Jump to content

Incalzirea Motorului Dimineata


SILVIU.C
 Share

Recommended Posts

Pun aceasta intrebare ,deoarece am mai discutat cu diversi si fiecare are parerea lui.Unii au spus ca o lasa dimineata 5-10min sa se incalzeasca ,ceea ce am inteles ca nu ar fi chiar ok ,caci se formeaza condes si ca ar fi recomandat dupa ce o pornesti sa pleci imediat cu ea la drum ,dar pana se incalzeste ,la o turatie MICA a motorului-eu asa fac si imediat dupa ce am pornit-o plec cu ea ,dar merg pana in 3-4000rpm si asta vreo 2-3km si e gata de lucru apoi.Voi ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fabricantii de masini scriu cu litere de-o schioapa in manualul de utilizare SA NU INCALZESTI NICIODATA MOTORUL PE LOC.

Se porneste si se pleaca la drum imediat. Se mentin turatii joase pana cand indicatorul de temperatura apa ajunge in pozitia normala.

Evident este valabil si pentru motociclete.

Link to comment
Share on other sites

Pun aceasta intrebare ,deoarece am mai discutat cu diversi si fiecare are parerea lui.Unii au spus ca o lasa dimineata 5-10min sa se incalzeasca ,ceea ce am inteles ca nu ar fi chiar ok ,caci se formeaza condes si ca ar fi recomandat dupa ce o pornesti sa pleci imediat cu ea la drum ,dar pana se incalzeste ,la o turatie MICA a motorului-eu asa fac si imediat dupa ce am pornit-o plec cu ea ,dar merg pana in 3-4000rpm si asta vreo 2-3km si e gata de lucru apoi.Voi ce parere aveti?

 

 

Din cate stiu eu, la motoarele cu compresie mare (cum sunt majoritatea supersportivelor), nu e bine sa le lasi sa se incalzeasca la ralanti pentru ca se ancraseaza bujiile, se trage cate un pic de gaz pana se incalzeste. Daca are soc, socul se inchide imediat ce motorul raspunde la acceleratie si se tine din gaz un pic turat dupa cum am spus mai sus, pana se incalzeste. Daca se tine prea mult cu socul tras, amestecul bogat si ars incomplet spala oglinda cilindrului de ulei si duce la uzura mare pe termen lung.

Din cate stiu eu, nu e bine nici la motociclete pe injectie sa pleci imediat ce ai pornit motorul rece, pentru ca atunci cand e rece merge cu amestec bogat automat, si cand tragi de gaz (chiar daca nu exagerezi si il tii in ture relativ joase) in timp ce mergi in camera de ardere intra si mai multa benzina si spala si mai tare pelicula de ulei.

 

Fabricantii de masini scriu cu litere de-o schioapa in manualul de utilizare SA NU INCALZESTI NICIODATA MOTORUL PE LOC.

Se porneste si se pleaca la drum imediat. Se mentin turatii joase pana cand indicatorul de temperatura apa ajunge in pozitia normala.

Evident este valabil si pentru motociclete.

 

Motoarele masinilor au de obicei raport de compresie semnificativ mai mic decat al motocicletelor sport, si nu tot ce e valabil pentru masini este valabil si pentru motociclete.

Link to comment
Share on other sites

Pai ,fara bruscarea acceleratiei ,mers foarte domol si cu acceleratia si cu turatiile.Eu zic ca e ok pt un motor de super-sport sa merg pana in 3-4000rpm(pana se incalzeste) si cu o accelerare foarte domoala pana la acele rotatii ,nu?

 

Motoarele masinilor au de obicei raport de compresie semnificativ mai mic decat al motocicletelor sport, si nu tot ce e valabil pentru masini este valabil si pentru motociclete.
Pai si compresia motoarelor dizel??
Link to comment
Share on other sites

Pai ,fara bruscarea acceleratiei ,mers foarte domol si cu acceleratia si cu turatiile.Eu zic ca e ok pt un motor de 14000rpm sa merg pana in 3-4000rpm si cu o accelerare foarte domoala pana la acele rotatii ,nu?

 

Problema nu este neaparat data de valoarea in sine a turatiei, ci de cum se dozeaza benzina in amestecul carburant. In sarcina cu motorul rece amestecul este bogat si se intampla ce am spus mai sus.

Nu stiu cat de destepte sunt ultimele sisteme de injectie folosite la motociclete, ca din cate stiu eu exista anumite sisteme de injectie electronica care le stiu foarte bine pe astea cu dozajul benzinei la rece, tocmai ca sa nu uzeze prea tare motorul (indiferent daca se pleaca sau se incalzeste pe loc).

Link to comment
Share on other sites

Eu diminetza stau cu ea urcata pe cric pana cand temperatura la apa creste cu 2 gradatii si nu mai palpaie indicatorul din turometru.

Asta a fost si sfatul mecanicilor cand am achizitionat moto.

:bounce:

Link to comment
Share on other sites

Pai ,fara bruscarea acceleratiei ,mers foarte domol si cu acceleratia si cu turatiile.Eu zic ca e ok pt un motor de super-sport sa merg pana in 3-4000rpm(pana se incalzeste) si cu o accelerare foarte domoala pana la acele rotatii ,nu?

 

Pai si compresia motoarelor dizel??

 

Dieselul e altfel. Functioneaza prin autoaprindere, iar motorina are proprietati de ungere, si nu de spalare a peliculei de ulei. In timp ce dieselul functioneaza prin autoaprindere, la benzina se evita cu orice pret chestia asta. Dieselul e mult mai putin sensibil la dozarea amestecului carburant, in parte pentru ca tocmai prin asta se modifica turatia, nu prin modificarea volumului de aer admis.

Link to comment
Share on other sites

Eu diminetza stau cu ea urcata pe cric pana cand temperatura la apa creste cu 2 gradatii si nu mai palpaie indicatorul din turometru.

Asta a fost si sfatul mecanicilor cand am achizitionat moto.

:bounce:

Asa scrie si in carte si tot asa fac si eu . Zice ala cu ochiu' mic sa o lasi sa ajunga la 60 grade C adica pana nu mai clipeste liniuta aia de la 2000r/min. :)

Link to comment
Share on other sites

In manualul XX-ului meu scrie sa o lasi sa se incalzeaza pina acul de temperatura iese de pe zona alba marcata "C" de la "cold". Imediat ce a iesit din zona respectiva sta singura la relanti si raspunde frumos la acceleratie.

Link to comment
Share on other sites

Dieselul e altfel. Functioneaza prin autoaprindere, iar motorina are proprietati de ungere, si nu de spalare a peliculei de ulei. In timp ce dieselul functioneaza prin autoaprindere, la benzina se evita cu orice pret chestia asta. Dieselul e mult mai putin sensibil la dozarea amestecului carburant, in parte pentru ca tocmai prin asta se modifica turatia, nu prin modificarea volumului de aer admis.

Da ,dar la unele dizele s-a ajuns la niste raporturi de compresie foarte mici si la fel unele benzinare folosesc raporturi de compresie mai mari.Un cbr1000rr are un raport de compresie de 11,9...deci unde e "marea" diferenta fata de masini?? :bounce:

Link to comment
Share on other sites

@kriminal: aprinderea prin compresie are loc de la inceput, nu "in timp"! :bounce:

 

Fabricantii nu recomanda incalzirea pe loc dintr-un motiv foarte simplu: motorul se va incalzi mai repede in sarcina decat pe loc. Si cum uzura motorului are loc 80% in perioada de incalzire, cand uleiul nu acopera toate componentele iar motorul nu functioneaza la randamentul la care a fost gandit de aici contraindicatia de a nu incalzi motorul pe loc. Si e valabil la toate motoarele, compresie/scanteie, cu compresie mare/mica.

 

Asa ca faceti cum spune sensei, bagati ulei bun, schimbati-l cand trebuie, asteptati ca motorul sa ajunga la temperatura de lucru si apoi puteti sa-i dati in gura ca la coasa!

Link to comment
Share on other sites

Da ,dar la unele dizele s-a ajuns la niste raporturi de compresie foarte mici si la fel unele benzinare folosesc raporturi de compresie mai mari.Un cbr1000rr are un raport de compresie de 11,9...deci unde e "marea" diferenta fata de masini?? :bounce:

 

 

La dieseluri s-a ajuns la raport de compresie relativ mic pentru ca acum sunt toate supraalimentate, si presiunea data de turbocompresor e deja foarte mare, deci nu mai e nevoie de raport de compresie mai mare de 20:1, cum era la dieselurile vechi. Oricum ramane valabil ca nu prea are nici o legatura cu ce se intampla la benzina din punctul asta de vedere.

11,9 inseamna foarte mult pentru un motor pe benzina, ca raport de compresie. Masinile au in general pana in 10, 10 si ceva. Singurele masini care se apropie de motociclete din punctul asta de vedere sunt cele de curse.

 

@rmg: cum adica aprinderea prin compresie are loc de la inceput, nu in timp?

Conform logicii ca incalzirea are loc mai repede in sarcina, cel mai bine ar fi sa tii motorul pe loc (nu exista flux de aer care sa circule pe langa el sa il raceasca) si turat lejer (ca sa nu stea chiar la ralanti).

Link to comment
Share on other sites

Si eu cred ca e cel mai important sa te proti frumos cu ea pana se incalzeste.

De aceea am si montat un ceas care indica temperatura uleiului (de pe Louis).

Pana cand ajunge la 60 grade nu sar de 4000 - 5000 de ture.

De la 60 la 80 de grade o duc pana in 6000 - 7000 maxim.

Abia cand ajunge aproape de 80 de grade ii dau mai tare. (oricum, de 80 sare rar, in zilele de vara).

 

Pe langa asta, dimineata 30 secunde sta cu socul tras la maxim (poate spuneti niste pareri aici), iar vreo 2 minute cu el la jumate. Dupa care ma urc pe ea si plec. Asa zice in manual. Acum nu cred ca zice daca pe loc sau in mers...

Link to comment
Share on other sites

Problema cea mai importanta este sa nu turezi motorul in draci , cu motorul rece!!!

Asta pt ca nu se face ungerea ca lumea.

Am vazut cateva motoare sparte rau, in momentul in care proprietarii doreau sa impresioneze asistenta, iar motorul era rece!!!

Link to comment
Share on other sites

Fabricantii de masini scriu cu litere de-o schioapa in manualul de utilizare SA NU INCALZESTI NICIODATA MOTORUL PE LOC.

 

 

ia lamureste-ne si de ce?

Link to comment
Share on other sites

Fabricantii de masini scriu cu litere de-o schioapa in manualul de utilizare SA NU INCALZESTI NICIODATA MOTORUL PE LOC.

 

Este corect ce spui, dar pt. masini sau poate pt. moto cu 2-4 cilindrii. La BMW F650 cu un singur piston daca nu o incalzesc putin , pina se stabilizeaza relantiul, moare motorul imediat ce o bag in viteza sau la primul colt de strada cand reduc un pic gazul.Chiar in manualul de exploatare scrie ca asa se procedeaza, dar fiind in germana nu am inteles de la inceput. Concluzia mea: motorul trebuie incalzit putin, fara exagerare ,atat cat sa mearga rotond, in felul asta nu ai surpriza sa moara cand esti apleca pe primul viraj. :bounce:

Link to comment
Share on other sites

In manualul XX-ului meu scrie sa o lasi sa se incalzeaza pina acul de temperatura iese de pe zona alba marcata "C" de la "cold". Imediat ce a iesit din zona respectiva sta singura la relanti si raspunde frumos la acceleratie.

Si eu fac la fel, dureaza cam 2 minute daca e frig afara. Dupa aceea inchid socul si o tin la turatie joasa (sub 3-4000 rpm) cel putin inca 2-3 minute.

Link to comment
Share on other sites

daca are soc dinala manual, dupa ce porneste la cateva secunde, e bine sa il dati inapoi si sa incercati sa tineti usor gazul, dar mai turat decat in relanti, la 2500-3000rpm.dupa ce raspunde rotund la acceleratie,nu mai trebuie stat prea mult pe ganduri si...la drum! :bounce:

Link to comment
Share on other sites

La BMW F650 cu un singur piston daca nu o incalzesc putin , pina se stabilizeaza relantiul, moare motorul imediat ce o bag in viteza sau la primul colt de strada cand reduc un pic gazul.

 

Exact asa face si F650 al meu; am cumparat-o in Noiembrie anul trecut si in dimineti reci (se incalzeste si mai greu) facea faza asta si m-am speriat ca are ceva buba, dupa care mi-am dat seama de unde vine.

 

O scot din garaj, pana inchid garajul si poarta sta 1-2 minute in relatin dupa care la drum, dar fara turatii prea mari pana nu s-a incalzit destul - este un pic de paradox aici la monocilindru .... daca nu dai turatie vibreaza totul, daca dai turatie daunezi la motor :bounce:

Link to comment
Share on other sites

Condens motorul va face chiar daca pornesti de pe loc imediat sau stai sa se incalzeasca.

Uleiul semisintetic sau sintetic nu e chiar asa impresionat de temperatura, in principiu are calitati bune de lubrifiere.

Cel putin in cazul meu scrie in manual "never ride your motorcycle on cold indication".

Link to comment
Share on other sites

Eu nu prea inteleg, adica ar fi mai daunator motorului rece bocna sa-l las 3-4 minute cu socul tras la 2000 ture decat sa-i dau 3000-4000 ca sa reusesc sa plec cu el din loc fara soc?Sincer, eu nu cred chestia asta.

LE/care condens?de unde?in motor?a... si mai zicea cineva de bujii ancrasate...pai reteta cu plecatul de pe loc cu motorul rece la exact asta duce (bine eu am iridium si alea nu prea au cum sa se ancraseze dar asta-i alta treaba)

Edited by S George
Link to comment
Share on other sites

In motor sint multe piese care se lubrifiaza. Si daca pleci de pe loc imediat, motorul se incalzeste fortat si repede, ceea ce dupa parerea mea duce la dilatari inegale ale pieselor si in consecinta uzura mare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...