Un raspuns din partea unui sef de department de la RAR privind omologarea motocicletelor pentru in a se putea incadra in categoria A2 :
Buna ziua,
Pentru inceput vreau sa clarificam cateva aspecte. Legea la care va referiti reglementeaza circulatia pe drumurile publice, respectiv anumite criterii pentru obtinerea si utilizarea permiselor de conducere. Chiar daca se precizeaza posibilitatea diminuarii puterii nu inseamna ca oricarei motociclete cu o putere superioara i se poate reduce puterea sub 35 kW. Aici intervine legislatia tehnica, cea mai noua fiind Regulamentul (UE) 168/2013 si in care se arata ca unei motociclete i se poate limita puterea/viteza numai daca la constructia initiala a fost luat in calcul acest aspect, adica constructorul motocicletei permite o astfel de limitare. De altfel, unele motocicletele destinate pietei europene si omologate CE de tip, contin in certificatul de omologare mai multe puteri pentru un acelasi motor. Un asemenea tip de motocicleta poate fi modificata de catre producator sau de reprezentantul acestuia in Romania (practic se aduce motocicleta intr-o alta configuratie omologata CE de tip) si, pe baza documentelor emise de acesta, RAR modifica puterea maxima din cartea de identitate. In situatia in care pentru motocicleta dorita nu aveti suficiente date din care sa rezulte ca poate fi modificata, va stam la dispozitie pentru a va oferi consultanta in aceasta problema. Precizez faptul ca in prezent este singura posibilitate de modificare legala a puterii unei motociclete, nu exista componente/tehnici universale de modificare a puterii oricarui tip de motociclata care sa fie certificate/omologate in Romania si nu exista un atelier autorizat pentru modificarea puterii unei motociclete.
Cu stima,
Ing. Serban DOBRE Sef Departament Poluare si Consultanta Tehnica