owene Postat Aprilie 15, 2009 Share Postat Aprilie 15, 2009 Salut! Intrebarea e mai generica: Trebuie sa schimb amortizoarele daca nu sunt identice la parametri? Stiu ca raspunsul e Da, insa de la ce toleranta incolo? Si acum descrierea problemei: Din motive de uzura semeringuri si pierdut ulei am dat jos amortizoarele sa le fac refurbish. Cumparat uleiul si semeringurile recomandate de cartea de service, am manufacturat o scula speciala cu care am desurubat dopul special al amortizorului si am separat bucatile interne. Nu am reusit sa dau jos piesele de pe tija si sa schimb semeringurile din lipsa unei menghine si a 2 chei bune, dar asta o rezolv. Aici e buba cu neimperecherea: am observat ca la cilindrii interiori, una din supapele de fund inchide aproape perfect si una nu prea. Si supapele astea sunt capsulate, asa ca nu pot sa le desfac. Stiti voi vreun truc sa repar supapele astea, sau "merge si asa pana la 90km/h" sau sa uit de amortizoarele astea si sa cumpar altele noi? Schita tehnica clara cu amortizorul nu exista, deoarece producatorul nu recomanda accesul DIY la amortizor. Dupa ce am cumparat motorul, am fost la RAR si inapoi cu amortizoarele astea, unul era pe aer si unul la 30% cu o emulsi infecta apa+ulei si nu am simtit nimic. De-asta intreb daca "mai merge si asa pana la o viteza"? Dati-mi si un scenariu negativ gen cum se comporta la groapa cu amortizoare dezechilibrate? Prefer sa aflu doar teoretic, si dupa aia sa cumpar amortizoare noi; Dar as vrea sa stiu macar teoretic cum sa detectez dezechilibrul daca si alea noi au probleme sau dupa o vreme se duc si alea. Multumesc anticipat orice idee! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Aprilie 15, 2009 Share Postat Aprilie 15, 2009 Salut! Intrebarea e mai generica: Trebuie sa schimb amortizoarele daca nu sunt identice la parametri? Stiu ca raspunsul e Da, insa de la ce toleranta incolo? Si acum descrierea problemei: Din motive de uzura semeringuri si pierdut ulei am dat jos amortizoarele sa le fac refurbish. Cumparat uleiul si semeringurile recomandate de cartea de service, am manufacturat o scula speciala cu care am desurubat dopul special al amortizorului si am separat bucatile interne. Nu am reusit sa dau jos piesele de pe tija si sa schimb semeringurile din lipsa unei menghine si a 2 chei bune, dar asta o rezolv. Aici e buba cu neimperecherea: am observat ca la cilindrii interiori, una din supapele de fund inchide aproape perfect si una nu prea. Si supapele astea sunt capsulate, asa ca nu pot sa le desfac. Stiti voi vreun truc sa repar supapele astea, sau "merge si asa pana la 90km/h" sau sa uit de amortizoarele astea si sa cumpar altele noi? Schita tehnica clara cu amortizorul nu exista, deoarece producatorul nu recomanda accesul DIY la amortizor. Dupa ce am cumparat motorul, am fost la RAR si inapoi cu amortizoarele astea, unul era pe aer si unul la 30% cu o emulsi infecta apa+ulei si nu am simtit nimic. De-asta intreb daca "mai merge si asa pana la o viteza"? Dati-mi si un scenariu negativ gen cum se comporta la groapa cu amortizoare dezechilibrate? Prefer sa aflu doar teoretic, si dupa aia sa cumpar amortizoare noi; Dar as vrea sa stiu macar teoretic cum sa detectez dezechilibrul daca si alea noi au probleme sau dupa o vreme se duc si alea. Multumesc anticipat orice idee! ...am desfacut o pereche de amortizoare de ETZ, refurbisate de un mare specialist in viatza, din Satu Mare( nu aveau decat vreo 50 de amprente de cleste/menghina exact pe sectorul de culisarea a tijelor , si restul golobantzurilor montate aleatoriu ...) Supapele erau accesibile!...poate sunt mai multe modele... Daca nu lucreaza la fel , sau, nu au aceiasi lungime , apar torsiuni in bascula din spate...adica placute senzatii de voblaj la trecere prin gropi cu viteza(ETZ-ul nici nu prea are cadru, si ala subtire pe care il are este destul de elastic..)...cu timpul se pot slabi prinderile la axul/bascula spate....poti experimenta condusul cu o motocilcleta cu carma pe spate si ghidon pe fatza....etc... Cauta o pereche care sa fie la fel(daca este second , desfa-o cu nesimtire inainte de a o cumpara , sa te asiguri ca nu au 'rezolvat-o' ceva specialisti...) ...apa este foarte buna in amortizoare...dar apa cu pamant este si mai buna...exista si varianta numai cu pamant, dar este foarte greu de gasit(eu am gasi-to, chiar am si cumparat-o ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 15, 2009 Autor Share Postat Aprilie 15, 2009 Multam'! Io stau departe de alea numai cu pamant, ca pamanturile rare nu-s bune, iese zeama de Strahlung din ele. Sanatate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 16, 2009 Autor Share Postat Aprilie 16, 2009 LE: Am desfacut si supapele alea, dar nu se poate nedistructiv. Teoretic se pot repara, practic destul de greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 ...am desfacut o pereche de amortizoare de ETZ, refurbisate de un mare specialist in viatza, din Satu Mare( nu aveau decat vreo 50 de amprente de cleste/menghina exact pe sectorul de culisarea a tijelor , si restul golobantzurilor montate aleatoriu ...) Supapele erau accesibile!...poate sunt mai multe modele...Daca nu lucreaza la fel , sau, nu au aceiasi lungime , apar torsiuni in bascula din spate...adica placute senzatii de voblaj la trecere prin gropi cu viteza(ETZ-ul nici nu prea are cadru, si ala subtire pe care il are este destul de elastic..)...cu timpul se pot slabi prinderile la axul/bascula spate....poti experimenta condusul cu o motocilcleta cu carma pe spate si ghidon pe fatza....etc... Cauta o pereche care sa fie la fel(daca este second , desfa-o cu nesimtire inainte de a o cumpara , sa te asiguri ca nu au 'rezolvat-o' ceva specialisti...) ...apa este foarte buna in amortizoare...dar apa cu pamant este si mai buna...exista si varianta numai cu pamant, dar este foarte greu de gasit(eu am gasi-to, chiar am si cumparat-o ) Am experimentat telescopul cu aer la Mobra cred ca este cel mai bun dar nu puteam rula la ralanti ca scartia f. tare arcul dar cu motorul turat nu sde auzea nimic. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.