Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

Nu este mare teorie. Aici este cazul unui GS650 dar este acelasi caz in mare parte.

Daca ai rabdare poti sa o faci fara sa dai jos roata spate. Etrierul vine pe o sina a basculei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 14,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sa traiasca in pace si sanatate @Cristi uno ! El Re di Aprile .

Multamn fain,Remuse!

La fel iti doresc si tie!:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este mare teorie. Aici este cazul unui GS650 dar este acelasi caz in mare parte.

Daca ai rabdare poti sa o faci fara sa dai jos roata spate. Etrierul vine pe o sina a basculei.

la un moment dat nenea ala din filmulet zice sa pui vaselina pe placuta din exterior ......a se citi ...vaselina cuprata ....pasta de cupru ...pasta de aluminiu ...sau orice zeama din gama asta folosita pt sistemul de franare ...vaselina normala se va scurge de la caldura... pe bolturi se foloseste vaselina siliconica de inalta temperatura din acelasi motiv ......regila numarul 1 in mecanica e sa desfaci toate suruburile pana cade piesa ....verifica vizual aparatorile de praf de la pistonas verifica furtunul in zonele sertizarilor sa nu fie crapat ...nu completa lichid de frana daca nu ai placute noi ...nivelul se va micsora pe masura ce placutele se uzeaza ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de ajutor dar sistemul este diferit pe spate la Aprilia. O placuta este fixa in suport. Daca ma poate ajuta cineva care a umblat acolo.

salutare! Oricum ai suficient timp in aceasta perioada , deoarece nu cred ca te vei da cu mobra prea mult , astfel te sfatuiesc asa:

In linkul atasat ai o varianta empirica de suspendare mobra fara cric central( nici eu nu am, dar am utilizat asa ceva , se vede in film-lungimea batului este de 33 cm).

Dai roata jos , vei verifica si conformitatea rulmentilor ; dai jos etrierul cu totul , iese de pe sina .Vei observa cum sunt dispuse placutele.Dupa aceea , golesti instalatia de lichid de frana , o speli cu apa calda .inlocuiesti lichidul ( folosesti Dot 4).

Nu este complicat , dar iti vei verifica tot sistemul de franare pe spate si vei avea siguranta ca, tehnic ,totul e in regula.Nu trebuie sa te pricepi , nu ai ce sa strici, dar trebuie sa ai atentie .Sa nu ai teama ca nu este ceas elvetian.

 

Editat de Geamanu Alin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:offtopic:

 

'milica?Iaca neshte poze cu 'ptilica:

post-41801-0-87334200-1513435194_thumb.jpg

post-41801-0-63460900-1513435205_thumb.jpg

post-41801-0-81928100-1513435216_thumb.jpg

post-41801-0-80427400-1513435230_thumb.jpg

Editat de CHRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu as spala instalatia de frana cu apa! Cel mult componentele demontate complet si suflate temeinic dupa. Pe langa coroziunea care poate sa apara, lichidul de frana e higroscopic (absoarbe apa).

Aia mă gândeam și eu... eu am tot completat pe sus și golit pe la etrier până a început să iasă curat lichidul, că al meu era cine știe de când și era negricios și puțin tulbure.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fix asa am gandit-o si eu, ca sa fiu sigur ca nu ramane apa prin instalatie, ca se stransese ceva din condens... (verificata cu un tester d'ala pe baterii luat de la fratii orezari).

Editat de Blackbeardbob
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Completezi,dai drumul si aerisesti,completezi si tot asa pana lichidul ce iasa la aerisitor e curat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragii mei Pegasisti de Rotax 650 I.E.

Acum ceva timp am scris pe acest topic despre problemele pe care le aveam la motocicleta, pt ca se oprea de cate ori era calda se oprea instant ca si cum cheia era scoasa din contact.

Am schimbat fisa tot facea asa, acum ca este iarna ce sa zic mergea bine o vreme pana ajungea la 80 de grade Celsius si apoi brusc murea, cand iti era lumea mai draga, adica in ture joase 1500-2000rpm in slalom incet printre masinile de la semafor. Farurl ramane aprins, ventilatorul functioneaza..........deci curent are nu e borna de pe baterie prost legata.

 

Bun dau sa ma uit la United Motors de o bobina de inductie SAGEM dar scorul era de 150de euro ceva de genul..............da-o in colo sa fim seriosi ca nu e un satelit NASA e o jucarie de moto. Pe net una originala noua costa peste 100euro LEJER.

Bun caut pe net solutii de bobine, si gasesc pe forumul Aprilia http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?293884-Pegaso-650-IE-2004-IGNITION-COIL-NEED o solutie de la un coleg Pegasist polonez, cum ca bobina de inductie de la PSA ( Peugeot-Citroen) functioneaza bine si este plug and play direct cu 2 pini ca si cea orginala SAGEM de 150de euro.

OK, direct dau https://www.epiesa.ro/bobina-de-inductie-delphi-gn10240-12b1-idprod-162133197.htmsi aleg o bobina de inductie DELPHI GN10240-12B1 de Citroen C5 3.0i V6 ( are cate una pe cilindru ). Pret doar 123 de lei sa zicem 25de euro.

Odata primita bobina de C5 3.0i ma apuc si tai la bomfaier suportul si gulerul ei de plastic astfel incat sa fie obtin practic bobina goala, in 5minute am rezolvat-o, apoi dau jos camasa de cauciuc de pe bobina Sagem si o pun pe cea DELPHI de C5, merge la fix aia e.

 

Ma duc nerabdator la moto, in proportie de 90% a intrat aproape la fel, spatiu este DESTUL unde este bobina pozitionata, deci nu exista constrangeri mari.

Dau drumul la moto si brusc sare in 3500rpm .................initial m-am speriat dar apoi am umblat la rotita de ralanti care era setata "sus" datorita comportamentului cu bobina veche si mofturoasa. O setez la 1700-1750rpm si o las sa mearga, in garaj fiind rece a durat ceva, ma uit la ceas arata 80de grade, motorul toarce PERFECT fara semne de poticneala merge cuminte si ascultator, ajunge la 90de grade, iincepe ventilatorul sa functioneze , motorul toarce bine, zic hai sa pun instalatia electrica in dificultatate. dau drumul la semnale, faza scurta faza lunga tot, ventilatorul merge si asa de bine imi adie cald in garajul rece, motorul............se invarte ceas. Tot nu am fost convins am ambalat-o pe loc pana a ajuns la 100de grade,

apoi am lasat-o la ralanti 1 minut, a mers motorul ceas fara nici cel mai mic semn de poticneala, in mod normal cu bobina veche trebuia sa moara din prima, daca nu o ajutam eu sa stea la 2000-2200rpm.

 

Acum in sfarsit Pegaso-ul meu este in putere, garnitura de chiuloasa noua, bobina noua si fisa noua, simeringuri + ulei 15W si ciorapi noi pe furca fata, urmeaza anvelopele de enduro si parcarea lui definitiva in PH pt drumetii plimbari etc.

 

Sper ca experienta mea sa va ajute daca aveti aceeasi problema sau simptome similare.

Cel mai trist este ca am fost la 3 service-uri moto in Bucuresti si cand ziceam, ''ba da nu o fi bobina de inductie?''........raspunsul era, ''pai daca e aia nu iti porneste deloc ca e monocilindru, nu se ajuta in altul sau in altii ca la 4L'' sau un ''Mnuuuu nu are treaba''.

Pana la urma un pic de studiu de caz individual din ce m-am documentat ca o bobina de inductie se strica din cauza vibratiilor ( care sunt din plin pe monocilindru ) si din cauza temperaturilor inalte, ea fiind situata undeva destul de aproape de capacul axei cu came de la motor aproape de asemenea si de esapament. Asa am ajuns sa ma uit de cat costa o bobina si sa caut alternative de bobina pe net.

Acum.........aduna vibratii din plin si temeperaturi inalte si iti rezulta o integrala pt multi mecanici, sau... am avut eu noroc mai special cu service-urile.

 

PS: Bobina asta merge si pe motoarele mari Rotax V2 1000cmc.

 

Va urez sarbatori fericite! Poate ajung si eu anul ce vine la intalnirea Aprilia :hug:

post-16670-0-39260100-1513979022_thumb.jpg

post-16670-0-58700500-1513979409_thumb.jpg

post-16670-0-83500400-1513979422_thumb.jpg

post-16670-0-02363800-1513979433_thumb.jpg

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am jucat si eu in filmul asta ....tot cu o bobina de psa am rezolvat problema ....doar ca am renuntat si la fisa originala siliconica deoarece avea rezistenta cam mare (in jur de 10 kohmi)....am pus o bucata de fisa clasica cu cupru cu o pipa de 5 kohmi spre bujie .....in caz de doamne fereste se poate folosi si bobina de logan de 1.6 16 valve doar ca o sa intre cam aiurea in cadru .....(e mai mare ) mufa e identica tensini etc se pare ca se nimeresc .....eu cu una din aia am facut probe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi a implinit (pe bord) 16.000km teoretic. I-am schimbat bujia si uleiul 15w40 de la Kaufland facut in DE de catre Mitan. Ulei mineral clasic fara aditivi de antifrictiune, se ridica cu 1-a lejer nu patineaza ambreiajul deloc.

Am dat o tura de vreo 100km azi prin oras pe afara Scrovistea un pic, am ars 6litrii de benzina in total azi.

A fost o zi calda.

post-16670-0-39404600-1514311771_thumb.jpg

post-16670-0-60179400-1514311853_thumb.jpg

post-16670-0-46317600-1514311976_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Bigfoot
Eu zic sa ai grija cu uleiul ala... e si mai gros decat cel recomandat de producator si neavand aditivii aia de frictiune pentru ambreiaj sa nu-ti faca surprize pe termen lung... un repsol 5w40 (viscozitatea recomandata de Aprilia) se gaseste, culmea tot la epiesa, cu vreo 30 lei/litru... sigur gasesti un 10w40 moto (vezi sa aibe certificare JASO MA1 minim) cu un leu-doi mai ieftin... sincer nu as recomanda mai gros de 10, ca nu ai de unde sti cum sunt facute canalele de ungere si poti avea surpriza sa ai ceva capilare subtiri prin care sa nu poata trece uleiul si te trezesti cu zone neunse (de regula pe la cuzineti se intampla asta). inafara de asta, uleiul de masina, fara aditivii aia pentru ambreiaj umed, in timp se poate depune pe ferodourile ambreiajului si te poti trezi in mijlocul unei ture mai lungi ca incepe sa-ti patineze ambreiajul... si atunci nu prea mai ai ce-i face decat sa-i schimbi placile de frictiune (asta daca nu ai ghinionul sa se incinga de la frecare si sa se deformeze si placile de presiune si atunci te vezi pus in situatia de a da 2-300 euro pe un kit de ambreiaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Bigfoot

Eu zic sa ai grija cu uleiul ala...

 

Eu zic sa mai citesti tu ce aditivi trebuie (sau NU!) sa contina uleiul pentru o moto cu ambreiaj umed...

» Post actualizat in 27 Dec 2017 08:46

inafara de asta, uleiul de masina, fara aditivii aia pentru ambreiaj umed, in timp se poate depune pe ferodourile ambreiajului si te poti trezi in mijlocul unei ture mai lungi ca incepe sa-ti patineze ambreiajul... si atunci nu prea mai ai ce-i face decat sa-i schimbi placile de frictiune (asta daca nu ai ghinionul sa se incinga de la frecare si sa se deformeze si placile de presiune si atunci te vezi pus in situatia de a da 2-300 euro pe un kit de ambreiaj.

Editat de ZAPPY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiurile auto in general au aditivi antiuzura care dauneaza ambreiajelor umede! Dar cum la masini tot romanul baga 10W40 chiar daca are dpf, normal ca exista tot felul de optiuni nonconformiste si la moto.

La Kaufland cred ca se gaseste si ulei de la bunica, cu ala se ridica si sta si bãtz! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apreciez intentia/grija colegului care a atras atentia,nu stau sa intru pe acest topic in polemici. Daca ne vedem la o tura cu mare placere palavragim pe subiect. Fiecare isi arunca banii cum vrea pe etichete pompoase sau doar pe ulei la norma X. Eu unul nu dau banii pe eticheta si nu tin mult un ulei.

 

Referitor la Pegaso Rotax in manualele de Pegaso din 96 de ex apare optiune 15w40 cu indicativ API SJ "or above". 15w40 mineral de la Kaufland facut de Mitan are indicativ API SL deci clar superior.

 

Aditivii antifrictiune deobicei apar la ce este API SM sau API SN, API SN fiind ultimul standard, cel mai "inalt".

Am pus odata Castrol Sport 10w60 API SM in pegaso-ul din 96 si instant mi-a patinat ambreiajul, am schimbat cu 10w40 auto de la Mol parca si a mers ceas.

Un ulei de ambreiaj umed de motocicleta nu depaseste in mod normal API SL.

Eu la R1200R de exemplu chiar daca este cu ambreiaj uscat cartea mentioneaza 20w50 sau 10w40 anything API SJ or above.

API SJ fiind un standard de pe vremea "dinozaurilor".

Eu unul de ani de zile folosesc cel mai ieftin ulei la norma din carte si la auto WOLF sau ELF 5w40 ACEEA C3 de exemplu si nu am avut/nu am nici o problema.

 

Chestia cu brand-urile este o vrajeala si o frica indusa prin marketing agresiv cum ca marca X de ulei e mai buna pt ca are nuj ce rahat in el....vrajeala cat timp este la norma ceruta este la fel de bun ca un ulei mai ieftin cu 30% doar pt ca nu se numeste Castrol sau Motul sau... you name it. Am vazut asta si din teste in laborator cu motoare NOI care au rulat acelasi test , folosesc acelasi indicativ ca standard si vascozitate, unul cu ulei MEGA SF adus de magi si altul "popalcica srl". Dupa test proprietatile uleiurilor au fost similare, cantitatea de carburant in ulei similara, iar motoarele au fost desfacute si observat/studiat lagerle, cuzinetii, segmentii, cilindrii, axele cu came, guess what....NO DIFFERENCE. Repet asta pe motoare noi si identice ca piese, deci au fost conditii curate si egale inca de la inceput.

 

Faptul ca un gigant "recomanda" marca X are legatura doar cu partea de bussiness/financiar si de brand (pt cei care nu sunt din domeniu/nu cunosc). Conteaza vascozitatea la rece in functie de temperatura exterioara si evident viscozitatea la cald care trebuie respectata din start. Nu exista rafinarie Kaufland sau Lidl sau Castrol (facut de BP British Petrolium), in mod normal marile companii petroliere produc ulei la diverse norme sub anumite specificatii care mai apoi este vandut catre firmele de ulei MEGA SF sau "popalcica srl".

 

E complicata discutia, degradarea unui ulei tine si de cantitatea de ulei disponibila in motor in functie de temperatura la care este supus etc...

Nu mai comentez le tema asta aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LA MAI MULTI ANI SI KILOMETRI,APRILIENII MEI!!!



Mno,una din exceptiile de la Ser:



https://www.olx.ro/oferta/sermoto-vinde-aprilia-pegaso650-trail-a2-garantie-12-luniyamaha-xt660-ID9Tljt.html


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-aveţi un an cu de toate,

Fericire, sănătate,

Doar şosele asfaltate,

Forestiere nebarate,

Şi în orice caz uscate

Şi în anul care vine

S-aveţi rezervoare pline,

La mulţi ani... şi-ncă ceva...

La mulţi kilometri-n şa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...