Slick Postat Mai 15, 2006 Share Postat Mai 15, 2006 Fratilor, am zis ca fac si eu o treaba meseriasha si am facut o mare belea. Am un MZ ES 175 de 250cc la care am vrut sa-i adaptez un magnetou. Am gasit la cineva un magnetou de DUCATI al carui rotor se potriveste perfect pe conul ambielajului de MZ (zici ca de acolo e) iar statorul se prinde perfect si centrat in suruburile de la capacul in care vine semeringul de la ambielaj. ...pana aici totul a fost OK. Singura modificare pe care atrebuit sa o fac a fost sa-i polizez piciorusele alea din carterul motorului pe care venea asezat dinamul original de MZ.....asta ca sa-i fac loc rotorului de la magnetou. Din pacate este o modificare irevocabila, deci l-am distrus. Dar......SURPRIZA.... in ciuda faptului ca se potrivea perfect, magnetoul era INUTIL. Functiona perfect numai ca era pentru partea stanga, NU pentru dreapta (unde vine la MZ) ...si uite catai beleaua !!! Pentru a produce curent trebuie sa se invarta spre spate(fapt indicat si de ditamai sageata desenata pe rotor) ....pe care din pacate nu o vazusem pana atunci..... DECI : CE MAI E DE FACUT FRATILOR ??? POT SA-I SCHIMB CEVA LA MAGNETOU SA PRODUCA CURENT CAND SE INVARTE SPRE FATZA ??? E VREUN ELECTRICIAN P-AICI ??? HEEEEEEELLLLLLLLLPPPPPPPPP !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 15, 2006 Share Postat Mai 15, 2006 ai pornit motoru si nu face curent? sageata e pentru aprindere nu pt curent trebuie sa genereze in orice sens se invarte daca nu genereaza, atunci alta e buba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
parly Postat Mai 15, 2006 Share Postat Mai 15, 2006 corect! tre sa produca curent chiar si daca se invarteste invers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Slick Postat Mai 15, 2006 Autor Share Postat Mai 15, 2006 Hm....atunci e bine...cat de cat..... De fapt am observat ca produce curent ...dar numai pe firul galben....care nu e pe circuitul cu platinile, deci nu se produce scanteia la bujie. In afara de cablul galben mai are 3 cabluri (rusu, albastru si gri) pe care nu produce curent. Cre ca tre sa-l bobinez. .....Ori s-ar putea sa dea la masa pe undeva...... M-a bagat in ceatza oricum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicioc Postat Mai 15, 2006 Share Postat Mai 15, 2006 (editat) Hm....atunci e bine...cat de cat..... De fapt am observat ca produce curent ...dar numai pe firul galben....care nu e pe circuitul cu platinile, deci nu se produce scanteia la bujie. In afara de cablul galben mai are 3 cabluri (rusu, albastru si gri) pe care nu produce curent. Cre ca tre sa-l bobinez. .....Ori s-ar putea sa dea la masa pe undeva...... M-a bagat in ceatza oricum. . cine stie cum ti-e facuta tie instalatia electrica. eu ma vazut motor la care toata instalatia era alba . asa ca mai multe detalii. cum ar fi firul de la excitatoie are curent pe el? .... .etc etc. si poate ai shanse sa te ajute cineva. verificale inainte sa le pui sus ca e posibil sa muti intre ele ceva fire si sa merga; ala ar trbui sa merga super bine Editat Mai 15, 2006 de cicioc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Slick Postat Mai 15, 2006 Autor Share Postat Mai 15, 2006 Excitatie pe dreq.....crezi ca stiu care e ??? Instalatia e simpla : Un fir(+) vine de la magnetou la o borna a bobinei , de la cealalta borna a bobinei vine un fir care se leaga de cadru (masa), din bobina iese fisa care duce la bujie....se poate mai simplu de atat ?????????? PROBLEMA E CA NU AM CURENT PE FIRUL ALBASTRU DE LA MAGNETOU (CARE IESE DIN CONDENSATOR). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 15, 2006 Share Postat Mai 15, 2006 magnetoul NU are excitatie electromagnetica, ci magnetica, cu magnet permanent doar alternatorul are excitatie electromagnetica intrebare scurta: cate bobine sunt pe statorul magnetoului tau? A, si inca o problema, ia tu statorul si rotorul in brate si baga statorul in rotor. Ar trebui sa fie tras inauntru de magnet atata cat este atras statorul inauntru EXACT atat trebuie sa fie introdus si cand e montat pe motor, altfel ai curent slab sau de loc Cu alte cuvinte, daca statorul sta prea mult in afara, ansamblul nu mai functioneaza pentru ca nu se inchide circuitul magnetic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Slick Postat Mai 16, 2006 Autor Share Postat Mai 16, 2006 Statorul are 5 bobine pe el , 3 neizolate si 2 izolate(au o banda infasurata peste ele). Magnetul este foarte puternic (am facut comparatie cu un magnetou de Carpati care functioneaza si acela are magnetul mult mai slab) iar statorul intra bine in interiorul rotorului....daca il bag mai mult atinge rotorul de platini sau de condensator... Ciudat e ca numai pe firul galben am curent (lucru testat cu un bec). Astept si alte pareri k eu sunt in ceatza rau... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 16, 2006 Share Postat Mai 16, 2006 Trebuie studiat si vazut cum sunt legate bobinele, daca sunt inseriate, sau daca sunt in paralel Trebuie verificate conexiunile, daca sunt inseriate sa nu fie intrerupta o bobina Nu ar strica sa faci o poza si sa o postezi Cele 3 bobine izolate sunt dispuse la 120 grade? (ca emblema de la Mercedes)? Pana nu vad nu pot sa-mi dau seama Si ara trebui sa cauti un electrician sa vezi daca nu sunt arse bobinele Poate trebuie rebobinate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baluba16 Postat Mai 16, 2006 Share Postat Mai 16, 2006 (editat) Uite eu de exemplu iti adaptez magneto bosch sau ducati pe orice comunista monocilindrica in 2 timpi (ij,mz-uri,jawe,k,voshod,........chiar si pe simson) daca vrei iti demonstrez................ Apropo.... mai am ceva piese de mz es..... daca vrei ceva anunta-ma!!!! Editat Mai 16, 2006 de baluba16 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Slick Postat Mai 16, 2006 Autor Share Postat Mai 16, 2006 Multumesc Baluba dar nu e problema de adaptare, se potriveste perfect, e problema de functionare........si oricum Alba-Iulia e destul de departe de Ploiesti . Bobinele neizolate sunt dispuse la 120 de grade. Statorul are 6 mieji din tole dispusi in forma de stea in 6 colturi. Pe 5 mieji sunt infasurate bobinele iar pe al 6-lea sunt montate platinile. Intrebare pentru Baluba : Zici ca ai montat magnetouri Ducati pe comuniste. Presupun ca au toate aceleasi culori la fire, respectiv rosu, albastru, galben si gri. CE CULOARE ARE FIRUL CARE TREBUIE LEGAT LA BOBINA DE INDUCTIE ??? Presupun ca toate cele 4 fire care ies din magnetou sunt plusuri, dar numai unul este pe circuitul cu ruptorul,.......care o fi oare...??? Acum nu pot sa verific pt k am motocicleta in alt oras, dar cred ca e o idee buna sa-i verific si condensatorul....dak e ala bulit ma chinui eu degeaba sa am scanteie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 16, 2006 Share Postat Mai 16, 2006 (editat) De un lucru m-am edificat: cele trei bobine sunt pt alimentarea consumatorilor gen far, pozitie, stop si claxon Atentie!!!, te citez "Presupun ca toate cele 4 fire care ies din magnetou sunt plusuri, dar numai unul este pe circuitul cu ruptorul,.......care o fi oare...???" Magnetourile NU dau curent continuu, ci alternativ lamureste-te prima data cu cele 3 bobine dispuse in stea, apoi care din celelalte 2 bobine este legata la platini Aprinderea poate fi de doua feluri: alimentata de la baterie sau prin magnetou, ca la Simson, ceea ce cred ca are si magnetoul tau Bobina pentru scanteie trebuie sa aiba un capat legat la platini, iar celalalt la primarul (plusul, cum se mai spune) bobinei de inductie E posibil ca a cincea bobina sa fie bobina de inductie, dar atunci ar trebui sa plece da la ea fisa de inalta tensiune spre bujie Repet, astea sunt doar supozitii, pentru ca nu prea se practica aceste consultatii "online", mai ales daca nu am nici macar poze Si inca ceva, putin offtopic: ma intereseaza si pe mine un astfel de magnetou. De unde il ai? Editat Mai 16, 2006 de Nick61 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiby_00 Postat Mai 21, 2006 Share Postat Mai 21, 2006 Dar tu luand magnetou de la mobra care are aprinderea pe stanga te-ai gandit ca ala nu e conceput pt partea dreapta. Magnetoul tau e bun, in schimb daca analizezi bine problema ar trebui sa observi ca are cama de pe volanta facuta pt mobra, iar tu singura treaba care o ai de facut este sa polizezi cama pe partea cealalta sa-ti deschida platina brusc nu lent intelegi??? Multi au patit rusinea asta. Atunci ai sa vezi ca-ti ajunge curent la bobina de ti se invart ochii in cap. multa bafta !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Mai 21, 2006 Share Postat Mai 21, 2006 Dar tu luand magnetou de la mobra care are aprinderea pe stanga te-ai gandit ca ala nu e conceput pt partea dreapta. Magnetoul tau e bun, in schimb daca analizezi bine problema ar trebui sa observi ca are cama de pe volanta facuta pt mobra, iar tu singura treaba care o ai de facut este sa polizezi cama pe partea cealalta sa-ti deschida platina brusc nu lent intelegi??? Multi au patit rusinea asta. Atunci ai sa vezi ca-ti ajunge curent la bobina de ti se invart ochii in cap. multa bafta !!! shi eu am patzit aceeashi kestie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Slick Postat Mai 22, 2006 Autor Share Postat Mai 22, 2006 Am rezolvat treaba. Ma gandisem si eu la chestia cu cama....observasem ca e pentru celalalt sens de rotatie...dar oricum merge si in sensul asta....chiar bine, poate putin mai greu de reglat dar merge . Problema era ca eu legam un capat al bobinei la cadru(care in mod normal e masa) iar la celalalt capat legam cablul galben care iesea din magnetou. Acum am descoperit ca trebuia doar sa leg la un capat cablul galben iar la celalalt cablul albastru care iese tot din magnetou.......destul de ciudat dar functioneaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.