Sari la conținut

Cereri pentru comuniste


madcox

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Il poti intreba pe bulgar care este cea mai buna calitate la piston de jupiter pe care ti-o poate oferi. Nu am avut senzatia ca ar umbla cu cioara vopsita. 

Gaspar din experientele anterioare  de acum.cativa ani, stiu ca aducea o singura calitate, cea mai ieftina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Incerc sa restaurez, sau mai bine zis sa repun pe picioare un IJ din 62. 

Am luat o aprindere Gotronic pe care urmeaza o sa o montez, dar nu mai am releul acela negru cu 4 iesiri, cred.

Stiti cu ce se poate inlocui? ce pot gasi sa se potriveasca?

Ca piese mai am nevoie de:

Pedala de pornire

Schimbator viteza picior, plus la mana daca se gaseste

Sticla si rama far

Daca aveti - dati-mi, va rog, PM cu pretul, livrare, etc.

Merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Complicat cu aprinderea!

Aprinderea Gotronic (atat varianta cu senzor cat si cea la care ramane platina) sunt foarte bune, e o alegere buna.

Problema este ca in primul rand ai nevoie ca motocicleta sa incarce, adica sa ai dinamul OK si un releu OK.

Releu gasesti, cred ca era unul pe OLX de curand, ori cumperi unul nou (si te rogi sa fie OK).

In general nu releul este problema la aceasta instalatie ci dinamul, in cele mai multe cazuri (asa cred eu)- defectul principal este deteriorarea rotorului datorita frecarii in stator, se rotesc tolele si se scurtcircuiteaza.

Poate ca inainte de a mai investi sa verifici daca incarca, fie cu un releu de la cineva, fie folosind schema simplificata cu bec.Daca nu incarca dinamul nu e bine, daca incarca, cumperi un releu si montezi Gotronic asa cum este schema. Ar fi bine sa te ajute cineva care cunoaste instalatia electrica -varianta cu dinam.

Pedale, vezi tot pe OLX, este un baiat de prin Iasi ce vinde multe piese de IJ .

 

image.thumb.png.3c7b87577366510ff72fcede31a093b5.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se gasesc, nu conteaza ca ai minus la cadru, asa cum am mai scris, la varianta cu dinam polaritatea se poate inversa (sunt scheme ce au minus la cadru dar si cu plus la cadru).

Daca ai cumparat Gotronic vei face instalatia in concordanta cu Gotronic-ul cumparat (cu plus ori minus la cadru).

Dinamul "se naste prost"- nu stie de + si de -, se educa prin magnetizare cand avem tensiune pe el, apoi ramane putin magnetizat (magnetizarea remanenta) si asta are ceva importanta in ceeace priveste polaritatea instalatiei, dar repet, nu este ceva fix, se poate inversa, iar releul este acelasi. Releu are Gaspar (trebuie intrebat), dar se mai vand si folosite, dar nu vei sti daca e OK si daca e bine reglat (in releu sunt de fapt 2 relee (conjunctor si unul disjunctor, ambele importante ca sa ai incarcare si apoi sa incarce si cat trebuie).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 13.06.2020 la 0:05, cornelilinca84 a spus:

Întreb și aici

Averi idee de und epot cumpăra pistoane de calitate cota 62,25 pentru jupiter 3? 

P. S. Exclus Gașpar și motorbike. Bg care au aceeași calitate

Revin cu poze la pistoanele cumpărate de la Gașpar /motorbike.Bg găsiți voi diferența. Menționez ca pistonul notat cu 1 este cumpărat din Bulgaria iar în poze apare și un piston de Jupiter original 

IMG_20200626_115848.jpg

IMG_20200626_115828.jpg

IMG_20200626_115814.jpg

IMG_20200626_115955.jpg

IMG_20200626_115806.jpg

IMG_20200626_115643.jpg

IMG_20200626_115636.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.06.2020 la 9:42, vene a spus:

conjunctor si unul disjunctor

De fapt ai un conjunctor-disjunctor ȘI un regulator. Conjunctor-disjunctorul separă dinamul de baterie la turații mici, atunci când ar deveni un motor electric și ar consuma din baterie în loc s-o încarce. Poate fi înlocuit cu o diodă de mare putere. Cu regulatorul e mai complicat. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.06.2020 la 18:23, cornelilinca84 a spus:

Revin cu poze la pistoanele cumpărate de la Gașpar /motorbike.Bg găsiți voi diferența. Menționez ca pistonul notat cu 1 este cumpărat din Bulgaria iar în poze apare și un piston de Jupiter original 

IMG_20200626_115848.jpg

IMG_20200626_115828.jpg

IMG_20200626_115814.jpg

IMG_20200626_115955.jpg

IMG_20200626_115806.jpg

IMG_20200626_115643.jpg

IMG_20200626_115636.jpg

Revin și spun ca pistoanele de la bulgari sunt de cacao. Astăzi am luat cilindrii de la alezat (împreună cu pistoanele primite de la bulgari). Am pus piesele în portbagaj și am plecat. După vreo 4ore în care mașina a stat in  soare iar piesele în portbagaj, când am ajuns la motocicleta pentru a le monta am avut neplăcuta surpriza sa constat ca pistoanele, fără segmenți, nu mai intrau în cilindrii, atât de tare se dilaraseră. De menționat ca meseriașul de la atelier a introdus în fata mea pistoanele în cilindrii când le.am luat. 

Revin cu o întrebare: a auzit cineva de pe aici de un domn Radu din București care fabrica pistoane? Am intels ca are atelierul undeva între Rahova și ferentari.

Ceva păreri.?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oare ce toleranta de dilatare a lasat mesterul astfel incat inteleg ca un piston pe care ai pus mana deci avea maxim 80 de grade (la acea temperatura nu poti sa il ti in mana mai mult de 4-5 secunde) sa nu mai intre pe cilindru?

Cat de prost sa fie un aluminiu care sa se dilate la 50-60 de grade mai mult de 3-4 sutimi?

Daca mai imi spui ca nu a intrat cu regiunea port-segmenti mi se pare deja o abramburica, avand in vedere ca acea regiune are un rost de dilatare cu o medie de 5 zecimi sub mantaua pistonului.

 

Domnul la care faci referire cred ca il cheama Misu- 0761190588

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Meșterul care a alezat cilindrii cu asta se ocupa, are atelier de reparat arbori cotiti, rectificări chiulase,, honuit etc iar din discuțiile cu el mi-a zis ca a lăsat încă 4zecimi peste cota de dilatație pt ca pistoanele erau oarecum cilindrice, fără a avea acea conicitate, dacă zic bine.

Si da! Am încercat sa bag pistonul în clindru cu regiunea prt segment și nu am reușit mai mult de ~2-3 cm

P. S. Am numărul domnului cu fabrica pistoane însă mă interesa un feedback căci ma cam bate gândul sa încerc și la dumnealui 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 zecimi peste cota de dilatatie.......

pistonul nu avea conicitate....

In acest caz trebuie facut urmatorul lucru:

Se masoara cilindrul cu micrometrul.

Se ia pistonul si se prinde în universal astfel incat prelucrarea sa fie facuta dintr-o singura prindere si sa fie foarte bine centrat, cu ceasul comparator.

Se corecteaza fusta pistonului astfel incat sa aiba 004 sub cota de alezare.

Deasupra boltului in regiunea calotei se ia pierdut pentru a ajunge la 05 pe minus fata de cota de alezare pe regiunea port-segment.

Dupa ce faci operatiile de mai sus verifici daca mai intra segmentii, daca este cazul corectezi canalul segmentilor, vezi cu stopperul de segment!

După prelucrările de mai sus corectezi cu o pilă în stil artizanal dar cu grijă 2-4 zecimi din zona de presare a boltului, pe ambele laturi ale pistonului.

Domnul respectiv are un atelier nu are fabrica de pistoane, fabrica de pistoane era la ALRO in anii 80.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 zecimi peste cota de alezare inseamna mai  mare decat cota cu 04

4 zecimi sub cota inseamna mai mic decat cota de alezare.

Cornelica a zis ca mesterul a lasat 4 zecimi peste adica+04, de unde deducem ca pistonul nu intra, cum ar putea fi clopot?

Dumneata vrei sa spui ca daca ar fi alezat cu 04 sub cota ar fi clopot.

Este cazul ca in astfel de posturi tehnice sa stapanim  termenii, frazele si ideile.

 

 

Am explicat clar ca daca pistonul este peste cota, mai mare decat cota care sunt pasii de urmat cu dimensiunile pe care le consider implementabile: -004 pe fusta pistonului si -04 pe sectiunea port-segment. Personal mi-am strunjit din niste pistoane aceste dimensiuni pentru un M, merge ceas.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.07.2020 la 14:56, m72story a spus:

4 zecimi peste cota de dilatatie.......

pistonul nu avea conicitate....

In acest caz trebuie facut urmatorul lucru:

Se masoara cilindrul cu micrometrul.

Se ia pistonul si se prinde în universal astfel incat prelucrarea sa fie facuta dintr-o singura prindere si sa fie foarte bine centrat, cu ceasul comparator.

Se corecteaza fusta pistonului astfel incat sa aiba 004 sub cota de alezare.

Deasupra boltului in regiunea calotei se ia pierdut pentru a ajunge la 05 pe minus fata de cota de alezare pe regiunea port-segment.

Dupa ce faci operatiile de mai sus verifici daca mai intra segmentii, daca este cazul corectezi canalul segmentilor, vezi cu stopperul de segment!

După prelucrările de mai sus corectezi cu o pilă în stil artizanal dar cu grijă 2-4 zecimi din zona de presare a boltului, pe ambele laturi ale pistonului.

Domnul respectiv are un atelier nu are fabrica de pistoane, fabrica de pistoane era la ALRO in anii 80.

Îți mulțumesc pt sfaturi dar ceea ce am vrut eu sa subliniez este faptul ca pistoanele sunt de RA HAT. Acum, eu când cumpăr pistoane pt un motor, fie el și de dacie, ma aștept sa nu trebuiască sa intervin asupra lor sub nici o forma. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cumpar de la bulgari, dar nu iau piese care sunt importante si vitale unui motor vechi de peste 40 ani. O scarita, un robinet...mno, pret ieftin, calitate mediocra...dar nu am pretentii si nici frica de a ramane pe drum!

Ia detaliaza Nica, unde-i magazinul ala ungurian?! Preturi, calitate, marfa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam' Nica...o sa-i transmit prietenului meu care vrea sa ajunga acolo detaliile, apoi...revin cu pareri pro/contra din partea lui. Sper sa nu am nevoie de serviciile lor/piese de la ei! ;)

Mie mi-ar trebui un set de segmenti de Jawa 350-634 mai agabaritici, adica de 60 mm diametru. Dar nu-i graba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 05.07.2020 la 23:58, Cyka a spus:

 

Da' pistoanele alea nu tre' sa fie si ele umpic ovale ..??

 

.. ca si mie mi-a stunjit 'cineva'  niste pistoane la CZ si au iesit ceas cu 'cuc' ..

 

Inradevar,

In mod normal trebuiesc ovale facute, masina care sa ti le corecteze pe aliniamentul bolturilor nu mai exista.

In cazul pistoanelor de 2T partea inferioara boltului nu exista, fapt pentru care nu mai exista riscul dilatarii in acea regiune, cauzata de o cantitate mai mare de material.

Iti spun sincer ca nu am folosit niciodata pistoane rusesti, pistoanele care mi-au creat ceva batai de cap au fost unele de Slatina.

la care dupa doua domantari am reusit sa le calibrez corespunzator in zona de deasupra boltului, cu o banda de slaif si o corectie de 03 pe diametru.

la pistoanele folosite de mine, tehnologie auto, este deja istorie ca fusta pistonului sa fie pe toata circumferinta pistonului, sau unde coboara sub bolt, este o rupere termica intre cele doua planuri.

 

 

 

Acum 6 minute, m72story a spus:

 

 

15942918242453632553464787696599.jpg

15942918591371559853238104320770.jpg

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 03.09.2019 at 7:53, marian dac said:

Salut,  am eu o napolitana de motoretă carpati. Bănuiesc ca e identica, ca au motor identic.  E tot pe 6 volti.  Voshodul e pe 12 volti. 

Am o furcă nouă, absolut completă de ij planeta 5.completă adica  telescoapele axul roti, suporturile de far cu ochii de pisica galbeni, cele doua traverse ce se prind in jug, rozeta de plastic neagră care prinde sistemul de limitare a virării, capacul cu sabotii de frână noi, cablul de frâna si maneta de frână .deci tot "trenul" faţă,  absolut nou. Pret 400 de lei. 

Salutare tuturor, stiti furca de ij merge pe Voshod? Sunt noob.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua tuturor. Cu tot respectul, si admirația pentru cei putini rămasi in ale' "comunistelor" vin si eu sa cer un sfat sau piese din cutia unui la es 174 din 1962. M.ar interesa in special pinionul de a 4 tra si acum aferent treptei a 4 tra. Astept pm sau mesaj aici daca ma poate ajuta cineva. Multumesc. Emanuel

20200720_225457.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...