Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

cum ai reusit?

1 Carburator :) al doilea dezactivat (dop pe admisie) . top speed 140 . cu 1 litru pus in rezervor s-a oprit dupa 30km

 

cand omu n-are somn noaptea la 1 , isi face de lucru si se plimba :)))

» Post actualizat in 05 Jun 2015 09:33

Mno,da' de ce esti rau?

ca injectia e scumpa :tempted:

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 14,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

o sa inerc sa fac un film sa vedeti ca trompeta trage inca bine,singura limitare se simte dupa 5000rpm... pana la 120 ajunge repede nimic deosebit...dar de la 130 la 140 ai ia o vesnicie :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o chestie de securitate sa stii ca te poti baza pe ea... Si cum noi de cele mai multe ori ne regasim in situatii limita, mie nu mi-ar conveni ca in acel moment sa inceapa sa tuseasca, sa nu mai traga, etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de o saptamana discut pe tema asta cu Nelu din Titu-aprilist si mecanic- si ne-am gandit la " desincronizarea carburatoarelor" sau anularea unuia cu resetarea acestora/ acestuia.

Desincronizarea presupune functionarea pana la 3000 -3500 ture pe un singur carburator si de aici intra in foc si cel de-al 2-lea.Reducerea poate insemna 20-25 % max adica pe mobra mea de la 4.66 % se duce la 3.49 %.Problema este debitul de aer sa fie suficient.Suzuki dr 650 functioneaza cu un singur carb si merge bine asa .


» Post actualizat in 05 Jun 2015 10:18

o sa inerc sa fac un film sa vedeti ca trompeta trage inca bine,singura limitare se simte dupa 5000rpm... pana la 120 ajunge repede nimic deosebit...dar de la 130 la 140 ai ia o vesnicie :alcy:

vezi d'aia trebe doua desincronizate.Se facea treaba asta la Olcit dublu carbelitor


» Post actualizat in 05 Jun 2015 10:21

o sa incerc deoarece am jiglere de 130 si s-ar puteasa sa faca fata doar unul pana in 3500 apoi sa porneasca al doilea


» Post actualizat in 05 Jun 2015 10:24

ideea este ca la relanti ,vor merge amandoua in paralel , nu voi umbla la cuiul de amestec. La acceleratie va pleca pe un carb clapeta celuilalt va fi inchisa , cand ajumge la 3500( voi masura prin teste in viteza a 4-a pe mansonul de acceleratie) se va deschide al 2-lea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de o saptamana discut pe tema asta cu Nelu din Titu-aprilist si mecanic- si ne-am gandit la " desincronizarea carburatoarelor" sau anularea unuia cu resetarea acestora/ acestuia.

Desincronizarea presupune functionarea pana la 3000 -3500 ture pe un singur carburator si de aici intra in foc si cel de-al 2-lea.Reducerea poate insemna 20-25 % max adica pe mobra mea de la 4.66 % se duce la 3.49 %.Problema este debitul de aer sa fie suficient.Suzuki dr 650 functioneaza cu un singur carb si merge bine asa .

» Post actualizat in 05 Jun 2015 10:18

vezi d'aia trebe doua desincronizate.Se facea treaba asta la Olcit dublu carbelitor

» Post actualizat in 05 Jun 2015 10:21

o sa incerc deoarece am jiglere de 130 si s-ar puteasa sa faca fata doar unul pana in 3500 apoi sa porneasca al doilea

» Post actualizat in 05 Jun 2015 10:24

ideea este ca la relanti ,vor merge amandoua in paralel , nu voi umbla la cuiul de amestec. La acceleratie va pleca pe un carb clapeta celuilalt va fi inchisa , cand ajumge la 3500( voi masura prin teste in viteza a 4-a pe mansonul de acceleratie) se va deschide al 2-lea

@alin : buna idee , ma gandisem si eu la varianta asta dar trebuie desfacute de multe ori ptr reglat la finess la desincronizarea clapetilor.... am jiglere de 112,5 si a trebuit sa mut siguranta la ac la jumatate (pozitia 3) altfel mergea sughitat ( amestec sarac) . la relanti sta bine cu aeru reglat la 4,5 ture.

 

eu zic sa consideri mai sus in turatie deschiderea ptr nr2 , gen la 4000. altfel nu fei face nici o economie.

 

ideea doar sa mearga pe unul singur este ptr ca pana la 30-40% acceleratie consumul este f ok, functioneaza in regimul unde pozitia acelor are cea mai mare importanta...dupa jumate,el suge benzina direct din main jet si nu ai cum sa-i mai reglezi debitul. si stim amandoi ca intre jumate si full gaz amestecul e cam bogat,si acolo se face risipa.

 

@ victor : personal in 99% din cazuri nu imi trebuie mai rapid decat e acum.

ce securitate? am facut juma de tara pe 125 si n-am avut probleme de securitate. la masina de 1,3 tone am motor diesel normal aspirat SDI de 1,9 si 68hp...si trage minunat....trebuie doar sa iti cunosti bine atelajul si cutia de viteze cand vrei sa fii in modul lansare racheta :funny:

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba sa te dai viteaz.. Eu am avut un cotet de Ford fiesta, 1.1 benzina, 50 de cai lesinati mai mult.

Dar cand faci astfel de modificari la motor trebuie sa anticipezi ca in orice moment poate sa o ia razna/sa nu mearga corect/sa nu traga.

Cat despre masina ta de 1.3 tone cu motor de 1.9 diesel aspirat si 68 caluti, chiar nu conteaza :) Ai cuplul ala suprem de la turatii joase :). Puterea e relativa, ea te ajuta pentru a ajunge la viteza maxima si alte prostii.

Cand faci o depasire cuplul conteaza, nu puterea. Daca e in stare sa mute mormanul ala de fiare cu o forta cat mai mare, e clar ca poti accelera foarte usor.

In orice caracteristica de tractiune ai sa gasesti ai sa vezi ca acceleratia maxima intr-o treapta se regaseste la cuplul maxim dezvoltat de motor, nu la putere maxima. Ca la benzina plaja de turatii pentru cuplul maxim se apropie de cea a puterii maxime, e partea a 2-a.

 

Deci, revenind pe meleagurile noastre, si jucariile acestea functioneaza pe baza cuplului, care de regula il simtim foarte bine de la 3000 rot pana pe la 5000. Dupa, accelerezi degeaba.

Trebuie sa intelegeti un singur lucru: orice modificare la aceste motoare duce la deteriorarea lor intr-un fel sau altul. Sa modifici dozajul nu poate avea un efect pozitiv pe termen indelungat.

Tind sa cred ca mobrele au fost facute de ingineri, cu ore/zile/luni de cercetare. Ei stiu de ce au utilizat solutiile pe care le regasim din fabrica.

 

 

Pentru consum bun, se poate monta un carburator de DR650 CV. Flanse se pot face.

Pentru performante ridicate, carburator cu sertar direct, fara membrana. Ai tras, te-ai dus. Faci si flicul daca il ataci mai tare :))

 

Dar ca motorul asta sa tina cat scrie in carte, sa faci reviziile cand scrie in carte, sa nu se strice oricand... cel mai bine este sa il lasi asa cum a venit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...cand faci astfel de modificari la motor trebuie sa anticipezi ca in orice moment poate sa o ia razna/sa nu mearga corect/sa nu traga!

...

Cand faci o depasire cuplul conteaza, nu puterea.

...

Dar ca motorul asta sa tina cat scrie in carte, sa faci reviziile cand scrie in carte, sa nu se strice oricand... cel mai bine este sa il lasi asa cum a venit.

Foarte corect!

Acel colectiv de tehnicieni,ingineri,etc au calculat si scos pe piata un produs echilibrat ca urmare a testelor facute de ei in uzina cu mijloace adecvate!Cand incep tot felul de experimente,cu modificari,etc,Aprilica nu mai functioneaza in parametri si apar tot felul de uzuri ascunse insotite de manifestari care mai de care.Si nu numai Aprilica.Atunci,mai comod fiind,dam vina pe Aprilia ca-i firma de shite si nu se merita sa dai banii pe asa ceva!Am mai scris eu asta mai inainte!

Ganditi de 10 ori inainte de a face vreo modificare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba sa te dai viteaz.. Eu am avut un cotet de Ford fiesta, 1.1 benzina, 50 de cai lesinati mai mult.

Dar cand faci astfel de modificari la motor trebuie sa anticipezi ca in orice moment poate sa o ia razna/sa nu mearga corect/sa nu traga.

Cat despre masina ta de 1.3 tone cu motor de 1.9 diesel aspirat si 68 caluti, chiar nu conteaza :) Ai cuplul ala suprem de la turatii joase :). Puterea e relativa, ea te ajuta pentru a ajunge la viteza maxima si alte prostii.

Cand faci o depasire cuplul conteaza, nu puterea. Daca e in stare sa mute mormanul ala de fiare cu o forta cat mai mare, e clar ca poti accelera foarte usor.

In orice caracteristica de tractiune ai sa gasesti ai sa vezi ca acceleratia maxima intr-o treapta se regaseste la cuplul maxim dezvoltat de motor, nu la putere maxima. Ca la benzina plaja de turatii pentru cuplul maxim se apropie de cea a puterii maxime, e partea a 2-a.

 

Deci, revenind pe meleagurile noastre, si jucariile acestea functioneaza pe baza cuplului, care de regula il simtim foarte bine de la 3000 rot pana pe la 5000. Dupa, accelerezi degeaba.

Trebuie sa intelegeti un singur lucru: orice modificare la aceste motoare duce la deteriorarea lor intr-un fel sau altul. Sa modifici dozajul nu poate avea un efect pozitiv pe termen indelungat.

Tind sa cred ca mobrele au fost facute de ingineri, cu ore/zile/luni de cercetare. Ei stiu de ce au utilizat solutiile pe care le regasim din fabrica.

 

 

Pentru consum bun, se poate monta un carburator de DR650 CV. Flanse se pot face.

Pentru performante ridicate, carburator cu sertar direct, fara membrana. Ai tras, te-ai dus. Faci si flicul daca il ataci mai tare :))

 

Dar ca motorul asta sa tina cat scrie in carte, sa faci reviziile cand scrie in carte, sa nu se strice oricand... cel mai bine este sa il lasi asa cum a venit.

DR 650 are carb BST 33 identic cu al nostru si consum dat de fabrica 5 l/ 100 km

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_dr650se%2000.htm

» Post actualizat in 05 Jun 2015 12:07

este foarte posibil ca reducerea consumului sa duca la o fuctionare mai uscata a pistonului si de aici deteriorarea segmentilor , desi reducerea consumului pana la 4% nu cred ca e o problema tehnica .Sunt de acord ca ceea ce au facut tehnicienii , nu putem reconcepe noi ca neprofesionisti, insa nu cred in acelas ca se punea problema consumului in 1994 , cand a fost fabricata mobra mea si atunci o reevaluare a functionarii carburatoarelor nu face decat sa reanalizeze risipa de carburant care apare la toate motoarele cu ardere interna cu carburatoare dublucorp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR-ul are BST40... nu conteaza carburatorul, ci sa mearga pe o capacitate de 650 cmc a unui monocilindru. Si sa fie CV (constant velocity). Sunt cateva filmulete explicative bune pe youtube, dar nu reusesc sa copiez link-ul (laptop de cacao).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR-ul are BST40... nu conteaza carburatorul, ci sa mearga pe o capacitate de 650 cmc a unui monocilindru. Si sa fie CV (constant velocity). Sunt cateva filmulete explicative bune pe youtube, dar nu reusesc sa copiez link-ul (laptop de cacao).

ma uit eu acasa .Oriculm 40-ciul e cam acelas lucru M-ar interesa mai mult ideea carburatoare desincronizate.Avem nevoie de mai multa forta dupa 3500 ture si atunci sa intre al doi-lea.dac mergi cu a 5-a cu 90-100 la ora la drum drept fara sa o fortezi , nu ai nevooie de prea mult carburant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am studiat is eu povestea cu bst-ul 40 de la DR...e doar o varianta mai mare de la bst33...si da exista flansa 2in1 ptr motoarele noastre, de la quad bombardier ds650 se gaseste pe ebay,doar ca acele caburi ptr ele sunt uriase,facute ptr hp/forta...

 

intre admisia din stanga si admisia din dreapta este canal comunicant ( ptr supapa nr 5 ) deci sa nu fa faceti iluzii ca daca obturezi 1 carb amestecul va intra pe 1 singura supapa....nu,poate si pe 3 odata

 

sincer cand aud de ingineri italieni mi se urca parul pe spinare...fac lucruri frumoase si rapide dar le fac scarpinandu-se cu mana stanga la urechea dreapta ca solutii tehnice,si cunosc personal pe cineva care lucreaza cu ingineri italieni............lucreaza ca romanii,in sictir.

 

victore stiu toata teoria de care ne-ai povestit,dar...uneori inginerii sunt comozi si producatorii zgarciti pentru a impementa solutiile optime...caci sunt scumpe,iar procesele de testare indelunga costa.

 

revenind,se aplica aici acelasi pricipiu ca in cazul in care pe admisii instalezi shaiba ptr limitare putere ptr categoria A1/A2 ( exista pegaso 1995 de 20kw) si pegaso 99 de 27kw..... din fabrica daca inelul exterior de dop are 42mm iar interiorul....18mm :))) abia bagi degetul..... pus ptr kestii d-astea,limitand debitul de aer la jumatate....asa ca nu are ce sa strice /uzeze nici un segment faptul ca el va suge dintr-o tzatza in loc de 2....sa nu uitam de bmw-ul f650 scarver sau dakkar...tot acolo e consumul,deci tot cam aceeasi cantitate de benzina ajunge in camera de ardere doar ca mai bine pulverizata si dozata , are vreun efect negativ termen lung? poate,nu stiu.....dar stiu ca daca in mers o setez sa nu se balbaie si sa traga lin, amestecul e ok.daca este prea uscat,atunci chiar nu ar merge ok,verificat si rectificat tot aseara.

 

am mers pana la costinesti asa lin, cand am intrat pe rezerva la intoarcere am tras de ea in toate felurile....alta testare ce sa-i mai fac?!nu are ce sa se deregleze, eventual voi reverifica sa nu prinda aer fals la imbinarile cu carburatorul, caci eram in miez de noapte.

inca sunt la servici,cand ma intorc dau jos bujia sa vad cum lucreaza,sunt curios.

 

Aprilia au fost mai putori decat BMW ,au cumparat licenta motorului rotax de la austrieci,au setat sa traga ok si sa fie in niste paramentrii tehnici si da-i bataie cu productia....pe cand BMW ulterior a cumparat patentul motorului si l-au imbunatatit , oare de ce exista la ei doar 2 supape , 2 bujii , alte reglaje la carb , distributie si consum mai mic?

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant ce spuneti voi aici dar.. eu sunt de acord cu Victor.

Dar app de chestia cu turatille si mersul innecat...

Am mutat La cui pe a2a positie si.. acum am o problema ca imi merge innecata cand este la turatie de 1500pana la 3000 dupa asta ma smunceste si incepe sa traga de nebuna. :-L

Cand am facut schimbarea asta nu am umblat deloc la surubul de amestec. Oare ar trebui?

E pacat ca din ce obserrv cam asta ar fi singura prob la mobre.. carburatoarele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mad_max_86, stiu compromisurile care se fac caci si eu lucrez in cercetare. E posibil sa nu fie perfect optimizat. Tu daca crezi ca iti merge bine asa e ok, e riscul tau pe care ti-l asumi (daca exista unul). Eu prefer sa o las asa cum a venit mobra de la mama ei.

 

@Iulian, ai mutat cuiul pe a 2-a pozitie de jos in sus sau de sus in jos?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iulian,verifica la cate ture ai surubul de aer...lasa-l la 3,5 ture si siguranta la cui pe ultima pozitie de sus.


» Post actualizat in 05 Jun 2015 15:42

iulian,verifica la cate ture ai surubul de aer...lasa-l la 3,5 ture si siguranta la cui pe ultima pozitie de sus.

surubul de amestec are oarecare influenta si pana pe la 2500


» Post actualizat in 05 Jun 2015 16:00

 



@victor ....in ce domeniu la cercetare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PAi povestea este cam asa.

Din cauza ca intra prea multa benzina in pistoane(cand motorul era oprit) am zis ca poate cuiul nu etanseaza bine.

Initial siguranta la cui era la a 3a pozitie( de sus in jos). Am zis ca daca urc o pozitie( a2a care este acum) va inchide mai bine supapa din capatul cuiului.( scuze ca nu stiu denumirile).

Tot atunci am reglat si nivelul la benzina in carb( chiar la inceputul buzei paharului este nivelul; deci partea de jos a marginei; daca as fi avut cum sa masor la 140mm era mai bine dar.. nu am).

Ei dupa toate astea.. acum incepe sa meraga inecata.( scuze pentru greselile din postarile anterioare cu "inneca")

Eu azi am sa schimb iarasi la pozitia 3( sau oare sa fie prima pozitie?!) si apoi astept sa vina diafragma si cuiele cele noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant ce spuneti voi aici dar.. eu sunt de acord cu Victor.

Dar app de chestia cu turatille si mersul innecat...

Am mutat La cui pe a2a positie si.. acum am o problema ca imi merge innecata cand este la turatie de 1500pana la 3000 dupa asta ma smunceste si incepe sa traga de nebuna. :-L

Cand am facut schimbarea asta nu am umblat deloc la surubul de amestec. Oare ar trebui?

E pacat ca din ce obserrv cam asta ar fi singura prob la mobre.. carburatoarele.

suruburile de amestec nu au legatura cu mersul la accelerat, doar relantiul....insa reglajul carburatoarelor se compune dintr-un reglaj compus si nu se popate face din cuvinte, sfaturi , etc

» Post actualizat in 05 Jun 2015 17:51

@mad_max_86, stiu compromisurile care se fac caci si eu lucrez in cercetare. E posibil sa nu fie perfect optimizat. Tu daca crezi ca iti merge bine asa e ok, e riscul tau pe care ti-l asumi (daca exista unul). Eu prefer sa o las asa cum a venit mobra de la mama ei.

 

@Iulian, ai mutat cuiul pe a 2-a pozitie de jos in sus sau de sus in jos?

salutare Victore , esti unul din putinii oameni care mai lucreaza in cercetare,in Romania , BRAVOS..sfaturile tale sunt de urmat intre noi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ups...cam afumata bujia pe margini de azi noapte...si da cred ca mai tragea un pic de aer fals pe undeva de sughita in primii km , si isi revenise cand i-am dat amestec mai bogat din cui pe pozitia 3...acum am strans mai bine clemele , am revenit pe pozitia 1 de sus , aer la 3,5 ture ... la relanti si turata pe loc pana in 4000 merge perfect

 

pregatit o sticla 2 litri cu benzina , ma duc sa fac iar o tura spre mangalia/vama veche. :tempted:

cine stie, poate iese sub 3 :))

:alcy:


» Post actualizat in 05 Jun 2015 18:40

Tot atunci am reglat si nivelul la benzina in carb( chiar la inceputul buzei paharului este nivelul; deci partea de jos a marginei; daca as fi avut cum sa masor la 140mm era mai bine dar.. nu am).

Ei dupa toate astea.. acum incepe sa meraga inecata.

pai...e evident ca nu ai reusit sa reglezi nivelul ci mai rau l-ai dereglat si acum curge ca la balamuc benzina...daca dupa 3000 reuseste sa o absoarba pe toata....mai coboara nivelul.

post-89731-0-89909400-1433528934_thumb.jpg

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 05 Jun 2015 18:40

 

pai...e evident ca nu ai reusit sa reglezi nivelul ci mai rau l-ai dereglat si acum curge ca la balamuc benzina...daca dupa 3000 reuseste sa o absoarba pe toata....mai coboara nivelul.

Max. Tocmai de asta le-am reglat. SA intelegi la ce ma refer iti explic in felul urmator:

Inainte de ,,reglare": am scos carb le-am umplut cu benzina sa pot vedea nivelul si apoi daca le inclinam spre in fata(spre motor) incepea sa curga benzina pe la orificiul din partea de jos a camerei de ardere( nu stiu exact cum se numesc.. dar sunt 2 alaturate) Nivelul era >1cm peste buza paharului de colectare.

Dupa ,,reglare" nivelul este putin sub buza respectiva iar de curs nu mai curge oricat l-as inclina. De altfel am schimbat si cuiul ala de la plutitor care opreste benzina.

 

 

 

 

Acum tocmai ce am termnat de schimbat positia sigurantei cuiului, de la 2 inapoi la 3 cum era initial(de sus in jos). Trebuie sa fac o probla. e f posibil sa mearga normal acum dar sa am acelasi consum imens 1L/km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

neatza'....m-am intors la 1:30 de pe drum si am avut un soooomn de-am rupt......am fost pana in Vama , in modul economic (@85km/h) am folosit 2 litri la 62km => 3.2%

 

noroc ca era un petrom in Mangalia la 500m unde mi-a intrat pe rezerva , am pus gaz....si la intoarcere am mers normal, ba chiar am alternat in multe zone 100-120km/h....cei 3,5litri in 91km => 3.84 cu precizarea ca dupa 12noaptea batea un vant in diagonala stanga de ma darama...deci testat in conditii cat se poate de reale de drum rezultatul este f f ok.

 

simt totusi ca ar trebui acul pus pe pozitia 2 ,are un moment de ezitare in zona midrange la 3500 cand trag de gaz la 1/3.....si verific si bujia acum.

 

 

@ Iulian .... ok am inteles...ciudat , daca de acolo nu se inneaca ( sau poate merge foarte sarac si nu-ti dai tu seama?? dupa 3500 intra jiglerul pincipal si are de unde sa ia benzina) , si tu zici ca-ti merge bine pe pozitia 3 dar consuma mult,nu prea are sens...pozitia 3 da amestec f bogat.d-aia iti ia 1l/20km , dar nu ar fi trebuit sa fie asa diferenta intre 1 pozitie la ac....scoate te rog si bujia si pune aici o poza sa vedem.

mai ai de reglat la ele.....vezi ca am pus acum 1-2 pagini un tutorial de carburatoare,arata cum reglezi nivelul in camera ( sunt 2 poze f imp , unde iti arata ca trebuie plutitoarele sa fie paralele cu linia capacului daca tin bine minte ) si cum faci reglajele si influenteaza fiecare , uite-te pe ala...e ptr mikuni bst30,dar e 99% ca si bst33


» Post actualizat in 06 Jun 2015 10:52

ptr nostalgicii care-si mi aduc aminte ce facea minunea aia de elica la dacia...si cum cei de la pitesti cercetasera deja modernul EGR montat acum pe toate masinile si cum functioneaza si mai ales de ce...un sistem ce l-am putea si noi folosi :)

elica teoretic omogeniza mai bine carburantul dupa amestecul din carburant cu aerul


» Post actualizat in 06 Jun 2015 10:53

* dupa amestecul din carburator

post-89731-0-89411400-1433587761_thumb.jpg

post-89731-0-63985600-1433587767_thumb.jpg

post-89731-0-62082200-1433587777_thumb.jpg

post-89731-0-53419100-1433587790_thumb.jpg

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am studiat is eu povestea cu bst-ul 40 de la DR...e doar o varianta mai mare de la bst33...si da exista flansa 2in1 ptr motoarele noastre, de la quad bombardier ds650 se gaseste pe ebay,doar ca acele caburi ptr ele sunt uriase,facute ptr hp/forta...

 

intre admisia din stanga si admisia din dreapta este canal comunicant ( ptr supapa nr 5 ) deci sa nu fa faceti iluzii ca daca obturezi 1 carb amestecul va intra pe 1 singura supapa....nu,poate si pe 3 odata

 

sincer cand aud de ingineri italieni mi se urca parul pe spinare...fac lucruri frumoase si rapide dar le fac scarpinandu-se cu mana stanga la urechea dreapta ca solutii tehnice,si cunosc personal pe cineva care lucreaza cu ingineri italieni............lucreaza ca romanii,in sictir.

 

victore stiu toata teoria de care ne-ai povestit,dar...uneori inginerii sunt comozi si producatorii zgarciti pentru a impementa solutiile optime...caci sunt scumpe,iar procesele de testare indelunga costa.

 

revenind,se aplica aici acelasi pricipiu ca in cazul in care pe admisii instalezi shaiba ptr limitare putere ptr categoria A1/A2 ( exista pegaso 1995 de 20kw) si pegaso 99 de 27kw..... din fabrica daca inelul exterior de dop are 42mm iar interiorul....18mm :))) abia bagi degetul..... pus ptr kestii d-astea,limitand debitul de aer la jumatate....asa ca nu are ce sa strice /uzeze nici un segment faptul ca el va suge dintr-o tzatza in loc de 2....sa nu uitam de bmw-ul f650 scarver sau dakkar...tot acolo e consumul,deci tot cam aceeasi cantitate de benzina ajunge in camera de ardere doar ca mai bine pulverizata si dozata , are vreun efect negativ termen lung? poate,nu stiu.....dar stiu ca daca in mers o setez sa nu se balbaie si sa traga lin, amestecul e ok.daca este prea uscat,atunci chiar nu ar merge ok,verificat si rectificat tot aseara.

 

am mers pana la costinesti asa lin, cand am intrat pe rezerva la intoarcere am tras de ea in toate felurile....alta testare ce sa-i mai fac?!nu are ce sa se deregleze, eventual voi reverifica sa nu prinda aer fals la imbinarile cu carburatorul, caci eram in miez de noapte.

inca sunt la servici,cand ma intorc dau jos bujia sa vad cum lucreaza,sunt curios.

 

Aprilia au fost mai putori decat BMW ,au cumparat licenta motorului rotax de la austrieci,au setat sa traga ok si sa fie in niste paramentrii tehnici si da-i bataie cu productia....pe cand BMW ulterior a cumparat patentul motorului si l-au imbunatatit , oare de ce exista la ei doar 2 supape , 2 bujii , alte reglaje la carb , distributie si consum mai mic?

 

BMW-ul are patru supape si doua bujii, nu doua supape. Anyway. Eu unul nu pricep de ce te incapatanezi tu sa obtii un consum de 3% la un motor de 650 cmc. Consumul ala l-a obtinut Mony, in Turcia, Grecia, Bulgaria dar cu scuterul de 125 cmc si vreo 9 cai putere. Cat de mult poate sa consume Aprilia daca sunt toate puse la punct? Am inteles ca ceva mai mult decat 4,1% cat consuma 650-ul meu la plin. Ma gandesc ca pentru un litru in plus nu merita sa masacrezi performantele din fabrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al meu e putin mai insetat, a consumat 8.5l /100km . E calculat pe 500 km, mare parte prin oras ,cu porniri dimineata si mers normal..

Urmaresc forumul si chiar as vrea sa vad ce setari am prin carburatoare ,dar am un bac si o admitere care vin tare, asa ca pegasoul sta cuminte si mai asteapta cate un plin din cand in cand..dar si cand il primeste il soarbe repede, cam prea repede

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al meu e putin mai insetat, a consumat 8.5l /100km . E calculat pe 500 km, mare parte prin oras ,cu porniri dimineata si mers normal..

Urmaresc forumul si chiar as vrea sa vad ce setari am prin carburatoare ,dar am un bac si o admitere care vin tare, asa ca pegasoul sta cuminte si mai asteapta cate un plin din cand in cand..dar si cand il primeste il soarbe repede, cam prea repede

Bafta la Bac!

 

Toate la timpul lor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...