blue_led
Membru-
Număr conținut
308 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Metode de contact
-
Website URL
http://
Profil
-
Sex
Male
-
Locatie
Bucuresti
-
Carnet moto din
-
-
Motocicleta
ktm450exc
-
Numar Moto
B 94 KTM
-
Club
xm-raid
Informații profil
-
Motociclete detinute
ktm450exc
blue_led's Achievements
Newbie (1/14)
-
@alinixovici. Vezi ca la demaror este fix pe dos, turatie mare de cuplu mic. D-aia se pune retuctor de turatie ( amplificator de cuplu ) sau pinion cu dinti putini pe coroana volantei cu dinti multi. » Post actualizat in 11 Aug 2017 16:30 Este suficient si la 25 % din rezistenta. Va fi o masa de magneti incastrati in epoxy. Magnetii au ~ 0.5 mm intre ei si va fi lipici intre magneti. Nu am nicio problema de rezistenta.
-
@alinixovici se pare ca nu ai auzit de motor brushless ( fara perii ) cu bobine comutate electronic iar in privinta tensiunii excesive ... sau nu ... exista convertoare in comutatie care urca sau coboara tensiunea .. in engleza buck-boost converter .. sa cauti mai usor cu Google. Trebuie doar sa incarc bateria sau sa aprind un far cu LED-uri. Lipiciul poate fi Loctite AA3342 . http://www.loctite.co.uk/loctite-4087.htm?nodeid=8802629943297 La minim 15 N / mm2 pe un magnet de 30 x 10 mm ( 300 mm2 ) rezulta o forta de forfecare de 4500 N ( 450 Kgf ) . Am 24 magneti de lipit deci 108000 N ( 10 tone fota ) la forfecare. Sa transmita infinetizimalul-neglijabil 39 Nm ? ... gluma proasta. Nu sunt singurul de pe planeta care vrea sa lipeasca magneti de ceva. Magnetii sunt in interiorul volantei deci nici forta centrifugala nu este o problema.
-
E greu de masurat cuplul de rotatie cu dinamometria iar cvasistatic pot masura doar daca pun o-ring-uri in loc de segmenti. Am comandat magneti 30x10x10 doar pentru probe. functioneaza la max 80 grade. Pina gasesc unii de 150 sau 180 grade fac probe cu acestia. Probele le fac nu pentru cuplu ci pentru aegerea designului statorului, slotted sau slottless sau coreless pe miez de plastic.
-
Un motor Dc are cuplul maxim la turatie 0. Se poate regla cuplul din rezistenta infasurarilor. Motorul meu functioneaza intr-un regim in care tensiunea contraelectromotoare este neglijabila sub 1V. La un motor cu piston cuplul pe perioada de compresie nu este maxim in PMI. Chiar daca presiunea in cilindru este maxima forta cilindrului se transmite in lungul bielei. Cuplul este maxim dupa ce ambielajul s-a invirtit mai mult de 90 grade plecind din PME. La 90 grade bratul fortei este maxim dar presuinea nu, la PMI presiunea maxima dar bratul fortei este 0. Cuplul este maxim undeva intre cele doua si beneficiez de inertia ambielajului ca d-aia se pune volanta. Nu imi pun problema cuplului. Daca 410 W sunt suficienti sa dea motorul peste cap cu aceasta putere, subliniez putere, va fi suficienta indiferent daca este transmisa direct drive sau prin reductoare. Este echivalentul conceptului de putere la roata, cum nu exista diferente intre o masima pe benzina de 100 cai si una diesel tot de 100 cai. Chiar daca motoarele finctioneaza la turatii diferite si au cupluri diferite si tranmisii diferite, viteza maxima a masinilor depinde numai de frecari si aerodinamica.
-
Pai am calculat cuplul ! 39 Nm la 100 rot /min . Daca este nevoie de 200 rot /min ca sa porneasca motocicleta atunci cuplul necesar se injumatateste deci sarcina demarorului este mai usoara. P = turatie x cuplu. P = constanta. Puterea este 410 W . Acest demaror este in 2 sau 4 poli. probabil 4. Diametrul rotorului este mic si cuplul deasemenea mc. Din acest motiv se pune un reductor de turatie . In cazul KTM 250 EXC 2t raportul de reducere a turatiei este 30 : 1. Daca pornirea se face la 100 rotatii pe minut aunci demarorul are 3000 rot /minut . Decent si plauzibil pentru un motor mic. 410 W la 3000 rot /min Dupa ce a pornit motorul termic, bendix-ul trebuie sa decupleze demarorul instantaneu altfel la 9000 rot /min ale motorului termic demarorul ar incasa 27000 rot / minut . Mai mult ca sigur se topesc lagarele motorului. Din acest motiv exista 2 masin electrice pe motocicleta. Avantajele unui motor fara perii cu bobinele comutate electronic cu functionalitte duala sunt : Mentenanta 0. Nu ai lagare de uns si curatat ( roti dintate, bendix, lagarele foarte slabe ale bendix-ului in cazul KTM dupa 2009 ) Greutate micsorata fata de solutia clasica ( capac mai mic, demaror + roti dintate + bendix lipsa < nu stiu inca greutatea totala >) Poate functiona la orice valoare a turatiei motorului motocicletei fara nici un risc de defectare. Simplitate mecanica. Diferentele motorului trifazic BLDC: Numar de poli crescut. de la 4 la 6. Diametrul motorului mai mare, "rotorul" motorului BLDC are 8 cm diametru. de fapt motorul lucreaza inversat. bobinajul fix in centru, rotorul cu magneti la exterior. Numai din aceste 2 modificari am avantaj functional. 50 % din numarul de poli inmultit cu raportul diametrelor rotoarelor. Magneti mai puternici - raporul inductiilor. Configuratie Halbach a magnetilor - factor de 2 la cuplu C = K Φ I unde c=cuplu, K=constanta motorului, Φ=fluxul magnetilor, I=curentul prin infasurari.
-
Putina teorie si calculele Orice motociclist trebuie sa stie ca putere [ W ]= turatie [ N m ] x cuplu [ rad/s ] un motor starter de KTM 2t are 410 W si pentru pornire ESTIMEZ ca trebuie cam 100 rot /min 100 rot/min = 1.66 rot /s = 1,66 x 2 x pi = 10.47 rad /sec C = 410 W / 10.47 rad/sec = 39 Nm la un curent de aprox 35 amperi. Am pastrat bateria de la 450 si duce lejer 50 A. Daca pun 6 perechi de poli ( 24 magneti in configuratie Halbach ) si diametrul interior al volantei de 100 mm obtin 39 Nm = 2 poli x 6 perechi x cuplu per pol / 0.05 m =>> 65 N per pol . 1 Tesla = 1 N / A x m La o inductie de 2.5 Tesla ( Halbach array ) am nevoie de 65 N / 2.5 T x 35 A = 0.75 m sirma per pol La latime de 30 mm am nevoie de 25 spire per pol. Sarma trebuie sa reziste citeva secunde la 35 A si se poate alege o densitate de curent mult mai mare decit in cazul transformatoarelor. Nici un demaror nu poate functiona un timp nelimitat la regimul de pornire.
-
@vlad58 - motocicleta din semnatura s-a vandut. La pornire 450-ul consuma ( masurat ) 50A adica pe la 600W dintr-o baterie LiFePo4 de 56Wh ( 4.6 Ah ) . Acum am 250 2T. Motorul este mai mic iar bateria pe care o monteaza KTM-ul este o gluma de 2Ah. Magnetii din ferita, originali ai volantei, sunt foarte slabi. Calcule am facut cu puterea de 600W in ideea ca voi modifica si 4T. Magneti am gasit, chiar am de ales intre mai multe tipodimensiuni. Exemplu 30x10x10mm la 80 grade Ceslius sau 30x9x3mm la 180 oC. Ce de gaseste gata de cumparat in Ro sunt acestia. Problema este ca mi-ar conveni sa pun 24 magneti de 30x10x10 dar functioneaza numai la 80 oC iar cei de 30x9x3 trebuie sa fac pachet de 3 sa aiba sectiune patrata de 9mm dar trebuie sa pun de 3 ori mai multi . Ambele dimensiuni sint pe la 20 lei. iar vinzatorii de magneti din Ro accepta comanda pentru 30X10X10 la 150 sau 180 oC numai de la 1000 bucati in sus. O sa caut pe ebay ce-mi trebuie. Un motor de 56x200mm poate avea 15 Kw . al meu are 30X100mm. Cred ca o sa invarta suficient de bine. :-) www.nt-power.eu/engine.html
-
@Muretto . Exista de pe vremea lui Tesla, cred ca amandoi Tesla. Problema este ca pentru enduro nu exista implementare iar KTM se zbate intr-o mediocritate tehnologica. Daca exista gata de cumparat, il luam. Am niste ligamente rupte la un deget si prevad un an de pauza, intre timp incalzesc niste apa.
-
Etajul final va fi IXYS - MTi145WX100GD ... gen.
-
EXC 2015 SIXDAYS O motocicleta, cu motor termic, are, ironic, doua masini electrice. Una este demarorul, a 2-a este generatorul electric pentru lumini. Cei ce nu au chiulit de la scoala, sa se dea cu motocicleta pe campii, isi aduc aminte ca masina electrica este reversibila. Deci ... cel putim una este in plus. Optiunea nr 1 - dai jos demarorul, bateria si toate mățăraiele dar e foarte misto sa pornesti motocicleta la buton, pe urcare de 40 grade inclinare si caldură Optiunea nr 2 - dai jos demarorul + bendix-ul de rahat si modifici generatorul păstrând avantajele pornirii la buton. Proiect - Halbach array triphase DC brushless motor + DC ( 12V ) CDI. ( stiu, triphase dc suna ciudat ) Etapa nr 1. Modificarea Volantei. Se scot magnetii de ferita cam leșinați pentru anul 2017. Se inlocuiesc cu magneti neodimyum dispusi pe toată circumferinta volantei in configuratie Halbach array ( fugi la Google sa vezi ce rahat a facut nea Halbach ) va continua
-
La musul asta nu renunt dar o sa schimb cauciucul ( Metzeler 6zile ) GoldenTyre cu 3 papioane si un mus moale = combinatia perfecta pentru mine. Anul trecut am rulat pe GT213 si am fost multimit, tractiune mai buna fata de Michelin EC
-
Am pus 3 rimloace ! Stabilitate crescuta cu 50% fata de varianta cu 2 :-) . Testata solutia la Straja. Deocamdata sunt multumit, 3 rimloace pozitioneaza cauciucul pe janta foarte bine iar efortul pe fiecare este redus cu 66,6 % . Cu un singur rimlock cauciucul a alunecat si cu ajutorul noroiului A POLIZAT janta 1 mm s-a rupt o sirma din talon si mi-a stricat mousse-ul ( vezi pozele ) ; l-am pus asa, sa vad cit rezista. @soso : musu e de 140 ( dar flescait ) in cauciuc de 140. Tractiune foarte buna chiar daca este uzat cauciucul si ar trebui aruncat, are la activ Deva,Bacau,Cislau,"Prieteneasca lui Teo" si acum si Straja.
-
Soso, ce faci cu cheia de 12 ? ... arunci dupa ciini ?
-
sergiu, magnetul nu prinde plastice si aluminiu ! eu mai pun in trusa de scule fir textil de pescuit aproximativ 4m de rezistenta peste 50 Kg Se poate folosi la : - legat ( cirpit ) manete, pompe de frina sau ambreiaj. - inlocuire cablu de acceleratie rupt. am facut asta dupa ce o craca a prins unul din cabluri ( 4T ) si l-a rupt. a mers perfect motocicleta cu fir de pescuit. - l-am mai folosit sa leg cauciucul de spite. a tinut 2 urcari suficient sa trec de niste namoale la "prieteneasca lui teo" daca ambreiajul e pe duca mai iau cu mine un disc mai vechi cel cu ferodouri. il prind cu soricei de sirma ce tine filtrul de aer. o punga sa pui telefonul cind ploua ! eu am folosit asa ceva http://www.miniinthebox.com/small-black-portable-waterproof-hermetic-bag-with-a-headphones-line-for-mobile-phone_p494986.html o sticluta de bixtonim in care pui lichid de frina + un furtun scurt sa poti cupla sticluta la aerisitor
-
tubliss + mousse o idee creață , de testat. Intre timp o sa pun 3 rimlock-uri la 120 grade pentru a preveni dejantarea. mousse-ul este moale iar cu doua rimlock-uri s-a intimplat sa sara cauciucul peste janta. @stef - eu am pompa de baga 25 bar in amortizorul ala jmeker de pe spate. cu pompa asta Narko si-a umflat o roata la remorca, cam intr-o ora :-)