Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

Așa am cumpărat prima mea motocicleta acuma 13 ani din București. Un Suzuki Dr big 750. Omul mi-a spus ce probleme are,adică ax cu came uzat. Mi-a a mai dat un ax de rezervă care era puțin mai bun. Mi-a spus sa- l schimb ,sa nu merg cu el așa, avea și un mic zgomot. Am dus moto la Timișoara cu un microbuz. Nu am schimbat axul,cineva îmi spusese că nu e grav,că așa sună astea într-un piston.   600 km a mai mers,și s-a spart motorul. Am cumpărat alt motor ,cu aceelas zgomot,de data asta am zis că îl duc direct la mecani. Evident,pe roti că nu aveam mașină,remorca. S- a spart în drum spre el, 30 km.  Așa am ajuns să îl dezmembrez,mai am și acuma piese din el. Treaba a fost gravă și la primul și la al doilea. Cu supape trecute prin capul pistonului până în partea cealaltă. Problema ambelor motoare a fost filetul de la șuruburile de la capac de sus, erau duse și pierdea ulei. Așa a ajuns la uzura axului. Nu te încurajez să o mai folosești așa,cu zgomote.  Poate sa mai meargă o perioada sau nu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am ajuns la atelier si am mai facut doua poze. Axul de la admisie nu are rizuri, doar cel de evacuare.Ce nu inteleg e de ce e uzura doar pe jumatate din circumferința, cum se vede in poze. Lagarele nu au nici cea mai mica urma de uzura pe ele. E posibil sa nu fie perfect rotund axul? 

IMG_20200604_190525.jpg

IMG_20200604_190519.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu zgomotul ala eu l-as trage pe dreapta pana aflu de unde e, nici nu l-as mai porni si zgandari pana la noi ordine. 4tx sunt multe cu motoarele bulite, vezi daca gasesti niste axe fara nici un fel de uzura eventual 

am vazut acum postarea ta, poate nu a fost strans corect la cuplu si in ordinea corespunzatoare lagarul si de acolo uzura ciudata, inegala..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, BiroCatalin a spus:

de ce e uzura doar pe jumatate din circumferința

Nu cumva zona care prezintă urme e opusă camelor? Acțiune și reacțiune, cama apasă supapa iar arborele e împins în direcția opusă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gandit si eu la asta dar nu e pe partea opusa, e pe lateral... Am luat un micrometru imprumut si le-am masurat. Axele sunt aproape ca noi, au cotele din manual. Prietenul care mi-a dat micrometru a spus sa curat putin rizurile cu pasla si nu ar trebui sa imi faca probleme. Adevarul e ca am mai facut asta la masini cu smirghel foare fin dar nu prea sunt de acord cu genul asta de reparatie.. Maine ma apuc sa desfac tot motorul, vreau sa vad cum se prezinta vibrochenul si sa masor uzurile. Pana la urma tot gasesc sursa zgomotului. Cu siguranta voi veni cu intrebari noi :)) Multumesc tuturor pentru ajutor! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, uzura e pe partea care e jos, spre ciulasa, cand cama incepe sa apese paharele. Cand camele incep sa atace rezistenta depusa de supape impinge axul in sus si atunci ar trebui sa apara uzura in partea de sus, nu? La mine e chiar in partea de jos. Se vede si in ultimele doua poze pe care le-am pus. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Axul cu came are un strat de "altceva " pe deasupra. O dată ce ăla S-a dus,poți să îl uiți. De aia și costa mult,e tratat ptr a rezista la uzura. Că pare o bucată de metal într-o anumită forma. Dar e mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uzura nu trebuie sa existe la o axa cu came a unui motor de 30-40.000 daca a fost intretinut corespunzator. 

 

zoprnaitul ala din video eu l-as pune pe seama distributiei, patine uzate, nu suna a bataia de motor care am mai auzit-o la motoarele astea. oricum motorul asta nu mai e in mintile lui. iar motor de 4tx la dezmembrari nu o sa gasesti sa fie in mintile lui, poate la o motoreta accidentata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lantul de distributie arata bine, nu are zale blocate si statea intins intre pinioane cand l-am verificat. Intinzatorul lucreaza si mai are ceva pana sa ajunga la capat. Si patinele arata bine, nu au urme de frecare pe ele. Pinioanele arata si ele ok, nu stiu dupa ce sa ma mai uit la capitolul distributie. Cred ca am gasit, totusi, doua posibile cauze. Arcurile de la ambreiaj, cele din poza, freaca in tija care vine de la schimbatorul de viteze la selector. Se vede in poze.

Despre a doua posibilitate nu stiu, axul care vine din cutie, pe carte e prins ambreiajul, are o bataie cand il misc rapid stanga-dreapta. Jocul ala nu e prea mare..?

IMG_20200605_175643.jpg

IMG_20200605_175219.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fara sa fi desfacut nu aveai cum sa iti dai seama de sunetul ala de unde vine. foarte tare. a doua problema nu e problema si aia nu se numeste bataie :)

 

Oala aia nu am dat-o niciodata jos 

 

vezi sa nu lipseasca ceva:

 

image.thumb.png.1393743417a8829467214f0251aaa523.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu lipsește nimic, am verificat in service manual. Arcurile rosii sunt fixe in locasurile lor dar celelalte 4 albastre  au joc de 1-2 mm. Doar pe cele 4 se vad urme de frecare, cele rosii sunt neatinse. Nu gasesc nimic in manual despre asta... Si arcurile care preseaza placile de frictiune sunt uzate. Dupa cum arata siguranta piulitei care tine ambreiajul si celelalte suruburi nu cred ca s-a umblat niciodată la ambreiaj. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, BiroCatalin a spus:

Nu lipsește nimic, am verificat in service manual. Arcurile rosii sunt fixe in locasurile lor dar celelalte 4 albastre  au joc de 1-2 mm. Doar pe cele 4 se vad urme de frecare, cele rosii sunt neatinse. Nu gasesc nimic in manual despre asta... Si arcurile care preseaza placile de frictiune sunt uzate. Dupa cum arata siguranta piulitei care tine ambreiajul si celelalte suruburi nu cred ca s-a umblat niciodată la ambreiaj. 

 

daca km sunt reali sau chiar si dubli nu ar fi trebuit sa se umble la ambreiaj. dar oricum nu ai treaba cu siguranta ca sa schimbi placile de ambreiaj. ci cu cele 6 suruburi. arcurile alea mici care preseaza placile se inlocuiesc daca nu mai sunt in dimensiuni. verifica si grosimea placilor.

 

ciudata treaba asta cu arcurile de la placa... poate ar fi bine sa inlocuiesti oala aia tot cu una SH sigur gasesti un motor pilaf la dezmebrari. era cineva care avea un motor facut praf din cauza unei distributii puse prost la punct. poate poti discuta sa iei motorul si sa te servesti cu ce ai nevoie din el..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Placile sunt ok, au 3mm grosime fiecare. Manualul spune ca limita e 2.8mm dar arcurile sunt praf. Au 4.9mm si cartea spune minim 5.3. Am sa schimb oala ca nu imi place cum joaca arcurile alea dar nu acum ca nu mai am fonduri... Inca o chestie, am scos uleiul pentru toata operatiunea asta si e cam negru. Uleiul are cam 250km, Bel-ray 10w40. La gsxf nici dupa 5000km nu e asa negru. Nu miroase a benzina, care ar putea fi problema? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am observat si eu chestia asta la Belray, ma gandes ca americanii nu au pus prea mare pret pe pastratul culorii. La motul se mentine culoarea multi km..

 

uleiul are si functie de curatare a motorului sia duca toata cenusea din arderi.. 

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimba oala cu totul și axurile cu came și baga ulei nou. Și cred că ai rezolvat problema. Părerea mea că de la asta era, acuma că văd pozele. La cum frecau arcurile acolo, e o problema și de la aia era bătaia ce o auzeai. Nu cred că ai altceva uzat. Ciudat cum joacă axul ăla,încearcă să faci asta și cu ea in viteza. Probabil e ceva normal. Părerea mea e că ai rezolvat misterul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cautat si pe alte forumuri din alte tari si am gasit problema. Arcurile alea trebuie schimbate din cand in cand, se scot cele trei nituri se inlocuiesc arcurile si se nituieste la loc. Sunt tutoriale pe youtube inclusiv pentru tdm dar la noi nu gasesc arcurile cu pricina. Mai caut.. Cu axele cu came am rezolvat. 

https://www.kedo.de/produkte/60311/1/1.html 

Am gasit in germania, kit de reparatie cos de ambreiaj, las linkul aici poate va mai avea cineva nevoie vreodata.. Nu e chiar ieftin dar cred ca e mai ok decat sa cumpar alta oala sh si sa aiba aceeasi problema. Se gaseste si pe ebay tot la nemti, la noi nu am gasit. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai pune ulei de 10 in motorul asta e mult prea suptire,sant motoare cu tolerante mari si merg bine cu 20w50,de acolo se trag problemele cu ungerea deficitara,zgomot la ambreiaj e o boala comuna la motoarele astea si la alte motoare de yamaha dar nu afecteaza performantele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 13.06.2020 la 9:20, diles76 a spus:

nu mai pune ulei de 10 in motorul asta e mult prea suptire,sant motoare cu tolerante mari si merg bine cu 20w50,de acolo se trag problemele cu ungerea deficitara,zgomot la ambreiaj e o boala comuna la motoarele astea si la alte motoare de yamaha dar nu afecteaza performantele.

ai ceva la baza cand zici de 20 in loc la 10v??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da,experienta,discutiile si sfaturile  de la atelierele de reparatii moto.yamaha e singurul brand care merge cu uleiuri asa groase,fzr,diversion si alte modele mai vechi folosesc uleiurile astea,merge bine si cu 15 w dar daca motorul are ceva uzura si jocuri cum pare a fi cazul de fata 20w e cel mai indicat.incearca si o sa vezi diferenta fata de 10,o sa zici ca e alt motor.

spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar că 10, 15, 20 sunt vâscozitați LA RECE, iar motorul funcționează în majoritatea timpului CALD! 

Dacă pui un 20W50 în loc de 10W50 de exemplu nu faci decât să îngreunezi ungerea la rece și să crești timpul în care uleiul ajunge în tot sistemul de ungere după pornire, adică fix atunci când se produce uzura cea mai mare! E la ăia cu "moly" pe site o reprezentare cu un ceas al timpilor despre care vorbesc. Nu mai zic că 20W50 e, în general, un ulei mineral, inferior celor sintetice sau semi. 

Nu mai recomandați păcură pe post de ulei, mai ales dacă nu stăpâniți noțiuni elementare! 

Acum 8 ore, diles76 a spus:

experienta

 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Altă zi, altă dilemă ... Mi-am comandat rulmenți pentru roata față , după lungi căutări și nelămuriri am luat Koyo 6303-2rsc3. Cei originali sunt Koyo 6303 TT și așa ceva nu se găsește nicăieri. Sunt ok cei comandați de mine? La cei originali doar unul avea simeringul de etanșare și doar pe partea exterioara, cel de pe partea cu senzorul de viteza nu avea deloc. Să le scot simeringurile la cei noi și sa bag vaselină mai rezistenta la temperatură sau să îi las cum au venit? Mulțumesc! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...