Sari la conținut

Big Problem !


Slick
 Share

Postări Recomandate

Fratilor, am zis ca fac si eu o treaba meseriasha si am facut o mare belea. Am un MZ ES 175 de 250cc la care am vrut sa-i adaptez un magnetou. Am gasit la cineva un magnetou de DUCATI al carui rotor se potriveste perfect pe conul ambielajului de MZ (zici ca de acolo e) iar statorul se prinde perfect si centrat in suruburile de la capacul in care vine semeringul de la ambielaj. ...pana aici totul a fost OK.

Singura modificare pe care atrebuit sa o fac a fost sa-i polizez piciorusele alea din carterul motorului pe care venea asezat dinamul original de MZ.....asta ca sa-i fac loc rotorului de la magnetou. Din pacate este o modificare irevocabila, deci l-am distrus.

Dar......SURPRIZA.... in ciuda faptului ca se potrivea perfect, magnetoul era INUTIL. Functiona perfect numai ca era pentru partea stanga, NU pentru dreapta (unde vine la MZ) :blink: ...si uite catai beleaua !!!

Pentru a produce curent trebuie sa se invarta spre spate(fapt indicat si de ditamai sageata desenata pe rotor) ....pe care din pacate nu o vazusem pana atunci..... B)

 

DECI : CE MAI E DE FACUT FRATILOR ??? POT SA-I SCHIMB CEVA LA MAGNETOU SA PRODUCA CURENT CAND SE INVARTE SPRE FATZA ???

 

E VREUN ELECTRICIAN P-AICI ??? HEEEEEEELLLLLLLLLPPPPPPPPP !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai pornit motoru si nu face curent?

sageata e pentru aprindere nu pt curent

trebuie sa genereze in orice sens se invarte

daca nu genereaza, atunci alta e buba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm....atunci e bine...cat de cat.....

De fapt am observat ca produce curent ...dar numai pe firul galben....care nu e pe circuitul cu platinile, deci nu se produce scanteia la bujie.

In afara de cablul galben mai are 3 cabluri (rusu, albastru si gri) pe care nu produce curent. Cre ca tre sa-l bobinez. .....Ori s-ar putea sa dea la masa pe undeva...... M-a bagat in ceatza oricum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm....atunci e bine...cat de cat.....

De fapt am observat ca produce curent ...dar numai pe firul galben....care nu e pe circuitul cu platinile, deci nu se produce scanteia la bujie.

In afara de cablul galben mai are 3 cabluri (rusu, albastru si gri) pe care nu produce curent. Cre ca tre sa-l bobinez. .....Ori s-ar putea sa dea la masa pe undeva...... M-a bagat in ceatza oricum.

B) :blink: :lol: :lol:. cine stie cum ti-e facuta tie instalatia electrica. eu ma vazut motor la care toata instalatia era alba :lol: . asa ca mai multe detalii.

cum ar fi firul de la excitatoie are curent pe el? .... .etc etc. si poate ai shanse sa te ajute cineva. verificale inainte sa le pui sus ca e posibil sa muti intre ele ceva fire si sa merga; ala ar trbui sa merga super bine :crack:

Editat de cicioc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Excitatie pe dreq.....crezi ca stiu care e ??? Instalatia e simpla : Un fir(+) vine de la magnetou la o borna a bobinei , de la cealalta borna a bobinei vine un fir care se leaga de cadru (masa), din bobina iese fisa care duce la bujie....se poate mai simplu de atat ??????????

PROBLEMA E CA NU AM CURENT PE FIRUL ALBASTRU DE LA MAGNETOU (CARE IESE DIN CONDENSATOR).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

magnetoul NU are excitatie electromagnetica, ci magnetica, cu magnet permanent

doar alternatorul are excitatie electromagnetica

intrebare scurta: cate bobine sunt pe statorul magnetoului tau?

 

A, si inca o problema, ia tu statorul si rotorul in brate si baga statorul in rotor.

Ar trebui sa fie tras inauntru de magnet

atata cat este atras statorul inauntru EXACT atat trebuie sa fie introdus si cand e montat pe motor, altfel ai curent slab sau de loc

Cu alte cuvinte, daca statorul sta prea mult in afara, ansamblul nu mai functioneaza pentru ca nu se inchide circuitul magnetic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Statorul are 5 bobine pe el , 3 neizolate si 2 izolate(au o banda infasurata peste ele). Magnetul este foarte puternic (am facut comparatie cu un magnetou de Carpati care functioneaza si acela are magnetul mult mai slab) iar statorul intra bine in interiorul rotorului....daca il bag mai mult atinge rotorul de platini sau de condensator...

Ciudat e ca numai pe firul galben am curent (lucru testat cu un bec).

 

Astept si alte pareri k eu sunt in ceatza rau... B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie studiat si vazut cum sunt legate bobinele, daca sunt inseriate, sau daca sunt in paralel

Trebuie verificate conexiunile, daca sunt inseriate sa nu fie intrerupta o bobina

Nu ar strica sa faci o poza si sa o postezi

Cele 3 bobine izolate sunt dispuse la 120 grade? (ca emblema de la Mercedes)?

Pana nu vad nu pot sa-mi dau seama

Si ara trebui sa cauti un electrician sa vezi daca nu sunt arse bobinele

Poate trebuie rebobinate B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite eu de exemplu iti adaptez magneto bosch sau ducati pe orice comunista monocilindrica in 2 timpi

(ij,mz-uri,jawe,k,voshod,........chiar si pe simson) B) :blink: :lol:

daca vrei iti demonstrez................ :lol:

Apropo.... mai am ceva piese de mz es.....

daca vrei ceva anunta-ma!!!!

Editat de baluba16
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Baluba dar nu e problema de adaptare, se potriveste perfect, e problema de functionare........si oricum Alba-Iulia e destul de departe de Ploiesti B) .

 

Bobinele neizolate sunt dispuse la 120 de grade. Statorul are 6 mieji din tole dispusi in forma de stea in 6 colturi. Pe 5 mieji sunt infasurate bobinele iar pe al 6-lea sunt montate platinile.

 

Intrebare pentru Baluba :

Zici ca ai montat magnetouri Ducati pe comuniste. Presupun ca au toate aceleasi culori la fire, respectiv rosu, albastru, galben si gri. CE CULOARE ARE FIRUL CARE TREBUIE LEGAT LA BOBINA DE INDUCTIE ???

 

Presupun ca toate cele 4 fire care ies din magnetou sunt plusuri, dar numai unul este pe circuitul cu ruptorul,.......care o fi oare...???

 

Acum nu pot sa verific pt k am motocicleta in alt oras, dar cred ca e o idee buna sa-i verific si condensatorul....dak e ala bulit ma chinui eu degeaba sa am scanteie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De un lucru m-am edificat: cele trei bobine sunt pt alimentarea consumatorilor gen far, pozitie, stop si claxon

Atentie!!!, te citez

 

"Presupun ca toate cele 4 fire care ies din magnetou sunt plusuri, dar numai unul este pe circuitul cu ruptorul,.......care o fi oare...???"

 

Magnetourile NU dau curent continuu, ci alternativ

lamureste-te prima data cu cele 3 bobine dispuse in stea, apoi care din celelalte 2 bobine este legata la platini

Aprinderea poate fi de doua feluri: alimentata de la baterie sau prin magnetou, ca la Simson, ceea ce cred ca are si magnetoul tau

Bobina pentru scanteie trebuie sa aiba un capat legat la platini, iar celalalt la primarul (plusul, cum se mai spune) bobinei de inductie

E posibil ca a cincea bobina sa fie bobina de inductie, dar atunci ar trebui sa plece da la ea fisa de inalta tensiune spre bujie

Repet, astea sunt doar supozitii, pentru ca nu prea se practica aceste consultatii "online", mai ales daca nu am nici macar poze

Si inca ceva, putin offtopic: ma intereseaza si pe mine un astfel de magnetou.

De unde il ai?

Editat de Nick61
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

;) Dar tu luand magnetou de la mobra care are aprinderea pe stanga te-ai gandit ca ala nu e conceput pt partea dreapta. Magnetoul tau e bun, in schimb daca analizezi bine problema ar trebui sa observi ca are cama de pe volanta facuta pt mobra, iar tu singura treaba care o ai de facut este sa polizezi cama pe partea cealalta sa-ti deschida platina brusc nu lent intelegi??? Multi au patit rusinea asta. Atunci ai sa vezi ca-ti ajunge curent la bobina de ti se invart ochii in cap. multa bafta !!!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lol: Dar tu luand magnetou de la mobra care are aprinderea pe stanga te-ai gandit ca ala nu e conceput pt partea dreapta. Magnetoul tau e bun, in schimb daca analizezi bine problema ar trebui sa observi ca are cama de pe volanta facuta pt mobra, iar tu singura treaba care o ai de facut este sa polizezi cama pe partea cealalta sa-ti deschida platina brusc nu lent intelegi??? Multi au patit rusinea asta. Atunci ai sa vezi ca-ti ajunge curent la bobina de ti se invart ochii in cap. multa bafta !!!

 

;)

shi eu am patzit aceeashi kestie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat treaba. Ma gandisem si eu la chestia cu cama....observasem ca e pentru celalalt sens de rotatie...dar oricum merge si in sensul asta....chiar bine, poate putin mai greu de reglat dar merge .

 

Problema era ca eu legam un capat al bobinei la cadru(care in mod normal e masa) iar la celalalt capat legam cablul galben care iesea din magnetou.

Acum am descoperit ca trebuia doar sa leg la un capat cablul galben iar la celalalt cablul albastru care iese tot din magnetou.......destul de ciudat dar functioneaza ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...