Jump to content
Sign in to follow this  
mdm

,,zburatul Castii''!

Recommended Posts

,,Enervandu-ma'', in urma citirii a doua posturi cu privire la decesul a doi colegi(amici-sau cum vreti sa-i numiti) si,vazand ca le-au zburat castile de pe cap(in urma impactului) ,va intreb,DE CE?

Ar fi utila dezbaterea astui subiect,in ideea preintampinarii unor astfel de evenimente.

 

Teoretic,problema se invarte in jurul sistemului de prindere.(asta in cazul folosirii lui,altfel...).

Daca exista experiente cu ,,zburatul'' castii,poate le impartasiti ,pentru a trage concluzii... :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU zboara daca este legata/asigurata..pot spune unii ce vor.(punct)

cit iti ia sa o legi?...un clic!

 

dar cind esti tinerel si "cel mai tare"....tre' sa o impresionezi repede pe'gagica' ca se 'raceste' si o pierzi...

si incalzitul'gagicii' ce te costa?...VIATZA!

 

gagici mai sunt? DA

viata dupa aia? NU

 

in sfirsit...ti-o faci cu mina ta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta-mi imaginam si eu, ca,n-au fost prinse.

 

Restul e....

 

 

:cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

intr-adevar daca e prinsa nu sare ....insa am vazut cu ochii mei niste trompete de casti cu incuietori de 3 lei dintr-un plastic foarte prost , si pe care le-am deschis cu mainile tragand mai tare si brusc....

 

deci daca folositi o casca proasta si veche asa cum am testat-o eu pe aia.....sigur sare din cap si nu trebuiesc mari forte pt asta....

 

sigur cutiile noaste craniene merita un banut in plus pt o casca de calitate superioara....

Edited by cobo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca ceva: Asigurati-va ca a facut "click" prinderea si smuciti-o usor de cateva ori sa fiti sigur ca e inchisa.

Doi si CEL MAI IMPORTANT - de fapt: Cureaua trebuie sa fie foarte bine stransa atat ca sa poti respira fara probleme si sa nu irite/faca vreo rana. Altfel, daca e mai larga, va iesi de pe cap oricum la prima lovitura. Si a doua n-o sa mai fie cu casca pe cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

casca,daca este umpic mare, poate sarii chiar daca este prinsa deoarece in momentul impactului capul tinde sa se adune in partea din fata a castii iar daca are loc prin frecarea cu asfaltul iti iese casca de pe cap...cel putin asa mi-au spus cei de la United Motors cand mi-am luat casca.......casca are marimea potrivita atunci cand capul nu se poate misca in ea

Asfalt uscat si sa nu mai auzim de casti ce sar de pe cap...

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU zboara daca este legata/asigurata..pot spune unii ce vor.(punct)

cit iti ia sa o legi?...un clic!

 

dar cind esti tinerel si "cel mai tare"....tre' sa o impresionezi repede pe'gagica' ca se 'raceste' si o pierzi...

si incalzitul'gagicii' ce te costa?...VIATZA!

 

gagici mai sunt? DA

viata dupa aia? NU

 

in sfirsit...ti-o faci cu mina ta!

 

 

:cheers:

Edited by DarkIAngel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depionde si despre ce magnitudine de impact e vorba. Am vazut casca buna sparta la un accident - evident, no survivor, si casca a zburat, again...

Share this post


Link to post
Share on other sites

am avut eu una mai veche care am legat-o de curelusa de la saua pasagerului,asigurata ,a facut click si am plecat cand dupa vreo 1 kilometru vine unu cu taxiul in dreptul meu si imi spune sa opresc,noroc cu clientul ca ma cunostea si era motociclist aproos,sunt dator cu o bere :cheers: cat despre cum s-a intamplat nu imi dau seama ca sistemul de prindere(din plastic) nu era afectat in nici un fel,poate din cauza ca s-a presat butonasul intre curelusa si sa,altfel nu imi explic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu va recomand castile cu prindere prin catarama + capsa (motogp) - > Shoei, Arai (probabil mai sunt si alte marci care adopta aceasta prindere si nu cea prin "click" )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pina si "click"-ul este bun, dar trebuie sa fie facut din metal si inchis cum scrie la carte. Daca e asa, nu se va desface fara sa-ti rupa maxilarul.

Dar e foarte drept, multe sint facute de mintuiala sau gresit inchise de purtator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp au mai fost ceva accidente cu casti "zburate" dar cei carora li s-a intamplat nu mai sunt printre noi sa ne spuna daca castie au facut click sau nu. Deci problema ramane deschisa, nu mi se pare sa s-a ajuns la o concluzie clara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ales pentru "plinuti" (printre care ma numar si eu, de la o vreme - deh, prea multe :agree: ):

 

Am observat ca daca inchid casca stfel incat sa nu ma deranjeze, cureaua trece cu usurinta de barbie (am incercat in urma R.I.P.-urilor de aici si am fost foarte surprins). Astfel ca trebuie sa fortez inchiderea, sa intre cureaua bine in noua mea gusa. E deranjant cale de vreun minut, apoi nici nu mai remarc.

 

Asa ca incercati si voi sa trageti de curelusa in fata, peste barbie. Daca nu iese, casca n-o sa sara fara sa rupa maxilarul (cum zicea cineva mai sus).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In manualul castii mele Uvex scrie ca sistemul lor click este facut astfel incat _dupa_ un impact de magnitudine foarte mare sistemul se deschide automat, fiindca altfel e mai periculos. E ceva similar cu claparii la ski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pana si cea mai ieftina casca de pe louis, 20 de euro are mecanism bun de prindere, nu se poate desface cu mana, mai degraba rupi cureaua. deci nu e vorba de high quality helmet, ca 20 de euro isi permite oricine, numai sa o si inchizi daca o ai si sa fie cat mai stransa cureaua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu ai testat o casca din aia de 20 euro? sau pe louis au numai produse ireprosabile? :agree:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raluca, pe louis au numai casti certificate ECE22-05 (inafara de cele tip castron pentru choppere), altfel NU se pot vinde in europa! Nu zic ca sunt impecabile dpdv al aerisirilor, zgomotului sau aburirii, dar fac fata testelor dpdv al protectiei (unele bune le si depasesc cu brio).

Share this post


Link to post
Share on other sites
tu ai testat o casca din aia de 20 euro? sau pe louis au numai produse ireprosabile?

 

casca aia de 20 de euro, probiker x2 mai exact (care acum e 30), am testat-o un an din pacate si inca nu mi-a picat de pe cap :agree: si pot sa zic ca singura chestie care e buna la casca e mecanismul de prindere, nu il vad sa cedeze prea usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat fiind ca majoritatea castilor sunt omologate, indiferent ca au dublu d ring sau prindere simpla, pana la urma saritul castii din cap se rezuma la modul in care pilotul isi prinde casca

personal, insa dublu d ring-ul mi se pare mai sigur pt ca functionarea acolo e f simpla si se rezuma la o frecare f mare; la prinderea simpla e o chestie mecanica, iar asta mai poate ceda

Share this post


Link to post
Share on other sites

personal, insa dublu d ring-ul mi se pare mai sigur pt ca functionarea acolo e f simpla si se rezuma la o frecare f mare; la prinderea simpla e o chestie mecanica, iar asta mai poate ceda

Dpdv al desfacerii ambele sisteme sunt sigure si testate, insa DD ring-ul e mai sigur pentru ca DE FIECARE DATA cand iti inchizi casca strangi breteaua exact cat trebuie, pana sub barbie, nu se largeste sa faca burta ca la sistemul celalalt (=>poate sa sara de pe cap la impact).

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi se pare corect ce spui tu

eu, personal, stang curelusa aia pana incepe sa ma stranga un pic si chiar dc la inceput ma jeneaza un pic, dupa un timp ma obisnuiesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

am avut casti cu ambele sisteme, agv cu click si shoei cu inele, si pot afirma ca sistemul cu inele duble este mai sanatos. avantajele pe care le vad sunt urmatoarele:

- in primul rand, asa cum a aratat cineva mai sus, poti sa tensionezi cureaua cat iti trebuie. spre exemplu cand imprumuti casca, sistemul click fiind mult mai greu de ajustat, cel care o poarta de regula o lasa asa cum a primit-o, multumindu-se cu un simplu "click".

- esti sigur ca ai prins-o corespunzator. sistemul click poate sa de-a gres din diverse motive cum ar fi situatia in care catarama apuca materialul cagulei si nu se blocheaza corespunzator, sau pur si simplu nu o apesi suficient de tare.

- nu exista riscul actionarii accidentale a sistemului de deschidere. aici unii nu o sa fie de acord, stiu ca sistemele sunt testate, dar la fel de bine cum poti actiona inchizatoarea cu un deget, pare posibila si actionarea accidentala in dinamica imprevizibila a unui accident.

 

singurul dezavantaj al inelelor duble este ca sunt mai greu de legat, aproape imposibil cu manusile pe maini. cand trebuie sa faci operatiunea asta la intervale scurte de timp devine destul de enervant incat esti tentat sa mergi cu casca nelegata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

apropo de sisteme click cum le ziceti voi, exista mai multe tipuri:

- alea cu buton perpendicular pe curea, se bazeaza pe un arc mai tare pt a preveni deschiderea - nu imi inspira incredere

- alea cu buton de care trebuie sa tragi in lungul curelei spre partea libera si cureaua iese - par ok la capitolul prevenirea deschiderii acidentale, mai ales daca butonul e ingropat si fara muchii cu unghi drept

- alea ca la punctul de mai sus, far in plus trebuie sa "frangi" putin ansamblul catarama in jos cand tii butonul apasat, ca altfel cureaua nu iese deloc (ex unele bieffe) - pare cel mai sigur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shark S800, noua (2-3 purtari scurte). La impactul cu asfaltul (30-50 km/h) s-a facut popcorn, s-a spart partea "mandibulei" si a sarit din cap. Au rezultat consecinte groaznice. Cap spart, si toata partea stanga a fetei desfigurata. Deci la slapi si pantaloni scurti, macar achizitionati-va o casca scumpa si de firma. Face toti banii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shark S800, noua (2-3 purtari scurte). La impactul cu asfaltul (30-50 km/h) s-a facut popcorn, s-a spart partea "mandibulei" si a sarit din cap. Au rezultat consecinte groaznice. Cap spart, si toata partea stanga a fetei desfigurata. Deci la slapi si pantaloni scurti, macar achizitionati-va o casca scumpa si de firma. Face toti banii.

corect.

iar eu zic ca cea cu inele e cea mai sigura.E rudimentara dar e eficace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...