Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

De acord, mai putin la capitolul cu vitezana. Din cate am auzit de la diversi (inclusiv posesori) si citit pe forum, R6 este una dintre cele mai fatale motociclete din punctul asta de vedere, cu o caracteristica de putere care il poate lua prin surprindere mobrist cand acesta simte tentatia de a urca in ture. Tu te-ai referit strict la cum s-ar descurca un incepator pe primele lui curbe si in primele lui zile. Insa pe un TDM, dupa ce capeti putina inceredere si experienta, n-o sa te manance niciodata si nici n-o sa poti sa-i arzi un 230 prin nu stiu ce pasaj in Bucuresti. Oricat de calculat si linistit ar fi omul, io zic ca asta e un risc mult mai mare in primul an de carnet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

El zice ca daca nu depasesti 3000 rpm e ok. Pai fratilor, iti iei un motor mare tocmai sa depasesti anumite chestii, daca ti-e frica de el sa-i dai nu stiu cat mai bine mergi cu masina.

Daca tu crezi ca e bine ca mai bine sa mergi cu gazul deschis la maxim pe o trotineta decat deschis 1/4 pe TDM, ei bine, iti respect opinia, ca esti mai avansat si probabil stii mai multe, dar eu momentan am o parere contrara. Daca as fi avut o motocicleta slaba, probabil as fi fost tentat sa-i fortez limitele. Prefer sa am motocicleta puternica si sa o respect (nu, nu mi-e frica de ea) decat sa ma enervez in trafic pe una slaba si sa conduc agresiv. Traficul din Romania nu este pentru "depasit anumite chestii". Daca esti imprudent poti muri si pe scooter; accidentele nu se limiteaza la 80+ hp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tu crezi ca e bine ca mai bine sa mergi cu gazul deschis la maxim pe o trotineta decat deschis 1/4 pe TDM, ei bine, iti respect opinia, ca esti mai avansat si probabil stii mai multe, dar eu momentan am o parere contrara. Daca as fi avut o motocicleta slaba, probabil as fi fost tentat sa-i fortez limitele. Prefer sa am motocicleta puternica si sa o respect (nu, nu mi-e frica de ea) decat sa ma enervez in trafic pe una slaba si sa conduc agresiv. Traficul din Romania nu este pentru "depasit anumite chestii". Daca esti imprudent poti muri si pe scooter; accidentele nu se limiteaza la 80+ hp.

Nu vorbesc sa-i dai in dusmanie pana cand iti pica plombele, ci sa fii constient de limitele superioare ale motocicletei. Daca motorul are mare putere atunci e mai usor sa te surprinda la gaz decat un motor pe care-l stii cum reactioneaza cand tragi de manson. Dar daca folosesti doar 1/4 din puterea motocicletei inseamna ca ai un surplus de 75-60-50% (depinde) pe care nu-l folosesti de frica. Asta in loc sa ai un motor caruia ii dai gaz 80% din cat poate sa duca si a carui reactie la puterea aia este previzibila. Tu zici ca la 4000 rpm te tii de ea ca musca de locomotiva: aia reprezinta 50% din turatia motorului. A ta e in rodaj acuma, da-ti zic: dupa 5000 rpm e deranj mare, risti sa pierzi aderenta oricand, caci nu stii cu exactitate cum reactioneaza injectia si cum raspunde ciclistica la schimbarile de sarcina. Pegaso nu m-a surprins niciodata, o simteam cand/daca vrea sa rupa aderenta si nu ma speria. TDM-ul cand a vrut sa faca asta m-a cam speriat, dar poate asta e doar parerea mea.

 

Mai bine sa ai o mobra mai slaba pe care s-o depasesti tu ca asteptari decat sa ai una careia ti-e frica sa-i dai gaz si pentru care depasirea a 50-60-70% din putere reprezinta o necunoscuta plina de hazard. Parerea mea...

 

S-auzim de bine :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa va zic si eu parerea mea (dupa ce am condus toate tipurile de moto):

- monocilindrele de 600-650 au plaja de turatie foarte mica, intre 3000-5000rpm in regim normal. Cuplul e destul de bun, se manifesta tot in plaja asta, iar greutatea relativ mica face ca motocicleta sa para extrem de brutala (si chiar accelereaza brutal, dar scurt, ajungind repede la limita). Nu prea sint bune pentru incepatori pentru ca sint brutale, desi nu la modul extrem. Cuplul e elementul periculos aici, nu puterea.

- sportivele (de 600 sau de 1000) sint cele mai parsive, pentru ca par sa nu aiba nimic sub 4000rpm, dar decoleaza dupa turatia asta, luind prin surprindere multa lume. Mai rau, peste 8000rpm devin rachete care nu mai pot fi stapinite in conditii de strada (trafic de oras). Cuplul nu are nici o importanta, e vorba de puterea pura corelata cu turatiile extreme. Periculoase pentru oricine, pe drumurile publice. Parerea mea e ca nu au ce cauta pe strada, sint facute pentru circuit.

- TDM (si includ si Super Tenere pentru ca motorul e identic): este cel mai progresiv si mai liniar motor pe care l-am vazut in viata mea, care nu te surprinde niciodata, pentru ca nu are virfuri de cuplu sau de putere. Asta se vede foarte bine din grafice. Este foarte bun pentru incepatori, cu conditia sa nu-i deranjeze greutatea (nu e mare dar se simte) si sa nu exagereze (puterea si cuplul exista, desi sint foarte controlabile).

Bineinteles, nu mai intru in detalii cu motoarele de tip Vulcan sau CB500, care sint foarte cuminti pentru ca nu au putere mare sau o livreaza la turatii prea mici.

 

Apropo de comparativul Pegaso Strada - TDM in oras, cred ca diferenta e prea mare: una e special gindita de oras, cu rapoarte scurte si motor cu plaja scurta), iar cealalta e in elementul ei pe curbele rapide. Fiecare cu domeniul ei. Mai e si pilotul, dar aici nu comentez ca nu cunosc.... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa va zic si eu parerea mea (dupa ce am condus toate tipurile de moto):

- monocilindrele de 600-650 au plaja de turatie foarte mica, intre 3000-5000rpm in regim normal. Cuplul e destul de bun, se manifesta tot in plaja asta, iar greutatea relativ mica face ca motocicleta sa para extrem de brutala (si chiar accelereaza brutal, dar scurt, ajungind repede la limita). Nu prea sint bune pentru incepatori pentru ca sint brutale, desi nu la modul extrem. Cuplul e elementul periculos aici, nu puterea.

- sportivele (de 600 sau de 1000) sint cele mai parsive, pentru ca par sa nu aiba nimic sub 4000rpm, dar decoleaza dupa turatia asta, luind prin surprindere multa lume. Mai rau, peste 8000rpm devin rachete care nu mai pot fi stapinite in conditii de strada (trafic de oras). Cuplul nu are nici o importanta, e vorba de puterea pura corelata cu turatiile extreme. Periculoase pentru oricine, pe drumurile publice. Parerea mea e ca nu au ce cauta pe strada, sint facute pentru circuit.

- TDM (si includ si Super Tenere pentru ca motorul e identic): este cel mai progresiv si mai liniar motor pe care l-am vazut in viata mea, care nu te surprinde niciodata, pentru ca nu are virfuri de cuplu sau de putere. Asta se vede foarte bine din grafice. Este foarte bun pentru incepatori, cu conditia sa nu-i deranjeze greutatea (nu e mare dar se simte) si sa nu exagereze (puterea si cuplul exista, desi sint foarte controlabile).

Bineinteles, nu mai intru in detalii cu motoarele de tip Vulcan sau CB500, care sint foarte cuminti pentru ca nu au putere mare sau o livreaza la turatii prea mici.

 

Apropo de comparativul Pegaso Strada - TDM in oras, cred ca diferenta e prea mare: una e special gindita de oras, cu rapoarte scurte si motor cu plaja scurta), iar cealalta e in elementul ei pe curbele rapide. Fiecare cu domeniul ei. Mai e si pilotul, dar aici nu comentez ca nu cunosc.... :laugh:

 

foarte fain concluzionat :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine spus, cristi-mic.

 

@Gothmog: Sa mai zic odata ca nu mi-e frica pe TDM?

Ce a zis cristi-mic e foarte adevarat. Am mers odata cu o pocnitoare First-Bike care smucea ca o apucata la orice turatie. Pe aia mergeam crispat. Stateam cu mana jumatate pe acceleratie, jumatate pe capatul fix al ghidonului ca nu cumva sa misc acceleratia din greseala. Pe TDM o singura data mi s-a intamplat sa ma surprinda cu o acceleratie brusca si am facut peste 3000 km pana acum. E blanda ca un mielusel. :laugh:

Si scapatul pe jos a fost cauzat prima data de o tija de fier-beton care mi-a blocat roata din spate, a doua oara dintr-o greseala tipica de incepator (franat in curba la viteza f mica) si a treia oara fiindca am alunecat pe zapada cand am vrut sa opresc pe marginea drumului. Nici unul din cazuri n-a avut de-a face cu puterea.

 

LE: Scuze, le-am incurcat. Nu era First-Bike. Era altceva, nu mai stiu ce. Era motocicleta unui instructor din Targoviste.

Editat de Marius '95
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa va zic si eu parerea mea (dupa ce am condus toate tipurile de moto):

- monocilindrele de 600-650 au plaja de turatie foarte mica, intre 3000-5000rpm in regim normal.

Monocilindrele?

 

 

E blanda ca un mielusel. :laugh:

Marius, daca eu de mai multe ori m-am ridicat pe o roata neintentionat cu un CB500, tu zici ca TDM-ul e un mielusel? :laugh:

 

3.000 e putin, stai sa sari de 7 - 10.000 Km, cand o sa ai impresia ca "ai prins ceva", cand o sa prinzi o bucata libera si o sa tragi de gaz. Atunci isi va arata fiara "coltii". Da, pentru cilindreea ei ofera puterea destul de liniar fata de altele de o cilindree similara, dar nu trebuie subestimata.

 

TDM poate fi motor de incepator, daca e vorba de unul cu cativa ani de experienta cu 4 roti, cu mintea la cap si complexe lipsa. Iar genul asta de oameni sunt foarte rari, desi toti se cred astfel.

Editat de Adam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una peste alta, TDM nu este motocicleta pentru incepatori, asta e clar. Nimeni nu poate sustine chestia asta. E adevarat ca e mai putin periculoasa decat un supersport si nimeni nu zice ca nu poate fi stapanita, dar nici mie nu mi se pare normal sa incepi pe un motor asa de mare (si ca masa, si ca putere).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TDM-ul e inselatoare pentru incepatori si prin faptul ca e deosebit de confortabila, nu prea iti dai seama cind prinzi viteza, 80 la ora in oras ii prinzi imediat si nu iti dai seama deloc cu cit mergi pina nu te uiti la vitezometru.

 

In ce priveste comportamentul liniar, ca incepator nu m-as culca pe o ureche, mai ales la ture mici. Are putere destula ca sa primesti prea multa inca de jos. Daca mai sint si ceva probleme de carburatie - filtru de aer infundat, probleme cu bujiile, etc - e foarte probabil sa devina si mai brutala.

 

off-topic despre monocilindre: e adevarat ca au cuplu mare, dar ai un feedback mult mai bun de la motor, il simti in permanenta ce are de gand. In afara de asta cursa "de zi cu zi" (2/3 din total) a mansonului de acceleratie te duce cam de la 0 la 80-90, deci ai o dozare mult mai fina decat la o mobra facuta pentru viteze mai mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a fost spus totul atat de frumos, elaborat si concis de ante-scriitorii mei, dar imi expun si eu orizontul intelectual - care incet incet se transforma intr`un punct de vedere :D>

 

io cred ca nu ma suiam pe tdm sa incep pe el nici daca eram de 250 de kile si 3 metri.

<bine, probabil puteam sa gasesc ceva mai mare de waka, da asa am fost acoperit din toate punctele de vedere ...>

in functie de gabarit si mai ales posibilitati si/sau nevoi, te indrepti spre o anumita clasa de care nu te mai desparti, in rest e fain de incercat, mers, vazut, adunat experienta, da toate cu cap ...

adica

carpe diem, da fa cumva sa fie cat mai multe ... :D

 

 

:smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu unul am inceput direct pe TDm nu mi-a fost frica decat de greutatea lui, inca sunt intreg bine mersi si ma bucur de km in plus pe zi ce trece. majoritatea sunt facuti in bucuresti dar aici apar de 15 ori mai multe pericole pe drum decat pe drumurile extraorasenesti.

 

pericolul nu zace in puterea motocicletei. tot ce conteaza este capacitatea pilotului de a gestiona resursele ei si de a anticipa pericolele iminente.

 

pana la urma mersul prudent te salveaza de vizite intutile la ortopedie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

invatati sa folositi greutatea motocicletei in favoarea voastra, si o sa vi se para minunata. pana acum nu am intalnit motoreta sa nu pot merge cu ea, si pe care sa nu o pot ridica de jos.

 

am ridicat africana singur, tdm singur, iar mai jos de ele nu mai zic...

nu inseamna ca le-am tavalit eu... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

invatati sa folositi greutatea motocicletei in favoarea voastra, si o sa vi se para minunata. pana acum nu am intalnit motoreta sa nu pot merge cu ea, si pe care sa nu o pot ridica de jos.

 

am ridicat africana singur, tdm singur, iar mai jos de ele nu mai zic...

nu inseamna ca le-am tavalit eu... ;)

 

zi mie care e tehnica pt tdm :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E adevarat Stege, am mers cu multe moto, inclusiv cu ZZR400, si ramin la afirmatiile mele. Tot ce e sport te indeamna la viteza si te surprinde la caracteristicile motorului in turatie.

Eu stiu ca TDM nu e neaparat pentru incepatori, dar liniaritatea motorului iarta mult mai multe decit la alte moto. Si mie mi se pare normal sa incepi cu ceva mai mic si usor, dar nu toata lumea reuseste sa se abtina sa guste puterea direct.

Personal, referitor la putere, pot spune ca nici motorul de TDM nu-mi ajunge la Super Tenere. Si nu vorbesc de viteza, pentru ca nu pot depasi 140km/h din cauza cauciucurilor de enduro pe care le am.

Cu greutatea fiecare se lupta cum poate. Eu personal nu as incaleca NICIODATA pe o motocicleta pe care sa n-o pot ridica de jos. Punct.

Ca fapt divers, am ridicat Super Tenere-ul cu toate bagajele pe ea (si erau alea din turul tarii) (cind mi s-a rupt cricul). Dar eu merg la sala si fac in mod constant indreptari cu 200kg.

Ca tehnica de ridicare...daca nu are moto niste minere la spate si un ghidon destul de larg, e cam greu. Daca ai forta in brate si spate solid, o ridici stind cu fata la ea (de miner si de ghidon). Daca esti mai slab, te intorci cu spatele si folosesti muschii picioarelor. Era pe undeva un tutorial pe-aici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu genti si fara genti: http://roadstarclinic.com/content/view/82/123/

Video:

 

Oricum, exista situatii in care nu o poti ridica singur. Exemplu: in panta pe pietris/nisip, daca o ridici putin pe roti si nu franezi cu ambele frane, o ia la vale. Dar nu poti frana cu ambele frane ca nu esti miriapod. Deci mersul in 2 sau mai multi e uneori recomandat.

Editat de Adam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tehnica de ridicat? pur si simplu o apuc de ghidon, de unul de manerele din spate, si sus cu ea...cu spatele nu am incercat, caci nu este cazul. nu am muschi, dar am tehnica...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate intereseaza pe cineva... Am vazut ieri in Metro - Baneasa o macheta TDM 850 modelul 1996-2001 din plastic de aprox. 12-13 cm, la 12 lei. M-a surprins sa vad asa ceva printre alte machete ale unor modele sport. Bineinteles, nu e ceva extraordinar, dar reproduce destule detalii si arata decent. Nu cred ca o s-o cumpere cineva prea curand, pentru ca avea furca fata rupta. Se poate lipi usor cu superglue insa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stimati tdm-isti, din varii motive ma gandesc sa imi vand motoreta. nu sunt hotarat 100%, si nu ma intrebati de ce as da-o.

va rog recomndati-mi un pret corect ptr ea, tinand cont de starea ei pe care o sa o descriu, si piesele extra ce vor intra in pachet.

 

an: 1991

culoare: negru

km: 72.289 (eu am luat-o PERSONAL din Italia, cu cca 56.000 in bord acum un an)

placute fata schimbate, ulei schimbat, antigel schimbat, bujii schimbate acum 2 sapt, semeringuri furca schimbate,cauciuc fata uzat cca 75%, spate cca 50%.

extra: xenon pe un far, priza de 12V cu fir de cca 2m lungime, becuri semnal spate cu led-uri, top-case Kappa, parbriz touring.

defecte: urechile de pe telescoape ce sustin aripa sunt rupte, dar sudate, carenele au lipsa suruburile deoarece in urma demontarii/montarii s-au stricat bucsele de cauciuc in care se infiletau suruburile respective, carena stg are zgariata vopseaua, tobele sunt gaurite de rugina, si in vreo 2 locuri le-am peecit dar fara rezultat.

la pachet cu motoreta intra:

2 codite spate, din care una are si stopul si manerele pasagerului

2 radiatoare, din care unul are si ventilatorul si cadrul radiatorului

2 termostate

1 releu semnalizare si unul de nu stiu ce...

1 sistem complet franare fata, si un etrier spate cu placute NOI

1 robinet benzina cu tot cu pompa care este atasata de rezervor

1 telescop complet dreapta

2 axe cu came SH

1 capac pompa ulei

1 cric lateral

1 melc de kilometraj

1 schimbator de viteze cu tijele aferente

o instalatie electrica de 4TX

o punga cu surubele...

comenzile electrice de pe ghidon (stg+dr)

o aripa de culoare rosie, caci cea originala este sparta, si parca atat...daca am omis ceva, o sa revin.

1 kit de lant DID X-ring nou, si inca un lant X-ring nou identic cu cel din kit.

si ca sa nu fiu ipocrit, marturisesc ca "am dat" in ea de ceva ori, adica am dus-o in rosu, dar nu am exagerat omorand-o.

mersul meu normal este intre 120-140kph.

nu scoate fum verde, rosu, orange, alb, samd...

viteza ei maxima este de 210, mai mult nu am avut rabdare, caci oricum nu stiu daca mai castigam 10-15 kph...

consumul cel mai mic a fost de 5% la o medie de 100 kph.

am trusa de scule originala, si manualul original in italiana, adica cel din fabrica.

toate piesele sunt cumparate ca rezerva, asta ca sa nu se inteleaga ca fac afaceri cu motorete trosnite...

 

si cireasa de pe tort...are claxon de Kawasaki Ninja... :laugh:

 

astept sugestii de preturi, tinand cont ca pretul pe net este intre 1000-1500 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...