nu am renuntat la motor si a doua zi mi-am luat un V-strom de 650 fara sa-l incerc, luandu-ma doar dupa teste si statistici.

Cand l-am adus acasa mi s-a parut urias pe langa pegaso si mult mai greu (nu-l putem misca de poponeata cum faceam cu pegaso). Bineinteles ca, cu asta nu o sa mai fac trasee gen transalpina, asta e mai mult touring decat enduro.

Pana la primavara cand o sa circul cu el sa vad toate diferentele am timp sa ma obisnuiesc macar cu ideea.

Deci fiecare motor are particularitatile lui, nu exista motor perfect care sa multumeasca pe toti.

Primul meu motor a fost un MZ de 175 care pe vremea comunistilor era ceva super in comparatie cu CZ, IJ, Java, Simson si alte mobre. Am facut cu el 60.000 km cu un set motor fara sa ma lase in drum.

Asa ca tehnica evolueaza iar noua ne cresc proportional pretentiile si bineinteles ca dupa cativa ani trebuie sa schimbam motoarele.

Asta-i tehnica ce sa-i faci.

Deci nu mai va plangeti de pegaso ca motoru-i ca stapanu, daca nu ai grija de el si nu-i faci ce trebuie la timp te lasa cand nu te astepti.

Asfalt uscat la primavara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar cine s-a vaitat atat d rau d pegaso si v-a suparat?..eu merg cu al meu in toate condiitiile meteo si d drum de-l ia toti dracii si nici nu ragaie...recunosc ca am avut cva probleme la motor , dar nu ca ar fi fost austriacu' idiot cand l-a conceput , ci pt ca a umblat un "meserias" d 2 lei unde nu trebuia....singura problema la pegaso este procurarea pieselor si pretul destul de....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IIInca o intrebare ..Bateria mea mi spune de ceva vreme ca vrea schimbata ..La pornire are un zgomot mai lung ..asa ..d parca cupleaza da nu poate sa invarta motoru din prima..dupa care l invarte si porneste..Fostu proprietar a zis ca el crede c ar putea fi de la carbunii electromotorului ..

Acum dupa ce a dat frigu nu prea mai coopereaza cu mine lafel de bine la pornire ..Porneste de fiecare data ..da nu chiar din prima :laugh: ..

Daca releu de incarcare functioneaza n toate mintile lui..bateria n ar trebui sa se incarce cand functioneaza motoru ?

Intrebarea mea e ..

.sa mi cumpar un redresor ?sau mai bine sa mi cumpar o baterie cu gel direct ?

Nu de alta..da presimt ca o sa mai circul ceva vreme si de acum incolo :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IIInca o intrebare ..Bateria mea mi spune de ceva vreme ca vrea schimbata ..La pornire are un zgomot mai lung ..asa ..d parca cupleaza da nu poate sa invarta motoru din prima..dupa care l invarte si porneste..Fostu proprietar a zis ca el crede c ar putea fi de la carbunii electromotorului ..

Acum dupa ce a dat frigu nu prea mai coopereaza cu mine lafel de bine la pornire ..Porneste de fiecare data ..da nu chiar din prima :laugh: ..

Daca releu de incarcare functioneaza n toate mintile lui..bateria n ar trebui sa se incarce cand functioneaza motoru ?

Intrebarea mea e ..

.sa mi cumpar un redresor ?sau mai bine sa mi cumpar o baterie cu gel direct ?

Nu de alta..da presimt ca o sa mai circul ceva vreme si de acum incolo :laugh:

Sal, redresorul e bine sa-l ai pt ca pe timp de iarna e bine sa pui bateria la incarcat macar odata pe luna, in special daca, motoru sta pe afara sau in spatii neincalzit .Fara baterie nu poti circula,daca bateria e pe duca si nu pastreaza curentul ,releu isi face treaba si nu are nici o vina.Iti recomand sa faci urmatoarele verificari:1.verifica incarcarea 2.verfica starea bateriei (concentratia electrolitului) 3.verfica electromotorul (nu este exclus sa fie el problema), dupa care poti sa tragi o concluzie privitor la ce ai nevoie. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal, redresorul e bine sa-l ai pt ca pe timp de iarna e bine sa pui bateria la incarcat macar odata pe luna, in special daca, motoru sta pe afara sau in spatii neincalzit .Fara baterie nu poti circula,daca bateria e pe duca si nu pastreaza curentul ,releu isi face treaba si nu are nici o vina.Iti recomand sa faci urmatoarele verificari:1.verifica incarcarea 2.verfica starea bateriei (concentratia electrolitului) 3.verfica electromotorul (nu este exclus sa fie el problema), dupa care poti sa tragi o concluzie privitor la ce ai nevoie. :)

 

 

Curios..A doua zi dimineata ..Probabil cu gandu ca va fi demontata motocicleta a pornit surprinzator de usor..Oricum..Am cumparat densimetru..am cumparat aparat de masura..Si urmeaza sa i dau jos si bateria sa completez cu oleaca apa c am vazut ca a scazut un pic..Sa o masor ..eventual sa o si incarc..Si sa dau jos si electromotoru macar pentru o curatare daca descopar ca nu are nimic..

Carbuni pentru electromotor?Aveti idee daca gasesc pe undeva?Sau mai bine "improvizez"..

 

Si inca ceva..Presupun ca nu s singuru care are gps..Voi care aveti..cum l ati prins pe motor?Ca eu am avut geniala idee sa mi cumpar un tankrucsac cu loc pt harta (gps) ca sa descopar mai tarziu ca nu prea se lipesc magnetii de rezervor la pegaso

 

:laugh: :laugh:

Editat de Geo C.P.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curios..A doua zi dimineata ..Probabil cu gandu ca va fi demontata motocicleta a pornit surprinzator de usor..Oricum..Am cumparat densimetru..am cumparat aparat de masura..Si urmeaza sa i dau jos si bateria sa completez cu oleaca apa c am vazut ca a scazut un pic..Sa o masor ..eventual sa o si incarc..Si sa dau jos si electromotoru macar pentru o curatare daca descopar ca nu are nimic..

Carbuni pentru electromotor?Aveti idee daca gasesc pe undeva?Sau mai bine "improvizez"..

 

Si inca ceva..Presupun ca nu s singuru care are gps..Voi care aveti..cum l ati prins pe motor?Ca eu am avut geniala idee sa mi cumpar un tankrucsac cu loc pt harta (gps) ca sa descopar mai tarziu ca nu prea se lipesc magnetii de rezervor la pegaso

 

:) :laugh:

 

Salut,

si eu am avut un tankrucsac cu magneti, da i-am taiat, iar la capeti (fata-spate) am pus doua perechi de inchizatori (mama-tata) care le-am fixat unul la surubul de sub sa care prinde rezervorul si unul l-am legat cu elastic de cadru, in fata langa busonul de ulei. Deci montarea si demontarea se face in 5 secunde prin apasarea clic-urilor de la prinderi iar faptul ca in fata e legat cu elastic tine ruksacul lipit de rezervor si nu misca.

Da vezi ca trebuie sa dai o bere ca altfel nu tine. :laugh:

 

 

 

uite si o poza, poate te prinzi cum e prins....

post-14105-1229088819_thumb.jpg

Editat de Johann
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite si o poza, poate te prinzi cum e prins....

 

Buna idee..si simplu de realizat ..Eu deja ma gandeam la solutii cu husa prinsa de coarne sau mai stiu eu pe unde..

Ma uit in schimb la poza ..Unde ai fixat priza aia externa..De ce?Eu pe a mea am prins o de maneru din stanga de langa sa,,

 

PS:

Cand ma invat si eu si cu drumurile lungi poate ne intalnim gramada pe undeva ..asa..toti posesorii de pegaso sa facem schimb de berile datorate .. :laugh:

Chiar raman dator cu mai multe beri pt idee :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna idee..si simplu de realizat ..Eu deja ma gandeam la solutii cu husa prinsa de coarne sau mai stiu eu pe unde..

Ma uit in schimb la poza ..Unde ai fixat priza aia externa..De ce?Eu pe a mea am prins o de maneru din stanga de langa sa,,

 

Am facut un suport in forma de L si l-am fixat de radiator iar plusul l-am luat de la bobina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De bine ce am laudat calutu ..a cam ragusit ..Poate are cineva idee si poate sa mi raspunda pana maine cand desfac capacu din dreapta sa vad care i treaba .

Am verificat incarcarea si functioneaza f bine.Baterie este n mintile ei .,are curent bine mersi..Nu scoate si nici nu a scos zgomote ciudate la nici o pornire .

Pornea in schimb cu oleaca ezitare (nu reusea sa invarta motorul din prima) dupa care pornea , fapt pentru care nu i am dat importanta foarte mare la inceput . Apoi m am gandit ca ar putea sa fie de la baterie . Fostul proprietar mi a spus ca ar fi de la carbunii electromotorului.

EEEh..acum minunea este alta .Electromotorul se invarte.Da in gol.Nu invarte motorul.

Am desfacut capacelu ala din plastic din mijlocul capacului din dreapta si cand dau la demaror axul ala din mijloc se invarte.

Sfaturi?Sugestii? :smoke:

Editat de Geo C.P.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bendix !

Bendix bendix ..da ala cand crapa nu crapa cu zgomote?e posibil sa fi picat vreo componenta a bendixului ? Pe un forum bmw f650 unui individ care avea o problema similara i sa raspuns ca nu ar avea suficienta putere bateria..sa nvarta electromotoru astfel incat sa cupleze bendixu ..

Sincer nu prea inteleg cum functioneaza bendixu la moto astea..Eu la inceput..inainte sa citesc manualul..cand auzeam de bendix imi inchipuiam ca i PE electromotor actionat de un electromagnet care arunca bendixu sa cupleze cu volanta .. :D

 

 

 

 

 

Continuarea..azi :wave: ..

 

:lol: N am mai desfacut si n am mai vazut un motor desfacut de ceva ani..Pana azi ..Inca n am reusit sa scot negreala complet de sub unghii si nici nu ma chinui ca am electromotoru n fata pentru o reconditionare mica..

Mai devreme am desfacut capacu lateral ..m am holbat prin interior si nu se vede URMA de pilitura ..fragmente de metal sau orice altceva..

Am dat la demaror si se invarte putin la nceput axul dupa care rotitele se nvart liber si axul ramane pe loc..Patineaza \"sprag clutch\" ul ala presupun..NU se aude nici un zgomot ciudat scrasnet sau orice altceva anormal.. ;)

Cu bujia scoasa se invarte bine mersi si motorul.

Intreb..Exista posibilitatea ca fraiul ala sa patineze din cauza decompresorului ?Cum verific daca ala merge ca nu mi amintesc sa fi dat de el in manual..

Imi lipseste presa aia pentru rotor si fara ea nu pot sa mai fac nimic.

Poate are cineva vreo sugestie app de unde pot sa gasesc de cumparat pe net presa aia?Sau dimensiunile poate o fac la vreun strungar?

;)

 

 

 

 

 

 

Gata si cu demaroru..Masurat..e bun..Carbunii calca foarte bine..Am curatat si colectoru desi nu eram deloc incarcat..L am gresat si l am reansamnblat.

Nu vad nici un motiv petru care ar fi ezitat inainte la pornire in conditiile in care si bateria masurata e ok.

Pareri pls?

Editat de Geo C.P.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Electromotorul tau s-ar putea sa fie bun. Nu te costa nimic sa faci o incercare cu o baterie auto (care are amperaj mare la curentul de pornire). Presupun ca o sa porneasca motorul din prima incercare.

Simptomele pe care le descrii sunt IN PRINCIPIU din cauza bateriei, care are tensiunea normala, suporta un curent bun pentru a invarti electromotorul (dar nu suficient pentru a impinge si bendixul pe ax).

De aceea iti sugerez sa apelezi la ajutorul unei baterii auto. Daca va porni in felul asta... atunci e clar, trebuie sa inlocuiesti acumulatorul moto. Daca nici asa nu porneste... atunci problema este de la electromotor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bendix-ul e un rulment intr-o volanta, cu un sens de mers blocand miscarea in directia in care apuca volanta. Cand se defecteaza nu mai are loc blocajul asta, in mod normal ar trebui sa aiba sunet de bile rostogolite, sau cel putin al meu asa avea... Bafta!

 

S-auzim de bine :wave: ;)

Editat de Gothmog
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand crapa bendix-ul invarte electromotorul dar in gol si se aude un zgomot ca de bile rostogolite (de fapt asta si e). Nu exista ca electromotorul sa invarta fara ambielaj, moare bateria cel mult si nu mai invarte nimic, cel mult se aude un sunet de la electromotor. Incearca ce-a zis Mony si daca invarte in gol si scoate sunet de rulment spart e bendix-ul. Daca porneste schimba sau incarca acumulatorul (daca are mai putin de 2 ani). Bafta :D

 

S-auzim de bine :wave:

Azi a fost o zi moarta ..a plouat si n am facut nimic si maine plec prin alte lumi ;) deci iar nu fac nimic ..

Dupa cum am zis..Am desfacut capacu lateral..Am tinut primu pinion de langa pinionu electromotorului pe pozitie..apasat usor cu o carpa cat sa nu cada ..si cand dadeam la demaror cu bujia pusa..electromotorul reusea sa invarta axul doar putin dupa care se invartea aiurea cu viteza fara sa scoata zgomote de bile sparte trosnete pocnete..Pur si simplu se auzea bazaitu electromotorului care se invartea in gol co tot cu rotitele alea da fara ax..

Cu bujia scoasa invartea bine mersi si motoru iarasi..fara zgomote ciudate..doar pufaitu compresiei pe gaura pt bujie

 

Demarorul este garantat ok..am la baza ceva pregatire electrica auto ..cam indepartata si nepracticata ce i drept da macar atata lucru mai tin minte cum se verifica / repara :lol:

 

Nu s foarte stresat pentru ca stiu ca n rest totu i bine .. O sa incerc si cu o baterie auto poate pan la urma.. Cat timp o sa fiu plecat calutu o sa stea cam naked ca am dat cam tot jos de pe el si daca tot l am dezbracat cand ma intorc o sa l iau oleaca la curatat .."reconditionat" esapamentu..montat manerele incalzite pe releu ..si poate reusesc sa montez si alarma..

 

Mersi de pareri ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Geo C.P.: si eu tind sa cred ca este bendixul. Cand se "defecteaza" nu crapa bilele, deci diagnosticarea nu face dupa zornait. Apare o uzura pe rolele dintre cele 2 pinioane si pe "calea de rurale" a rolelor (interiorul pinionului exterior si exteriorul pinionului interior ... cum suna... da' nu gasesc alta exprimare acu'). Datorita uzurii, angrenajul nu isi mai face treaba - forta de frecare aste mai mica si in consecinta nu mai blocheaza la sarcini mari (ex.: nu mai face fata on raport cu forta necesara aplicata pe biela ptr. a trece de compresie). Sper ca am fost destul de explicit.

 

 

Si in alta ordine idei:

 

 

VAND Aprilia Pegaso 600

1990

~60.000 km (mda... nu mai 23.000 ca toate motocicletele pe care le gasesti la vanzare in RO ;) )

pornire la pedala (ptr. pornire la buton trebuie schimbat bendixul)

aerografiata, topcase, alarma

... consumabilele au fost schimbate acu' ~1.000 km ... asta intamplandu-se in toamna anului 2007 (anul acesta motocicleta a fost pornita numai ocazional ... ptr. a nu uita sa mearga....).

 

pret de super-iarna: 890 EUR ... pana la finalul lunii decembrie.

 

Ptr. detalii suplimentare si poze cu ea vedeti link-ul din semnatura.

 

Deci cine vrea "sa ma scape" de scape de ea e asteptat s-o vada si s-o salveze la stat in fata blocului.

Editat de BAlanuS-u'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
/index.php?showtopic=216399

 

poate ii da cineva mai multe detalii

 

Motocicleta aia e acum la mine (din iulie-august 2008), si problemele care le mai face sunt la pornire. Mi s-a zis (de la Kawa Motors) ca e de la bobina de inductie, pe care astept sa am bani s-o comand la UM.

 

Va anunt dupa in ce stare e.....cand o pun la vanzare :yikes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

azi i-am facut o vizita si am vrut sa o intreb de sanatate. am pus contact, am dat drumu la benzina, am pus pe on butonul de siguranta, shocul la jumatate si "ignishan" ... n-a vrut din prima, si nu ma asteptam ca nici din a doua, dar surpriza chiar a pornit din a doua incet cu turatie mica la inceput si dupa ce si-a revenit chiar a mers frumos. pacat ca era cam umed afara ca as fi plimbat-o 2-300 metri asa de dezmoteala... :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum porneste si a mea bine, am curatzat contacte&stuff si pare tot ok, fara schimbare de bobina :laugh:

 

Drept urmare, se vinde: http://www.bikeshop.ro/handler.php?tip=am&...w&ID=160479

Spune te rog,cam ce contacte ai curatat.Si mie mi s-a spus ca am probleme cu bobina.........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E adevarat ca atunci cand faci schimbul de ulei,undeva in spatele filtrului e un surub care trebuie desfacut,motorul pus pe OFF si dat la automat cam 3-4sec. ca sa iasa tot uleiul afara? Am si manualul,dar acolo nu da detalii deloc... :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...