Sari la conținut

Rezolvare ulei in filtru LEONARDO


edysson
 Share

Postări Recomandate

Multi au Leonardo sau Majesty care scot uleiul prin filtru,desi motorul nu afuma si merge foarte bine.Este o problema cunoscuta la rotaxuri.

 

Am montat dispozitivul din imagini,initial trebuind completat uleiul in fiecare zi cam 150-200 ml,picurand continuu din filtru.

 

1.Se scoate reductia din capacul de la chiulasa.

2.Se taie (cu flexul) un sant de 3mm si se pune reductia inapoi cu taietura in jos.

3.O teava cu fi 16 se indoaie dupa forma cadrului ,pe langa sa pana in spatele seii unde se se taie.

4.Se folosesc aceleasi cuple de plastic care se recupereaza din epuratorul vechi.

5.Pe coborare spre filtru am pus furtun transparent ca sa vad daca mai scapa ulei,furtunul fiind la un diametru de 7mm.

6.La intrare in filtru ,pe furtunul transparent am pus unul cu fi 4mm pentru reducera vitezei de curgere(mecanica fluidelor...sectiuni..viteze de gurgere...bla..bla)

 

Dupa un drum de 15 km cu gazul in blana ...nici un strop de ulei.

Incercati!!

post-62968-0-51147900-1345638161_thumb.jpg

post-62968-0-37971100-1345638165_thumb.jpg

post-62968-0-14292200-1345638169_thumb.jpg

post-62968-0-09951300-1345638174_thumb.jpg

post-62968-0-64001200-1345638185_thumb.jpg

post-62968-0-24475800-1345638196_thumb.jpg

post-62968-0-19658400-1345638210_thumb.jpg

post-62968-0-70743200-1345638220_thumb.jpg

post-62968-0-58570100-1345638230_thumb.jpg

post-62968-0-71318300-1345638241_thumb.jpg

post-62968-0-93794500-1345638252_thumb.jpg

post-62968-0-89441600-1345638264_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci ai pus un furtun la intrarea in filtrul de aer care ar duce uleiul (vapori cred) pana in spate (vad ca e in urcare) apoi coboara pe teava si din vapori se transforma iar in stare lichida spre capacul de la chiulasa ? :unsure:

e bine ce am inteles eu ?

nu stiu ce rol are piesa de plastic rosu la care ai facut o taietura si de ce. Eu am scarabeo si e putin diferit pe la filtru pe acolo..

Editat de kidmeister
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci ai pus un furtun la intrarea in filtrul de aer care ar duce uleiul (vapori cred) pana in spate (vad ca e in urcare) apoi coboara pe teava si din vapori se transforma iar in stare lichida spre capacul de la chiulasa ? :unsure:

e bine ce am inteles eu ?

nu stiu ce rol are piesa de plastic rosu la care ai facut o taietura si de ce. Eu am scarabeo si e putin diferit pe la filtru pe acolo..

 

NUUUU! Ai inteles gresit problema. Sistemul original cu care a iesit motorul pe poarta uzinei lua gazele de carter din capacul chiulasei si le ducea spre filtrul de aer. Ceea ce am facut eu e o chestie intre sectiune si viteza de curgere.Am plecat cu diametru marit de la chiulasa ,toata chestia fiind in panta,gazele au viteza mica de curgere,deci permite uleiului sa curga inapoi in motor prin taietura ce am facut-o in stutul ala,gazele continuind drumul lor spre recirculare.

 

Verificata si plimbata 50 km,nu mai curge deloc in filtru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci gazele curg inapoi in motor din cauza pantei aleia (de fapt e rampa) sau isi continua drumul de recirculare?

de ce ai pus teava si apoi furtun? nu puteai sa pui tot furtun?

 

Gazele continua drumul lor spre filtru,implicit spre recirculare, uleiul se raceste in contact cu teava si curge inapoi in motor prin degajarea din piesa din plastic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aha pare mai cu sens asa :) cred ca o sa incerc si eu treaba asta.

inafara de "problema" asta am mai observat ca motoarele astea nu prea au racire cand e cald afara indiferent de viteza (am verficat toate piesele: termostat aeroterma aerisire tot ok. cand e racoare acul sta cam sub jumate iar cand e cald peste jumate mereu...Ceva idei ? Am citit pe la straini si cica asa indica acul ala, eu as vrea sa bag un termometru in vas sa stiu in grade exact :sick:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aha pare mai cu sens asa :) cred ca o sa incerc si eu treaba asta.

inafara de "problema" asta am mai observat ca motoarele astea nu prea au racire cand e cald afara indiferent de viteza (am verficat toate piesele: termostat aeroterma aerisire tot ok. cand e racoare acul sta cam sub jumate iar cand e cald peste jumate mereu...Ceva idei ? Am citit pe la straini si cica asa indica acul ala, eu as vrea sa bag un termometru in vas sa stiu in grade exact :sick:

Cate am avut,toate stateau acele asa cum spui tu,iar termocupla o auzeai aproape mereu.Nu stiu la jumatea intervalului ce inseamna in grade,ideea e ca toate se comporta la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok multzam :friends:

o sa-i fac si eu epurator dinasta sa ramana scuter curat si eu fara griji..

 

Ca sfat ,daca gasesti teava mai groasa ca a mea macar de fi 18-20 ,poti pune,dar e greu de inghesuit acolo.

Editat de edysson
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

Stiu ca arunca ulei in filtrul de aer prin epurator atunci cand sunt blanuite(full gas)

Eu am benelli velvet 250 cu motorizare yamaha.L-am cumparat in 2010 si am mers tot sezonul 2011 aprox 9000-10000km,fara sa arunce o picatura de ulei in cutia filtrului de aer

E limitat la 120km/h si am ajuns de 2-3 ori la viteza asta

 

E buna si modificarea ta dar atata timp cat am scuterul limitat,nu se accelereaza prea tare cat sa arunce ulei in filtrul de aer

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca arunca ulei in filtrul de aer prin epurator atunci cand sunt blanuite(full gas)

Eu am benelli velvet 250 cu motorizare yamaha.L-am cumparat in 2010 si am mers tot sezonul 2011 aprox 9000-10000km,fara sa arunce o picatura de ulei in cutia filtrului de aer

E limitat la 120km/h si am ajuns de 2-3 ori la viteza asta

 

E buna si modificarea ta dar atata timp cat am scuterul limitat,nu se accelereaza prea tare cat sa arunce ulei in filtrul de aer

 

Normal,aia era o rezolvare mai ieftina a problemei fara a segmenta sau schimba setul,deoarece multe care arunca uleiul afara ,merge motorul ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...