Sari la conținut

CRD75

Membru
  • Număr conținut

    4
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

CRD75's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  1. Inaltimea seii la modelul 2021 a fost coborata la 800 mm , la modelul pana-n 2020 inclusiv la varianta NC750X e tot 830 mm . Nu e doar inaltimea seii in calcul ci si proportiile motocicletei / rider . NC750 e mai lunga binisor cred fata de CB500 , sigur si mult mai grea , doar ca centrul de greutate coborat ajuta mult la manevrabilitatea ei , am inteles ca nu se simte atat de grea pe cat este. M-am uitat pe link , il citisem desja . Foarte bine arata motorul tau , exact asa pe alb imi place si mie . Ce inaltime ai si daca crezi ca la 1,87 m ar fi o alegere buna ? Sincer mi se pare o varianta foarte interesanta pentru first bike plus ca e A2 by default si nu mai necesita resoftare . Multi zic ca e una din cele mai indicate motociclete ca prima motocicleta . Imi place mult cum arata noul model 2019+ . Chiar noua ar putea fi , la SH nu e mare diferenta de pret , isi tin valoarea foarte bine din cate vad.
  2. Da , m-am cam lungit ce-i drept . Clar va fi doar una singura care trebuie sa ne satisfaca pe amandoi . Cum am mai spus o vom folosi ambii , dar mai mult eu in perspectiva , juniorul urmand sa plece la facultate in alt oras - o va conduce in vacante mai mult . Ideal ar fi sa fie A2 sau compatibila A2 prin resoftare ( max 70 kW ) si redusa la 35 kW. Bugetul e la mine deocamdata asa ca juniorul va accepta ce va fi , dar sunt dispus si sa iau un naked daca gasim ceva pe care sa stam decent . Honda CB650F e un model care-mi place cum arata sincer , poate fi limitata A2 iar ulterior se poare reveni la puterea initiala , se incadreaza perfect in buget SH . Nu stiu insa daca e suficient de mare pentru noi ( cred ca e putintel mai maricica decat MT7 ) . Inclin spre Honda/Yamaha mai mult ca producatori ca sa fiu sincer pana la capat . Kawa si Suzi nu au parca un design pe gustul meu , sigur e o chestie subiectiva aici . Imi place mult si CB500X modelul 2019 , e A2 by default , simpla , fara multa electronica ( doar ABS ) , dar un amic zicea ca e tare micutica pentru noi....mie sincer nu-mi pare asa mica , dar poate ma insel . El sugera minim NC750X , care e mai mare intr-adevar , dar parca nu arata asa frumos dpmdv. La asta ar fi singura optiune cu DCT , care sigur nu e pe gustul puristilor , dar are atuurile ei : confort , economie , mai ale cu pasager am inteles ca cutia DCT face mult mai confortabila experienta pentru pasager datorita schimbarii aproape insesizabile a vitezelor . Asta are moduri de mers , poti selecta una alta , are Traction Control in plus , spatiu ala de depozitare , fiabilitate foarte ok din cate vad , costuri mici , intretinere usoara . Dar nu e naked . E pe lista insa . Cu un naked insa l-as face pe junior mai happy si-s dispus sa las de la mine pentru el , cred ca mi-ar place si mie . Singura problema posibila la naked e compatibilitatea dpdv al dimensiunii .
  3. Salutare . Categoric sunt motociclete destinate preponderent spre sosea . Din cate am vazut eu pe site-urile de vanzari moto gen mobile.de , CB500X , Vstrom 650 , Versys 650 ,NC750X sunt incadrate la categoria Enduro/Reiseenduro , poate am denumit gresit categoria ca '' Adventure " . Ma rog sunt motociclete polivalente pentru ture mai lungi cred , orientate pentru asfalt dar unele au usoare veleitati off road usor ( drum forestier , macadam ) , sigur nu off road greu - hard enduro , alea-s alta poveste . Dar un CB500X cred ca se poate aventura in locuri in care un naked/streetfighter nu prea poate , sau ma rog ar puteaa dar mult mai chinuit avand garda la sol si cursa suspensiilor mai redusa . Categoric insa sunt orientate spre utilizare preponderenta pe asfalt cam toate cele mentionate de mine cu mici exceptii ( CB500X cu un kit Rally Raid se descurca decent si in off road usor/mediu ) . Iarasi cred ca sunt diferente de confort intre ele , ca pozitie pe motocicleta precum si la confortul pasagerului , protectie la vant etc. Subscriu ca cele naked arata mult mai frumos dpdv optic decat celelalte ( multe au acel cioc urat ) . Astea polivalente am observat insa ca-s mai potolite dpdv al sportivitatii , au puteri mai mici , unele au cuplu mai bun la turatii joase/medii , sunt orientate mai mult spre confort , economie de carburant vs cele naked unde protectia e cam 0 , confortul mai mic avand o pozitie mai sportiva , clar destinate pt uz urban sau iesiri mai scurte , insa mai puternice , mai agile , dau o alta adrenalina is convins , arata mai frumos si-s si mai ieftine din ce am observat . Eu ma gandesc la cele polivalente fiind la o alta varsta , gandesc mai practic , juniorului clar i-ar place mai mult un naked/streetfighter ca nah , arata altfel n-am ce zice. Ideea e sa fie o motocicleta potrivita inaltimii noastre , pentru cei de 170-180 cred ca merg cam toate . La mai 190 se ingusteaza oferta la cilindreea/gama asta . Sigur putem sta pe oricare , dar nu e totuna cum stai pe ea si cum areti pe ea. Cineva inalt pe un motor mic arata sincer caraghios , trebuie respectate anumite proportii , stiu asta f bine de la biciclete , se aplica acelasi principiu si la moto . Neavand posibilitatea momentan de a testa atatea modele , am zis sa intreb alti bikeri de statura similara care au sau au avut experienta pe motoare din aceasta categorie . La clasa mare nu ma gandesc fiind amandoi incepatori , mai ales ca juniorul va avea doar A2 .
  4. Salutare . Am 45 ani si un fecior de 18 proaspat impliniti . Ne gandim serios ca in primavara sa facem ambii scoala pentru permis moto , eu categoria A iar tanarul A2 . Ne gandim sa luam o motocicleta de clasa medie , fara pretentii sportive , pentru utilizare ocazionala pe asfalt prin zona noastra ( exclus autostrada ) , in zezonul cald , la sfarsit de saptamana si cand va mai fi cazul . Ideal ar fi ceva beginner friendly , mai usor de manevrat si cat mai iertatoare pana ne vom deprinde mai binisor . Amandoi avem categoria B auto , asta daca are vreo relevanta , iar eu am ceva feedback din MTB dar ca si hobby doar . Amandoi suntem relativi inalti 185 cm jr .- 187cm subsemnatul , aprox 70 kg jr.-90 kg subsemnatul , longilini , picioare lungi ( eu am aprox 87-88 cm de la sol la sezut ) . Vrem sa utilizam alternativ motocicleta , probabil mai mult eu , jr. urmand sa plece la facultate de la anul cel mai probabil . Initial m-am gandit la clasa Adventure ( 500-750 cmc ) , ceva gen Honda CB500X care e A2 by default sau ceva mai maricel gen Vstrom 650 care cred ca e cam greoi de manevrat din cate am citit ( centru de greutate sus ) , Versys 650 care mie nu tare-mi face cu ochiul ca design sau Honda NC750X , aici mi se pare interesanta optiunea cu DCT , mai ales pentru incepatori , avand si centrul de greutate relativ jos . Juniorul insa pare mai orientat catre clasa Naked , dpdv design , arata intr-adevar mai frumos astea . Doar ca astea naked mi se pare mai micutele pentru inaltimea noastra in zona asta de cilindree . Din ce m-am uitat eu ar fi intersante dpmdv Yamaha MT07 precum si Honda CB650F ( mie asta imi place cum arata ) . Ideea e sa le reduc puterea la 48 CP pt A2 pana ne mai invatam si sa poata si jr. sa o utilizeze , urmand ca in perspectiva sa o remapam la puterea initiala . Intrebarea mea ar fi daca aceste naked-uri de clasa 650-700 sunt suficient de mari pentru gabaritul nostru sau am arata caraghiosi pe ele ? Stiu ca Yamaha are si varianta Tracer 700 care e mai inalta , dar parca nu arata asa bine ca MT07 de ex. MT09 cred ca ar fi ok ca marime dar nu se incadreaza la A2 nici prin resoftare cred avand puterea initiala peste cea maxim legal admisa ( cred ca max 96 CP pot fi resoftate pt A2 ) . Cele naked am observat ca sunt mai ieftine decat cele adventure la cilindree similara . Bugetul alocat ar fi in jur de 6-7000 Euro luate de afara ( Germania ) . Ma gandesc la modele relativ recente 2017 + la SH sau posibil chiar noi in unele cazuri ( gen CB500X ) . Are cineva de inaltimea noastra experienta pe astfel de modele naked ? Orice sugestie e binevenita in ideea de a ne face o idee cat mai clara . Stiu ca ideal ar fi sa ne urcam pe diverse modele , sa le testam , sigur vom ajunge si la etapa asta , dar mai incolo , odata sa avem permis moto . Macar sa ne facem un plan de bataie sa vedem cam ce modele ar putea fi compatibile cu inaltimea noastra si pretabile pentru inceput ( A2 sau compatibile cu A2 ) . Va multumesc anticipat pentru sfaturi , sugestii .
×
×
  • Creează nouă...