Sari la conținut

Pt Incepatori De La A La Z


old school
 Share

Postări Recomandate

Eu unul am trecut cu bine de primul sezon ca incepator pe R6 si am facut  peste 7000km. Am avut cateva peripetii in care am zis ca-mi iau adio de la motor, poate de la integritatea unor oase sau chiar a vietii, insa am reusit sa scap teafar fara nicio cazatura. Pe mine m-a ajutat foarte mult infrastructura din Germania, aici locuiesc si doar aici m-am dat (si putin prin Olanda). Daca as fi locuit in Romania nici nu-mi trecea prin gand sa imi iau motor, mai ales supersport. Am avut ocazia sa dau o tura cu un Hornet in Ro in oras si vreau sa spun ca riscul de a cadea e la fiecare 100m, din punctul meu de vedere nu se prea justifica asumarea unui risc atat de mare. Eu unul in Ro mi-as lua enduro si m-as da mai mult pe coclauri. Dar sa nu deviez prea tare. 

Legat de R6 si 95% plimbat in oras, eu zic clar NU. In special ca incepator orice 600 supersport te va omori in oras. Nu e facuta pentru asa ceva. Se incalzeste la 105-108 grade, poate chiar mai mult, cu cat stai mai mult pe loc cu atat se incalzeste mai tare. Puterea e livrata in ture mult prea inalte, nu apuci oricum sa-i dai ca la 50 cat e limita in oras, ai 6000-7000 de ture in viteza intai. Pozitia pe motor e foarte incomoda. Suspensia din nou nu e facuta pentru denivelarile si gropile din oras. E greu de manevrat la viteze mici. Daca vrei sa mai si duci pe cineva, o sa stea tot timpul calare pe tine.

Depinde mult pana la urma de experienta pe care o ai, pe ce te-ai mai dat... parerea mea e ca R6 nu e neaparat ceva ce nu poti stapani ca incepator. Singura experienta pe care am avut-o eu precedent era din scoala, atat. Iar mie mi-au recomandat instructorii de la scoala sa incep pe ceva de 600, insa repet, locuiesc in Germania si asta schimba totul. 

In fine, recomandarea mea e sa te orientezi spre ceva mai de oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 603
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

26 minutes ago, Lucian_M said:

Un sfat colegial: începe cu ceva mai "blând". Și nu că aș fi hater, ci pentru sănătatea ta.

Cât despre vechime, fără experiență e cam egală cu zero, adică poți avea permis de 10 ani și doar 3 ieșiri până la terasă, echipat cu adidași și t-shirt. Hai, sunt rău, 5 ieșiri. 😆

Mulțumesc pentru sfat, chiar voi tine cont. Categoric.. am zis totuși ca cei cu vechime ce se afla în grup au și experiență și mă încred în cele spuse :12101:

22 minutes ago, ENEOS said:

Pe bune acum:

- R6 nu e 🏍 de oraș. Poziție, manevrabilitate, faptul că e un motor "împins" care funcționează la turații mari, nimic nu o recomandă pt o astfel de utilizare

- majoritatea sunt abuzate, întreținute precar. Pt că începători și raceri de bulevard

- viitor începător care vrea sportivă (pt look, agățat 3.14zde sau?) de +120 cp cu care să meargă în oraș. Ce urmează? Akrapovic chinezesc și 15000rpm printre blocuri?

De fapt cauți o confirmare că asta e 🏍 potrivită,  dacă nu auzi ce vrei pui bot și zici că e un forum de cacao. Nu ești primul, și nici ultimul!

 

Mulțumesc pentru răspuns,cam așa ceva voiam sa văd ca sa mă lămuresc de ce da ori de ce nu :D Uneori ne lăsăm ghidați de sentimente și nu de raționament,doar mă atrage ca și look și a fost un exemplu( îmi plac și Gsx-r și Cbr și Ninja și putem continua) dar aș pune totul în seama designului. Dar uitându-ma doar la design și neștiind mare lucru despre fiabilitatea sau ciclistica ei, de aia am simțit ca trebuie sa întreb pe un grup unde cineva sigur are o părere care sa mă lămurească. Momentan am mers în poligon cu motocicleta naked care da, este comoda și foarte căutată pentru oraș. Mă gândeam ( ca sa schimbam putin subiectul) și la Ducati Monster 696 dar mi s-a spus ca sunt foarte problematice. Deci nu pentru agățat 3.14zde:laugh: Nu caut confirmare ca asta e motocicleta potrivită pentru început, așa puteam întreba pe cineva care nu se pricepe și cu siguranță mi-ar fi spus ce aș fi vrut sa aud. Ieri am avut o discuție cu un prieten din Bulgaria care și-a luat cam acum un an prima lui motocicleta (Yamaha R1 cred ca S) și îmi sugera ca un motor de 1000 cmc ar fi bun pentru mine (i-am zis din start ca nu pentru ca știu ca este prea puternic) ținând cont de proporțiile noastre asemănătoare (1,85-190 și cam 105 kg ) Surpinzator,nu a avut accidente. Doar ca i-a bubuit motorul

25 minutes ago, KenKen said:

Eu unul am trecut cu bine de primul sezon ca incepator pe R6 si am facut  peste 7000km. Am avut cateva peripetii in care am zis ca-mi iau adio de la motor, poate de la integritatea unor oase sau chiar a vietii, insa am reusit sa scap teafar fara nicio cazatura. Pe mine m-a ajutat foarte mult infrastructura din Germania, aici locuiesc si doar aici m-am dat (si putin prin Olanda). Daca as fi locuit in Romania nici nu-mi trecea prin gand sa imi iau motor, mai ales supersport. Am avut ocazia sa dau o tura cu un Hornet in Ro in oras si vreau sa spun ca riscul de a cadea e la fiecare 100m, din punctul meu de vedere nu se prea justifica asumarea unui risc atat de mare. Eu unul in Ro mi-as lua enduro si m-as da mai mult pe coclauri. Dar sa nu deviez prea tare. 

Legat de R6 si 95% plimbat in oras, eu zic clar NU. In special ca incepator orice 600 supersport te va omori in oras. Nu e facuta pentru asa ceva. Se incalzeste la 105-108 grade, poate chiar mai mult, cu cat stai mai mult pe loc cu atat se incalzeste mai tare. Puterea e livrata in ture mult prea inalte, nu apuci oricum sa-i dai ca la 50 cat e limita in oras, ai 6000-7000 de ture in viteza intai. Pozitia pe motor e foarte incomoda. Suspensia din nou nu e facuta pentru denivelarile si gropile din oras. E greu de manevrat la viteze mici. Daca vrei sa mai si duci pe cineva, o sa stea tot timpul calare pe tine.

Depinde mult pana la urma de experienta pe care o ai, pe ce te-ai mai dat... parerea mea e ca R6 nu e neaparat ceva ce nu poti stapani ca incepator. Singura experienta pe care am avut-o eu precedent era din scoala, atat. Iar mie mi-au recomandat instructorii de la scoala sa incep pe ceva de 600, insa repet, locuiesc in Germania si asta schimba totul. 

In fine, recomandarea mea e sa te orientezi spre ceva mai de oras.

Multumesc,aperciez părerea care tocmai a schimbat punctul meu de vedere asupra R6. Școală ai făcut-o în Germania?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil de la cei mai multi ai ce invata si da, sa te increzi in ei indiferent ca ti-o spun mai dur sau mai amabil. Iti vor binele cei ce-ti explica de ce asa si nu    
intr-alt fel, si nu cei ce-ti dau apa la moara doar ca sa se dea mari sau sa te dai tu mare. Ai doar o viata, nici nu-ti imaginezi ce usor ti-o furi daca nu esti cu creierul la tine. Daca incepi usor, cunosti motorul (si nu sportiva daca se poate pt inceput), capeti experienta odata cu nr de km in sa (recomand cursuri- de cornering de ex.) si ai norocul sa nu te incurci cu parteneri de drum/sprit descreierati, ai o sansa buna sa devii motociclist responsabil si sa te bucuri de “tot pachetul” de beneficii. 
Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, Lucian_M said:

N-am nici vechime, doar ceva experiență, dar aia cu riscul la fiecare sută de metri în Romania a fost maximă.

Sigur colegul conduce treaz, fără să fi fumat sau prizat ceva?

:)) da, poate am exagerat putin, recunosc. Nu voiam sa fie interpretata ca atare. Ideea era sa punctez faptul ca e o diferenta enorma intre infrastructura din Romania si cea din Germania. acum depinde mult si de orasul la care ne referim din Romania.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 minutes ago, Lucian_M said:

N-am nici vechime, doar ceva experiență, dar aia cu riscul la fiecare sută de metri în Romania a fost maximă.

Sigur colegul conduce treaz, fără să fi fumat sau prizat ceva?

Tinand cont de faptul ca experiență a fost prins în România,atunci mergem la sigur.. e ca un teren minat :) Eu pot doar sa sper ca se urca treaz pe ea, prea zdravăn nu e dar nici vitezoman (norocul lui și al altora)

324218200_1807201769661027_5521985201155463107_n-2.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, Lucian_M a spus:

N-am nici vechime, doar ceva experiență, dar aia cu riscul la fiecare sută de metri în Romania a fost maximă.

Sigur colegul conduce treaz, fără să fi fumat sau prizat ceva?

Se referea probabil la faptul ce e incepator, nestiind clar si ce skil-uri are omul.
Am vazut motociclist incepator care n-avea idee ce presupune trecerea peste sina de tramvai si altul care se dezechilibra la fiecare schimbare mai brusca de directie (prefera sa dea in groapa decat s-o evite, de frica sa nu cada). Deci sunt exemple si exemple, pentru cei mai tematori de ex,  chiar e o problema, iar pericole chiar exista la tot pasul pentru noi toti, chiar daca unii nu le mai inteleg ca atare fiindca au s-au imprietenit cumva cu ele. 
Si ca sa exemplific ce simplu e sa ti-o furi:

Editat de FlipperCo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost și la voi în vară, n-am fost impresionat până la lacrimi de cum se conduce, noroc de radarele fixe și de camere, alea te pun cu botul pe labe. 15 țări vizitate cu mobra, parcă incepem să ne mai civilizăm și noi.

Al dreq, nu știu cum am putut eu să mă urc la 36 de ani pe mobra, varză totală, fără să iau gropi în plin sau să pic la linii de tramvai.

Btw, cui îi este așa frică, poate lua mașina, duba, autocarul, avionul etc.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

25 minutes ago, Lucian_M said:

Am fost și la voi în vară, n-am fost impresionat până la lacrimi de cum se conduce, noroc de radarele fixe și de camere, alea te pun cu botul pe labe. 15 țări vizitate cu mobra, parcă incepem să ne mai civilizăm și noi.

Radarele fixe nu prea functioneaza pentru motociclisti, nu au cum sa te identifice pentru ca poza e facuta din fata. Din punctul meu de vedere cred ca e diferenta intre a vizita sau a locui intr-o tara. Cand vizitezi de obicei alegi traseele cele mai comune si mai practicate. Eu am condus si pe unele drumuri pa care nu e circulatie atat de intensa si sunt la fel de curate si lipsite de denivelari si gropi. In Romania acelea sunt cele mai rele: judetene si chiar comunale. Inca exista carutasi si tractoare care ies cu rotile pline de noroi pe judetean, aici inca nu am vazut asa ceva. Intradevar m-am invartit mai mult in partea de vest a Germaniei si nu stiu daca e asa peste tot. 

Ai dreptate, incep sa se mai miste lucrurile si in Romania, insa progresul este foarte lent. 

Quote

Multumesc,aperciez părerea care tocmai a schimbat punctul meu de vedere asupra R6. Școală ai făcut-o în Germania?

Nu, in Romania.

Editat de KenKen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe alea le alegi tu, noi mergem pe cele mai "cotite" drumuri. Autostrada e pentru mașini sau pentru cine se grăbește.

Și aveți și radare care iau din spate, vezi tuburile negre, nu pe alea albastre. Oricum, nu am fost impresionat de Germania, dar a trebuit bifată pentru palmares.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, KenKen a spus:

e o diferenta enorma intre civilizația din Romania si cea din Germania

Fixed! În România nu infrastructura e vinovată pt numărul mare de accidente. Exemplu: DN1A București-Ploiești, de când a fost refăcut s-a dublat nr de accidente! Normal că nu se face ordine decât cu biciul, iar la nemți probabil deja se transmite genetic. N-ai să vezi acolo în 5000km haiduciile și idioțeniile pe care le vezi într-o tură de o zi în România!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Andreas46 a spus:

Trol legat de ce? Am cerut niște sugestii ca viitor începător și nimic altceva. Și la profilul Dvs sunt niște date fără sens (la fel ca data "obținerii" permisului care era trecută pe profilul meu. Bășcălie se găsește la orice pas dar totuși am zis ca aici fiind oameni cu vechime sunt în stare sa dea niște sfaturi, probabil ca m-am înșelat.

Cum adica am la profilul meu ceva greșit? Have a look , e trecuta data obținerii permisului...ce ți se pare bășcălie?

 

Screenshot_20230112_091109_Samsung Internet.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu îți pot recomanda să îți achiziționezi ce motocicletă îți dorești, ce îți place. Ca e verde, supersport, cu o roată, important e să te simți tu bine, fericit, mulțumit.

 

După primul, al doilea, al 7-lea sezon o schimbi dacă nu te mai mulțumește. 

 

Succes și asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 hours ago, FlipperCo said:

Probabil de la cei mai multi ai ce invata si da, sa te increzi in ei indiferent ca ti-o spun mai dur sau mai amabil. Iti vor binele cei ce-ti explica de ce asa si nu    
intr-alt fel, si nu cei ce-ti dau apa la moara doar ca sa se dea mari sau sa te dai tu mare. Ai doar o viata, nici nu-ti imaginezi ce usor ti-o furi daca nu esti cu creierul la tine. Daca incepi usor, cunosti motorul (si nu sportiva daca se poate pt inceput), capeti experienta odata cu nr de km in sa (recomand cursuri- de cornering de ex.) si ai norocul sa nu te incurci cu parteneri de drum/sprit descreierati, ai o sansa buna sa devii motociclist responsabil si sa te bucuri de “tot pachetul” de beneficii. 
Bafta!

Toate sfaturile și opiniile (indiferent de modul în care sunt transmise) sa vina la mine :D  Mulțumesc ! Cam ce motocicleta mi-ați putea recomanda pentru început?

9 hours ago, Flower-Power said:

Cum adica am la profilul meu ceva greșit? Have a look , e trecuta data obținerii permisului...ce ți se pare bășcălie?

 

Screenshot_20230112_091109_Samsung Internet.jpg

Ca de exemplu numărul de  înmatriculare care este "păstrat" dar nu asta mă interesa în mod direct, asemenea și data obținerii permisului dvs. Mi se pare bășcălie modul în care ati ales sa intrați în aceasta conversatie și anume "miroase a trol sau membru vechi reîncarnat" Am cerut doar niște opinii dar se pare ca metoda românească de "a ajuta" a fost mai la indemana

7 hours ago, Cristian C. said:

Eu îți pot recomanda să îți achiziționezi ce motocicletă îți dorești, ce îți place. Ca e verde, supersport, cu o roată, important e să te simți tu bine, fericit, mulțumit.

 

După primul, al doilea, al 7-lea sezon o schimbi dacă nu te mai mulțumește. 

 

Succes și asfalt uscat!

Multumesc mult ! 

 Asfalt uscat! :spsmile:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ti-as recomanda un naked sau scrambler pentru oras,se raceste mai bine decat o carenata. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un naked, de preferat cu 2 cilindri (părere personală). Nu s-a precizat bugetul, dar presupun că, fiind vorba de venerabilul r6, e de vreo 2000 euro + ceva eventuale (de fapt, sigure) reparații. Nu știu dacă e să găsești o mobra decentă sub 3000 euro, dar mai ai două luni în care pot apărea oferte, după ce dă căldura iar sar prețurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

42 minutes ago, Kristian K said:

Eu ti-as recomanda un naked sau scrambler pentru oras,se raceste mai bine decat o carenata. :)

Multumesc! Imi puteti preciza câteva modele ca sa mă orientez? Eu aveam în minte și Ducati Monster 696 ( https://www.olx.ro/d/oferta/ducati-monster-696-IDgzpXu.html ) dar am înțeles ca nu sunt foarte fiabile

18 minutes ago, Lucian_M said:

Un naked, de preferat cu 2 cilindri (părere personală). Nu s-a precizat bugetul, dar presupun că, fiind vorba de venerabilul r6, e de vreo 2000 euro + ceva eventuale (de fapt, sigure) reparații. Nu știu dacă e să găsești o mobra decentă sub 3000 euro, dar mai ai două luni în care pot apărea oferte, după ce dă căldura iar sar prețurile.

Multumesc! Imi cer scuze,am omis sa precizez bugetul. Poate ca este exagerat pentru prima motocicleta dar mă gândeam cam 3500-5000 euro. Ce recomandări de naked în 2C îmi puteți face?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu iti pot spune un model anume,poate fi un Suzuki SV650,Kawasaki ER6 N sau Versys,etc.Conteaza si ce inaltime ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru 95% mers in oras eu as recomanda cilindree mai mica,oricum(eu folosesc un 125 cc).Monociclindru chiar,dar omul vrea o sportiva in principiu. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Andreas46 a spus:

 

Ca de exemplu numărul de  înmatriculare care este "păstrat" dar nu asta mă interesa în mod direct, asemenea și data obținerii permisului dvs. Mi se pare bășcălie modul în care ati ales sa intrați în aceasta conversatie și anume "miroase a trol sau membru vechi reîncarnat" Am cerut doar niște opinii dar se pare ca metoda românească de "a ajuta" a fost mai la indemana.

Pe profilul meu este scris ce este adevarat.....nimic neadevărat...tu zici ca dai de permis în 2023 dar ai trecut ca ai deja permis din 2022...sa vrei direct r6 din moment ce încă nu ai mers pe toate sau jumătate din mobrele de scoala ca să îți formezi o parere ,este o afirmație foarte bună dacă este făcută de unul pana în 25 de ani..ca are o scuza, vârstă...tu ce scuza ai? 😅

Faptul ca folosești cu spor emoticoanele ,nu pot sa nu remarc acest lucru, ești as pe forum...de-asta am considerat ca pot spune ce gândesc în ceea ce te privește. 

Anyway ,asfalt uscat...!

 

Editat de Flower-Power
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In banii astia gasesti o grămadă de motoare bune. Sa nu fie nici birjelite și nici cu kilometri multi. În primul rând trebuie să-ți placă ca și aspect. Părerea mea, alege două-trei modele care îți plac cel mai mult și te orientezi înspre alea. Te apuci și cauți pe net și ai răbdare până intra ceva care îți place și se încadrează în buget. Poate îți place vreuna care e deja pe net. 

Pentru înălțimea ta ar trebui sa te orientezi spre ceva cu cadru mai mare. Îți dau câteva idei sper sa nu greșesc.

Suzuki sv650

Kawasaki er6n sau versys

Honda Hornet

Yamaha FZ6

Suzuki gsr600

Posibil Yamaha mt-07 să găsești în banii ăștia

KTM 690

KTM 390 duke

Yamaha xj6

Triumph 675, nu știu dacă o să-ți placă și cred că e cam puternic pentru inceput

Honda cb650f

Majoritatea au și versiune cu ABS, daca crezi că te ajută.

Ia pe cineva care se pricepe și la mecanica să-ți mai dea ceva sfaturi și eventual sa vina cu tine când vrei să cumperi motorul. Sa nu te trezești cu ceva țeapă căzută sau in care mai trebuie să investești bani multi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...