Sari la conținut

ptr doctorii de telescoape


Postări Recomandate

BAI, ATI LUAT-O RAZNA?????

43-450ml

iar la 48 600-650ml

 

de unde aia cu bikeru' mai greu= mai putin ulei???? sexplicame por favor!

pai iti spun eu de unde..asa ma invatat sasa de la motomania in seara chefului de craciun..eu am simplificat discutia putin,dar ideea are la baza nu stiu ce calcul elaborat unde cea mai importanta parte in ecuatie e greutatea pilotului..pana la urma are si o logica..cu cat e mai mult aer telescopul e mai rigid..sau gresesc eu??

Editat de atillas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

viciversa stimabile atlias, viciversa....

cat despre discutia din seara cu pricina .................. si ................!

 

in rest ramane cum am stabilit :laugh:

 

se poate pune si la litru, nu zic nu, dar cei ce simt click-urile la reglaje pun uleiul cu ruleta :laugh:

milimetrii aceia determina o perna de aer si asta am vrut sa subliniez.

poti pune x cm3 de ulei dar daca vrei jeglaje ce faci ? citi cm3 de ulei ai pe mm de camera de aer ?

 

 

vorbim despre doua volume unul de ulei si unul de aer. dintre acestea doua doar unul este comprimabil si anume aerul. avand in vedere ca diametrul jambei este constant daca o sa il inmultesti cu mm de pe ruleta vei optine volumul de aer ramas in jamba. acest volum se masoara tot in cm3 si astfel poti face comparatii. reglajele furcii se mentin la aceasi valoare doar daca presinea aerului nu se modifica in timp de aceea WP si multi alti constructori de furci au montat aerisitoare, acele surubele mici ce foloresc la reglarea presiunii aerului din furca(de obicei presiunea atmosferica).

 

asadar cele doua volume fiind invers proportionale daca va creste volumul uleiului va scadea volumul aerului si in consecinta se va compresa mai repede>>> vom avea o furca mai rigida si viceversa.

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

viciversa stimabile atlias, viciversa....

cat despre discutia din seara cu pricina .................. si ................!

 

in rest ramane cum am stabilit :laugh:

 

 

 

 

vorbim despre doua volume unul de ulei si unul de aer. dintre acestea doua doar unul este comprimabil si anume aerul. avand in vedere ca diametrul jambei este constant daca o sa il inmultesti cu mm de pe ruleta vei optine volumul de aer ramas in jamba. acest volum se masoara tot in cm3 si astfel poti face comparatii. reglajele furcii se mentin la aceasi valoare doar daca presinea aerului nu se modifica in timp de aceea WP si multi alti constructori de furci au montat aerisitoare, acele surubele mici ce foloresc la reglarea presiunii aerului din furca(de obicei presiunea atmosferica).

 

asadar cele doua volume fiind invers proportionale daca va creste volumul uleiului va scadea volumul aerului si in consecinta se va compresa mai repede>>> vom avea o furca mai rigida si viceversa.

asa mah tata sa inteleaga si astia care au studiat partea umanista a vietii..deci la pachet si via stulewa acasa ptr reglaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pui ulei-ul la ruleta .. cum spui tu ! .. dupa care il scoti intr-un recipient gradat ! si vezi ce cantitate e ! .. si e acelasi lucru care il spunea "stulewa" .. nu !??!?:laugh:

da ai dreptate dar trebuie sa astepti doua zile sa se scurga tot uleiul . cel mai simplu: pui mai mult si aspiri surplusul folosind un pai de baut suc ( din acela ce are burduf spre unul din capete ) si un bidon de ulei gol la care dai in capac o gaura putin mai mica decit paiul .

cu o astfel de scula super tehnologizata obtii cota dorita . se observa pe tub marcajul de cota .

metoda asta este mai potrivita pentru un incepator care desface prima data suspensia iar data viitoare va fi peste 2 ani . afirmati de genul "600-650 cm3" cu diferente de aproape 10% intre minim si maxim nu ajuta pe un incepator .

daca maninci pe piine suspensii, poti ajunge sa pui din bidon uleiul " la ochi ".

post-37333-1229182822_thumb.jpg

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in WP 48 intra exact 550 ml ulei ca sa ramana 130 mm pana la buza tubului

Dar atentie ! trebuie pus ulei si apoi amorsat f bine (asta se face tragand tija sus-jos )

altfel nu pusca ml cu cei 130 mm

Editat de SorinAR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da ai dreptate dar trebuie sa astepti doua zile sa se scurga tot uleiul . cel mai simplu: pui mai mult si aspiri surplusul folosind un pai de baut suc ( din acela ce are burduf spre unul din capete ) si un bidon de ulei gol la care dai in capac o gaura putin mai mica decit paiul .

cu o astfel de scula super tehnologizata obtii cota dorita . se observa pe tub marcajul de cota .

metoda asta este mai potrivita pentru un incepator care desface prima data suspensia iar data viitoare va fi peste 2 ani . afirmati de genul "600-650 cm3" cu diferente de aproape 10% intre minim si maxim nu ajuta pe un incepator .

daca maninci pe piine suspensii, poti ajunge sa pui din bidon uleiul " la ochi ".

ms :smoke: .. oricum e cel mai comod asa !! .. :D in manualul de reparatii, exista un paragraf in care specifica de "astfel de scula super tehnologizata" ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Doua intrebari :

Tuburile se curata cu ceva special sau ajunge sa dai cu apa?.

Cum a ramas cu nivelul de ulei? In articolul postat de Blue_led spune ca trebuie umplut la 2.5 cm sub cele 4 gauri. Traba asta nu bate cu 11-13 cm sub marginea tubului.

 

M-am inecat ca tiganul la mal.

Nu stiu cum sa scot bucsa in care culiseaza tija de la piston :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am zis sa lasi bucsa aia in pace. Nu este nevoie sa o schimbi.

Ceva explicatii pentru reglaje spre sfirsitul documentului

http://www.ohlins.com/Portals/0/documents/...ls/07251-02.pdf

 

Mark, uite explicatia Ohlins relativ la perna de aer.

post-37333-1232143600_thumb.jpg

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am rezolvat cu fata dupa explicatiile lui@blue led ,au intrat exact 660 de grame pe telescop in situatia in care am lasat distanta intre ulei si marginea telescopului de 100 mm..acum am reusit sa fac alta prostie..am incercat sa imi reglez telescopul spate la -15 grade,reglajul de rebound a fost blocat si am reusit sa il rup..ca sa poti scoate piesa rupta am fost nevoit sa scot azot-ul si uleiul din telescop..mai mult fiindca nu am reusit sa desfac partea inferioara am distrus complet bucsa metalica ce stangwe tija telescopului pe suportul inferior(cel cu reb)..in concluzie ca sa nu o mai lungesc am nevoie de cineva care poate sa desfaca tija telescopului sa refaca filetul(nu s-au distus decat 2 spire)si sa il incarce cu azot si ulei..imi promisese jumbales ca mi-l rezolva dar au venit foarte tarziu piesele din austria iar meseriasul a plecat intre timp din tara..asa ca se baga cineva sau ma ajuta cu un nr de telefon??ideea e ca as vrea sa fie cineva care chiar se stie..

PS..nu imi dati numarul lui patrick ca e plecat in Franta si vine in februarie..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am rezolvat cu fata dupa explicatiile lui@blue led ,au intrat exact 660 de grame pe telescop in situatia in care am lasat distanta intre ulei si marginea telescopului de 100 mm..acum am reusit sa fac alta prostie..am incercat sa imi reglez telescopul spate la -15 grade,reglajul de rebound a fost blocat si am reusit sa il rup..ca sa poti scoate piesa rupta am fost nevoit sa scot azot-ul si uleiul din telescop..mai mult fiindca nu am reusit sa desfac partea inferioara am distrus complet bucsa metalica ce stangwe tija telescopului pe suportul inferior(cel cu reb)..in concluzie ca sa nu o mai lungesc am nevoie de cineva care poate sa desfaca tija telescopului sa refaca filetul(nu s-au distus decat 2 spire)si sa il incarce cu azot si ulei..imi promisese jumbales ca mi-l rezolva dar au venit foarte tarziu piesele din austria iar meseriasul a plecat intre timp din tara..asa ca se baga cineva sau ma ajuta cu un nr de telefon??ideea e ca as vrea sa fie cineva care chiar se stie..

PS..nu imi dati numarul lui patrick ca e plecat in Franta si vine in februarie..

 

cand aveam suzuki rm250 am trimis amortizorul la Zolly la Miercurea Ciuc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala este sigur numarul lui, insa ia si numarul de la magazin:0266310015

mii de scuze,am format numarul gresit ..am dat de zoli pe mobil..am rezolvat necazul..multam fain

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...