Sari la conținut

Cum Prevenim Un Accident? Conducere Responsabila


moscku
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 610
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Dacă vă grăbiţi să ajungeţi undeva şi apelaţi la două roţi pentru a face asta, plecaţi în gând cu ideea că "shit happens" şi, cum spunea cineva cu altă ocazia, gândiţi-vă că ceilalţi participanţi la trafic au ceva cu voi şi vor să vă vadă întinşi/se pe asfalt, eventual cu motorul daună totală.
Plec ieri din intersecţie, eram banda a 2-a, pe prima bandă erau parcate maşini iar banda 3 era pentru cei care virează stânga. Eu în maşină (sedan, nu hatchback), albă, bine vizibilă. Se face verde, plec, iar de pe banda de stânga forţează un microbuz intrarea în mijlocul intersecţiei şi mă forţează să frânez puternic (dacă nu modificam traiectoria mă acroşa de toată frumuseţea), desigur, asta ca el să meargă în faţă. Eu frânez dar nu opresc. Din spate claxoane. Un "supărat" cu nr. de Bulgaria mă depăşeşte/devansează cum-necum prin dreapta, pe lângă maşinile parcate după care ghici ce: îmi taie şi ăsta faţa (eu eram deja nervos pe -cuvânt urât- -ul cu microbuzul ce mi-a tăiat faţa iniţial şi "i-am dat" după el să-l depăşesc şi mă "joc" cu nervii lui, poate se calmează puţin) şi până la urmă poftim cultură! :tomato:
Dacă ăştia n-au loc de mine în maşină, nu vreau să mă gândesc ce era dacă eram pe motor! Sunt drumurile pline de persoane (nu prea le-aş zice şoferi) complexate şi frustate, ca să nu mai zic de cele neatente, de blonde, de taximetrişti (mare parte din ei şi-au luat lumea în cap şi conduc din inerţie, fără să ţină cont nu atât de legislaţia rutieră cât măcar de nişte reguli de bun simţ în trafic) şi alte categorii de persoane care la volan/ghidon au altă prioritate decât de a fi în primul rând participant la trafic, trafic ce presupune şi alţi "traficanţi"!
Poate învăţaţi ceva din experienţă mea, chiar dacă nu are legătură în mod direct cu subiectul pasiunii noastre comune, motociclismul, deşi, se pare că cine vrea să "profeseze meseria" asta, nu are şanse prea mari de-a scăpa (cu viaţă) dacă nu gândeşte şi pentru ceilalţi participanţi la trafic! ! !
Drive safe!

Editat de xmas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 5 weeks later...

1. "floarea" bunului simt nu creste pe asfalt.

2. ca sa te faci auzit ia in seama si casti si tzubufar si termopanele conservelor intre care ragaie manele sau paraziti

3. daca vrei sa ai reactii eficiente ia in calcul ca pe doo roti altfel sta treaba la reactiile bruste sau intarziate

4. nu pastra distanta, creaza-ti propria distanta de safe

5. daca nu te adaptezi ceilalti participanti la trafic iti vor remodela stilul si carcasa de cate ori vor avea ocazia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Salut, am decis sa postez cateva lucruri pe care eu le respect cu sfintenie de aproape 8 ani de cand sunt calare pe motocicleta si nu am avut nici un accident pana in prezent. Sunt lucruri logice pe care ar trebui sa le respectam din instinct dar se pare ca nu e asa. Fac lucrul asta pentru ca m-am saturat sa vad zilnic (si nu exagerez) ca a mai murit unul sau ca si-a rupt oasele. Sunt sfaturi basic dar sper sa luati aminte si sa le folositi la fiecare iesire cu motoreta.

 

1. Intotdeauna fara exceptie sa aveti casca, manusi si geaca. Nu exista scuze de genul "afara sunt 40 de grade" . Exista geaca de vara cu protectii hard. Eu folosesc Icon Hooligan si manusi de vara cu protectii hard.

2. Niciodata nu se sta in dreapta masinilor . Chiar daca esti pe banda 1,2,3 incearca sa ramai intotdeauna pe partea stanga a drumului pentru ca soferul se va uita intotdeauna in oglinda de pe stanga indiferent ca ocoleste o groapa sau ca vrea sa schimbe directia de mers fara semnalizare.

3. Daca nu cunosti drumul mergi cu viteza redusa! Conduc vitezana , imi place viteza, imi place acceleratia puternica dar daca merg pe drumuri pe care nu le parcurg zilnic pastrez viteza cat mai redusa si sunt cu ochii in 4 dupa orice fel de pericol. Ca idee eu stau in cartierul Militari(Bucuresti) dar cand merg in Berceni merg cu viteza redusa.

4. Nu mergi cu viteza daca nu ai cauciucuri bune si franele in stare perfecta de functionare.

5. Nu te lasi pe curbe cu genunchiul la pamant in bucuresti. Peste tot sunt denivelari si guri de canal puse ca dracu

5. Daca esti incepator si iti place viteza monteaza un stabilizator de ghidon pentru ca te va salva din multe situatii neplacute.

6. Inainte de intersectiile fara semafor trebuie redusa drastic viteza si sa fii pregatit de franare. Am patit de prea multe ori sa iasa cate un retardat pana pe banda 2 sau chiar sa treaca fara sa se uite si am fost nevoie sa franez ca la moto gp

7. Daca folosesti viziera fumurie la casca monteaza xenon pe motoreta.

8. Vad zilnic motorete cu farul oprit in trafic. E recomandat sa fie aprins tot timpul

9. Nu se merge cu 60-100km/h printre masini la semafor. Pe langa faptul ca se trezeste unu sa schimbe banda si portiere deschise in bucuresti este foarte posibil sa iti apara un pieton in fata. Este incredibil cati oameni se arunca printre masini desi trecerea de pietoni este la 10-20 m

10.Folositi o toba cat de cat galagioasa. Nu sa se auda de la 10 km dar nici cea stock nu mi se pare o alegere foarte buna.

11. Daca se iese in gasca mare incercati sa mergeti cat mai regulamentar pentru ca soferul nu are de unde sa stie ca sunt 10 care trec pe langa el.

12. Am vazut ca anul asta e la moda sa ai motoreta cu carene de curcuit si doua becuri montate ca far+stop. Verificati sa mearga stopul pe frana

13. Atentie mare la biciclisti! Mie personal mi se par mai periculosi decat taximetristii si soferii de duba

14. Evitati liniile de tramvai pe cat posibil

15. Pentru viteza mare ( nu 200-300 km/h) recomand o iesire pe autostrada

Orice alt sfat este binevenit. Ma gandesc ca trebuie facuta o campanie extrema atat pentru soferi cat si pentru motociclisti pentru a echilibra lucrurile

 

Orice alt sfat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Sunt de acord cu tine, inafara de punctul 7! Am viziera neagra, nu stiu daca o pot numii fumurie. Farul mobrei bate super, dar noaptea tot nu vad, indiferent ca e xenon sau halogen normal. Noaptea merg cu viziera deschisa si nu e prea placut. Asta doar cand se intampla. In rest schimb cu una clara pe timp de noapte.

Hai noroc,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca posesor de "jeep"... de cele mai multe ori iau canale, gropi, mortaciuni, denivelari intre roti, NU ocolesc...

Astfel ca de cand merg cu moto mereu am asta in vedere si incerc sa ma tin pe una dintre parti nu pe mijloc (pe stanga in general pt ca pe dreapta te incaleca toti idiotii crezand ca au loc). Pe Pipera (Iancu nu stiu cum) de exemplu sunt gurile de canal mai sus decat asfaltul, daca mergi fix in spatele meu sari ca michmaus..

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14. Evitati liniile de tramvai pe cat posibil

E cam greu, dar cand le iei, ia-le cat mai perpendicular. Din proprie experienta, de zilele trecute, cand mi-a fugit usor spatele pe o linie de tramvai...

 

As mai adauga un punct:

16. Nu circulati pe prima banda, evitati-o cat mai mult. Si daca o faceti, ochii in 14 la stradutele laterale, rotile masinilor oprite pe dreapta, pietoni pe trotuar etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

pe liniile de tramvai trebuie doar sa eviti sa franezi (in special fata), sa faci schimbari bruste de directie sau sa accelerezi violent. si nici sa mergi in lungul lor prea mult, evident. in rest nu-s o problema prea mare. mai periculoase sunt piatra cubica lucioasa sau uda, pardoseala din parcarile subterane ale mall-urilor, diferite suprafete acoperite cu dale, etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...
  • 4 weeks later...

1. Ar fi atentia distributiva - fi cu ochii in patru

2. Puterea de anticipare - gandeste ce miscari pot face ceilalti participanti la dans

3. Stapanirea de sine - nu te aprinde , nu te arata batos , nu fi vedeta

4. Lasa viteza - graba strica tabla

5. Nu depasi periculos ( pentru tine)- Asigura-te ca o poti face in siguranta , ca ai timp si spatiu ....nu sterge de praf masinile ce le dapasesti si nici pe cele ce vin din sens contrar

6. Nu brusca nici o comanda - urat te porti , urat ti se va raspunde

7. Nu sta in unghiul mort al celor ce-i ai in fata - daca nu te observa ....degeaba claxonezi , zornai din esapamenta, sau faci focul

8. Nu rula aproape de cel din fata - mai ales dupa camioane ( alea chiar au frane!)

9. Poarta echipamentul de protectie - nu te apara ca si cum ai fi in masina , dar nici nu o patesti ca pe pielea goala

10. Nu te baza niciodata pe fier ! chiar daca e nou


» Post actualizat in 28 Apr 2015 05:21

1. Ar fi atentia distributiva - fi cu ochii in patru

2. Puterea de anticipare - gandeste ce miscari pot face ceilalti participanti la dans

3. Stapanirea de sine - nu te aprinde , nu te arata batos , nu fi vedeta

4. Lasa viteza - graba strica tabla

5. Nu depasi periculos ( pentru tine)- Asigura-te ca o poti face in siguranta , ca ai timp si spatiu ....nu sterge de praf masinile ce le dapasesti si nici pe cele ce vin din sens contrar

6. Nu brusca nici o comanda - urat te porti , urat ti se va raspunde

7. Nu sta in unghiul mort al celor ce-i ai in fata - daca nu te observa ....degeaba claxonezi , zornai din esapamenta, sau faci focul

8. Nu rula aproape de cel din fata - mai ales dupa camioane ( alea chiar au frane!)

9. Poarta echipamentul de protectie - nu te apara ca si cum ai fi in masina , dar nici nu o patesti ca pe pielea goala

10. Nu te baza niciodata pe fier ! chiar daca e nou

Era sa uit .....Invata sa-ti fie si frica!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Salut, apropo de subiect,zilele trecute mergeam pe strada secuilor, sector 4 ,cu masina, am vazut in oglinzi ca venea din spate un motor, am bagat semnal stanga sa intru pe strada husi,am incetinit usor, am avut liber din fata, si inainte sa virez m-am uitat in spate si surpriza, tocmai ma depasea motociclistul, si cu viteza si cu fatuca in spate, PRIN STANGA, EU OPRIT SI CU SEMNAL STANGA PUS ! mi-au scapat cateva injuraturi, ( eram cu copilul in masina ),l-am clacsonat,sper sa nu m-ai faca asa, a avut noroc si zile,(poate citeste si el ) am permis de categ A de 2 ani, fara motor, nu iti dai seama cat de fragil esti ,( eu am facut tratament anti-cancer pana acum 3 luni, acum sunt ok,experienta asta te schimba total ),NU SANTEM DE FIER, PASUL MIC SI VIATA LUNGA !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand il vad iesind de pe strazi laterale, atentie si claxon aproape de fiecare data. Nu strica sa-l faci mai atent.

Am vazut "pietoane", nu odata, ascultand muzica si avantandu-se pe trecerile de pietoni, fara sa realizeze ca timpul de trecere in siguranta li s-a terminat.

Viteza mica in oras, claxon in statiile de masina, cand autobuzul e oprit.

La inceput, circulam foarte precaut, acum observ ca s-a umflat putin muschiul, in sens negativ, si ma bazez mai mult decat trebuie pe claxon.

Daca observ vreun "ambitios", care vrea sa imi arate ca ma ia cu Loganul, il las in pace. Asta dupa ce am tot citit pe forum si am vautu pe youtube despre road rage.

Printre randuri, doar la stop si cu maxim 10/h, daca e loc destul.

Am citit topicul despre accidente, sunt atent la zonele periculoase din Bucuresti, vezi zona Tribunalului, unde se mai trezesc diversi sa faca putin pe contrasens, sa mearga spre Alba Iulia.

Mi-am dat seama ca si plecatul in forta de la semafor e riscant. Risti sa vina un "Profesionist", care zice ca abia i s-a pus rosu, si sa te ia taras!

Soferii sunt conditionati sa se uite dupa masini. Chiar daca-i esti in fata ochilor, creierul nu computeaza treaba asta. Iar daca mai ai si 150, e jale! Credeti ca nu se asigura cand intorc pe linie continua? Pot face pariu ca in 95% din cazuri se uita in oglina. Din instinct, nu altceva. Pur si simplu nu ne vad si, uite-asa, are loc prima lectie de zbor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Apropo de echipament de protectie. Sau lipsa lui mai bine zis. Acum juma de ora eram in masina la intersectie oltenitei cu vitan si trage in dreapta un r6 alb cu oleaca de rosu c.o gagicuta calare. Nadragi mulati negri, maieut negru, decolteu generos. Am apreciat ca avea macar casca si brau sa nu raceasca la rinichi. S.a pus verde si i.a dat talpici spre popesti. Imaginea era foarte sexy trebuie da recunosc, da' ma.ntreb

...simtu' de conservare unde era? La cata cantitate de piele era expusa vederii, doamne fereste de.o tranta.

Si tot mai acu vreo saptamana am vazut pe la budapeste o alta fatuca pe.un fazer negru (cred) la fel de sexy. Nadragei scurti si maieut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Credeti ca nu se asigura cand intorc pe linie continua? Pot face pariu ca in 95% din cazuri se uita in oglina. Din instinct, nu altceva. Pur si simplu nu ne vad si, uite-asa, are loc prima lectie de zbor!

Nu cred, sunt sigur ca nu se asigura! Ieri in ~10 km prin Buc cu masina, si cu farurile aprinse, am evitat la limita 2 buc.: taximetrist plecat dinaintea statiei de la coloane fara cea mai mica privire in oglinda, semnal sau altceva + tanti care s-a decis sa treaca de pe banda 1 pe 2 cand eram cu botul nitel trecut de stopul ei stang - nu unghi mort nu nimic, vorbea cu pasagerii. Lipsa celor mai elementare deprinderi, oglinzile fiind doar niste frane aerodinamice pt extrem de multi bizoni/oane. Ma si mir ca taximetristii nu le dau complet jos, ar economisi cate o bricheta de gaz la fiecare cursa doar din reducerea rezistentei aerodinamice. Daca mai pui si 1-2kg in minus deja e economie serioasa.

Stealth mode e singura varianta de a ajunge intreg cu mobra! Adica iti inchipui ca esti invizibil si previi/eviti TOT. Jur ca pe 2 roti de tanti poate as fi scapat, ca as fi tras de gaz si o zbugheam inainte de a-si deplasa ea conserva pe toata banda mea, dar taximetristului i-as fi tras-o 95%. Posibil din spate, deci as fi fost si bun de plata.

Si eu mai merg "sexy" prin cartier, in pantaloni scurti + braincap. Cel din urma are efect de limitator de viteza, peste 40km/h deja e curent mare la ochi, cu toata bicicleta optica pe care o port. Din pacate n-am avut parte de "Visine" cu decolteuri sa-mi clatesc globii oculari, cred ca voi le vanati! Sau cartierul nu e bun.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Ne ferim (ca tamaia) de drac si BMW.

Pana sa am permis credeam ca e stereotip treaba cu "Toti soferii de BMW conduc "urat".", dar m-am convins. Cea mai mare parte din soferii de BMW cu care m-am intalnit conduceau agresiv / nu dadeau semnal / fortau extrem de mult.

E ironic ca am un BMW in curte si n-am realizat asta pana acum...

Editat de Andrei Grigore
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

dar taximetristului i-as fi tras-o 95%. Posibil din spate, deci as fi fost si bun de plata.

Greşit, dacă ai filmare devine clar cine este vinovatul, chiar şi la lovitura din spate, ba chiar fără filmare dacă reiese că abia plecase de pe loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...